Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Äitin on liian omistushaluinen

enoleenäälapsi

Hei. Olen 32- vuotias mies. Elämäni ärsyttävin asia on ylihuolehtiva äitini. Hän soittelee liian usein ja joka ikisen pikkuasian takia. Melkein joka torstai tai perjantain hän soittaa ja kysyy olenko tulossa kotiin viikonlopuksi. Olen aikuinen työssä käyvä mies ja tökkii kyllä todella paljon, kun pitkä työviikko on vihdoin ohi ja viikonloppua pitäisi mennä viettämään vanhempien luokse :(. Kaiken lisäksi viikko on niin lyhyt aika, että ei siinä ehdi tapahtuakaan juuri yhtään mitään. Ei mielestäni aikuisen ihmisen tarvitse soitella monta kertaa viikossa ja joka viikonloppu mennä vanhempien luokse nyhjöttämään. Kaiken lisäksi muistan kun olin itse pikkulapsi, niin ei äitini pitänyt kovinkaan paljoa yhteyttä omaan äitiinsä ja käytiinkin ehkä 1 kuukaudessa kylässä tai harvemmin. Jostain syystä oma äitini on todellla omistushaluinen ja manipuloiva minua kohtaan.

Onko muilla tälläisiä ärsyttävän ylihuolehtivia vanhempia vielä pitkällä aikuisiässä?

10

149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oppeliini1

      Kuulostaa kuin äidilläsi on aivan liian paljon tyhjää aikaa. Hän haluaa sinun jakavan sen.
      Ellet sitä halua, sinun EI tarvitse rampata siellä jokaikinen vapaahetkesi.

      Soita äidillesi ja sopikaa puhelimitse tapaavanne vaikka lähio- kahvilassa pariksi tunniksi kerran, pari, kuukaudesssa. Siinä on kummallakin tilaisuus vaihtaa kuulumisest ja sinä voit lähteä asunnollesi huilaamaan kun kuulumiset ja uutiset on vaihdettu.

      Ehkä voisit etsiä toimintoja joista äitisi voisi olla kiinnostunut, ehdota niitä hänelle seraavan kerran tavatessanne. Tyonnä hänet talostaan ulos, muiden seuraan. Sitä hän tarvitsee. - aktiivisuutta ja ihmisiä ympärilleen.

    • ghjygj

      Googleta läheisriippuvuus.

    • OhjatOmiinKäsiin

      Ei kannata elämäänsä äidin mieliksi eläen pilata. Äitisi ei lopeta koskaan, mutta itse saatat olla nelikymppisenä, viisikymppisenä jo varsin katkera, jos jatkat. Ole itsekäs ja elä elämääsi niinkuin haluat. Äitisi tuskin suhtautuu asiaan hyvällä. On kyse kuitenkin omasta ainutkertaisesta elämästäsi.

    • mekkk

      Sanoppa seuraavan kerran kun vkl lopuksi ylään pyyttä ettei kerkiä kun pitää naisiin mennä ja älä anna missään periksi koska sinä ne rajat äidillesi laitat niin loppuu soittelut. Hommaappa salainen uusi puhelin numero ja älä kerro siitä ollenkaan ja sitten kun muutaman kuukauden pasta soitat vaikka työpäikan puhelimesta ja kyselet kuulumisia niin voit kertoa että vaihdoit soittelun takia salaiseen numeroon.

      • Anonyymi

        Olipa typerä neuvo-salainen numero.Numetoon voi aina olla vastaamatta.Ei tulis mieleenkään hankkia vanhemmilta salaista numeroa.Mitä jos jotain sattuu oikeasti.Äidille pitää keksiä vaan tekemistä ja aktiviteettejä.
        nimi:ainoa lapsi


    • KilttiÄiti

      Jospa hän kyselee mahdollisesta viikonloppuvierailustasi sen vuoksi, että tietää järjestellä omat menemisensä sen mukaisesti, että ehtii tavata sinua. Äitien tapaan hän luultavasti myös haluaa tehdä sinulle ruokaa. ;-)

      Silmääni pisti, että sanot "käymään kotona". Ehkä sinun pitäisi oikein tietoisesti korostaa hänelle - esim. viikonloppuvierailulta lähtiessäsi - että lähdet KOTIIN. Sinun kotisi on nykyisin muualla.

    • lopetahyvämies

      Teet vain asian selväksi äidillesi: että voitte soitella kerran viikossa ja että kuulumisia varten voitte tosiaan menna kahville jonnekin kahvilaan. Ja käyntejä hänen luonaan voisi olla halusi mukaan, esim. kerran kuussa, ellei vieläkin harvemmin. Sanot että haluat enemmän omaa rauhaa elämääsi ja viikonloput haluat viettää omalla tavallasi etkä vain äidin seurassa. Se loukkaa alussa mutta tulet olemaan valintaasi tyytyväinen. Jos elämääsi tulee nainen, ei hänkään todennäköisesti tuollaista kontrollointia halua. Katsoo sinut äidin tossun alla olijaksi,

    • Anonyymi

      No hän kuolee pois joskus. Minun äiti kuoli.

      • Anonyymi
        UUSI

        Jep ja 20 vuotta juoksutti?
        Eihän se poikamiestä haittaakaan.


    • Anonyymi
      UUSI

      Kyllä varsinkin aviomiehen äiti joka nyt onkin saman ikäinen sun kanssa kun vuosia on kulunut tässä välissä, siis puoliso, äiti tietenkin vielä vanhempi. Takertuuko perheväkivallan takia poikaansa eli isä lyö äitiä ja sinä pelastat?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2087
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1798
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      19
      1677
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1480
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1433
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1348
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1344
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1302
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe