Hei! Olemme nuori pari, emme tosin ole hankkimassa lapsia vielä moneen vuoteen. Vastaan on tullut asia, joka on ilmeisesti aika salattu? Nimittäin raskaus ja seksi. Poikaystäväni sanoo, ettei hän voi/halua harrastaa seksiä raskaana olevan naisen kanssa. Minä en taas edes halua ajatella raskaaksi tulemista mikäli täytyy olla monen monta kuukautta ilman seksiä. Johan siinä parisuhdekin saisi kolhuja, mm. jatkuvasti torjutuksi tullessaan.
Onko tuo miehen mielipide vain joku ohimenevä juttu kunnes nainen oikeasti on raskaana, vai onko oikeasti mahdollista että mies ei vaan yksinkertaisesti halua ja anna koko raskausaikana? Syiksi olen saanut että ei halua tökkiä sisälläni olevaa lasta(?!?) jne.
Kertokaa, rakkaat ihmiset, miten suuri ongelma tämä ylipäätään on, onko teillä ollut vastaavia kokemuksia tms? Kaipaan kipeästi neuvoja. Kärsin myös melko voimakkaasta synnytyspelosta, miten päästä yli?
Raskaus ja seksi
13
3664
Vastaukset
- tiikeri
PELKOA!
Alkuvaiheessa kyl vähän teki mieli,
mutta loppuaikoina ei. - pikku-y
Keskustelkaa asiasta. Eihän mies sitä lasta siinä töki. Lapsi on ihan erikseen kohdussa, miehen elin liikkuu aivan eri tilassa.
Meillä kyllä on molemmilla pysynyt halut ihan vähintäänkin entisellään tähän raskauden puoleen väliin. Itse hieman epäilin että mitä sitten vatsan kanssa, onnistuuko ja olenko itse kuinka haluttava olentokaan! Mutta eipä tuo ole toista osapuolta häirinnyt. Itse totesin nyt että ihan kaikki ei enää onnistu, vatsa kuitenkin ottaa vastaan. Mutta kokeillaan ja keksitään jotain mikä onnistuu.
Luulisin, että tuo on miehellä sellainen luuloihin perustuva asia. Mutta kun hän näkee itsekin pienokaisen ultrassa ja kuulee mittoja yms niin luulisin että ymmärrys voittaa pelot ja epäluulot.
Sitäpaitsi, sanontahan kuuluu että sillä se lähtee millä se on tullutkin, eli lääkäritkin suosittavat seksiä kotikonstiksi jos ei synnytys tahdo käynnistyä ;)- mamma
Ja meillä kyllä vanhat konstit piti paikkansa
kun piti eka muksu pihalle saada. Sauna ja seksi, tuloksena 12t päästä laitokselle lähtö.Eli toimi ainakin meillä...
- ....
Neuvolassa selviää kaikki. Siellä miehellesi selitetään, ettei lapsi todellakaan tunne seksin aikana mitään ja luulen, raskaaksi tullessasi miestäsi ei edes haittaa koko asia, koska raskaus ei näy vielä. Ja kun maha on iso, niin se on jo kumma jos ei suhteenne sen vertaa kestä ilman seksiä.Synnytyspelko kulkee tietenkin raskauden aikana koko ajan mukana, mutta se nyt on aivan turhaa ja sitä on turha miettiä. Synnytys on myönteinen kokemus ja se menee omalla painollaan. Muiden synnytyskertomuksia on turha kuunnella. Kerro pelostasi heti neuvolassa ja keskustele asiasta. Minä en esim. käynyt synnytysvalmennuksen ensimmäisellä tunnilla katsomassa synnytysvideota, vaan kävimme synnytyksen kulun tavallisen neuvolakäynnin yhteydessä kaikessa rauhassa. Ja nyt takana kaksi synnytystä takana ja olisin valmis lähtemään kolmannenkin kerran. Kaikesta mitä raskaana ollessan ja synnytyksessä saa kokea/kärsiä, on kuitenkin palkkiona lapsi ja sen takia on valmis kestämään ihan mitä tahansa...Älä murehdi, kaikki menee omalla painollaan ja keskustele kaikesta neuvolassa.
- Milka
Minäkin laittaisin tuon ihan tietämättömyyden piikkiin. Tosiaan neuvolassa miehelle kyllä selitetään kaikki, tiedän monta tapausta joissa hyvinkin seksikielteisen miehen pää on kääntynyt heti ensimmäisen neuvolakäynnin jälkeen, eli ei kannata huolehtia suotta. Jos olette ihan vakavissanne suunnittelemassa lasta, niin voit aivan hyvin varata ajan äitiysneuvolaan jo nyt, vaikket olisikaan vielä raskaana. Menette sinne sitten yhdessä ja juttelette kaikesta raskauteen liittyvästä. Voit ottaa myös tuon seksiasian puheeksi, niin varmasti saatte paljon faktatietoa ja saat huomata, miten miehesi alkaa muuttumaan, kunhan saa rauhassa ajatella noita asioita.
- asiasta
Olen nainen, mutta luulen ymmärtäväni, miksi mies ei halua harrasta seksiä raskaana olevan naisen kanssa. Ei se välttämättä perustu tietämättömyyteen vaan siihen tunteeseeen, että läsnä on joku kolmaskin.
Jos itse olisin raskaana, en harrastaisi seksiä siinä vaiheessa, kun vatsa olisi jo näkyvissä. - pikku-y
asiasta kirjoitti:
Olen nainen, mutta luulen ymmärtäväni, miksi mies ei halua harrasta seksiä raskaana olevan naisen kanssa. Ei se välttämättä perustu tietämättömyyteen vaan siihen tunteeseeen, että läsnä on joku kolmaskin.
Jos itse olisin raskaana, en harrastaisi seksiä siinä vaiheessa, kun vatsa olisi jo näkyvissä.Näin naisena vastaan tuohon, että vaikka olenkin vatsastani hyvin tietoinen ja liikkeistäkin tiedän että siellä on joku kokoajan läsnä, niin ei se kyllä siinä rakastellessa tunnu siltä että mukana olisi kolmas pyörä. Jokainen kokee tavallaan.
- Saaga
pikku-y kirjoitti:
Näin naisena vastaan tuohon, että vaikka olenkin vatsastani hyvin tietoinen ja liikkeistäkin tiedän että siellä on joku kokoajan läsnä, niin ei se kyllä siinä rakastellessa tunnu siltä että mukana olisi kolmas pyörä. Jokainen kokee tavallaan.
Mun mielestä se on tunnetason juttuja, kun mies on haluton vaimonsa raskauden aikana. Ainakin meillä se ei ollut loppujen lopuksi tietämättömyydestä kiinni. Ensin mies pelkäsi satuttavansa ja meni sitten jotenkin lukkoon jo raskauden alkuvaiheessa. Vaikka tiesi kyllä ettei voi satuttaa lasta.
- tuleva mamma
Saaga kirjoitti:
Mun mielestä se on tunnetason juttuja, kun mies on haluton vaimonsa raskauden aikana. Ainakin meillä se ei ollut loppujen lopuksi tietämättömyydestä kiinni. Ensin mies pelkäsi satuttavansa ja meni sitten jotenkin lukkoon jo raskauden alkuvaiheessa. Vaikka tiesi kyllä ettei voi satuttaa lasta.
itse olen vasta 10:llä viikolla ja nyt jo tuntuu että seksielämä on kadonnut kokonaan.mua kun taas haluttas entistä enemmän,heräänkin aamulla aina aika kosteana.yritän hyväillä miestäni,mutta hän ei ole huomaavinaankaan.seksiä harrastetaan vain silloin kun hän tekee alotteen,eli ehkä kerran kahdessa viikossa(ennen noin 2 kertaa viikossa)mistä johtuu?mun ihan pikkusen kasvaneesta masusta,jota ei oikeasti edes huomaa vielä kun minä itse...?sekö on vienyt halut vai se outo käsitys lapsen pökkimisestä??tulee paha mieli kun ajattelee että hän panee mua vaan sillon ku on niin puutteessa ettei voi olla enää ilmankaan..ja tämä tietenkin vain pahenee kun viikkoja tulee lisää.. :(
- nainen
ja sinun miehesi vaan sattuu olemaan tuota mieltä.
Itse olin raskausaikana, etenkin 3 ensimmäisen kuukauden väsymyksen jälkeen todella himokas ja siitäkös mieheni oli rieumuissaan! Niin minäkin... - Mike
Hei!
Olemme vastanaineet nuori pari ja odotamme lasta syntyväksi keväällä. Raskaus ei ole vaikuttanut ainakaan negatiivisesti toistemme hyväilyyn, hellittelyyn ja rakastelemiseen. Raskauden alussa huomioin vaimoni väsymyksen, hoitamalla entistä enemmän kotiaskareita. Näin hänen energia riittää suhteen hoitamiseen ja voimia riittää vielä rakasteluunkin. Raskauden aikana olen alkanut himoita ihanaa vaimoani entistä enemmän. Rinnat kasvaa, masu pyöristyy ihanasti ja kun vielä lisäksi tuo ihana pillukin kostuu jo yhdestä suudelmasta niskaan ja turpoaa niiiin haluttavaksi.
Itse en ole kokenut haluttomuutta vaimoni ollessa raskaana vaan päin vastoin halut ovat kasvaneet ja kovetun jo katsellessa ihanan vaimoni kuljeskellessa vähissä pukeissa nännit nöpöttäen täysinäisine naisellisineen muotoineen.
Raskaus ja raskaus ja seksi on ihanaa!
-Mies - mamma
voi,voi ukko parkaa.Tietämättömyys nostaa päätään.Seksi ei vauvalle vahinkoa tuo. Tuskimpa sinunkaan ukolla niin pitkä on että vauvaan asti yltäisi... Itselläni kohta laskettu aika ja eka muksu 2,5v. Meillä ei ole tuommoisia ongelmia ollut, seksiä harrastetaan silloin kun jaksetaan ja kärsii (silloin kun ei viiltele tai supistele tms). Asennot tuottavat loppua kohden vain enemmän ja enemmän päänvaivaa. Kunhan ei tee sellaista joka ei tunnu hyvältä, ettei käy kalpaten. Onnea yritykselle...kyllä se ukko järkiinsä tulee...
- Anonyymi
Sellasta se on kun lapset lähte lapsia tekee,odottakaa nyt edes että opitte millaset värkit kelläkin on!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi483766Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4783755Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan303019Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!902180- 1551900
- 1051740
- 1301569
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541430Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.401262Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l71138