Elikäs olemme olleet yhdessä nyt kohta kaksi vuotta, tunteneet toisemme kymmenen vuotta. minulla on lävistyksiä ja tatuointeja, meikkaan vahvasti, pukeudun räväkkiin ja erikoisiin vaatteisiin, korkeisiin korkoihin, hameisiin ja mekkoihin. Housuja en ole mielelläni koskaan pitänyt. Miehen tyyli taas on aika tavanomainen, ainakin omaani verrattuna.
Hän ei varsinaisesti koskaan hauku ulkonäköäni, mutta hän kysyy monesti että pitääkö tuokin nyt päälle laittaa, etkö laittaisi housuja, älä meikkaa enempää, etkö ottaisi lävistyksiä pois jne. Hiuksetkin olisi kuulema nätimmt blondeina. Olen kysynyt häneltä pari kertaa että miksi hän alkoi seurustelemaan kanssani jos hän ei kerran pidä siitä miltä näytän mutta selkeää vastausta ei tule. Huomasin että vaatekaapin perälle on kerääntynyt joitain "provosoivimpia" kuteitani joita en ole enää halunnut pitää miehen takia.
Mutta sitten taas kun olemme vaikka menossa ulos lenkille ja minulla on ylläni yksinkertaisesti juoksuhousut ja huppari eikä yhtään meikkiä, mies on ihan haltioissaan että näytätpä kivalle. Tuntuu tosi pahalta. En halua luopua omasta tyylistäni mikä tuntuu luonnolliselta, mutta mieli on koko ajan maassa ja itsetunto hukassa kun mies melkein päivittäin kohottelee kulmiani asuilleni.
Jos kerran suomalaisten miesten mielestä suomalaiset naiset eivät osaa pukeutua seksikkäästi, niin kerrankin kun joku pukeutuu niin rypistellään kulmia ja ollaan sitten kieli pitkällä kun nainen on niissä kuuluisissa lenkkihousuissa ja huppareissa.
Rakastan kuitenkin tuota otusta, mutta mitenköhän tässä pitäisi toimia..
Mies ei pidä tyylistäni
24
1435
Vastaukset
- ttergyer
Miksi pitäisi pukeutua kaiken aikaa seksikkääksi ja olla kuin "joulukuusi" ? Sorry, mutta kertomasi "varustus" antaa sinusta halvan ja tyrkyn kuvan. Vuosien karttuessa... Jopa jollain tavoin "epätoivoisen". Oletko tullut ajatelleeksi, ettei miesystäväsi välttämättä saa mitään kiksejä siitä, että kuljet täydessä tällingissä kuin olisit sata lasissa haku päällä?
No mutta, jos sinusta on itsemääräämisoikeudesta luopumista muuttaa tyyliä hieman hillitympään suuntaan, se on sinun valintasi. Sinulla on oikeus mielipiteisiisi, mutta niin on miesystävälläsikin. Sanot itsekin, ettei hän arvostele sinua - ei, koska rakastaa sinua ja haluaa olla kanssasi. Ja haluaa kannustaa sinua olemaan luonnollinen oma itsesi ilman mitään "rooliasuja".- Siksiettä
Jos joku sanoo että se tuntuu luonnoliselta hänelle, niin ei siinä ole mitään halpaa. Joulukuusi saa olla jos haluaa ja epätoivoa et voi määritellä toiselle pukeutumisen perusteella. Minusta kommenttisi ovat aika halventavia ja halpamaisia. Luonnollisuutta on muutakin kuin se mitä sinä sillä käsität, ja kyllä ihmisen pitää antaa olla oma itsensä etenkin parisuhteessa. Minusta on jollainlailla outoakin ajatella että joku on haku päällä 100-lasissa vaatteidensa takia. Ihan samalla tavalla joku saattaa olla sinkku "luonnonlapsena" ja enemmän haku päälle siten! Onko se sitten epätoivoa? Onko se väärä tyyli? Onko se sitten väritöntä?
Jos ei halua hillittyä tyyliä, eikä sitä tarvitse, niin kyllä, se on itsemääräämisoikeudestaan luopumista että kokee sen alistavan itseään ja saa siitä pahaa mieltä, mutta suostuu siihen "väkisin".
Ihan sama asia olisi vaatia vaikka toista leikkauttamaan pitkät hiuksensa. Täsmälleen sama, että joo, ei nyt nuo pitkät hiukset käy kuin sinkuille ja joko käytät nutturaa tai leikkaat poikatukan. On ihan eri asia omata mielipide kuin hokea sitä rakkaalleen tai yrittää muokata toisen ulkonäköä sen takia. Se ei ole mitään kannustamista. Lisäksi se mikä sinulle on rooliasu, saattaa olla toisen sisäisen totuuden aito ilmentymä. Älä luule siis olevasi oikeassa muidenkin ulkonäöstä, koska et ole.
Joten siksi pitää pukeutua kaikenaikaa seksikkäästi jos siitä tykkää ja jos se jollekin on joulukuusi, niin se on sen toisen ongelma. Sorry, mutta kertomasi vastaus antaa sinusta vähän yksioikoisen kuvan. Ja ilman vuosiakin, jopa tälla tavoin yksinkertaisen. Jos haluat kannustaa ketään olemaan luonnollinen oma itsensä, joudut opettelemaan sen, ettei se ole aina sama kuin mitä sinä haluat.
- noshitsherlock
Miehelläsi on liian huono itsetunto kehtaakseen kulkea julkisesti sun kanssa.
- oleomaitsesi
Kuulostaa siltä että miehesi toivoisi hillitymmin pukeutuvaa naista, ei näköjään pidä että muut katsovat sinua kun sinulla räikeempiä vaatteita. Voit todeta miehelle ettei ole hänen ongelmansa sinun vaatteet ja käytät mistä itse pidät. =) Sano ettet sinäkään puutu hänen vaatetukseen. Ja musta on hienoo et pukeudut miten itse tykkäät ja olet oma itsesi mitä se kellekään kuuluu. Jos rakastaa toista hyväksyy toisen semmoisena kuin hän on.
- vanhempinainen
Jokainen saa pukeutua ja näyttää ihan siltä miltä itse haluaa. Lävistykset, tatuoinnit ja räikeä meikki ei kyllä mun mielestä ole mitenkään seksikästä. Mutta jokainen tyylillään. Naisellinen ja seksikäs voi olla myös hillitympää tyyliä käyttävä nainen. Seksikkyys ja naisellisuus nimittäin lähtee naisen pään sisältä. Ei sitä tarvitse pönkittää mauttomalla pukeutumisella ja meikeillä.
Jospa sä ihan oikeasti näytät paremmalle ilman sotamaalaustasi? Oletko katsonut peiliin ja miettinyt asiaa? - Hyviäksymyksiä
Niin, sinun pitää vaan kaikesta huolimatta miettiä mikä sopii sinulle ja mitä itse toivot. Joku arvostelee ja täälläkin joku jo näkemättä kertoo "halpuudesta" mutta tosiasia on se, että jos olet räväkkä, haet huomiota ja sitä saat, joku ihailee ja joku ei. Jos olet harmaavarpunen, olet hillitty ja joo, sekin herättää mielipiteitä: joku tykkää, joku ihmettelee. Jos olet "luonnollinen" on se tasan se mitä SINÄ pidät luonnollisena osana itseäsi. Ja myös miehesi omaa tietenkin mielipiteensä, kuten sinäkin hänestä, mutta SINUN pitää osata arvostaa itseäsi. Ja luoda käsityksesi parisuhteesta ja rakkaudesta ja keskustella siitä miehesi kanssa.
Olet kysynyt miksi hän sitten alkoi olla kanssasi ja se onkin todella hyvä kysymys! Miksi joku alkaa seurustelemaan, väittää että rakastaa ja elää jonkun toisen kanssa, sitten muokatakseen tästä muuta? Onko se oikein? Kaikissa on asioita mistä tykkää ja mistä ei, eikä mikään parisuhdekaan ole täydellinen, mutta onko toisella oikeus puuttua toisen kehoon ja ulkonäköön? Minusta ei ole. Ei tarvitsekaan tykätä aina kaikista meikeistä mutta suunsa voi pitää kiinni. Olisi yhtä väärin, jos sinä et hyväksyisi hänen harmaata tyyliä, ja yrittäisin pakottaa häntä värikkäämmäksi. Voisithan sinä nimittäin tehdä niin, oletko miettinyt miksi et tee? Koska arvostat häntä omana itsenään, koska rakastat häntä omana itsenään, koska annat hänen olla oma itsensä?
Oletko sinä sen arvoinen että sinullakin olisi oikeus samaan ja voitko kysyä mieheltäsi mikä antaa hänelle oikeuden johonkin muuhun? Tässä on isoja kysymyksiä. Me usein ajattelemme että toiveiden esittäminen parisuhteessa koskee myös tämmöisiä asioita mutta eipä se kyllä koske tässä määrin. Mieti minne pitää vetää raja, mistä voi keskustella ja mistä ei. Ja mainitse miehellesi että hänen arvostelunsa on alkanut jo heikentää itsetuntoasi sekä vaikuttaa sinuun negatiivisesti: kysy sitäkö hän haluaa, alistuneen kumppanin joka ei uskalla olla oma itsensä? Siihen hän nimittäin sinua nyt huomaamattaan ajaa. Jos ja kun tulet vaihtamaan tyyliä elämässäsi, teet sen omalla ajallasi ja ehdoin.
Joku kertoo aina mielipiteensä, mutta se on sinun tyylisi, kehosi, elämäsi ja arvosi, itsetuntosi ja muu. Itse olen värikäs ja melko huoleton. Mutta olen aina ihaillut punkkareita, siis niitä 80-luvun punkkareita. Se tyyli vaan ei sovi minulle mutta ihailen sitä. Joku puhuu mauttomuudesta, mutta minusta kaikenmaailman hillitty ja harmaavarpusosasto on tylsää ja oksennan polkkatukasta: YKSIN, en todellakaan mene sanomaan sitä koskaan kenellekään tai arvostelemaan jos joku toinen tykkää. Enkä todellakaan ravaa sanomassa toimistotytöille, että olette kyllä todella kyllästyttäviä ja mauttomia että oispa teilläkin joku luonne. Mitä se minulle kuuluu, mistä he tykkää! Puhumattakaan että menisin kumppanini kehoon ja vaatteisiin puuttumaan. Se, että odottaisit yhtä korrektia käytöstä muilta, on liikaa (ja etenkin ne värittömimmät kyllä kertoo mielellään miten muidenkin kuuluisi olla... just), mutta kumppanilta sitä saa kyllä odottaa. Jos jotakuta rakastaa, häntä rakastaa omana itsenään ja tärkeintä on aatteet eikä vaatteet.
Joten jos rakastaisin miestä, jolla on harmaat vaatteet ja vaikka sillä miehellä olisi polkkatukka, tykkäisin niistä hänellä ja pitäisin suuni supussa. Jos hän kysyisi mielipidettäni en kertoisi sitä mistä en tykkää vaan sen ainoastaan mitä ehdottaisin tai mistä tykkään. Ja sitten antaisin hänen valita.- räikeälintu
Kiitos sinulle tästä. Annoit minulle paljon arvokasta tukea ja pohdittavaa.
- Nimimerkki32
Kerran tapasin baarissa yhden nuorennaisen jolla oli varmaan 20 lävistystä. Niiitä oli naamassa monta, nänneissä ja pimpissä ja vaikka missä. Se oli tosi mukava nainen, harrastin seksiä sen kanssa pari kertaa mutta en minä seurustelisi sellasen kanssa, oltiin kuitenkin aika erilaisia, minä taviss joka kulkee verkkareissa jja se kulki nahkatakissa ja oli sellanen gotti tyttö.
- Kakkossmiess
Jos et yritä muuttaa miestäsi, niin ei hänelläkään ole mitään oikeutta yrittää muuttaa sinua. En tarkoita muuttamisella nyt pelkästään pukeutumista. Voi olla esim käytöstapoja, johin et ole kovin tyytyväinen. Jos toinen on esim myöhästelijä, niin ethän yritä muuttaa sitä tai jos toinen onsotkuinen ihminen, sitä ei pidä sitten mukaasi muuttaman.
Et myöskään taida hyväksyä ajatusta, että pukeutumisellaan ihminen välittää viestiä aina jostain. Eli siis liian seksikäs pukeutuminen isolle osalle ihmisiä viestii lutkamaisuutta.- räikeälintu
Taisit vääntää kaiken sanomani nyt jotenkin ihan hassulle mutkalle. Ja sinun kommenttisi perusteella omaperäinen pukeutuminen on verrattavissa johonkin negatiiviseen kuin sotkuisuuteen ja myöhästelyyn, eli johonkin mikä pitäisi korjata. Minun pukeutumisessani ei ole mitään korjattavaa, kiitos.
- Äläannaperiksi
Olet tietysti kysynyt siltä, miksi se on kanssasi. - Mieähillä ei ole vastausta tähän aiheeseen, koska mieäs haluaa, että muut eivät huomaa ja kiinnitä huomiotaan hänen 'omaansa'. On varmempi olla, ei tarvitse pelätä menettämistä eikä muita miehiä.
- räikeälintu
Oho tulipas minulle paljon ihania vastauksia! Tuli tosi hyvä mieli. Sulle ensimmäiselle kommentoijalle en edes vaivaudu vastaamaan yhtään mitään - olet hyvin pieni ihminen.
Mutta niin. Ehkä joku minua voisikin luonnehtia joulukuuseksi eikä se minua haittaa. Minusta tuntuu luonnolliselta ja hyvältä näyttää joulukuuselta. Mä olen kyllä omastakin mielestäni ihan meikittäkin kaunis, eli kyse ei ole huonosta itsetunnosta jota yrittäisin yliampuvasti paikata pukeutumisellani ja meikkaamisellani.
Ehkä tästä pitäisi sitten yrittää vain yrittää hänen kanssaan keskustella, mutta en usko että se saa häntä hyväksymään sitä miltä näytän. Elääkö sitten hänen kanssaan pahalla mielellä vai ehkä ehdottaa että etsisimme uudet kumppanit jotka sopivat molemmille paremmin..- Margareeta
Sen enempää arvostelematta pukeutumistasi, voinen kuitenkin olettaa, että se on ilmaisultaan epäsovinnaista. En tällä tarkoita epäasiallisuutta.
Miehesi vuorostaan suosii sovinnaisuutta... niin mielipiteissään kuin maineeltaan. Samoin kuin sinulle taas saattaa olla samantekevää.
Kyse on enemmästä kuin pelkästä pukeutumisesta.
Asennoidutte erilaisesti maailmaan. Ihmetystä herättää se, mikä on teitä aikoinaan vetänyt puoleenne.
Toki kenenkään pukeutumiseen ei sovi puuttua, ellei se ole peräti siveetöntä tai muuten niin epäasiallista, että se loukkaa kanssaihmisiä.
Esimerkkinä voinee pitää hautajaiset, joihin ei mennä kuin karnevaaliin tai urheilukisoihin, vaan mustiin tai tummiin pukeutuneina.
Seksikkäästi pukeutuminen riippuu tilanteesta. Mielekästä ei ole mennä seksistisesti esiintymään työhönottohaastatteluun. Nuorille ja teineille sopii paljastaa enemmän ja sopii provosoivasti pukeutuminen, mutta kuvitelkaapa 60-ikäistä samoissa vaatteissa. Ei sovi tyyliin.
Kuitenkin näemme silloin tällöin, että joku iäkäs on unohtanut vanhentuneensa ja asustaa itsensä vuosikymmenten takaisella muodilla.
Jos mies alkaa hävetä naisensa pukeutumistyyliä, se enteilee suhteen loppua. Jotain ratkaisevaa muutosta on tapahtunut suhteessa. Kumpaakaan ei voi syyttää. Jos tietty tyyli on elämäntärkeä, niin persoonallisuuteen istuva ilmaus, ei siitä tietenkään ketään voi painostaa luopumaan. Olisiko kuitenkin jonkinlainen uudistuminen eli tyylin päivittäminen mahdollista, jonka mies pystyisi sulattamaan?
Jos ei, niin aikaa myöten ristiriita voi käydä hälyttävämmäksi ja negatiivinen suhtautuminen puolin ja toisin vie suhdetta alaspäin. - räikeälintu
Ehkä minun pitäisi nyt hieman selventää miten minä oikein pukeudun koska monet täällä näköjään tarttuivat siihen "seksikkyyteen" ja olettavat nyt että pukeudun kuin strippari.
Esimerkki ihan tavallisen päivän asustani: kirkkaankeltaiset sukkahousut, turkoosit säärystimet, musta lyhyt hame josta roikkuu ohuita riimuja ja hakaneuloja, pinkki pitkä paita, päälle mustavalko-raidallinen neule tai nilkkapituinen punamusta skottiruutuinen takki. Jalassa korkeakorkoiset saappaat, ballerinat tai maiharit. Ja minä olen 24-vuotias. Vaatteeni ovat tyyliltään punkkia, väreiltään usein mustaa ja räikeää, mutta seksikkyydellä tarkoitin sitä että osaan valita kehoani imartelevat vaatteet, lyhyet hameet, korkokengät ja istuvat takit.
En myöskään ole 60-vuotias joka ei muista oikeaa ikäänsä.
Kiitos kaikille asiallisista vastauksista. - piikkisiili
Ammatiltasi ilmeisesti joko opiskelija tai elämäntapa-työtön?
Sirkuspelleä lukuunottamatta en pysty kuvittelemaan yhdenyhtäkään ammattia tai tehtävää, johon työhaastattelun kautta pääsisit. Olisi ehkä hyvä sinun jutella esim. ammatinvalinta-tai muun psykologin kanssa aiheesta "mun ikioma tyylini".
Se, että kerran kuussa sonnustaudut kuvailemallasi tavalla lempparibändin konserttiin on OK, muuten arkena todellakaan ei.
Ihmettelen kuka ja minkälainen kotiväki sinut on kasvattanut eli kasvattamatta jättänyt?
Onko sinulla ollut isää kuvioissa ollenkaan ja mitä ihmettä äitisi päässä on liikkunut? Ilmeisesti olet ihmisenä oikein kiva ja herttainen, muuten en ymmärrä miten miehesi sinua jaksaa ja kestää.
Esim kun saat vauvan, olet heti raskaudesta alkaen erityistarkkailussa ja huostaanoton riskin alainen, ihan vain epäsosiaalisiin alakulttuureihin viittaavan ulkomuotosi takia.
Et varmaan usko, mutta äidillisen huolestunut olen tästä tytöstä. - räikeälintu
Sinulla on selkeästi jotain perustavanlaatuista ongelmaa korviesi välissä jos sinusta erikoinen pukeutuminen on johdannaista kaikista noista kuvailemistasi asioista. Sinä ilmeisesti solmit kaikki ihmissuhteesi sen perusteella miten ihmiset pukeutuvat.
Kuinka kerrassaan murheellista että kaltaisiasi ihmisenkuvatuksia on oikeasti olemassa täällä tilaa viemässä. - piikkisiili
Kysyit käsittääkseni neuvoa tai mielipiteitä? Itselläni on 20-vuotias tytär ja pari nuorempaa. Ja over my dead body pukeutuisi kukaan noin. Mutta koskapa taisi kalikka kalahtaa niin neiti on hyvä vaan ja jatkaa räikeää friikkishowtaan rauhassa, kyllä valtio huolen pitää omistaan.
Et kertonut sitä ammattiasi kuitenkaan? - Margareeta
räikeälintu kirjoitti:
Ehkä minun pitäisi nyt hieman selventää miten minä oikein pukeudun koska monet täällä näköjään tarttuivat siihen "seksikkyyteen" ja olettavat nyt että pukeudun kuin strippari.
Esimerkki ihan tavallisen päivän asustani: kirkkaankeltaiset sukkahousut, turkoosit säärystimet, musta lyhyt hame josta roikkuu ohuita riimuja ja hakaneuloja, pinkki pitkä paita, päälle mustavalko-raidallinen neule tai nilkkapituinen punamusta skottiruutuinen takki. Jalassa korkeakorkoiset saappaat, ballerinat tai maiharit. Ja minä olen 24-vuotias. Vaatteeni ovat tyyliltään punkkia, väreiltään usein mustaa ja räikeää, mutta seksikkyydellä tarkoitin sitä että osaan valita kehoani imartelevat vaatteet, lyhyet hameet, korkokengät ja istuvat takit.
Kiitos kaikille asiallisista vastauksista.En pitänytkään sinua 60-vuotiaana. Kerroin vain esimerkkiä, kuinka esimerkkiä, kuinka ihminen voi unohtaa ikänsä ja jäädä tietylle aikakaudelle.
Mietin vain kuinka kirkkaankeltainen, pinkki ja turkoosi sopivat väreinä yhteen? Lisänä mausteena vielä skottiruutua sekä musta-valkoraitaa.
Olen pahoillani, mutta nuo värit ja ruudut sekä raidat yhdesä saavat aikaan minussa kylmiä väreitä.
Keltainen, pinkki ja turkoosi kirkkaina karamelliväreinä menettelevät. Missään nimessä siihen ei enää tyylillisesti istu skottiruutu ja skottiruudun lisäksi raidat.
Kun vielä lisätään riimut ja hakaneulat, lävistykset ja tatuoinnit, voi jonkun mielestä pukeutumisesi olla banaalia.
Nimimerkkisi räikeä lintu istuu siihen hyvin. Puolisosi tarvitsee olla hyvin rohkea, jos kulkee seurassasi, sillä aivan varmasti kiinnität huomiota.
Miksi haluat noin voimakkaasti provosoida ja kiinnittää huomion, sitä jääköön kukin pohtimaan.
Onko sinulla todella sisäisesti jotain sanottavaa?
Voi miettiä sitäkin, että on rohkeutta myös se, että on vaatimaton ja huomiota herättämätön ulkonaisesti, mutta ajatuksiltaan jalo ja urhea, periksiantamaton ja periaatteellinen.
Vaatii myös kypsyyttä myöntää olevansa aivan tavallinen ihminen. Nykyaikana sitä ei monestikaan tapaa, koska terve nöyryys elämän edessä on jo harvinaista.
Mieluummin kuvitellaan olevansa jotain todella erikoista, maailmat kyykyttävää spesiaalia, järisyttävää ja ikuisesti muistettavaa. Erikoisuuden tavoittelu ja keskipisteenä oleminen on tämän päivän monen ihmisen tavoitteena. - äitivm-66
räikeälintu kirjoitti:
Kiitos kaikille asiallisista vastauksista.Ei mulle tullut sun kertomastasi mieleen, että pukeudut kuin strippari. Hienoa, että joku nuori ei halua kulkea valtavirran mukana ja pukeutua tasaiseen harmaaseen tai mustaan, ilman muita värejä. Itse tykkään myös vahvoista väreistä mutta mun mielestä värien täytyy kuitenkin sopia yhteen.
Älä välitä siitä, mitä muut susta ajattelevat. Ole vaan oma itsesi. Jos miehesi ei sun pukeutumista hyväksy, niin se on hänen ongelma. Jos hän tosissaan sua rakastaa niin se on aivan sama millaisissa vaatteissa sä kuljet. Hänellä saattaa olla ongelmia itsetuntonsa kanssa ja häntä siitä syystä ärsyttää, että sun pukeutuminen kiinnittää huomiota. Mutta se on pelkästään hänen ongelmansa.
Mä luulen, että kun vanhenet, alat pukeutua vähän hillitymmin, ihan omasta halustasi. Niin mäkin tein, mutta väriä pitää edelleenkin olla ja hameesta tai mekosta ja korkkareista en luovu kuin lenkkipolulla. Ja sinnekin voi mennä muissa vaatteissa kuin verkkareissa :).
Mun mielestä on surullista, että kanssaeläjien mielipiteiden takia ihmiset ei uskalla pukeutua niinkuin haluaa. Oletko ajatellut, mikä on meidän keski-ikäisten naisten värimaailma esim. tällä hetkellä? Voi sanoa, että väritön. Kaikki samannäköistä massaa. Itselle ei tulisi mieleenkään rajoittaa lasteni pukeutumista nyt kun ovat jo parikymppisiä. Kyllä he itse tietää, miten pukeudutaan häihin tai hautajaisiin tai työpaikkahaastatteluun.
- Stellaria
Jos kerran tunnet olosi hyväksi ja luonnolliseksi omassa tyylissäsi, miksi miehen kommentit latistaisivat itsetuntoasi? Toki on surku, ettei hän pidä pukeutumisestasi, mutta on teidän asianne päättää, onko asia suhteessanne kynnyskysymys. Miehellä on oikeus olla pitämättä tyylistäsi. Jos se miehen mielestä on kynnyskysymys, on sinun asiasi päättää, voitko luopua jostain - pukeutumisesta tai siitä, mitä se sinulle edustaa.
Koetko, ettei mies arvosta vaatevalintojasi vaan sitä, mitä yrität olemuksellasi viestittää? Onko kyse pelkästään tyylistä?
Jos olet varma itsestäsi, on reilua sanoa miehelle, että tällainen olen, ota tai jätä. Voit ehkä tulla vähän vastaankin. Toisen miellyttäminen on hyvä asia, mutta vain, jos sen tekee sovussa itsensä kanssa. Kaikesta ei tarvitse olla samaa mieltä, mielipide-erot voi joskus hyväksyä sellaisenaan. Mitä kukin hyväksyy tai ei hyväksy, on oma asia. - hhuhhuhhh
Voi herranen aika mitä vastauksia, vuonna 2015.... :-D Jos joskus ihmetellään mistä niitä penikoita aina vaan sikiää jotka on koulussa toisten niskassa pienenkään poikkeaman vuoksi niin täällä on sitten näköjään ilmoittautunut sitä kotiväkeä joka siihenkin yhä kasvattaa.... :-D
- äitivm-66
Olen sun kanssa samaa mieltä. Meistä vanhemmista se lähtee, ihan kotoa, se kammottava ajatus, että älä vaan erotu muista. Ja jos joku erottuu niin sulla on oikeus häntä siitä soimata.
Mikä meitä keski-ikäisiä vaivaa ettei edes nuoret saisi olla omia itsejään? Pukeutua juuri niinkuin itse haluaa. Pakotetaanko me heidät siihen muottiin, mihin itse ollaan kasvettu? Ole väritön, hajuton, mauton, älä vaan avaa suutasi ja ole aina samaa mieltä toisten kanssa. Eli älä siis erotu joukosta mitenkään, teeskentele olevasi jotain muuta mitä olet.
Surullista. Mua joka aamu bussissa ja joka päivä töissä ja kaikenlaisissa kissanristiäisissä ihmetyttää, kun kaikki, yleensä naiset, näyttää samalta. Harmaata ja mustaa, lyhyttä tukkaa ja matalaa kenkää. Booring. Hienoa että ap uskaltaa pukeutua juuri niinkuin haluaa. - piikkisiili
Piikkisiili pukeutuu tyyliin "rekkalesbo" tai lähtee kauppaan milloin mitenkin, joskus kumppareissa ja tahraisissa farkuissa. Myös "räikeitä" ja "eriskummallisia" asuja löytyy kaapista/on tullut harrastettua. Pukeutumistani (ikä 50 ) leimaa ei-trendikkyys, en osta pintamuotia enkä muutenkaan paljon vaatteita. Että se siitä harmaasta massasta omalta osaltani. Täällä maalla käytännöllisyys ja säänmukaisuus ovat avaintrendejä, ammattinikin vuoksi olen boheemissa itsemääräämisasemassa verrattuna moneen muuhun ammattikuntaan.
Aloittajan yhdistelmä TATUOINNIT plus LÄVISTYKSET plus PUNKKARIVAATETUS ei saanut viittä tähteä minulta. Räikeä meikki vielä unohtui. Jos ammatti on punkbändin laulusolisti, niin imago on just nappiin. Jos sen sijaan hän on työtön työnhakija Saana Kääriäinen 24 v., niin Kontula-look hänet myös sellaisena pitää.
Erikoiset vaatteet voivat olla myös hyvin kauniit ja persoonalliset (tyttöni harrastaa cosplayta johon häntä kannustan). Epäkäytännöllisyys on ensimmäinen sana mikä tulee aloittajasta mieleen, siis miten hän on pukeutunut ja tälläytynyt, ja myös kuulosti kalliilta tuollaisen asukokonaisuuden työstäminen. Maksaako isi, äiti, boyfriend vai työkkäri nämä erityisasusteet meikkeineen? - hhuhhuhhh
piikkisiili kirjoitti:
Piikkisiili pukeutuu tyyliin "rekkalesbo" tai lähtee kauppaan milloin mitenkin, joskus kumppareissa ja tahraisissa farkuissa. Myös "räikeitä" ja "eriskummallisia" asuja löytyy kaapista/on tullut harrastettua. Pukeutumistani (ikä 50 ) leimaa ei-trendikkyys, en osta pintamuotia enkä muutenkaan paljon vaatteita. Että se siitä harmaasta massasta omalta osaltani. Täällä maalla käytännöllisyys ja säänmukaisuus ovat avaintrendejä, ammattinikin vuoksi olen boheemissa itsemääräämisasemassa verrattuna moneen muuhun ammattikuntaan.
Aloittajan yhdistelmä TATUOINNIT plus LÄVISTYKSET plus PUNKKARIVAATETUS ei saanut viittä tähteä minulta. Räikeä meikki vielä unohtui. Jos ammatti on punkbändin laulusolisti, niin imago on just nappiin. Jos sen sijaan hän on työtön työnhakija Saana Kääriäinen 24 v., niin Kontula-look hänet myös sellaisena pitää.
Erikoiset vaatteet voivat olla myös hyvin kauniit ja persoonalliset (tyttöni harrastaa cosplayta johon häntä kannustan). Epäkäytännöllisyys on ensimmäinen sana mikä tulee aloittajasta mieleen, siis miten hän on pukeutunut ja tälläytynyt, ja myös kuulosti kalliilta tuollaisen asukokonaisuuden työstäminen. Maksaako isi, äiti, boyfriend vai työkkäri nämä erityisasusteet meikkeineen?Sinä onnistut antamaan melko järkyttävän kuvan itsestäsi enkä puhu nyt vaatteista. Ihan ystävällisessä hengessä ehdotan että mietit voisitko nyt vaikka hetkeksi painua ulos varsinkin jos paistaa arska tai keksiä jotain muuta mukavaa ja palailla takaisin joskus kun olet vähän paremmalla tuulella.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1372405Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3461880- 401557
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii311373Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281310Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941183- 541153
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327897Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles104850Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53752