Unelma olla HYVÄ Muoniolainen

asiantuntija33

Muoniolainen lompostaa kylän raittia ja päättää käydä ostamassa kaupasta kapan kuuluja Muoniolaisia pottuja, kun on pottumuoniolainen syntyperältään.
Kaupan seinässä on ilmoitus, joka kiinnittää hänen huomionsa. Luki häiriöisenä hän lukee ilmoituksen ja huomaa että ymmärtää asian. Ja PAM hän on ASIANTUNTIJA, eiku soitellen sotaan kertomaan ilo sanomaa naapureille. Täältä tulee asiantuntija.
Seuraavana päivänä hän huomaa suurennuslasin myynnissä, se pitää saada, ostos tehdään ja hänestä tulee ERIKOISASIANTUNTIJA, voihan hän nyt tarkastella asioita tarkemmin. Eiku rinta pystyssä kylille.
Kotona hän huomaa olevansa vanhempi kuin naapurin Erkki. Pienen miettisen jälkeen hän huomaa olevansa VANHEMPIERIKOISASIANTUNTIJA.
Seuraavana arkena eikun kun kuntaan kyseleen töitä ja niitähän löytyy VANHEMMALLEERIKOISASIANTUNTIJALLE . Niin poistuu kunnasta TK:n, kirppiksen ja muittenkin home ja kosteus ongelmat. Ja mikä parasta rahaa säästyy ainakin 350 000 tuhatta....Näin helppoa se on. Nyt kaikki vain kauppaan, myös kunnantalolla töissä olevat.

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuntaantöihin

      Nyt lähti työttömyys Muoniosta.

    • Unelmaonnikka

      Ja säästösumma oli kokonaista 350 000€. Joka tulee kyllä kulumaan seuraavan vuoden aikana, kun paikataan näitä erikoisasiantuntijan keksimiä helkkarin hyviä ratkaisuja.

    • kunnankunnontyömies

      Vaviskaa kunnantalolla.

    • järkikäteen

      Kerrankin jotain tolkkua näissä jutuissa,tässähän on ideaa.

    • takapakkia

      Luuletteko että joku asia muuttuu?

      • miettisinvakavasti

        Minä en usko. Hälläväliä meininki jatkuu,millään ei ole väliä. Ajellaan kevyenliikenteen tiellä,oppilaiden joukossa koulualueella. Ei auta portit,ei hidasteet! Miksi tähän ei puututa,on vain ajan kysymys kun nämä kunnan transitmiehet teilaa koululaisen. Miksi he ylipäätänsä ovat koulualueella,edes tyttöjen liikunnanopettajaan ei ole varaa, mutta isoon joukkoon transitmiehiin on ja en ole kuulut ,että opettaisivat mitään. Edes vuotuiseen hampaiden tarkastukseen ole varaa oppilaille. Kyllä nuoret valtuutetut saisi avata silmät . Kohta ei ole lukioa ei ammattikoulua,mutta lossivahdit jatkaa töitä.


    • muutokset

      Kyllä asiat muuttuu kun vain jokainen ottaa asiat tosissaan. Tämä juttu on on yhtä tosi kuin vaalien tulos. Häätyy vain luottaa itseensä.

      • tehtäväon

        Toivottavasti,tarvii muutosta kansamme ja kunta. Jos se kärnä sitten panisi asiat järjestyksen?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 104
      1939
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1867
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1855
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1360
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1310
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1306
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1291
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe