syrjähyppy

kevä

Kuinka moni mies tai nainen voi sanoa käsi raamatun päällä,että ei ole pettännyt vaimoa tai miestään ? Valheita ja taas valhieta ihmiset juttelevat.Moni juo käy kapakassa ja muuallakin kyllä jotain aina tapahtuu.

50

3868

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päättyväsuhde

Aika moni varmaan. Itse en ole ainakaan koskaan pettänyt. Joskus voi olla ongelmakin, kun kumppani tietää, että olet niin uskollinen. Enpä viitti eritellä miksi. Mutta suhde alta pois ennenseuraavaa.

• Uskollinenn

Uskolliset ihmiset ovat tylsää seuraa.

• Kumpi_oli_tylsä

Kaukaisessa menneisyydessä oli tuttu pariskunta, jonka nainen oli varsinainen vilkkusilmä ja flirttailija, hyvää ja mukavaa seuraa kaikille, joten varsinkin miehenpuolet tykkäsivät iloisesta, nauravaisesta ja paljon puhuvasta nätistä naisesta. Syrjähyppyjä tämä rouva ei kuitenkaan harrastanut, hän oli vannoutunut yhden miehen nainen ja perheihminen.

Miehensä sen sijaan oli kuin kuka tahansa suomalainen jörrikkäjuntti, ilmeetön tuppisuu, vähäsanainen ja vielä vähäeleisempi. Näistä kahdesta tyypistä joka ainoan mielestä nainen olisi ollut se, joka hyppii aidan vehreämmälle puolelle, mutta ei se niin mennyt; se oli mies, joka hypyn sitten yhdessä kohdassa suoritti.

• Pastavierailija
        Uskollinenn kirjoitti:

Uskolliset ihmiset ovat tylsää seuraa.

Ei kaikkia hauskoja ihmisiä tarvitse panna.

• Mielenkiinnostakai

Ei niin, mutta on olemassa miehenpuolia, joitten elämäntehtävä tuntuu olevan päästä kaikkien naisten hameenhelmojen alle. Näinä tasa-arvon aikoina naiset ovat ottaneet mallia ja tahtovat kurkata kaikkiin lahkeisiin.

• MenestynytKomeaMies

Itse en voi vannoa sormet raamatulla ensinnäkään siksi, että olen pakana.
        Ja toiseksi, en ole koskaan edes yrittänyt olla uskollinen koska olen tiennyt alun alkaen, että houkutuksia ja mahdollisuuksia tupsahtaa eteen ja miksi jättää käyttämättä.
        Kolmanneksi, jos ex vaimot ovat tehneet samaa, pisteet heille ja toivottavasti nauttineet.

• MenestynytKaunisNainen

MenestynytKomeaMies, voit olla ihan satavarma siitä että näin ovat exäsi juuri tehneet. Ja siksi olet nyt ex.

• Lutkaputka

Vittu oli väsynyt kommentti.....Tuliko hyvä mieli kun keksitä jotain näin tavatonta...

• Tirkistelijätyyppejä

Voin käsi Raamatulla vannoa, että en koskaan petä - itseäni. Itsensä narraaminen on myös silkkaa typeryyttä, joten sitäkään en harrasta. Mutta miksi ihmeessä nämä aiheet kiinnostavat ja innostavat aivan sivullisia ja suhteen ulkopuolisia ihmisiä?

• Stellaria

Minä voin sanoa, vaikka ei se Raamattu sanomaani vakuuta. Se, jonka pitää vannoa jonkin tai jonkun muun kautta, on usein pohjimmiltaan epävarma.

Mahdollisuuksia pettämiseen olisi kyllä, eikä mies saisi tietää. Mutta en näe yhtään syytä käydä vieraissa. En saisi siitä mitään tärkeää, mitä en voisi mieheltäni saada. Enkä voisi elää sovussa itseni kanssa.

• näinsemenee

En ole vaikka läheltä on liipannut. Olisi pitänyt niinkuin muutkin uskolliset tekee. Ja sitä on ollut tarjolla pelkästään raittiuteni vuoksi ja työ on sellainen että . Mutta nyt ne tietää että en auta eivätkä tarjoa kuin oudot enää. Uskollisuuteni palkittiin pettämisellä.

• sasunkka

En ole. Nykyisessä, 9 vuotta kestäneessä liitossa pettänyt vaikka tilaisuuksia varmasti olisi ollut. En pystyisi elämään itseni kanssa eikä ruoho varmasti ole vihreämpää aidan toisella puolella. Flirttailen yms. Ja joku varmasti voisi luulla että voisin niin tehdä, miehenikin joskus ,hieman mustasukkainen kun on. Mitä jää käteen jostain ravintola illan sekoilusta; tosi paha mieli, valheita ja selityksiä ja luultavasti huonoa seksiä! Ehkäpä jollain muulla toisin, minä en kykene. Jos suhteessa menee niin huonosti niin luultavasti se perimmäinen syy ei edes ole huono seksi vaan joku muu siellä taustalla. Jos asiat ovat ylitsepääsemättömiä, eroan!

• Eisemennytniinkään
        näinsemenee kirjoitti:

En ole vaikka läheltä on liipannut. Olisi pitänyt niinkuin muutkin uskolliset tekee. Ja sitä on ollut tarjolla pelkästään raittiuteni vuoksi ja työ on sellainen että . Mutta nyt ne tietää että en auta eivätkä tarjoa kuin oudot enää. Uskollisuuteni palkittiin pettämisellä.

Täh? Saisiko saman selvällä ymmärrettävällä Suomen kielellä.

• oppeliini1

Monen moni ei arvostaisi itseään pennin vertaa rikkoessaan vannomansa luopauksen olla pettämättä. Silloin kun ihminen lupaa jotain niin arvokasta kuin uskollisuus ja luottamus HUOLELLISESTI jaHARKITEN VALITSEMALLEEN kumppanilleen, sitä lupausta EI rikota.

Suurin määrä pariskuntia EI petä!

Lupauksen rikkojat keksivät aina selittelyjä miksi ovat oikeutettuja tekemiinsä typeryyksiin. Tarpeeksi kauan kun väittää itselleen että musta on valkoista, siihen alkaa itse uskoa.
      Se ei siitä huolimatta tee mustaa valkoiseksi.

vaikka kuinka seliseliselittää, musta on yhv mustaa ja valkoinen yhä valkeaa.
      Valehtelu on valehtelua ja rehellisyys on rehellisyyttä.
      Pettäminen on pettämistä vaikka sitä kuinka sesiseliseli.

• Stellaria

Juuri näin. Ja vaikka mies "palkitsisi" uskollisuuteni pettämisellä, en katuisi omaa uskollisuuttani. Elän, niin kuin koen hyväksi itselleni.

He-ma, nussiminen voi olla hauskaa, mutta pettäminen ei ole. Aivan perussääntö ihmissuhteissa: ei pidä luvata sellaista, mitä ei aio pitää. Avoin suhde taas ei ole pettämistä.

• tkaöhtöa

Ihanko tosissanne te ihmiset lupaatte ja vannotte suhteen alkaessa erikseen, että ette petä? Kuulostaa niin hassulta. :)

• Stellaria
        tkaöhtöa kirjoitti:

Ihanko tosissanne te ihmiset lupaatte ja vannotte suhteen alkaessa erikseen, että ette petä? Kuulostaa niin hassulta. :)

Toisin päin, mutta sisältö on sama. Ensin tapailimme, sitten seurustelimme ja lopulta sitouduimme: teimme toisillemme selväksi, että tämä on nyt tässä, meistä tulee pari. Avioliittoa solmittaessa lupasimme osoittaa rakkautta, luottamusta ja uskollisuutta. Ehkä turhaa tai hassua, mutta saahan kauniita asioita kai joskus ääneenkin lausua?

• Voisin vannoa tarvittaessa toinen käsi koraanilla, mulkku raamatulla ja hindujen pyhillä kirjoituksilla, että takuulla petän aina kun tilaisuus tulee. Edelleen vakuutan kautta lentävän spagettihirviön, että en petämpettämislupaustani, vaikka minut siivilöitäisiin pois pettäjien laajasta joukosta. Nussiminen on hauskaa ja ennen kaikkea se ahdistaa arvokonservatiivia kaappihomoa uskovaista, joten aion sitä erityisestinharrastaa heidän puutteessa elävien vaimojensa kanssa.

• PerusYorzi

Jos sai kerran (jos toisenkin) reissullansa kun ei koskaan kotona saa

• exakto

Ensin täytyisi määritellä pettäminen käsitteenä. Onko satunnainen, spontaani lipsahdus pettämistä vai edellyttääkö se harkittua hakeutumista tilanteeseen?
      Riittääkö harkitusti yksi kerta vai edellyttääkö se jatkuvuutta saman tai vaihtuvien partnereiden kanssa?
      Miten luokitellaan ammattiauttajien palveluihin turvautuminen?
      Edellyttääkö pettäminen penetratiota vai riittääkö suikkari tai peräti vain hieronta?

• efakto

No arkielämässä pettäminen on sellaista, mitä ei puolison nähden voisi tehdä koska tietäisi sen loukkaavan.

• Manfredtheoriginal

Luuletko sen raamatun jollain tavalla vaikuttavan asiaan? Valehtelijat pystyvät siihen myös käsi ihan missä tahansa...

• 1111111111111111

Minä voin! Pettäisinhän myös itseäni jos sen tekisin puolisolleni.
      En usko, että pettäjä edes rakastaa puolisoaan, joten eihän heillä ole mitään menetettävääkään. Mieluummin yksin kuin rakkaudettomassa liitossa.

Minä lasken pettämiseksi jopa suutelun, jota monet eivät pidä minään. Onneksi ihana mieheni on samaa mieltä asiasta, eikä muiden mielipiteillä sitten olekaan väliä.
      Yhdessä olemme olleet yli 20v enkä kertaakaan ole edes miettinyt pettämistä, vaikka tilaisuuksia on monesti ollut.

• saivartelijaaaaa

Olethan miettinyt, jos olet ne tilaisuudetkin huomannut, missä pettäminen olisi mahdollista...

• 11111111111111111111111

No eipä voi oikein olla huomaamatta kun monet miehet ehdottavat ihan suoraan...

• IhanMiesVaan

11 vuotta oltu yhdessä ilman pettämistä. Miksi näin? Rakastan puolisoani enkä halua häntä loukata. Toiseksi omalta kohdaltani vietin todella villin nuoruuden. Mitään ei jäänyt tekemättä tai näkemättä. Nyt on mahtavaa olla aidosti Vapaa ilman sitä s**tanan 24/7 saippuaoopperaa ja jatkuvaa pahaa mieltä jollakulla.

Näen siis uskollisuuden toisaalta rakkautena ja toisaalta vapautena.

Se on vähän ton pettämiseen suhteen silleen, että pettäjien mielestä kaikki pettävät.

• hypytön

Syrjähyppyjä harrastavat vuoren varmasti uskovat että se on OK koska KAIIIIIIIIIIIIIKKi muutkin niin tekevät.
      Miten väärässä ovatkaan. Ja mitä siitä hyötyy ja saa loppujen lopuksi itselleen? Oksettavan olon, tunteen että on tosi ala-arvoinen, tietää koko ajan tekevänsä typerästi ja itsekunnioituksen valumisen etelään. Vain siksi koska "kaikki muutkin tekevät niin".

• Kokeilueionnistunut

"Syrjähyppyjä harrastavat ..." ? Mielestäni kaikki ihmiset luulevat, luulottelevat ja kuvittelevat että tuo ja tuo ja tuo ... tietyntyyppiset ihmiset harrastavat sivuun hyppelyitä.

Avioliittoaikojen alussa itselleni ei olisi juolahtanut pieneen mieleenkään, mutta joistakin sukulaisläheisistä ihmisistä olin kai sitä tyyppiä, koska sellaisia kommentteja tuli, jotka jättivät miettimään. Myös siippa mustispipeydessään kuului joukkoon ja tämä loukkaus sitten vuosikymmenten saatossa muuttikin oman kannan aiheeseen tasan päinvastaiseksi. Jos läheisin ihminen pitää minua jonain sellaisena mitä en ole, niin miksi en alkaisi olemaan sellainen?

• Stellaria
        Kokeilueionnistunut kirjoitti:

"Syrjähyppyjä harrastavat ..." ? Mielestäni kaikki ihmiset luulevat, luulottelevat ja kuvittelevat että tuo ja tuo ja tuo ... tietyntyyppiset ihmiset harrastavat sivuun hyppelyitä.

Avioliittoaikojen alussa itselleni ei olisi juolahtanut pieneen mieleenkään, mutta joistakin sukulaisläheisistä ihmisistä olin kai sitä tyyppiä, koska sellaisia kommentteja tuli, jotka jättivät miettimään. Myös siippa mustispipeydessään kuului joukkoon ja tämä loukkaus sitten vuosikymmenten saatossa muuttikin oman kannan aiheeseen tasan päinvastaiseksi. Jos läheisin ihminen pitää minua jonain sellaisena mitä en ole, niin miksi en alkaisi olemaan sellainen?

"Jos läheisin ihminen pitää minua jonain sellaisena mitä en ole, niin miksi en alkaisi olemaan sellainen?"

Vaikkapa oman itsesi takia? Jottet toimisi itseäsi vastaan ja sitä vastaan, mitä pidät tärkeänä? Mutku toi aloitti...

• Siivoflikka

En toimi itseäni vastaan. Kun kaikki mitä ihminen matkansa aikana kuulee, näkee ja kokee vaikuttaa, niin minä vain aloin pikku hiljaa ajatella asioista aivan eri tavalla kuin ennen. Sitä sanotaan myös aikuistumiseksi. Käsitykseni avioista ja kaikista parisuhteista on saanut sellaisen pöllytyksen eli tuuletuksen, ettei paremmasta väliä. Ja kaikki tuuletushan on vain hyvästä.

• Stellaria
        Siivoflikka kirjoitti:

En toimi itseäni vastaan. Kun kaikki mitä ihminen matkansa aikana kuulee, näkee ja kokee vaikuttaa, niin minä vain aloin pikku hiljaa ajatella asioista aivan eri tavalla kuin ennen. Sitä sanotaan myös aikuistumiseksi. Käsitykseni avioista ja kaikista parisuhteista on saanut sellaisen pöllytyksen eli tuuletuksen, ettei paremmasta väliä. Ja kaikki tuuletushan on vain hyvästä.

Eipä siinä sitten mitään, jos olet tullut siihen tulokseen, että pettäminen on ok eikä uskollisuus ole tärkeää. Minun mielestäni taas pettämisellä ei ole tekemistä aikuistumisen kanssa.

• Enolekoira

Pettäminen siinä mielessä kuin yleensä ajatellaan, on maailman pienimmästä päästä oleva paha kun verrataan kaikkiin niihin pahoihin, mitä ihmiset toisilleen ihan yleisesti monilla / kaikilla tasoilla tekevät. Tällaisen asian huomaaminen ja hahmottaminen ei onnistu kuin aikuiselta. Ja huomaa tässä kohrassa, että ikä pelkästään ei tee ihmisestä aikuista.

• 5757

Mistäköhän johtuu, että kyynistyneet ihmiset pitävät itseään aina jotenkin muita kypsempinä ja aikuisempina? Ikäänkuin olisi suuri tarve vähätellä niitä, jotka uskovat että maailmassa on vielä jotain hyvää ja kaunistakin olemassa? Ehkä se oma ylemmyydentunto on ainoa mitä on jäljellä kun toivo on menetetty ja sitä pitää sitten vaalia alentamalla muita?

• Revi_siitä

Tarkoitat ilmeisesti "koira"-kommenttia. Missä siinä kerrotaan kyynisyydestä. Maailmassa on paljon kaunista ja hyvää, mutta sitten on myös se toinen puoli, jota kaikki eivät osaa, pysty tai kykene hahmottamaan, käsittämään eikä käsittelemään tai jostain syystä tietämään siitä mitään. Eikä se tee ylemmyydentuntoiseksi, että näkee senkin puolen, jota jotkut eivät. Se tekee ainoastaan viisaammaksi eikä viisas vähättele.

Kun en alentelekaan ketään, niin mikähän mahtaa olla oman ongelmasi nimi?

• LuusereidenLuuseri

Sas sä Timo.

• SeTotuus

Voiko monikaan sanoa että ei ole sitä tehnyt jos on Raamatun mukaan kirjaimellisesti rehellinen. Raamattu sanoo että jos katsoo himoiten toista on jo tehnyt huorin hänen kanssaan. Mitä tästä ajattelet?

• sammusi

Biologisessa mielessä olen pettänyt useita kertoja. Sosialisessa mielessä en koskaan. Ei ole muodostunut yhtään ainutta suhdetta jossa "petos" olisi toistunut tai se olisi tapahtunut jonkun tuttavan kanssa.
      Olen siis puhdas pulmunen!

• vastailija

40 yhteisen vuoden jälkeen en ole pettänyt, en ole koskaan vannonut, ettenkö voisi niin tehdä, mutta toistaiseksi ei ole ollut tarvetta. Naimisissa olen luvannut olla niin kauan kun siltä tuntuu, nyt 35 vuotta, joka toistaiseksi jatkuu. Ei pidä vannoa mitään, koskaan ei voi tietää mitä elämä tuo tullessaan. Puolisostani en tiedä, minulle ei ainakaan kukaan ole tullut kertomaan jos on vieraissa käynyt.

• Prinssi_seinäruusunen

Ha, minäpä voin! Saan olla tyytyväinen että edes oma vaimo jaksaa olla minusta kiinnostunut. Muilta naisilta saan olla hyvin rauhassa myös baareissa, pikkujouluissa ja kaikissa muissakin harvossa tilaisuuksissa missä nyt yksin edes käyn. Minä nyt vaan olen sellainen joka halutaan kokonaan jos halutaan, irtoseksiä halutaan ihan eri miehiltä.

• lopullinen

Miä sanon,ei.mutta tarjottu on. Vaimo ilmeisesti petti jä läks 16 vuotta nuoremman pojan vakipanoks. Ei viitsitä näyttäytyä kun pieni paikka,siis salaa tapaavat. Näin kaikki jätettiin,eronneen pettäjä pojan vuoksi. Olen pikkasen katkera,hoitaisi edes äidin tehtävän. Elää kuin arka teini,salaa.,ja tiedän. Hyvä tulee,kiitos teinien äiti.
      .

• Tätivaaneitantta

Tiedän ettei lohduta tällä hetkellä mutta muista ettet ole itse alentunut moiseen tekoon ja olet parempi ihminen. Valitettavasti vaimosi teki noin ja valitsi "vapauden" perheensä kustannuksella. Joillakin vinksahtaa tuolleen pitkässä liitossa, olipa sitten mies tahi nainen.
        Siinä ei muista miettiä kiihkoissaan mitä tekee miehelleen ja lapsilleen. Suotavaa olisi, että edes hoitasi "äidin velvollisuudet" siinä sivussa. Ehkä järkiintyy ajan kanssa?
        Kyllä ne lapset muistaa sitten viimeistään kun uusi romanssi laantuu.. Lapset muistavat kyllä myös, toivottavasti eivät kovin pahalla!

Sinulla on oikeus olla katkera mutta älä liikaa itseäsi soimaa, katkeroidu. Yritä nyt keskittyä lapsiisi ja muuhun elämääsi. Teinit tarvitsevat edes yhden kunnollisen aikuisen tueksi elämäänsä.
        Elämää vielä on sinullakin vaikka nyt tuntuu varmasti kaiken olevan hajalla ja niinhän onkin! Siitä selviää tahdonvoimalla kuitenkin. On kokemusta, tosin entisenä petettynä vaimona (enkä pihdannut, heh vaan mies hurmaantui omissa kriiseissään nuoremmasta). On yleisempää miesten lähtevän nuoremman matkaan mutta kai se tasa-arvo alkaa näyttää kynsiään sitten nykyään.. pööh. Omalla kohdallani mies aneli takaisin puolen vuoden päästä, kun nuorikko nyt paljastui muuksi mitä luuli. En ottanut. Mutta.. Olen eheytynyt ja valmis uuteen suhteeseen. Aikaa se otti silti kun kaikki hajosi.

Tsemppiä ja voimia tulevaan. :)

• 7897

Eipä ole tullu mieleenkään. Kyllä mulle oma puoliso on riittäny näinä 39v aikana. Kun ollaan erillään niin ikävä on kummallakin. Ja sitten se ikävän rakastelu on vieläkin ihanampaa. Eikä sellasta kumppania olekkaan joka ois omaani parempi.

• 8535

Ei ole tullut petettyä. Yhdessäkin naisessa on mulle tarpeeksi.

• kivenalta

Ei se oo mikään mies joka naisia kaataa vaan se joka yhden tyytyväisenä pitää vuosikymmenet.

• ValatVannotaan

Minä vannon.

• eitodellakaan

Täytyy kyllä tunnustaa, että ei ole kyllä tullut koskaan mieleenkään ja ei ole tarvetta mihinkään sellaiseen kun seksielämä ei voisi olla parempi ja vireämpi. Huonompaahan sitä vain muualta saisi, joten miksi ihmeessä edes pitäisi?

• mekkk

Its emiehenä saman naisen kanssa jo 25v ja ei ole ollut tarvetta käydä muissa naisissa kun aikoinaan kerroin naiselle nitä parisuhteelta haluan ja toiminit ihan hyvin ja tilaisuuksiakin olisi ollut mutta ei kiinnosta. Johtuu varmaan siitä että aikoinaan on kunnon sinkkuaika vietettu ja riitävästi kokemuksia naisista ja se siitä. Omassa parisuhteessani ei ole ilamn seksiä tarvinnut olla.

• näinäin

Ohhoh ,eikö ole mielessä käynyt? Minullä kävi,tunnustan. Mutta eipä ole enää sitä uskollista,nyt on vapaus ,eikä tämä mukava ole.

• juueikiitos

yli 10 vuotta naimisissa. Teen reissutyötä. Kapakoissa en käy. Ja voin sanoa käsi sydämellä, että en ole pettänyt. En ole kokenut siihen olevan kertaakaan tarvetta. Tunnen itseni sen verran hyvin, että jos menisin pettämään, en pystyisi elämään itseni kanssa, joten miksi tehdä itselleen karhunpalvelusta? Miehestä en tietenkään tiedä, omien sanojen mukaan ei ole pettänyt, ja siihen on luotettava.

• uskollinen.pakana

Minä olen 50- vuotias nainen enkä ole koskaan pettänyt. Käsi raamatulla en vanno koska en ole tunnusta kristinuskoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1766
    2. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      693
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      166
      531
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      25
      497
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe