Olen kuullut monenlaista tarinaa, että miten sentterin pitäisi pelata jne... Yleisin neuvo on, että "sentteri on hyökkäämässä ja ensimmäisenä puolustamassa". Kertoo aika helvetisti, että miten siinä sentterin paikalla sitten pelataan!
Miten sentterin tulisi liikkua/sijoittua jos omilla pakeilla on pallo hallussa omassa päädyssä?
Tai entä sen jälkeen kun vastustaja on saanut pallon haltuun hyökkäyspäädyssä?
Tai silloin kun pakit pitää oman maalin kulmat kiinni ja vastustaja pyörittää kulmissa ja maalin takana?
Osaako joku antaa hyviä vinkkejä? :)
Miten sentterin
7
8634
Vastaukset
- oslo
Vastaan lyhyesti kysymyksiisi... Jos jäi epäselvyyksiä, niin kysy.
Vastaukset kysymyksiisi riippuvat myös joukkueen taktiikasta, mutta oletetaan, että tässä käytetään sitä suosituinta, eli noppa 5:sta.
Jos pakeilla pallo hallussa omassa päässä, niin varmista maalin edessä (riippuen siis kuinka lähellä vastustajan pelaajat ovat). Tai hae paikkaa jommasta kummasta laidasta, niin että sinulle voi syöttää.
Jos vastustaja on saanut pallon ahltuun hyökköyspäässä, niin 1) nopeassa hyökkäyksessä juokset miljoonaa alas puolustukseen tai 2) hitaammassa hyökkäyksessä jäät karvaamaan noppa 5 muotoisessa kuviossa, eli olet puolen kentän tietämillä.
Viimiseen kysymykseen sanoisin, että vahdit maalinedustaa ja koitat pitää siitä syöttölinjat kiinni. Ja huomaat katsoa ehdottomasti vihun lapoja, ei pelkästään palloa. Selän takanakin voi tapahtua monenmoista...
Itse henk.koht. pelaan suht usein sentteriä. Sanoisin että tarvii olla monipuolinen, syöttö- ja juoksutaitoa tarvitaan ehdottomasti. Tärkeinpänä pidän ehkä kuitenkin vetojen peittämistä, jos omissa soi, joutuu aina tekemään vastustajan verkkoon yhden maalin enemmän.. - jeppe
Lisäksi vielä vinkki:
Oman joukkueen menetettyä pallo vastustajan päässä on helppoa laskea kolmeen eli sinun yläpuolella tulee olla nämä kolme vastustajaa. (olettaen, että omat pakit ovat omilla paikoillaan)Sinun mies on näistä yläpuolella olevista vastustajista likimain aina se joka sieltä lähtee hyökkäämään ensimmäisenä. (silloinhan omien laitureittesi miehet ovat enää jäljellä etupuolellasi eli vastujan pakit) Helppoa jos tajuaa tämän melkein helpon selostuksen. - vinkeistä
Kiitti vinkeistä! Eiköhän noilla neuvoilla perus asiat tullu selväksi jos joutuu sentteriksi ens pelissä...
- ...............
todella hyvät vinkit tuli mun mielest pelaan ite sentterinä käytän samoja kaavoja itseasiassa
- C#9
Olin just kirjottamas kunnes luin oslon viesti ja siin tulikin pääsääntöisesti kaikki, joten ei muuta kuin vinkistä vaariin ja pelaamaan!!
- Maltsev
sentteri peli on aika helppoa, mutta kuntoa täytyy olla. Kun omat pakit pitää palloa omassa päädyssä sentteri tulee pakkeja vastaan jotta pakit voivat käyttää sentteriä apuna ylös peluussa. Kun vastustajalla on pallo ja puolustetaan omassa päädyssä ottaa sentteri pois vastustajan sentterin ja myös peittää poikittais syöttöjen mahdollisuuden.Sentteri on salibandyn "libero".
- Anonyymi
En tiedä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.35089981 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12591Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill702381- 1791955
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161552Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91411- 1121347
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181841328RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601320Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421237