Olen kuullut monenlaista tarinaa, että miten sentterin pitäisi pelata jne... Yleisin neuvo on, että "sentteri on hyökkäämässä ja ensimmäisenä puolustamassa". Kertoo aika helvetisti, että miten siinä sentterin paikalla sitten pelataan!
Miten sentterin tulisi liikkua/sijoittua jos omilla pakeilla on pallo hallussa omassa päädyssä?
Tai entä sen jälkeen kun vastustaja on saanut pallon haltuun hyökkäyspäädyssä?
Tai silloin kun pakit pitää oman maalin kulmat kiinni ja vastustaja pyörittää kulmissa ja maalin takana?
Osaako joku antaa hyviä vinkkejä? :)
Miten sentterin
7
11161
Vastaukset 7
- oslo
Vastaan lyhyesti kysymyksiisi... Jos jäi epäselvyyksiä, niin kysy.
Vastaukset kysymyksiisi riippuvat myös joukkueen taktiikasta, mutta oletetaan, että tässä käytetään sitä suosituinta, eli noppa 5:sta.
Jos pakeilla pallo hallussa omassa päässä, niin varmista maalin edessä (riippuen siis kuinka lähellä vastustajan pelaajat ovat). Tai hae paikkaa jommasta kummasta laidasta, niin että sinulle voi syöttää.
Jos vastustaja on saanut pallon ahltuun hyökköyspäässä, niin 1) nopeassa hyökkäyksessä juokset miljoonaa alas puolustukseen tai 2) hitaammassa hyökkäyksessä jäät karvaamaan noppa 5 muotoisessa kuviossa, eli olet puolen kentän tietämillä.
Viimiseen kysymykseen sanoisin, että vahdit maalinedustaa ja koitat pitää siitä syöttölinjat kiinni. Ja huomaat katsoa ehdottomasti vihun lapoja, ei pelkästään palloa. Selän takanakin voi tapahtua monenmoista...
Itse henk.koht. pelaan suht usein sentteriä. Sanoisin että tarvii olla monipuolinen, syöttö- ja juoksutaitoa tarvitaan ehdottomasti. Tärkeinpänä pidän ehkä kuitenkin vetojen peittämistä, jos omissa soi, joutuu aina tekemään vastustajan verkkoon yhden maalin enemmän.. - jeppe
Lisäksi vielä vinkki:
Oman joukkueen menetettyä pallo vastustajan päässä on helppoa laskea kolmeen eli sinun yläpuolella tulee olla nämä kolme vastustajaa. (olettaen, että omat pakit ovat omilla paikoillaan)Sinun mies on näistä yläpuolella olevista vastustajista likimain aina se joka sieltä lähtee hyökkäämään ensimmäisenä. (silloinhan omien laitureittesi miehet ovat enää jäljellä etupuolellasi eli vastujan pakit) Helppoa jos tajuaa tämän melkein helpon selostuksen. - vinkeistä
Kiitti vinkeistä! Eiköhän noilla neuvoilla perus asiat tullu selväksi jos joutuu sentteriksi ens pelissä...
- ...............
todella hyvät vinkit tuli mun mielest pelaan ite sentterinä käytän samoja kaavoja itseasiassa
- C#9
Olin just kirjottamas kunnes luin oslon viesti ja siin tulikin pääsääntöisesti kaikki, joten ei muuta kuin vinkistä vaariin ja pelaamaan!!
- Maltsev
sentteri peli on aika helppoa, mutta kuntoa täytyy olla. Kun omat pakit pitää palloa omassa päädyssä sentteri tulee pakkeja vastaan jotta pakit voivat käyttää sentteriä apuna ylös peluussa. Kun vastustajalla on pallo ja puolustetaan omassa päädyssä ottaa sentteri pois vastustajan sentterin ja myös peittää poikittais syöttöjen mahdollisuuden.Sentteri on salibandyn "libero".
- Anonyymi
En tiedä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 741208
Viesti sinulle
Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️47930- 82801
- 69792
Mikä on totta mikä ei?
Onko juoru vai ei että nimeltä mainitsematon henkilö on tehnyt naiselle/naisille jotain joka on väärin?14772- 149736
Mitä sinulle on tapahtunut lapsena
Kun olet noin sairas päästäsi? Pikkupojalle ( Miehen kehossa)80709- 64709
Miksi meille jäi
Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk37695Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.
Kun puhutaan "tavallisesta" ihmisestä, joka on suht tasapainoinen eläjä, niin puhutaan oikeastaan taitavasta tunteiden k202596Haluan purkaa vielä tuntemuksia
Tykkään sinusta kovin paljon❤️ olen surullinen tilanteestasi ja siitä mitä me olemme yhdessä joutuneet kokemaan. Tämä ei19595Rakas, rakkaampi, rakkain
Olen tullut siihen johtopäätökseen, ettei minun kannata rakastaa. Kaikki joita olen koskaan rakastanut vain kohtelevat m120593- 52549
Sara Sieppi ja hissi tänään
Voi helvetin helvetti. Nytkö tätä naikkosta täytyy palvoa ja antaa etuoikeus hissiin, kun hän on vääntänyt kakaran maail115535- 90518
Persujen Puhoksen retki
Perussuomalaiset olivat tehneet turistibussimatkan Puhokseen. Tosin raukat olivat niin peloissaan, etteivät uskaltaneet168506Ketä ajattelen
kun mietin, mitä sinulle kuuluu? En tunne sinua oikeasti, ja se on ehkä hyvä, koska jos tietäisin enemmän, se varmaan v18500Työttömän miehen ihmisarvo
..parisuhdemarkkinoilla on olematon. Työtön mies on naisille ihmisjätettä, varsinkin jos sattuu olemaan vielä kunnolline116487YLINEN pilaa Ähtärin mahdollisuudet.
Vuodeosastopäätös jossa Nina Ylinen (sdp) äänesti niiden lopettamisen puolesta, hoitajille potkut ja silti arviointimene25456Pilkettä sunnuntain silmässä
😉 Jos tästä ketjusta löytyisi yksi ihminen, joka saisi sut hymyilemään tänään… Millainen hän olisi? Ei tarvitse kerto65451