Työsoiton kuuleminen on ihanaa

eläkeukko

Eräänä kesä maanantai aamuna noin 10 aikaan soi puhelin. Vastasin nimelläni. Soittaja vastaa, niin pitää ollakin. Seuraavaksi seuraa kysymys ? Missäs sinun nyt tähän aikaan pitäisi olla. Vastaan että täällähän minä kotona olen. Kysyin vuorostani häneltä missä hänen mielestään minun pitäisi olla. Olin kuulemma käynyt heillä perjantaina sopimassa että maanantai aamuna tulen heille töihin. Kaivinkone oli kaivanut katuviemärin jo esiin ja odottelivat putkimiestä montulle töihin. Sanoin etten kyllä muista perjantaina käyneeni missään työmaalla .Niin hän arvelikin että muisti on mennyt viikonlopulla juopotellessa.
Hän kertoi meidän kätelleen ja olin kuulemma esitellyt itseni. Siltä pohjalta hän sitten tiesi minulle soittaa.
Kovasti väitin vastaan . Pyysin kuvailemaan millainen mies siellä on käynyt.
Pikkuhiljaa alkoi ihan pelottaa. Kaveri antoi minuun sopivat tuntomerkit.
Aloin jo hetken todella epäillä olenko jotenkin menettänyt muistini.
Päätinpä kysäistä millaisella autolla mahdoin siellä käydä. Tuskin olin sinne jalan mennyt.
Oli ollut semmoinen viininpunainen 96 Saab.
Sanoin siihen vaan että jääppä odottelemaan sitä miestä joka siellä kävi.
Tiesin kyllä kuka oli käynyt siellä ja esiintynyt minuna.
Päätinkin lähteä käymään saman tien kyseisessä firmassa kysymässä miksi he ovat käyneet esiintymässä nimelläni. Kyllähän syy selvisi. Ilmastointi urakoitsija olisi saanut ison ilmastointi homman sillä ehdolla että minä teen muut putkityöt. Koska kyseessä oli Ensolainen rakentaja ja olin heidät laittanut osaltani boikottiin, en halunnut tehdä sitä hommaa. Toinen firma päätti sitten ottaa sen minun nimissä. Onneksi paljastui jo alkuvaiheessa.

2

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fgjhfgt

      Cool story, bro.

    • eläkeukko

      Jatkuu......Meninpä tapaamaan nimi kaimaani. Siellähän hän istuskeli toimistolla työpöydän äärellä. Näkyi siellä olevan naapurinikin. Asui tuossa viereisellä tontilla olevassa talossa. Lisäksi vielä kolmasmies.
      Hieman hämmästyneenä katsoivat kun menin sisään. Minullahan oli jo kysymys valmiina, sehän oli esitetty minulle hieman aiemmin. Tosin muotoilin sen siten, että eikös teidän pitäisi olla tähän aikaan tietyllä montulla.
      Jos lie kaimallani ollut naama viikonlopun juopottelun jäljiltä punakka ,taisi se punoittua hieman lisää.
      Nähtyäni kaverin ,en yhtään ihmetellyt ,jos soittaja epäili minun viikonlopulla ryypänneen.
      Oikeasti minua todella kiinnosti kuulla syy miksi Nimeäni käytettiin työkäynnillä.
      Siinähän se sitten selvisi. Asia juontui tosiaan siitä, että olin jo aiemmin sanonut IV urakoitsijalle etten ole kiinnostunut hänen esittämästään asiakkaasta.
      Niinpä he päätyivät kyseiseen ratkaisuun. Se että pitkäaikainen naapurini oli hommassa mukana ,ehkä ratkaisi että jätin asian silleen.
      Se jäi kuitenkin epäselväksi miten jatkossa kävi. Tuskin ilkesivät mennä enää tekemään sitä työtä.
      Välit naapuriin katkesivat kuitenkin. En edes viitsinyt käydä häntä katsomassa kun hän sairastui vakavasti ja odotti kuolemaansa kotona.
      Viimeiset vuodetkin meni vaan käden heilautukseksi jos milloin tuossa ulkona satuttiin näkemään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4613
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1443
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe