Työsoiton kuuleminen on ihanaa

eläkeukko

Eräänä kesä maanantai aamuna noin 10 aikaan soi puhelin. Vastasin nimelläni. Soittaja vastaa, niin pitää ollakin. Seuraavaksi seuraa kysymys ? Missäs sinun nyt tähän aikaan pitäisi olla. Vastaan että täällähän minä kotona olen. Kysyin vuorostani häneltä missä hänen mielestään minun pitäisi olla. Olin kuulemma käynyt heillä perjantaina sopimassa että maanantai aamuna tulen heille töihin. Kaivinkone oli kaivanut katuviemärin jo esiin ja odottelivat putkimiestä montulle töihin. Sanoin etten kyllä muista perjantaina käyneeni missään työmaalla .Niin hän arvelikin että muisti on mennyt viikonlopulla juopotellessa.
Hän kertoi meidän kätelleen ja olin kuulemma esitellyt itseni. Siltä pohjalta hän sitten tiesi minulle soittaa.
Kovasti väitin vastaan . Pyysin kuvailemaan millainen mies siellä on käynyt.
Pikkuhiljaa alkoi ihan pelottaa. Kaveri antoi minuun sopivat tuntomerkit.
Aloin jo hetken todella epäillä olenko jotenkin menettänyt muistini.
Päätinpä kysäistä millaisella autolla mahdoin siellä käydä. Tuskin olin sinne jalan mennyt.
Oli ollut semmoinen viininpunainen 96 Saab.
Sanoin siihen vaan että jääppä odottelemaan sitä miestä joka siellä kävi.
Tiesin kyllä kuka oli käynyt siellä ja esiintynyt minuna.
Päätinkin lähteä käymään saman tien kyseisessä firmassa kysymässä miksi he ovat käyneet esiintymässä nimelläni. Kyllähän syy selvisi. Ilmastointi urakoitsija olisi saanut ison ilmastointi homman sillä ehdolla että minä teen muut putkityöt. Koska kyseessä oli Ensolainen rakentaja ja olin heidät laittanut osaltani boikottiin, en halunnut tehdä sitä hommaa. Toinen firma päätti sitten ottaa sen minun nimissä. Onneksi paljastui jo alkuvaiheessa.

2

90

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fgjhfgt

Cool story, bro.

• eläkeukko

Jatkuu......Meninpä tapaamaan nimi kaimaani. Siellähän hän istuskeli toimistolla työpöydän äärellä. Näkyi siellä olevan naapurinikin. Asui tuossa viereisellä tontilla olevassa talossa. Lisäksi vielä kolmasmies.
      Hieman hämmästyneenä katsoivat kun menin sisään. Minullahan oli jo kysymys valmiina, sehän oli esitetty minulle hieman aiemmin. Tosin muotoilin sen siten, että eikös teidän pitäisi olla tähän aikaan tietyllä montulla.
      Jos lie kaimallani ollut naama viikonlopun juopottelun jäljiltä punakka ,taisi se punoittua hieman lisää.
      Nähtyäni kaverin ,en yhtään ihmetellyt ,jos soittaja epäili minun viikonlopulla ryypänneen.
      Oikeasti minua todella kiinnosti kuulla syy miksi Nimeäni käytettiin työkäynnillä.
      Siinähän se sitten selvisi. Asia juontui tosiaan siitä, että olin jo aiemmin sanonut IV urakoitsijalle etten ole kiinnostunut hänen esittämästään asiakkaasta.
      Niinpä he päätyivät kyseiseen ratkaisuun. Se että pitkäaikainen naapurini oli hommassa mukana ,ehkä ratkaisi että jätin asian silleen.
      Se jäi kuitenkin epäselväksi miten jatkossa kävi. Tuskin ilkesivät mennä enää tekemään sitä työtä.
      Välit naapuriin katkesivat kuitenkin. En edes viitsinyt käydä häntä katsomassa kun hän sairastui vakavasti ja odotti kuolemaansa kotona.
      Viimeiset vuodetkin meni vaan käden heilautukseksi jos milloin tuossa ulkona satuttiin näkemään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      52
      1916
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      165
      1668
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1398
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      241
      1347
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      219
      1278
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      338
      1163
    7. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    8. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1106
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      315
      1075
    10. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1067
    Aihe