Moikka!
Ajattelin lukion jälkeen lähteä jenkkeihin au pairiksi, ja mikään muu ei estä lähtöäni kuin pelko yksinäisyydestä.. Se on varmaa että tulen ikävöimään perhettäni ihan kamalasti, koska oon tosi läheinen heidän kanssaan. Mutta se, että saisi jotain ystäviä, helpottaisi ehkä.
Niin mietin tässä, että miten eri tavoin au pairina saa ystäviä? Kokemuksia?
Ja onko todella vaikeaa, jos on vähän ujo.. vai onko paljon sellaista toimintaa? Saako suomalaisia ystäviä?
Olisi aivan mahtava kokemus päästä hoitamaan lapsia ulkomaille johonkin mukavaan perheeseen!! Samalla tutustumaan uuteen paikkaan ja kasvamaan ihmisenä, sekä saamaan ystäviä.
Kiva jos te tietäväiset vastaisitte!
Jos haluut ni voit kertoo enemmän omasta kokemuksestasi jne.!
Miten Au pair saa ystäviä ?
10
186
Vastaukset
- EntCulturalCareAuPair
Hei! Jos lahdet USA:an niin ainakin Cultural care jarjestaa kuukausittaisia tapaamisia paikallisille au paireille, joten uusia ystavia on kylla tarjolla :) Itse olin aikoinaan heidan kauttaan ja kavereita on nyt ympari maailman!!:) Eurooppaan lahtiessa esim. Facebookin valityksella loytyy ainakin Suomalaisia ulkomailla asuvia.
- Aupair2016
Moi, millon sä valmistut lukiosta? Mulla on nimittäin kans suunnitelmissa lähteä!
- Alkuperäinen
Valmistun ensi keväänä 2016!:)
Aijjaa kiva! Milloin sä?
- hyvät.neuvot.kullan
Au pair saa ystäviä samalla tavalla kuin muutkin eli osallistumalla ja olemalla siellä, missä muutkin. Ystävyys ei synny pakottamalla eikä tekemällä tehden vaan vuorovaikutuksessa toisten kanssa itsestään, jos on syntyäkseen.
Mainitsit ujoudestasi. USA:ssa ujous on paha haitta. Suomalaisittain lievä ujous on USA:ssa vaikea ongelma. Ehkä harkitset au pairin työtä sittekin jossain muualla eli Euroopassa. Kun on vielä se oman perheen ikävöintikin, niin on yhteydenpito kotiin hieman helpompaa ja saattaa päästä käymäänkin kotona.- Alkuperäinen
Joo no mä oon itse asiassa ollut amerikassa, new yorkissa, ja tunsin itteni vapaammaks. Ja siis se ku ihmiset oli siel niin ystävällisiä avoimia ja alko puhuu tost vaa , ni sit itekki pystyin. Et ei se niistä amerikkalaisista kiinni oo... Vaa haluisin just tutustuu mulhin suomalaisiin au paireihin
- heieiei
Ei o totta! Meet Amerikkaan tutustumaan muihin suomalaisiin. Mikä järki?
- Alkuperäinen
Ei elämä... Siis olen menossa au pairiksi amerikkalaiseen perheeseen, jossa jo tutustun noin 3-6 henkilöön (riippuen perheen koosta). Meen tutustuu kans kulttuuriin ja kaupunkiin, sekä saamaan kokemusta. Sit joo tottakai ois tosi kiva tutustuu joihinki paikallisiin ikäisiini, mut cmon tottakai haluun tutustuu muihin suomalaisiin au paireihin! Koska sit ku palaa suomee ni on saanu mahdollisesti uusii ystävii joita nähdä!! hlv xd
- olinjo
Alkuperäinen kirjoitti:
Ei elämä... Siis olen menossa au pairiksi amerikkalaiseen perheeseen, jossa jo tutustun noin 3-6 henkilöön (riippuen perheen koosta). Meen tutustuu kans kulttuuriin ja kaupunkiin, sekä saamaan kokemusta. Sit joo tottakai ois tosi kiva tutustuu joihinki paikallisiin ikäisiini, mut cmon tottakai haluun tutustuu muihin suomalaisiin au paireihin! Koska sit ku palaa suomee ni on saanu mahdollisesti uusii ystävii joita nähdä!! hlv xd
Voi elämänkevät! Amerikka on tosi iso. On ihan sattumaa, onko liikkumaetäisyydelläsi toista suomalaista, vaikka suomalaisia on siellä paljon.
Varaudu ainakin siihen, ettet tapaa koko aikana yhtäkään suomalaista. Varaudu myös vaihtamaan perhettä ainakin kerran. Amerikkalaiset ovat todella vaativia au pairiensa suhteen ihan ulkonäöstä alkaen.
Voi myös onnistaa oikein hyvin ja kaikki palaset loksahtavat kohdalleen heti. Siinä et toista suomalaista au pairia ehdi kaivata.
- Annaolivia
Sit ku oot paikan päällä, ni kannattaa ettii facebookista sellasia ryhmiä kuin "girl gone international in (sun kaupunki)", "internationals in (sun kaupunki)" ja "au pairs in (sun kaupunki)". Ainaki Saksassa löytyy myös Facebookryhmä "Suomalaiset Saksassa". Kannattaa katsella näistä, siellä porukka usein järjestää tapaamisia, tai kyselee uusien kaverien perään :)
- alkuperäinen
Ookei kiitos! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1055127Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453353Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503185Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4382407Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2471490Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121271- 801237
- 761227
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311188Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1311097