Miten Au pair saa ystäviä ?

aupairiksi

Moikka!

Ajattelin lukion jälkeen lähteä jenkkeihin au pairiksi, ja mikään muu ei estä lähtöäni kuin pelko yksinäisyydestä.. Se on varmaa että tulen ikävöimään perhettäni ihan kamalasti, koska oon tosi läheinen heidän kanssaan. Mutta se, että saisi jotain ystäviä, helpottaisi ehkä.
Niin mietin tässä, että miten eri tavoin au pairina saa ystäviä? Kokemuksia?
Ja onko todella vaikeaa, jos on vähän ujo.. vai onko paljon sellaista toimintaa? Saako suomalaisia ystäviä?

Olisi aivan mahtava kokemus päästä hoitamaan lapsia ulkomaille johonkin mukavaan perheeseen!! Samalla tutustumaan uuteen paikkaan ja kasvamaan ihmisenä, sekä saamaan ystäviä.

Kiva jos te tietäväiset vastaisitte!
Jos haluut ni voit kertoo enemmän omasta kokemuksestasi jne.!

10

186

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EntCulturalCareAuPair

Hei! Jos lahdet USA:an niin ainakin Cultural care jarjestaa kuukausittaisia tapaamisia paikallisille au paireille, joten uusia ystavia on kylla tarjolla :) Itse olin aikoinaan heidan kauttaan ja kavereita on nyt ympari maailman!!:) Eurooppaan lahtiessa esim. Facebookin valityksella loytyy ainakin Suomalaisia ulkomailla asuvia.

• Aupair2016

Moi, millon sä valmistut lukiosta? Mulla on nimittäin kans suunnitelmissa lähteä!

• Alkuperäinen

Valmistun ensi keväänä 2016!:)
        Aijjaa kiva! Milloin sä?

• hyvät.neuvot.kullan

Au pair saa ystäviä samalla tavalla kuin muutkin eli osallistumalla ja olemalla siellä, missä muutkin. Ystävyys ei synny pakottamalla eikä tekemällä tehden vaan vuorovaikutuksessa toisten kanssa itsestään, jos on syntyäkseen.

Mainitsit ujoudestasi. USA:ssa ujous on paha haitta. Suomalaisittain lievä ujous on USA:ssa vaikea ongelma. Ehkä harkitset au pairin työtä sittekin jossain muualla eli Euroopassa. Kun on vielä se oman perheen ikävöintikin, niin on yhteydenpito kotiin hieman helpompaa ja saattaa päästä käymäänkin kotona.

• Alkuperäinen

Joo no mä oon itse asiassa ollut amerikassa, new yorkissa, ja tunsin itteni vapaammaks. Ja siis se ku ihmiset oli siel niin ystävällisiä avoimia ja alko puhuu tost vaa , ni sit itekki pystyin. Et ei se niistä amerikkalaisista kiinni oo... Vaa haluisin just tutustuu mulhin suomalaisiin au paireihin

• heieiei

Ei o totta! Meet Amerikkaan tutustumaan muihin suomalaisiin. Mikä järki?

• Alkuperäinen

Ei elämä... Siis olen menossa au pairiksi amerikkalaiseen perheeseen, jossa jo tutustun noin 3-6 henkilöön (riippuen perheen koosta). Meen tutustuu kans kulttuuriin ja kaupunkiin, sekä saamaan kokemusta. Sit joo tottakai ois tosi kiva tutustuu joihinki paikallisiin ikäisiini, mut cmon tottakai haluun tutustuu muihin suomalaisiin au paireihin! Koska sit ku palaa suomee ni on saanu mahdollisesti uusii ystävii joita nähdä!! hlv xd

• olinjo
        Alkuperäinen kirjoitti:

Ei elämä... Siis olen menossa au pairiksi amerikkalaiseen perheeseen, jossa jo tutustun noin 3-6 henkilöön (riippuen perheen koosta). Meen tutustuu kans kulttuuriin ja kaupunkiin, sekä saamaan kokemusta. Sit joo tottakai ois tosi kiva tutustuu joihinki paikallisiin ikäisiini, mut cmon tottakai haluun tutustuu muihin suomalaisiin au paireihin! Koska sit ku palaa suomee ni on saanu mahdollisesti uusii ystävii joita nähdä!! hlv xd

Voi elämänkevät! Amerikka on tosi iso. On ihan sattumaa, onko liikkumaetäisyydelläsi toista suomalaista, vaikka suomalaisia on siellä paljon.

Varaudu ainakin siihen, ettet tapaa koko aikana yhtäkään suomalaista. Varaudu myös vaihtamaan perhettä ainakin kerran. Amerikkalaiset ovat todella vaativia au pairiensa suhteen ihan ulkonäöstä alkaen.

Voi myös onnistaa oikein hyvin ja kaikki palaset loksahtavat kohdalleen heti. Siinä et toista suomalaista au pairia ehdi kaivata.

• Annaolivia

Sit ku oot paikan päällä, ni kannattaa ettii facebookista sellasia ryhmiä kuin "girl gone international in (sun kaupunki)", "internationals in (sun kaupunki)" ja "au pairs in (sun kaupunki)". Ainaki Saksassa löytyy myös Facebookryhmä "Suomalaiset Saksassa". Kannattaa katsella näistä, siellä porukka usein järjestää tapaamisia, tai kyselee uusien kaverien perään :)

• alkuperäinen

Ookei kiitos! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      105
      5127
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3353
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3185
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      438
      2407
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      247
      1490
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1271
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      80
      1237
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1227
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1188
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      131
      1097
    Aihe