Miten Au pair saa ystäviä ?

aupairiksi

Moikka!

Ajattelin lukion jälkeen lähteä jenkkeihin au pairiksi, ja mikään muu ei estä lähtöäni kuin pelko yksinäisyydestä.. Se on varmaa että tulen ikävöimään perhettäni ihan kamalasti, koska oon tosi läheinen heidän kanssaan. Mutta se, että saisi jotain ystäviä, helpottaisi ehkä.
Niin mietin tässä, että miten eri tavoin au pairina saa ystäviä? Kokemuksia?
Ja onko todella vaikeaa, jos on vähän ujo.. vai onko paljon sellaista toimintaa? Saako suomalaisia ystäviä?

Olisi aivan mahtava kokemus päästä hoitamaan lapsia ulkomaille johonkin mukavaan perheeseen!! Samalla tutustumaan uuteen paikkaan ja kasvamaan ihmisenä, sekä saamaan ystäviä.

Kiva jos te tietäväiset vastaisitte!
Jos haluut ni voit kertoo enemmän omasta kokemuksestasi jne.!

10

234

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EntCulturalCareAuPair

Hei! Jos lahdet USA:an niin ainakin Cultural care jarjestaa kuukausittaisia tapaamisia paikallisille au paireille, joten uusia ystavia on kylla tarjolla :) Itse olin aikoinaan heidan kauttaan ja kavereita on nyt ympari maailman!!:) Eurooppaan lahtiessa esim. Facebookin valityksella loytyy ainakin Suomalaisia ulkomailla asuvia.

• Aupair2016

Moi, millon sä valmistut lukiosta? Mulla on nimittäin kans suunnitelmissa lähteä!

• Alkuperäinen

Valmistun ensi keväänä 2016!:)
        Aijjaa kiva! Milloin sä?

• hyvät.neuvot.kullan

Au pair saa ystäviä samalla tavalla kuin muutkin eli osallistumalla ja olemalla siellä, missä muutkin. Ystävyys ei synny pakottamalla eikä tekemällä tehden vaan vuorovaikutuksessa toisten kanssa itsestään, jos on syntyäkseen.

Mainitsit ujoudestasi. USA:ssa ujous on paha haitta. Suomalaisittain lievä ujous on USA:ssa vaikea ongelma. Ehkä harkitset au pairin työtä sittekin jossain muualla eli Euroopassa. Kun on vielä se oman perheen ikävöintikin, niin on yhteydenpito kotiin hieman helpompaa ja saattaa päästä käymäänkin kotona.

• Alkuperäinen

Joo no mä oon itse asiassa ollut amerikassa, new yorkissa, ja tunsin itteni vapaammaks. Ja siis se ku ihmiset oli siel niin ystävällisiä avoimia ja alko puhuu tost vaa , ni sit itekki pystyin. Et ei se niistä amerikkalaisista kiinni oo... Vaa haluisin just tutustuu mulhin suomalaisiin au paireihin

• heieiei

Ei o totta! Meet Amerikkaan tutustumaan muihin suomalaisiin. Mikä järki?

• Alkuperäinen

Ei elämä... Siis olen menossa au pairiksi amerikkalaiseen perheeseen, jossa jo tutustun noin 3-6 henkilöön (riippuen perheen koosta). Meen tutustuu kans kulttuuriin ja kaupunkiin, sekä saamaan kokemusta. Sit joo tottakai ois tosi kiva tutustuu joihinki paikallisiin ikäisiini, mut cmon tottakai haluun tutustuu muihin suomalaisiin au paireihin! Koska sit ku palaa suomee ni on saanu mahdollisesti uusii ystävii joita nähdä!! hlv xd

• olinjo
        Alkuperäinen kirjoitti:

Ei elämä... Siis olen menossa au pairiksi amerikkalaiseen perheeseen, jossa jo tutustun noin 3-6 henkilöön (riippuen perheen koosta). Meen tutustuu kans kulttuuriin ja kaupunkiin, sekä saamaan kokemusta. Sit joo tottakai ois tosi kiva tutustuu joihinki paikallisiin ikäisiini, mut cmon tottakai haluun tutustuu muihin suomalaisiin au paireihin! Koska sit ku palaa suomee ni on saanu mahdollisesti uusii ystävii joita nähdä!! hlv xd

Voi elämänkevät! Amerikka on tosi iso. On ihan sattumaa, onko liikkumaetäisyydelläsi toista suomalaista, vaikka suomalaisia on siellä paljon.

Varaudu ainakin siihen, ettet tapaa koko aikana yhtäkään suomalaista. Varaudu myös vaihtamaan perhettä ainakin kerran. Amerikkalaiset ovat todella vaativia au pairiensa suhteen ihan ulkonäöstä alkaen.

Voi myös onnistaa oikein hyvin ja kaikki palaset loksahtavat kohdalleen heti. Siinä et toista suomalaista au pairia ehdi kaivata.

• Annaolivia

Sit ku oot paikan päällä, ni kannattaa ettii facebookista sellasia ryhmiä kuin "girl gone international in (sun kaupunki)", "internationals in (sun kaupunki)" ja "au pairs in (sun kaupunki)". Ainaki Saksassa löytyy myös Facebookryhmä "Suomalaiset Saksassa". Kannattaa katsella näistä, siellä porukka usein järjestää tapaamisia, tai kyselee uusien kaverien perään :)

• alkuperäinen

Ookei kiitos! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      56
      2079
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      90
      1415
    3. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      62
      1265
    4. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      68
      1207
    5. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      114
      1101
    6. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      67
      926
    7. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      72
      899
    8. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      65
      864
    9. Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."

The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise
      Tv-sarjat
      8
      811
    10. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      72
      789
    Aihe