Tällä sähköpyörällä ei tee mitään

houigyudseer

25

1709

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin__pä

      Tosiaan erikoinen pyörä. Pyörän sähköavustus ei ole tieliikennehyväksytty, joten laillisesti sillä voi ajaa vain maastossa tai suljetulla alueella.

      Pyörä on kuitenkin puhtaasti city-pyörä, joten millä motiivilla tuota pyörää oikein myydään? Millä motiivilla näitä tieliikennekelvottomia sähköavusteisia ja sähköpyöriä ylipäänsä myydään?

      Osassa ( esim greencyclen myymissä) sähköavusteisista pyöristä on rajoitin, jonka sanotaan tekevän pyörästä tieliikennekelpoisen, mutta eihän se tietenkään niin ole.

      • Citypyörällä

        kuka ostaa Citypyörän maastoajeluun :)


      • sitäsaamitäostaa
        Citypyörällä kirjoitti:

        kuka ostaa Citypyörän maastoajeluun :)

        Entisellä appiukolla oli väkevä maastoauto, mil hää veti asuntovaunuaan juhannuksenviettomestoille ym. Sit hää meni ja vaihtoi sen hyvän nelivedon paskaan etuvetofarmariin. Lelussa oli 1.8 l turbodiesel, missä hikiset 90 hummaa tehoa. Se sillä päässyt vaunuineen minnekään, kun jäi poluille sutiin. Ukkopaha maksoi hassusta kärrystään huimat satatuhatta markkaa, vaikka farkku oli porattu taksissa loppuun. Levishää siit pommista konekii ja kaiken maailman ihmevikoja, isompia ja pienempiäkin, riitti yllin kyllin.
        Toiset ostelee vehkeet ihan vääriin käyttötarkotuksiin. Sama kun mä lähtisin tolla mun vaihteettomalla vanhanliiton mankelilla vääntämään pitkää lenkkiä Tampereelta Lahteen ja sillä maantiepyörällä mä sahaisin sit kaikki koulumatkat, noin viis kilsaa sivu, ja kruisailisin kauppamatkat. Siel olis sitten maitotölkkiä pinnojen välissä ja housunlahjetta rattaan ja ketjun välissä.


    • 2500W

      Kuka niitä moottorin tehoja oikeasti kyttää?

      • Niin__pä

        Niin kyyttäämisen tasoja on kaksi, käyttäjien kyttääminen ja kaupallisten myyjien kyttääminen. Vakuutusyhtiöitäkin asian luulisi kiinnostavan.

        Toivoisin että viranomaiset heräisivät jo kyttäämään enemmän pyörien kaupallisia myyjiä.

        Ei ole hyväksyttävää että kuluttajalle myydään tieliikennekelvottomia pyöriä ja väitetään virheellisesti esim itse säädettävän rajoittimen tekevän ylitehoisesta pyörästä tieliikennekelpoisen.

        Kuinkahan monessa tehokkaassa sähköavusteisessa ja sähkäpyörässä on edes lain vaatimukset täyttävät jarrut?

        Sitten kun näitä sähköavusteisia ja sähköpyöriä rupeaa olemaan enemmän niin käyttäjähän sen kukkarossaan tuntee kun valvonta rupeaa puremaan.

        Tieliikennekelvottoman pyörän myyjältä kannattaa vaatia täysi korvaus aiheutuneesta vahingosta kun poliisi ratsaa pyörän tieliikennekelvottomana.


    • bhmän

      tuokin lienee rajoitettu 250 wattiin mutta ei vaan tuossa ilmoitettu

    • sähkömamma

      No oon se kauheeta kun on 100w liikaa tehoa. Jos uusi lakialoite menee läpi, niin 1000w on sallittu. 350w:n ja 250w:n eroa ei näe missään. Ei siis missään.

      • Niin__pä

        Voimassaoleva laki on se jota noudatetaan ja jos tuo lain muutos nyt joskus saadaan valmistumaan, niin todennäköisesti siinä paitsi nostetaan tehorajaa niin myös pidetään nopeusraja kevyen liikenteen väylällä 25 km/h ja tuodaan rekisteröintivelvollisuus liikennevakuutuksen muodossa. Luultavasti tulee myös kypäräpakko nykyisen suosituksen sijaan

        Käytännössä laki ei tule muuttumaan suosimaan tehokkaita sähköpyöriä. Tehokkaat sähköpyörät ovat jo nyt laillisia pienitehoisina mopoina ja nämä eivät ole kevyen liikenteen kulkuvälineitä. Kevyeen liikenteeseen niitä ei Suomen tieverkostossa ole mahdollista tuoda ennen verkoston täydellistä uusimista.

        Taitaa olla taas puuhastelua koko lain muutos. Tiedä saavatko sitä koskaan edes valmiiksi. Sen verran saivat jo valmista että heikensivät liikenneturvallisuutta ja sallivat kypärävalon polkupyörän ainoana etuvalona.

        http://www.lvm.fi/tiedote/4437033/muutosta-aletaan-valmistella-kevyet-sahkokulkuneuvot-laillisiksi-liikennekaytossa

        Tässä tiedotteessa hieman eri lain muutoksista sanotaan ihan selvästi että 25 km/h nopeusraja tulee pysymään sähköpyörillä kevyessä liikenteessä. Tehorajojen muutoshankkeesta ei taida olla edes tuoretta tiedotetta, joten ei kannata vielä ostaa tehokasta sähköpyörää normaaliin liikenteeseen.


      • salpietari_

        Selvääkin selvempi asia on ,että sähköpyöräily tapetaan sillä hetkellä, jos jokin idioottimainen rekisteröinti- ja vakuutuspakko tulee näille.
        Nyt pitäisi nimenomaan suosia näitä ilman rasitteita, mutta suomalaisen vasemmistokusipäisyyden tuntien , tämäkin hyvä orastava asia osataan varmaan pilata ja tuhota.


    • vilkunpiilaaja

      Täällä valitetaan jostain tosiaan 100w:n ylitehosta, kun pikkupojat tuunaa mopoonsa vähän eri lukemissa olevia tehoja. Herätkää jo, pilkunviilaajat.

      • Niin__pä

        jo 100w:n yliteho tuntuu yhdistetyllä kevyen liikenteen väylällä. vielä enemmän se tuntuu jalkakäytävällä.

        mopoilijat harvoin ajavat jalkakäytävillä, mutta pyöräilijöille se on arkipäivää.


      • hahaa_taas
        Niin__pä kirjoitti:

        jo 100w:n yliteho tuntuu yhdistetyllä kevyen liikenteen väylällä. vielä enemmän se tuntuu jalkakäytävällä.

        mopoilijat harvoin ajavat jalkakäytävillä, mutta pyöräilijöille se on arkipäivää.

        Ai että mopoilijat ei aja jalkakäytävällä *nauraa*:)


      • Niin__pä
        hahaa_taas kirjoitti:

        Ai että mopoilijat ei aja jalkakäytävällä *nauraa*:)

        En väittänyt etteivät aja jalkakäytävällä, vaan että ajavat paljon pyöräilijöitä harvemmin jalkakäytävällä. Lähinnä kai iltaisin tai öisin kun muuta liikennettä ei ole.

        Pyöräilijöistä suurin osa ajaa säännöllisesti myös jalkakäytävillä, riippumatta siitä miten paljon jalkakäytävällä on jalankulkijoita.


      • hahaa_taas
        Niin__pä kirjoitti:

        En väittänyt etteivät aja jalkakäytävällä, vaan että ajavat paljon pyöräilijöitä harvemmin jalkakäytävällä. Lähinnä kai iltaisin tai öisin kun muuta liikennettä ei ole.

        Pyöräilijöistä suurin osa ajaa säännöllisesti myös jalkakäytävillä, riippumatta siitä miten paljon jalkakäytävällä on jalankulkijoita.

        Itse ajan tien puolella pyörälläni, koska se on turvallisempaa kaikille osapuolille. Ja teini- mopopellet tuunattuine värkkineen ajaa jalkakäytävällä, metsässä, pienillä poluilla ja missä vaan.


    • kilpapelit

      maasto pyörä aktiivi harrastajat käyttää 1000w moottoria.

    • cyclo-oppilas

      Tuo 6 km/h -talutinavustin jaksaa naurattaa - turhakkeiden äiti. Vai pitää pyörän kulkea itse rinnalla - mitähän se kertoo polkijan jaksamisesta.....moottoripyörässä tuon ymmärtäisi.

      • Niin__pä

        Sen ymmärtää hyvin sillä sähköpyöriä käyttävät liikuntarajoitteiset henkilöt ja sähköpyörä on tavallista pyörää kaikin puolin raskaampi ilman avustusta.

        Mutta se naurattaa minua että terveet ihmiset ostavat sähköpyöriä kuntoiluun tai huviajeluun.


      • pohjosukko

        Talutinavustin on ihan ok, jos vedät perässä isoa lastia erillisen peräkärryn kanssa lumessa. Tosin tolla raaserilla ei ole lumeen menemistä. Mutta sähkö-fatbikellä ominaisuus on ihan hyödyllinen pohjoisen keleissä.


      • 230498098
        Niin__pä kirjoitti:

        Sen ymmärtää hyvin sillä sähköpyöriä käyttävät liikuntarajoitteiset henkilöt ja sähköpyörä on tavallista pyörää kaikin puolin raskaampi ilman avustusta.

        Mutta se naurattaa minua että terveet ihmiset ostavat sähköpyöriä kuntoiluun tai huviajeluun.

        Taidat ite olla liikuntarajoitteinen kun sen autosi haet tallista, ja ajat lähimpään Alepaan ( 1km) hakemaan sitä HK:n sinistä.


      • cyclo-oppilas
        Niin__pä kirjoitti:

        Sen ymmärtää hyvin sillä sähköpyöriä käyttävät liikuntarajoitteiset henkilöt ja sähköpyörä on tavallista pyörää kaikin puolin raskaampi ilman avustusta.

        Mutta se naurattaa minua että terveet ihmiset ostavat sähköpyöriä kuntoiluun tai huviajeluun.

        Mitenkähän liikuntarajoitteinen voi sitten ylipäätään pyöräillä, jos avustinta jo kävellessä tarvitaan???
        Vai että tavallista pyörää "kaikin puolin raskaampi ilman avustusta" - omani ei ainakaan tunnu juurikaan raskaammalta siitä 4-5 kg painavasta akusta huolimatta - se ei rullatessa "paina" kuten kannettaessa tekisi.

        Miten se voi naurattaa , että terve ihminen käyttää sähköpyörää? kummallinen kommentti: onhan se selvä asia, että se tekee ajamisen heikkokuntoiselle miellyttäväksi - juuri siksi minäkin jaksan päivittäin 20-40 km ajaa, kun se sopivasti avustaa - kyllä sitä kesällä paidan saa silti kotona vaihtaa, joten rasitus on sopivalla tasolla. Tavallisella polkupyörällä en enää jaksa, kunto on rapistunut todella iän myötä.

        Koko sähköpyöräily tuntuu olevan Niin_pä -niminerkille täysin vieras , kun kaikki väitteet olivat noin poskettomia ja ennakkoluuloisia.


      • Niin__pä
        cyclo-oppilas kirjoitti:

        Mitenkähän liikuntarajoitteinen voi sitten ylipäätään pyöräillä, jos avustinta jo kävellessä tarvitaan???
        Vai että tavallista pyörää "kaikin puolin raskaampi ilman avustusta" - omani ei ainakaan tunnu juurikaan raskaammalta siitä 4-5 kg painavasta akusta huolimatta - se ei rullatessa "paina" kuten kannettaessa tekisi.

        Miten se voi naurattaa , että terve ihminen käyttää sähköpyörää? kummallinen kommentti: onhan se selvä asia, että se tekee ajamisen heikkokuntoiselle miellyttäväksi - juuri siksi minäkin jaksan päivittäin 20-40 km ajaa, kun se sopivasti avustaa - kyllä sitä kesällä paidan saa silti kotona vaihtaa, joten rasitus on sopivalla tasolla. Tavallisella polkupyörällä en enää jaksa, kunto on rapistunut todella iän myötä.

        Koko sähköpyöräily tuntuu olevan Niin_pä -niminerkille täysin vieras , kun kaikki väitteet olivat noin poskettomia ja ennakkoluuloisia.

        Voi miten ennakoitavaa sinun epäjohdonmukaisuutesi. Et ymmärtänyt että naurukommenttini oli vain provosoiva vastanaurukommentti sinun idioottimaisen avautumisesi korostamiseksi. Et ymmärrä miksi sähköpyöräilyssä jokin olisi muille naurettavaa, mutta itselläsi on eri oikeus nauraa niille jotka tarvitsevat talutusavustinta..

        Talutusavustin on tärkeä ominaisuus monelle, on yhdentekevää onko se sitä sinulle. Aivan kuten sähköpyörän voi tarvita tai valita miljoonasta muustakin syystä jota sinä tai joku muu ei ymmärrä.

        Moni liikuntarajoitteinen ei pysty hyvin kävelemään, mutta pyöräily onnistuu paremmin. Silloin talutusavustin on hyvä. Ei se haittaa pidemmissä mäissä tavallistakaan pyöräilijää, saati retkipyöräilijää, hyötypyöräilijää jne.


      • pohjosukko kirjoitti:

        Talutinavustin on ihan ok, jos vedät perässä isoa lastia erillisen peräkärryn kanssa lumessa. Tosin tolla raaserilla ei ole lumeen menemistä. Mutta sähkö-fatbikellä ominaisuus on ihan hyödyllinen pohjoisen keleissä.

        Onnistuuko tosiaan noin? Luulisi, että pito loppuu hyvin herkästi vedettäessä kärryä ilman että pyörän päällä on kuormaa.


      • koko9090
        lz127 kirjoitti:

        Onnistuuko tosiaan noin? Luulisi, että pito loppuu hyvin herkästi vedettäessä kärryä ilman että pyörän päällä on kuormaa.

        Kyllä se onnistuu jos on napamoottori takana, ja akku myös.


    • ruuvimeisseli_2

      Itse laihdutin 20 kg ebikeilyllä. Pyöräily on paljon kevyempää kuin koskaan. Joo, akku painaa 2 kg. What a fuck! Polttakaa ne läskinne ekaksi ja tulkaa sitten ruuvaamaan jotain tekstiä siitä, että pyörä on pari kiloa painavampi.

    • ebikesti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi sä valitsit

      Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      75
      3597
    2. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

      Rehellinem fiilis
      Suhteet
      62
      2694
    3. Heilutetaanko peittoa hieman

      Heilutetaan peittoa vähän ;3
      Ikävä
      81
      2627
    4. Hei........

      Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.
      Ikävä
      58
      2418
    5. Mitä sanoa pituudeksi näillä mittaustuloksilla?

      Jos jossain tarttee ilmoittaa pituus sentin tarkkuudella? Mitattu neljästi virallisesti ja mittaustulokset on olleet 1
      Sinkut
      91
      2337
    6. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

      Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      249
      2146
    7. Kaipaan sua, Ope

      Mietin, että ajatteletko sinä minua?..
      Ikävä
      43
      1922
    8. Tilanteesi nyt?

      Kysymys otsikossa
      Suhteet
      44
      1759
    9. Mä en jaksa suojella sua enää

      Oot osa mun tarinaa ja ensirakkaus 🩷🌈 Olisiko niin kauheata, jos muutkin ystävämme tietäisivät? Se on jo niin vanha ”t
      Ikävä
      15
      1491
    10. EU:n uusin idea - jatkossa joudut tunnistautumaan kun katsot PORNOA!

      "Pornon katsominen muuttuu täysin Euroopan komissio on kehittänyt sovelluksen, jolla internetin käyttäjä voi todistaa p
      Maailman menoa
      149
      1408
    Aihe