kun pyörässä on 350w tehon moottori, ei sillä tee juuri mitään!
ei sillä saa ajaa siellä sun täällä, suoraan sanottuna ei missään!. silti pulittavat tästä yli pari tonnia :)
http://www.electrobike.fi/index.php/sahkopyorat/sahkoavusteiset-polkupyorat/bh-emotion/bh-evo-eco.html
Tällä sähköpyörällä ei tee mitään
25
1705
Vastaukset
- Niin__pä
Tosiaan erikoinen pyörä. Pyörän sähköavustus ei ole tieliikennehyväksytty, joten laillisesti sillä voi ajaa vain maastossa tai suljetulla alueella.
Pyörä on kuitenkin puhtaasti city-pyörä, joten millä motiivilla tuota pyörää oikein myydään? Millä motiivilla näitä tieliikennekelvottomia sähköavusteisia ja sähköpyöriä ylipäänsä myydään?
Osassa ( esim greencyclen myymissä) sähköavusteisista pyöristä on rajoitin, jonka sanotaan tekevän pyörästä tieliikennekelpoisen, mutta eihän se tietenkään niin ole.- Citypyörällä
kuka ostaa Citypyörän maastoajeluun :)
- sitäsaamitäostaa
Citypyörällä kirjoitti:
kuka ostaa Citypyörän maastoajeluun :)
Entisellä appiukolla oli väkevä maastoauto, mil hää veti asuntovaunuaan juhannuksenviettomestoille ym. Sit hää meni ja vaihtoi sen hyvän nelivedon paskaan etuvetofarmariin. Lelussa oli 1.8 l turbodiesel, missä hikiset 90 hummaa tehoa. Se sillä päässyt vaunuineen minnekään, kun jäi poluille sutiin. Ukkopaha maksoi hassusta kärrystään huimat satatuhatta markkaa, vaikka farkku oli porattu taksissa loppuun. Levishää siit pommista konekii ja kaiken maailman ihmevikoja, isompia ja pienempiäkin, riitti yllin kyllin.
Toiset ostelee vehkeet ihan vääriin käyttötarkotuksiin. Sama kun mä lähtisin tolla mun vaihteettomalla vanhanliiton mankelilla vääntämään pitkää lenkkiä Tampereelta Lahteen ja sillä maantiepyörällä mä sahaisin sit kaikki koulumatkat, noin viis kilsaa sivu, ja kruisailisin kauppamatkat. Siel olis sitten maitotölkkiä pinnojen välissä ja housunlahjetta rattaan ja ketjun välissä.
- 2500W
Kuka niitä moottorin tehoja oikeasti kyttää?
- Niin__pä
Niin kyyttäämisen tasoja on kaksi, käyttäjien kyttääminen ja kaupallisten myyjien kyttääminen. Vakuutusyhtiöitäkin asian luulisi kiinnostavan.
Toivoisin että viranomaiset heräisivät jo kyttäämään enemmän pyörien kaupallisia myyjiä.
Ei ole hyväksyttävää että kuluttajalle myydään tieliikennekelvottomia pyöriä ja väitetään virheellisesti esim itse säädettävän rajoittimen tekevän ylitehoisesta pyörästä tieliikennekelpoisen.
Kuinkahan monessa tehokkaassa sähköavusteisessa ja sähkäpyörässä on edes lain vaatimukset täyttävät jarrut?
Sitten kun näitä sähköavusteisia ja sähköpyöriä rupeaa olemaan enemmän niin käyttäjähän sen kukkarossaan tuntee kun valvonta rupeaa puremaan.
Tieliikennekelvottoman pyörän myyjältä kannattaa vaatia täysi korvaus aiheutuneesta vahingosta kun poliisi ratsaa pyörän tieliikennekelvottomana.
- bhmän
tuokin lienee rajoitettu 250 wattiin mutta ei vaan tuossa ilmoitettu
- sähkömamma
No oon se kauheeta kun on 100w liikaa tehoa. Jos uusi lakialoite menee läpi, niin 1000w on sallittu. 350w:n ja 250w:n eroa ei näe missään. Ei siis missään.
- Niin__pä
Voimassaoleva laki on se jota noudatetaan ja jos tuo lain muutos nyt joskus saadaan valmistumaan, niin todennäköisesti siinä paitsi nostetaan tehorajaa niin myös pidetään nopeusraja kevyen liikenteen väylällä 25 km/h ja tuodaan rekisteröintivelvollisuus liikennevakuutuksen muodossa. Luultavasti tulee myös kypäräpakko nykyisen suosituksen sijaan
Käytännössä laki ei tule muuttumaan suosimaan tehokkaita sähköpyöriä. Tehokkaat sähköpyörät ovat jo nyt laillisia pienitehoisina mopoina ja nämä eivät ole kevyen liikenteen kulkuvälineitä. Kevyeen liikenteeseen niitä ei Suomen tieverkostossa ole mahdollista tuoda ennen verkoston täydellistä uusimista.
Taitaa olla taas puuhastelua koko lain muutos. Tiedä saavatko sitä koskaan edes valmiiksi. Sen verran saivat jo valmista että heikensivät liikenneturvallisuutta ja sallivat kypärävalon polkupyörän ainoana etuvalona.
http://www.lvm.fi/tiedote/4437033/muutosta-aletaan-valmistella-kevyet-sahkokulkuneuvot-laillisiksi-liikennekaytossa
Tässä tiedotteessa hieman eri lain muutoksista sanotaan ihan selvästi että 25 km/h nopeusraja tulee pysymään sähköpyörillä kevyessä liikenteessä. Tehorajojen muutoshankkeesta ei taida olla edes tuoretta tiedotetta, joten ei kannata vielä ostaa tehokasta sähköpyörää normaaliin liikenteeseen. - salpietari_
Selvääkin selvempi asia on ,että sähköpyöräily tapetaan sillä hetkellä, jos jokin idioottimainen rekisteröinti- ja vakuutuspakko tulee näille.
Nyt pitäisi nimenomaan suosia näitä ilman rasitteita, mutta suomalaisen vasemmistokusipäisyyden tuntien , tämäkin hyvä orastava asia osataan varmaan pilata ja tuhota.
- vilkunpiilaaja
Täällä valitetaan jostain tosiaan 100w:n ylitehosta, kun pikkupojat tuunaa mopoonsa vähän eri lukemissa olevia tehoja. Herätkää jo, pilkunviilaajat.
- Niin__pä
jo 100w:n yliteho tuntuu yhdistetyllä kevyen liikenteen väylällä. vielä enemmän se tuntuu jalkakäytävällä.
mopoilijat harvoin ajavat jalkakäytävillä, mutta pyöräilijöille se on arkipäivää. - hahaa_taas
Niin__pä kirjoitti:
jo 100w:n yliteho tuntuu yhdistetyllä kevyen liikenteen väylällä. vielä enemmän se tuntuu jalkakäytävällä.
mopoilijat harvoin ajavat jalkakäytävillä, mutta pyöräilijöille se on arkipäivää.Ai että mopoilijat ei aja jalkakäytävällä *nauraa*:)
- Niin__pä
hahaa_taas kirjoitti:
Ai että mopoilijat ei aja jalkakäytävällä *nauraa*:)
En väittänyt etteivät aja jalkakäytävällä, vaan että ajavat paljon pyöräilijöitä harvemmin jalkakäytävällä. Lähinnä kai iltaisin tai öisin kun muuta liikennettä ei ole.
Pyöräilijöistä suurin osa ajaa säännöllisesti myös jalkakäytävillä, riippumatta siitä miten paljon jalkakäytävällä on jalankulkijoita. - hahaa_taas
Niin__pä kirjoitti:
En väittänyt etteivät aja jalkakäytävällä, vaan että ajavat paljon pyöräilijöitä harvemmin jalkakäytävällä. Lähinnä kai iltaisin tai öisin kun muuta liikennettä ei ole.
Pyöräilijöistä suurin osa ajaa säännöllisesti myös jalkakäytävillä, riippumatta siitä miten paljon jalkakäytävällä on jalankulkijoita.Itse ajan tien puolella pyörälläni, koska se on turvallisempaa kaikille osapuolille. Ja teini- mopopellet tuunattuine värkkineen ajaa jalkakäytävällä, metsässä, pienillä poluilla ja missä vaan.
- kilpapelit
maasto pyörä aktiivi harrastajat käyttää 1000w moottoria.
- cyclo-oppilas
Tuo 6 km/h -talutinavustin jaksaa naurattaa - turhakkeiden äiti. Vai pitää pyörän kulkea itse rinnalla - mitähän se kertoo polkijan jaksamisesta.....moottoripyörässä tuon ymmärtäisi.
- Niin__pä
Sen ymmärtää hyvin sillä sähköpyöriä käyttävät liikuntarajoitteiset henkilöt ja sähköpyörä on tavallista pyörää kaikin puolin raskaampi ilman avustusta.
Mutta se naurattaa minua että terveet ihmiset ostavat sähköpyöriä kuntoiluun tai huviajeluun. - pohjosukko
Talutinavustin on ihan ok, jos vedät perässä isoa lastia erillisen peräkärryn kanssa lumessa. Tosin tolla raaserilla ei ole lumeen menemistä. Mutta sähkö-fatbikellä ominaisuus on ihan hyödyllinen pohjoisen keleissä.
- 230498098
Niin__pä kirjoitti:
Sen ymmärtää hyvin sillä sähköpyöriä käyttävät liikuntarajoitteiset henkilöt ja sähköpyörä on tavallista pyörää kaikin puolin raskaampi ilman avustusta.
Mutta se naurattaa minua että terveet ihmiset ostavat sähköpyöriä kuntoiluun tai huviajeluun.Taidat ite olla liikuntarajoitteinen kun sen autosi haet tallista, ja ajat lähimpään Alepaan ( 1km) hakemaan sitä HK:n sinistä.
- cyclo-oppilas
Niin__pä kirjoitti:
Sen ymmärtää hyvin sillä sähköpyöriä käyttävät liikuntarajoitteiset henkilöt ja sähköpyörä on tavallista pyörää kaikin puolin raskaampi ilman avustusta.
Mutta se naurattaa minua että terveet ihmiset ostavat sähköpyöriä kuntoiluun tai huviajeluun.Mitenkähän liikuntarajoitteinen voi sitten ylipäätään pyöräillä, jos avustinta jo kävellessä tarvitaan???
Vai että tavallista pyörää "kaikin puolin raskaampi ilman avustusta" - omani ei ainakaan tunnu juurikaan raskaammalta siitä 4-5 kg painavasta akusta huolimatta - se ei rullatessa "paina" kuten kannettaessa tekisi.
Miten se voi naurattaa , että terve ihminen käyttää sähköpyörää? kummallinen kommentti: onhan se selvä asia, että se tekee ajamisen heikkokuntoiselle miellyttäväksi - juuri siksi minäkin jaksan päivittäin 20-40 km ajaa, kun se sopivasti avustaa - kyllä sitä kesällä paidan saa silti kotona vaihtaa, joten rasitus on sopivalla tasolla. Tavallisella polkupyörällä en enää jaksa, kunto on rapistunut todella iän myötä.
Koko sähköpyöräily tuntuu olevan Niin_pä -niminerkille täysin vieras , kun kaikki väitteet olivat noin poskettomia ja ennakkoluuloisia. - Niin__pä
cyclo-oppilas kirjoitti:
Mitenkähän liikuntarajoitteinen voi sitten ylipäätään pyöräillä, jos avustinta jo kävellessä tarvitaan???
Vai että tavallista pyörää "kaikin puolin raskaampi ilman avustusta" - omani ei ainakaan tunnu juurikaan raskaammalta siitä 4-5 kg painavasta akusta huolimatta - se ei rullatessa "paina" kuten kannettaessa tekisi.
Miten se voi naurattaa , että terve ihminen käyttää sähköpyörää? kummallinen kommentti: onhan se selvä asia, että se tekee ajamisen heikkokuntoiselle miellyttäväksi - juuri siksi minäkin jaksan päivittäin 20-40 km ajaa, kun se sopivasti avustaa - kyllä sitä kesällä paidan saa silti kotona vaihtaa, joten rasitus on sopivalla tasolla. Tavallisella polkupyörällä en enää jaksa, kunto on rapistunut todella iän myötä.
Koko sähköpyöräily tuntuu olevan Niin_pä -niminerkille täysin vieras , kun kaikki väitteet olivat noin poskettomia ja ennakkoluuloisia.Voi miten ennakoitavaa sinun epäjohdonmukaisuutesi. Et ymmärtänyt että naurukommenttini oli vain provosoiva vastanaurukommentti sinun idioottimaisen avautumisesi korostamiseksi. Et ymmärrä miksi sähköpyöräilyssä jokin olisi muille naurettavaa, mutta itselläsi on eri oikeus nauraa niille jotka tarvitsevat talutusavustinta..
Talutusavustin on tärkeä ominaisuus monelle, on yhdentekevää onko se sitä sinulle. Aivan kuten sähköpyörän voi tarvita tai valita miljoonasta muustakin syystä jota sinä tai joku muu ei ymmärrä.
Moni liikuntarajoitteinen ei pysty hyvin kävelemään, mutta pyöräily onnistuu paremmin. Silloin talutusavustin on hyvä. Ei se haittaa pidemmissä mäissä tavallistakaan pyöräilijää, saati retkipyöräilijää, hyötypyöräilijää jne. pohjosukko kirjoitti:
Talutinavustin on ihan ok, jos vedät perässä isoa lastia erillisen peräkärryn kanssa lumessa. Tosin tolla raaserilla ei ole lumeen menemistä. Mutta sähkö-fatbikellä ominaisuus on ihan hyödyllinen pohjoisen keleissä.
Onnistuuko tosiaan noin? Luulisi, että pito loppuu hyvin herkästi vedettäessä kärryä ilman että pyörän päällä on kuormaa.
- koko9090
lz127 kirjoitti:
Onnistuuko tosiaan noin? Luulisi, että pito loppuu hyvin herkästi vedettäessä kärryä ilman että pyörän päällä on kuormaa.
Kyllä se onnistuu jos on napamoottori takana, ja akku myös.
- ruuvimeisseli_2
Itse laihdutin 20 kg ebikeilyllä. Pyöräily on paljon kevyempää kuin koskaan. Joo, akku painaa 2 kg. What a fuck! Polttakaa ne läskinne ekaksi ja tulkaa sitten ruuvaamaan jotain tekstiä siitä, että pyörä on pari kiloa painavampi.
- ebikesti
Ja edelleen, jos kiinnostaa järkevät keskustelut ebikeistä, niin tänne vaan:
https://www.facebook.com/groups/sahkopyorat/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6315440Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?283489HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2712433- 1281763
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1281474Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3771426Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101223- 131143
Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P76942- 115905