Järkyttävät rypyt silmien alla 20-vuotiaana

ryppyinennuori

Olen siis 20-vuotias nainen ja puoli vuotta sitten huomasin että silmieni alle tulee monet syvät poimut kun hymyilen. Perusilmeellä näkyy vain pari haaleaa viivaa jos katsoo läheltä mitkä nyt kaikilla varmaan on. En ole koskaan tupakoinut, polttanut tai ottanut aurinkoa, ihoni on aina ollut hyvässä kunnossa, nukun yleensä selälläni ja 7-9 tuntia yössä. Olen käyttänyt kosteusvoidetta 15-vuotiaasta asti aamuin illoin enkä ole huomannut vanhemmillani mitään hirveitä silmäryppyjä. Reilu vuoden ajan kuitenkin venytin silmiäni meikatessa, mutta lopetin sen. Voiko se aiheuttaa tuossa ajassa kamalat rypyt ja onko mahdollista että rypyt katoaisivat edes jonkin verran kun lopetin? :( Eihän tässä enää kehtaa hymyillä kun näytän tuplasti vanhemmalta kuin olen.

36

4473

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ryppyinennuori

"En ole tupakoinut enkä polttanut" just noin mä tarkoitin. :D
      Juon myös vettä ainakin jonkin verran. Voisi kyllä enemmänkin.

• ryyppyinennuori

"En ole tupakoinut mut polttanut hasaa" just noin mä tarkoitin. :D

Juon myös viinaa ainakin jonkin verran. Voisi kyllä enemmänkin.

• kirikorikarikko

Voi olla että kasvosi ovat yksinkertaisesti vain kehittyneet aikuisemmiksi. Esim. babyface lähtee yleensä monilla viimeistään ikäisenäsi, ellei ole taipumusta ylipainoon ja se muuttaa kasvojen ilmettä paljonkin. Myös iso painon muutos suuntaan taikka toiseen voi aiheuttaa tietynlaisia juonteita ja ryppyjä kasvoissa.

D-vitamiinin saantiin olisi ehkä hyvä kumminkin panostaa, samoin sinkin saantiin ja katsoa josko ne toisi vähän eloa ihoosi.

• pampam890

Kannattaa kokeilla kosteuttavaa silmänympärysvoidetta,mutta ei mitään anti-age tyyppistä.. Silmänympärysvoiteen käyttö olisi hyvä aloittaa parikymppisenä :) Kannattaa kokeilla!

• silmänympärysvoide

Näin on! Kannattaa siinä iässä jo aloittaa silmänympärysvoiteen käyttö (jotkut on meinanneet että pitäisi aloittaa jo silloin kun alkaa säännöllisesti meikkaamaan). Tuli mieleeni että silmänympärysiho voi olla ajoittain myös kuiva ja kuiva ihohan tuo rypyt selvemmin esiin. Voiteen käytöstä voisi siinäkin mielessä olla apua ongelmaasi :)

• letssmile

Haluaisin nähdä millasia ryppyjä sulle muodostuu koska mun käsittääkseni kaikille tulee rypyt silmien alle kun hymyilee. En todellakaan oo ikinä kiinnittäny mulle hymyilevässä ihmisessä huomiota siihen et miten sen naama muuttuu siinä hymyillessä ...

• Se on progerian viivästynyt muoto. Olet komekymppisen 80 vuotiaan näköinen ja kuljet rollaattorilla.

• luomuparas

jokainen nainen on kaunis, ryppyineen ilman meikkiä.

• IkuisestiNuori

Vanheneminen on suureksi osaksi myös geeneissä.

• olenLuomu

Näin on. Katselkaa suvun naisia niin huomaatte.Olen 73 eikä vaan ole ryppyjä eikä ollu äidilläkään.Muita vanhuuden velttoutta löytyy kyllä.Ikinä en oo käyttäny mitään hiton humpuuki voiteita.

• onongelmia

Uskon geeneihin, elämäntapoihin ja ruokavalioon. Nuorin 22v. tyttäreni, joka on teinistä lähtien meikannut, valittaa huonoa ihoaan, ryppyja ja silmänalusturvotusta= silmäpusseja.
        Minulla näitä ongelmia tullut vasta viiskymppisenä, ehkä ihoa olisi kannattanut hoitaa paremmin aikaisemmin? En ole koskaan elämässäni meikannut ripsiväriä ja huulipunaa enempää. Onneksi ei vielä montaa ryppyä...
        Nyt käytän päivittäin kosteusvoidetta ja yritän juoda paljon vetttä.

• ykssjaakoll

Tarkistapa ihan ekaksi meikkaustyylisi. Meikkivoidetta ja varsinkaan puuteria ei ole tarpeen laittaa alaluomille. Jos laitat, niin venytät turhaan alaluomen ohutta ihoa ja just hymyillessä paksu meikki korostaa ohuitakin juonteita.

Kannattaa katsoa omia vanhempiaan, että kummalta vanhemmalta olet perinyt silmien mallin. Olen itse perinyt isältäni silmien mallin eikä meillä kummallakaan ole pahat silmäpussit. Sen sijaan veljelläni on samanlaiset silmäpussit kuin äidilläni ja ne silmäpussit on olleet aika pahat kummallakin jo aika nuoresta saakka. Se voi olla siis kasvojen rakenteeseen liittyvä asia.

Missään tapauksessa ei kannata alkaa vältellä hymyilyä vain siksi, että silmien alle tulee kurttuja. Iloinen ilme kaunistaa ketä tahansa. Jos kysyy esimerkiksi miehiltä, niin kyllä heihin vetoaa sellainen iloinen nainen. Harva mies tykkää mistään suupielet alaspäin olevasta synkästä tyypistä.

• 27-vuotias_kriiseilijä

Löysin apua omaan ryppykriisiin arganöljystä. Olen nyt pääosin korvannut yövoiteen (ja joskus päivävoiteenkin) arganilla ja olen herkkä-, cuperosa- ja kuivaihoisena saanut apua lähes kaikkiin iho-ongelmiini tämän myötä ryppyjen silentymisen ohella. Suosittelen!

• 27-vuotias_kriiseilijä

Ja siis myös silmänympärysvoiteena siis toimii loistavana siloittajana!

• silkki-iho

Mistä saa tätä ihanaa arganaöljyä?

• 27-vuotias_kriiseilijä

Mulla on tuuri, että marokkolainen naapurini tuo tätä mulle Marokosta. Mutta varmasti nettikaupoista Suomessakin löytyy, toki eri hintaluokkaan, valitettavasti.

• minönn

juotko alkoholia paljon??

• Kuka.tuon.uskoo

Provo. Ei kenelläkään tuon ikäisellä ole isot rypyt silmien alla. Tai ap. on yliherkkä rypyille jotka ovat täysin normaaleja.

• Ken.elää

Näin eilen alle kouluikäisen pikkulapsen, jolla oli järkyttävän suuret silmäpussit! Todella kävi sääliksi, lapsi taisi olla vieläpä tyttö. Mahtaisiko olla allergia syynä vaiko joku muu sairaus? Tuskin sentään ihan geeneissä moinen?

• hannanaaaa

tuskin olet kovin ryppyinen. itse on aina itseään kohtaan kriittinen. muista kuitenkin suojakerroin kasvovoiteessa vaikket ottaskaan aurinkoa.

• lusmupummi

akat rupsahtaa kovin nuorena. Rypyt noin 20-kymppisellä on ihan normaalia rupsahtamista. Odota kun teet pennun niin mahamakkarat löllyy, eikä silloin nussi sua kuin sokea pummi..

• woooo

niin no monen iho on luonnostaan semmonen ohut ja siihen tulee ryppyjä helpommin.Ite olen 18 ja mulla on otsassa jo juonteita...Sun kannattaa varmaankin käyttää jotain hyvää silmänympärysvoidetta ja liikkua, että veri pääsee kiertämään.

• Voijeeeeee

Voi woooo......otsajuonteetkin sait heh heh. Lienee Luoja luodessaan otsajuonteetkin ihmiselle tarpeelliseksi katsonut. Voi noita luonnottomia botoksinaamoja ja kireysleikattuja huh, ei ilmekään värähdä vaan kiristää ja kiristää. Luonnollisuus katoaa kokonaan, ei kiitos hullutuksille.

• 50v_rypytön

Meikit väsyttää ihoa ja erityisesti meikkivoiteet pilaa ihon. Nuoret ei tarvitse kuin kosteusvoiteen (esim. Nivea soft) ja 38 asteessa irtoavan laadukkaan ripsarin ja ehkä huulipunaa. Jatkuvasti meikkaavat (ja erityisesti meikkivoiteita käyttävät) näyttävät vuoden tai kahden käytön jälkeen ilman meikkiä aika lailla kamalilta, siis meikkaamisesta tulee kierre josta on vaikea irrottautua.

• kylkiäinen

...Rupea käymään cinema teatterissa siellä kun on niitä silmiä valaisevia esitelmiä jotka saavat rypytkin katoamaan......

• Outomörri

Voi herran tähden. Tähänkö on menty. Kauneus ihanteet ovat aivan sairaita nykyään. Eikö enää saisi näyttää aikuiselta, vain teini kelpaa? Koko ajan mennään nuorempaan ihanteeseen. Kohta kaikilla on tutti suussa varmaan.

• lerma

Pyydä mies ystävääsi(jos on) heittämään spermat kasvoillesi saat hyvää rypyn esto voidetta

• kurkale

Joo ja muista kanssa tarkastella pimppaasi jos huomaat pimpsasi ympärillä uurteita sperma hoito auttaa myös siihen muistat vaan ensin pyytää parit kerrat ruiskut ulkopuolellle ei sisään...niin minäkin ennen seurustelua mieheni kanssa oli rypyt ja pimpsakin kuiva ympäriinsä nyt ei ole mitään hekumallinen kokonaisuus sanoo mieheni ja kaikki joita muitten kanssa pannu....

• cheekbones

Onko sulla "matalat" poskipäät? Silloin ainakin helposti silmänaluset jää "roikkumaan" ikääntyessä.

• Syyy

Voi olla myös huonoissa geeneissä. Nykyään nuoret välttää ulkoilua ja liikuntaa, jolloin yleiskunto ei koskaan kehity hyväksi ja elimistö alkaa rapistumaan jo nuorella iällä. Vielä kun lisätään roskaruoka, saadaan elimistö rapistumaan entistäkin nopeammin.

• ryppysilmä

Itse ole 23v ja sama tilanne kun sulla. Mut ei mua jaksa mitkää rypyt tässä vaiheessa kiinnostaa, on parempaakin tekemistä kun niitä murehtia. Aattele vaan että oot ollut iloinen kun on naururyppyjä :)

• vakssak

Syötkö suolaa paljon? Onko sinulla korkea verenpaine? Nukutko liiian vähän? Suolaisen ruoan syöminen, valvominen jne eivät ainakaan vähennä alaluomien turvotusta ja ryppyisyyttä. Juo vettä tasaisesti pitkin päivää.

Kiinnitä huomiota ihon kosteutukseen ja ennen kaikkea ihon puhdistamiseen. Älä käytä saippuaa koskaan kasvojen pesemiseen, vaan pese meikit hellävaraisesti puhdistusmaidolla venyttämättä ihoa. Taputtele kasvot kuivaksi

• Vodavoda

Syitä ryppyihin on tietenkin monia, mutta yksi "lääke" mitä täällä ei vielä ole mainittu on kollageeni. Tuotteita on monia, oma lemppari on voda collagen beauty juoma jossa tulee se monesti mainittu vedenjuontikin hoidettua pienessä määrin samalla.

• hallelujaahölmö

Vain 20v voi olla NOIN tyhmä.Mikä tätä kanalaumaa nyk.vaivaa? Ole oma ittes toi ulkonäkö on sivuseikka onnelliseen elämään.Ootas kun oot 30v.Nyt järki käteen! Tää maailma on just sun kaltasias pimpoja väärällään!!

• kdjvdivjds

sokeri, aurinko, tupakka on pahimmat ryppyjen aiheuttajat.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      60
      14838
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      25
      2614
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      265
      2361
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      123
      1669
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      127
      1443
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      341
      1344
    7. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1183
    8. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      12
      1075
    9. Onko PS kaaoksessa?

Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P
      Perussuomalaiset
      73
      916
    10. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      100
      833
    Aihe