20 peräkkäistä määräaikaista työsopimusta !

stalin2345

Olen työskennellyt saman henkilöstövälitysfirman kautta samalla asiakasyrityksellä 2013 alusta lähtien kokoaikaisesti. Minulle on tehty siitä lähtien peräkkäisiä määräaikaisia sopimuksia, kestoltaan 1-2kk. Nyt nopeasti laskettuna sopimuksia on kirjoiteltu tähän mennessä noin 20kpl.
Olen ollut pääosin tyytyväinen molempien osapuolien suhteen, ja tiedän itse duunarina ottavani riskin tämän tyyppisessä työsuhteessa.

Tämä riski muuttui käytännössä todeksi kaksi viikkoa sitten, kun asiakasyrityksellä ei ollutkaan yhtäkkiä töitä tarjottavana (ensimmäinen kerta). Myöskään vuokranvälitysfirma (työnantajani) ei pystynyt tarjoamaan minkäänlaista työtä.

Onko minulla tämäntyyppisessä pitkään kestäneessä työsuhteessa minkään näköistä irtisanomis-suojaa, jos töitä ei yhtäkkiä ole?

Samantapainen tilanne vuonna 1988> http://www.finlex.fi/fi/oikeus/kko/kko/1989/19890100?search[type]=pika&search[pika]=KKO:1989:100

Määräaikaista työsopimustani on perusteltu nimikkeellä Projekti.

Mietteitä?

3

188

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pomotin

Otapas yhteyttä liittoosi. Siellä lakimies on juuri tätä varten.
      Kai kuulut liittoon...

• Sanoisin että jokaiselle yksittäiselle määräaikaisuudelle pitää löytyä lain vaatima määräaikaisuuden peruste. Määräaikaisuuksien "ketjuttaminen" pätevillä syillä ei sinällään ole peruste muuttaa työsuhdetta toistaiseksi voimassaolevaksi - mutta työnantajan aloitteesta ilman perusteltua syytä tehtyä määräaikaista sopimusta voidaankin pitää toistaiseksi voimassaolevana. Liittynee siihen miten tuo "projekti" käy perusteena - onko kyse kertaluonteisesta työstä, työstä johon vaaditaan erityistä ammattitaitoa, vai onko tuo täysin keksitty peruste.

• kokenutkaikkitietää9

Pätevä syy löytyy aina ja se on varmasti sopimuksessa. Yleensä työsopimusten välillä on muutama päivä tyhjää esim. vaikka pyhiä tai viikonloppuja. Nää on lakimiesten laatimia soppareita, turha on niistä inistä. Kai olet tarkastanut eläkekertymäsi? Todennäköisesti huomaat, että työsuhteittesi kesto on 1-3 päivää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Metsamanin muru kissa kuollut

Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars
      Tuusniemi
      141
      2099
    2. Kysymys

Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois
      Sinkut
      234
      926
    3. Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin

Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.
      Maailman menoa
      150
      913
    4. Lähdetkö kanssani

syömään joskus😘
      Ikävä
      78
      873
    5. 64
      861
    6. Töysä otsikoissa

Töysässä takavarikoitu kaksi luvallista käsiasetta ammuskelun jälkeen!Näin media uutisoi!
      Alavus
      37
      847
    7. Mitä haluaisit kysyä

kaivatultasi juuri nyt?
      Ikävä
      105
      798
    8. Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!

En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su
      Ikävä
      47
      757
    9. Tapailtaisko nainen

Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä
      Ikävä
      68
      695
    10. Olisitko valmis lähitulevaisuudessa

Kohtaamaan minut mies?
      Ikävä
      71
      571
    Aihe