Sukkahousumiehet HUOM!

Rahti_

Koittakaas nyt helvetissä, ihan oman terveytenne takia pysyä kevyenliikenteen väylällä, jos sellainen on. Jos renkaat ovat liian kapeat, niin vauhtia pois, niin kyllä pyörätiellä kulkee. Tänään taas kerran oli vaaratilanne kapealla tiellä, kun ohitin sukkahousumiehen rekalla ja vieressä tyhjä pyörätie. Hakekaa sitä huomiota jollain muulla ja vaarattomammalla konstilla. Kyllä uskotaan, että vehkeet ovat uusinta mallia ja kalliita ja kundit huippukuntoisia. Toivon, että poliisi puuttuu ankarasti asiaan.

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alkup_maantiepyöräi

      Oikea rahtari ei kirjoittaisi moista. Kyseessä lienee joku audikuski, jolla on liian pieni - audi.

      • J12345

        Harva kehtaa sanoa omien ennakointitaitojen pettäneen. Sitä aloittaja kirjoittaa.


    • osaatko

      Se vaaratilanne johtui täysin sinusta itsestäsi. Katso eteesi ja ennakoi.

    • nimierkki-

      Sitten kun ajaa pyörätiellä niin tulee joku ammattikuski sivutieltä ja parkkeeraa nuppinsa pyörätienjatkeelle, vaikka sen takaakin näkisi risteävälle tielle.

      • Alkup_maantiepyöräi

        Usein kyse on siitä, ettei kaupunki ole huolehtinut pusikkojen raivaamisesta. Kovin yleistä esimerkiksi Espoossa. Kevyenliikenteen väyliin varatut miljoonat käytettiin Espoossa rantojen sosialisointiin, sen sijaan että olisi huolehdittu edes olemassa olevien väylien näkyvyydestä. Ei ihan täysjärkistä puuhastelua.


    • Retkipyöräilijä

      Eipä ole milloinkaan ollut raskaiden ajoneuvojen kanssa vaaratilanteita kun ajelen maantiellä jossa kova piennar on paikoin olematon. Eräs käyttämäni maantieosuus on vielä kapea, mutkainen ja mäkinen.

      Isoin riskiryhmä ovat olleet pakettiautot joihin on kytketty perävaunu. Normaalien päidekuljettajien ohessa, mutta näitä ei voi peilistä erottaa toisin kuin pakettiauton..

      Vaaratilanteita ei tule jos ne yritetään välttää molemmin puolin. Moottoriajoneuvon kuljettajan on osattava antaa pyöräilijälle turvallinen tila oli maantien vieressä pyörätie tai ei. Maantien vieressä kun ei yleensä ole pyörätietä ja maantien reunassa on paitsi laillista myös tavallista pyöräillä ympäri vuoden.

      Vähäisemmillä teillä ei voi mitenkään tulla vaaratilanteita, jos maantielläkin pärjätään.

      • Alkup_maantiepyöräi

        Tämä kuulostaa ammattikuskin tekstiltä.


    • Pyöräilijä75

      Jos kelvi on, sitä lähtökohtaisesti kannattaa käyttää, mutta aina sitä ei ole tai esim. maaseututaajamassa sille poikkeaminen ei ole järkevää (kulkee väärällä puolella tietä, tekee ihmeellisiä koukkauksia, ei mitään hyötyö "keskeyttää" lenkkiä ym.

      Muutamia poikkeuksia lukuunottamatta Suomessa on väljät tiet ja vähän liikennettä, eli kaikille pitäisi löytyä tilaa!

      Esim. luvanvaraisissa pyöräkilpailuissa, joissa autoilija ei aina edes huomaa että kyseessä on kisa, saa ja pitääkin käyttää ajorataa kelvin sijasta, pääasia että pysyy keskiviivan oikealla puolella, reitit eivät yleesä ole muulta liikenteeltä suljettuja, mutta pyöräilijöille on aina varmistettu etuajo-oikeus.

    • cycloilija

      Mitä laki sanoo asiasta? Onko pyörätietä käytettävä, jos se on olemassa?
      Toiseksi, luulisi jokaisen ihan oman henkensä takia käyttävän pyörätietä aina, kun se on olemassa. Jos auto ja pyörä kolaroi, on lopputulos aina sama, oli sitten kenen vika tahtojaan.

      • Alkup_maantiepyöräi

        Osa kevyenliikenteenväylistä on niin hengenvaarallisia, että itsekkin kurvaan kadun tai tien puolelta. Ajoväylä on pyöräilijälle aina turvallisempi vaihtoehto, koska ajoväylällä pyörä on auton kuljettajan näköpiirissä, eikä poukkaa yllättäen eteen. Mutta yritän käyttää kevyenliikenteenväyliä, jos suinkin mahdollista.

        Suomessa ei osata tehdä turvallisia kevyenliikenteenväyliä. Ruotsissa esimerkiksi kevyenliikenteenväylät ovat erillään tiestä, mutta on linjattu kiinni tiehen aina risteysten kohdalla. Suomessa tehdään juuri päinvastoin, mikä on todella vaarallista.


      • cycloilija

        Konstaapelit voivat lain puitteiissa velvoittamaan sinut ajamaan kevyenliikenteen väylää, jos ajat ajoväylää kohdassa, jossa on myös kevyenliikenteen väylä. Näin se vaan on. Jos tuo pyörätie sitten on niin huonossa kunnossa, niin alhainen vauhti vaan ja menoksi. Jos auto kolhii sinua tai ajaa jopa päällesi, kun poljet pyörätien vierellä ajoväylällä, niin arvaappa kumpi osapuoli on kärsijän osassa, sinä vaiko autoilija? Kannattaa miettiä asiaa.
        Itse ajan paljon pyörällä ja aina kevyenliikenteen väylää, jos vain sellainen on.


      • Alkup_maantiepyöräi
        cycloilija kirjoitti:

        Konstaapelit voivat lain puitteiissa velvoittamaan sinut ajamaan kevyenliikenteen väylää, jos ajat ajoväylää kohdassa, jossa on myös kevyenliikenteen väylä. Näin se vaan on. Jos tuo pyörätie sitten on niin huonossa kunnossa, niin alhainen vauhti vaan ja menoksi. Jos auto kolhii sinua tai ajaa jopa päällesi, kun poljet pyörätien vierellä ajoväylällä, niin arvaappa kumpi osapuoli on kärsijän osassa, sinä vaiko autoilija? Kannattaa miettiä asiaa.
        Itse ajan paljon pyörällä ja aina kevyenliikenteen väylää, jos vain sellainen on.

        Harvemminhan nuo konstaapelit puuttuvat tuohon. Aika moni poliisi pyöräilee ja ymmärtää tilanteen.

        Sinänsä hyvä huomio, että tuossa kohtaa lainsäädännössä on virhe. Normaali eurooppalainen käytäntö on, että kevyenliikenteen väylää saa käyttää, mutta se ei ole pakollista.


      • autolla

        Pyörätietä on käytettävä, jos se on samalla puolen tietä. Aika usein ne ovat toisella puolen. Sinne ei kannata pyörällä mennä, koska pyörätie saattaa kääntyä jo parin sadan metrin jälkeen toiseen suuntaan, jolloin pyöräilijä joutuu taas ylittämään ajoradan. Vai miltä tuntuisi autolla sisäänmenoväylää ajaessa poiketa joka toisessa risteyksessä korttelin takaa?


    • PikkuPösö

      Olipa hyvä aloitus. Olen täysin samaa mieltä.

      Ensin pyöräilijät ovat vaatimassa kalliita pyöräteitä ja sitten kun niitä on, niin ei kuitenkaan käytetä!

      • Alkup_maantiepyöräi

        Aika moni aktiivipyöräilijä kyllä vaatii pyöräteiden vähentämistä! Pyöräkaistoja saisi keskustoissa olla enemmän, mutta ei mielellään pyöräteitä. Ne ovat usein aika vaarallisia.

        Pyörätiet sopivat vain ulosmenoväylien varteen. Sielläkin olisi toivottavaa, että suunnittelijalla olisi jonkinlainen käsitys asiasta.


    • syy_mainittu

      " Jos renkaat ovat liian kapeat, niin vauhtia pois, niin kyllä pyörätiellä kulkee. "

      Tahtoo siis sanoa sitä, että kyseinen pyörätie oli lähes ajokelvoton kynnöspelto.

    • Alkup_ma....._

      Asia on nyt vain niin, että olen laittanut lainarahaa tähän harrastukseeni kiinne noin 4000 euroa ja pidän myös huolen investointini ulkoisesta näkyvyydestä. Poljen aina näkyvillä reiteillä ja liioitetusti autoja häiritsevästi, jotta merkki tuotteeni ja omasta mielestäni treenattu kroppani saavat näkyvyyttä. Olen komea ja hyväkroppainen 168 senttiä pitkä URHEILIJA. Se on asia, jota hauan esitellä ja ajamalla ajoväylillä kovalla kadessilla SE NÄKYY.

      • sukkahousumies

        Asia on nyt vain niin, että olen laittanut lainarahaa tähän harrastukseeni kiinne noin 4000 euroa ja pidän myös huolen investointini ulkoisesta näkyvyydestä. Poljen aina näkyvillä reiteillä ja liioitetusti autoja häiritsevästi, jotta merkki tuotteeni ja omasta mielestäni treenattu kroppani saavat näkyvyyttä. Olen komea ja hyväkroppainen 168 senttiä pitkä URHEILIJA. Se on asia, jota hauan esitellä ja ajamalla ajoväylillä kovalla kadessilla SE NÄKYY

        Huono provo !!

        Nykyisin poliisi ei puutu ajoradalla ajamiseen ( kunto/kilpapyöräilijät) Poliisikin on sen verran valistunut, että ymmärtää asian.
        Nämä Audi/Mersu/BMV kuskit paskamahoineen ohittelevat peilit paukkuen pyöräilijöitä tien päällä. Suurta Egoa V****aa kun ei itse kykene muuhun kuin keppanan kittamiseen pizzan mättämiseen vapaa-aikanaan.


      • kispaaja

      • hyihyispämmiä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      1916
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1584
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1316
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1242
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1216
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1192
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    10. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      44
      1176
    Aihe