Milloin vuokra heppa?

Tallityttö

Moi! Eli oon harrastanu ratsastust jo ainakin kaksi vuotta, ja oon 11,v. Mietin että jos minä ja äiti (eli mä harrastan äitin kanssa ratsastust, ja kumpikin ollaan samoihin aikoihin alotettu) vuokrattais siltä tallilta, missä me nyt ollaan niin kaks hevosta/ponia. Ja mentäis maastoon ihan vaan minä ja äiti. Ja siellä mentäis käyntiä, ravia tai laukkaa, jos haluaa. Niin mikä ikä/tai vuosi kokemus on hyvä jolloin olen valmis tekemään näin? Kiitos, jo nyt vastauksista!

2

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oldheppahullu

Sanoisin, että hyvä kun pohdit asiaa jo etukäteen. Maastoratsastus on haastavampaa kuin esimerkiksi pellolla tai kentällä/maneesissa ratsastaminen. Eteen voi maastossa tulla monia yllättäviäkin asioita. Ensimmäiseksi suosittelisin miettimään omia ratastustaitoja, ovatko ne mielestäsi hyvällä tasolla. Toiseksi on mietittävä vuokrattavan hevosen/ponin ominaisuuksia, ikää sekä millaisessa ratkastuskäytössä hän on ollut. Nuoret hevoset ovat herkempiä säikkymään outoja asioita (autoja, muita maastossa liikkujia, lintuja jne.) maastokäyttöön kannattaa valita ehdottomasti hyvähermoinen, maastossa jo pidempään käynyt hevonen.

Ennen vuokrausta on siis hyvä perehtyä hevoseen jota on tarkoitus ratsastaa, ja miettiä omaa yhteensopivuuttaan.

Maastoratsastuskursseja järjestetään useimmissa ratsastuskouluissa, sellainen olisi hyvä käydä ennen omatoimista maastoon lähtemistä. Kurssilla ohjaaja kertoo hyvin kattavasti huomioon otettavia asioita, sekä käydään myös ryhmässä ratsastamassa maastossa. Silloin saa hyvää tuntumaa asiaan, ja ohjaajalta voi myös pyytää rehellistä arviota siitä ovatko omat taidot sillä tasolla että maastoon uskaltaisi mennä.

• Tallityttö

Kiitos vastauksestasi, kysynkin nyt heti äitiltä että onko tallilla semmoista maastoratsastuskurssia!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi

Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy
      Maailman menoa
      6
      2003
    2. Huulitäytteet ja tekotisssit

Kylillä kulkiissa olen huomannut että tässäkin tuppukylässä on hameväki alkanut muokkaamaan ulkonäköään huulitäytteillä
      Suomussalmi
      104
      1336
    3. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      110
      1132
    4. Sait mut mies heikoksi

Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m
      Ikävä
      86
      1044
    5. Vauvat syntyvöät vihan lapsina?

Kyllä on pimeä oppi, ja olen ollut täydessä pimeydessä opillisesti, että pienet lapset syntyisivät paholaisen lapsina. O
      Luterilaisuus
      66
      995
    6. Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen

"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-8
      Sinkut
      186
      851
    7. Itsensä pidättely

Pidätteletkö tunteitasi tai itseäsi hänen aikanaan ja jos niin miksi?
      Ikävä
      76
      730
    8. Unelma tilanne

Miten haluaisit, että tilanteenne etenisi tai miten toivoisit hänen lähestyvän sinua? Vai toimitko mielummin itse, jos j
      Ikävä
      63
      720
    9. Iivarilla johtopäätösten aika

Kun veteraanipolitikko ja pumppuvoimalavastustaja Pikkarainen aloittaa eilen nähdyn ulosmarssin on Iivarilla johtopäätös
      Kemijärvi
      36
      602
    10. Stefan Therman. Vakava syyte ja vankila uhkaa.

Nyt ei taida mies selvitä enää selityksillä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      73
      602
    Aihe