Nishiki 401 vai Nakamura Platinium???

Työmatkapyöräilijä

Ja vain nuo on vaihtoehtona joten ei mitään Trek-ehdotuksia.

Työ- ja treenimatkoille, ei aktiiviseen pyöräilyharrastukseen. Tärkeintä että pääsee paikasta A paikkaan B, mukavasti ja jopa nopeasti. En aio osallistua kisoihin, en nyt enkä ikinä.

Hinta on molemmissa sama. Nishiki viimevuoden mallia eli vielä mekaanisella levyjarrulla kuten Nakamurakin. Takavaihtaja Nakamurassa Acera, Nishikissä Deore. Etuvaihtaja Nishikissä Tourney, Nakamurasta ei tietoa.

Kumpi olisi raadin valinta??

https://www.budgetsport.fi/nakamura-platinum-miesten-hybridi/56452989/dp

http://www.nishiki.fi/mallisto/2013/hybrid-city-trekking/hybrid-401

25

4072

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alkup_maantiepyöräi

Toista on kahta ja toista kolmea kokoa, joten sekin ratkaisee, sattuuko jommasta kummasta olemaan oikea koko. Itse en tuollaiseen kuitenkaan rahaani tuhlaisi. Tuossa hintaluokassa esimerkiksi Jopo on paljon fiksumpi valinta.

• Alkup_maantiepyöräi

• romupyörät

Oletko koskaan ajanut Jopolla? Se on vielä kurjempi vaihtoehto.

Aloittaja taitaa olla se sama trolli, joka on vastaavanlaisia aloituksia tehtaillut. Vaihtoehdot on rajattu kahteen ylihintaiseen romupyörään. Ainoa järkevä vastaus on: "joku muu", mutta se ei kelpaa.

• ei-Niilo

Älä näistä pyöräniiloista välitä. Ei ne lue sinun kysymystäsi vaan aina tarjoavat jotain ihan muuta. Se on paras mikä sinulle parhaiten sopii ja budjettiin mahtuu.

Noista vaihtoehdoista (kuten kysymyksenasettelu oli) taipuisin ehdottomasti Nishikiin. Vaihtajat paremmat ja pakat. Etuvaihtaja Nishikissä ei niin hirveän laadukas, mutta ne on kuluvia osia muutenkin, eikä etuvaihtaja joudu niin kovalle kulutukselle kuin takavaihtaja joka on ihan ok.

Tämän vuoden 401 mallin olen koeajanut ja ihan mallikas työmatkapyörä se on ja mukavasti rullaa. Jos vielä saat oikean kokoisena tuohon hintaan, niin osta pois. Mutta muista että väärää runkokokoa ei kannata ostaa vaikka kuinka halvalla saisi!

• Alkup_maantiepyöräi

Samalla hinnalla saa kuitenkin toimivankin fillarin, joten nuo kannattaa jättää kyllä kauppaan, vaikka nimimerkki ei-niilo niitä kuinka markkinoisi.

• trjejetyjetyjet

"Itse en tuollaiseen kuitenkaan rahaani tuhlaisi. Tuossa hintaluokassa esimerkiksi Jopo on paljon fiksumpi valinta."

Voi jumalauta näitä urpoja. Ja sitten vielä ehdottaa sinkulaa vaihtoehdoksi. Onpa ihanaa kun voi olla noin "asiantunteva" ja ylimielinen. Varmaan muuta pätemiskeinoa ei ole.

Kerrotko maantiepyöräilijä yhdenkin JÄRKEVÄN syyn, miksei harrastelijapyöräilijän jolla syystä tai toisesta budjetti on rajannut vaihtoehdot noihin kahteen ei kannattaisi ottaa esim Nishikiä??

Mikä siinä on mielestäsi niin perseestä että kannattaisi jopolla hinkata?

Naurettavaa höpötystä, Jos siinä nyt ei olekaan maailman paras etuvauhtaja, niin se nyt ei tavan polkijalle merkkaa tuon taivaallista.

Eli kysyjälle. Olen samaa mieltä kuin joku edellä: osta se niskahiki, poljet sillä varmasti seuraavat 15 vuotta ihan huoletta. Pääset lujaa tarvittaessa. Osia voi uusia helposti ja halvalla. Huolto löytyy joka kaupungista. Aina saa kalliimmalla paremman, se on totta tavaran kuin tavaran kanssa, mutta antamillasi spekseillä tuo on hyvä ostos.

• Alkup_maantiepyöräi

- raskas -> surkea runko ja epämielyttävä käsitellä
        - huonot osat -> paljon huoltotarvetta

• Vähänkahelijo

Esimerkiksi ehdottamassasi Charge Grater pyörässä on huonommat vaihtajat kuin Nishikissä. Runko vaikuttaa hyvältä, mutta ilmeisesti SINÄ tiedät painon. Kukaan muu (mukaan lukien valmistaja) sitä ei tunnu tietävän tahi ilmoittavan.Kannattaa nyt pikkuisen tulla alas sieltä tornista ja asemoitua tuon kysyjän housuihin.

Nakamuraa en ostaisi, ja ihan kokemuksen kautta. Pojan pyörä vaati eka vuoden aikana 3 kertaa pajalla käyntiä, tosin aina kyllä kyselemättä takuuseen korjattiin. Itsellä vanhempi Nishiki kakkospyöränä ja ihan hyvin on pelittänyt pelkkiä kuluvia osia vaihtamalla.

Tämä pyörähomma nyt vain sattuu olemaan semmoista että jos sille tielle lähtee, niin aina on olemassa joka kohtaan jotain parempaa, keveämpää tahi käyttökelpoisempaa osaa olemassa. Se on loputon suo. Oma ykköspyörä maksoi (modifiointien jälkeen) noin 2800 euroa, ja onhan se helkkarin hyvä, mutta tavan käytössä ajelen vieläkin ihan huoletta tuolla vanhalla Nishikillä.

Eli tosiasia on, että aika paljon parempiakin pyöriä on kuin nuo ehdottamasi, mutta työmatka-ajoon ainakin tuo Nishiki on varmasti ihan riittävä. Ja siitä kun innostut niin ainahan sen voi myydä/jälkipolville siirtää kun haluat taas ja taas upgreidata uuttaa pyörää innostuksen kasvaessa.

• Alkup_maantiepyöräi
        Vähänkahelijo kirjoitti:

Esimerkiksi ehdottamassasi Charge Grater pyörässä on huonommat vaihtajat kuin Nishikissä. Runko vaikuttaa hyvältä, mutta ilmeisesti SINÄ tiedät painon. Kukaan muu (mukaan lukien valmistaja) sitä ei tunnu tietävän tahi ilmoittavan.Kannattaa nyt pikkuisen tulla alas sieltä tornista ja asemoitua tuon kysyjän housuihin.

Nakamuraa en ostaisi, ja ihan kokemuksen kautta. Pojan pyörä vaati eka vuoden aikana 3 kertaa pajalla käyntiä, tosin aina kyllä kyselemättä takuuseen korjattiin. Itsellä vanhempi Nishiki kakkospyöränä ja ihan hyvin on pelittänyt pelkkiä kuluvia osia vaihtamalla.

Tämä pyörähomma nyt vain sattuu olemaan semmoista että jos sille tielle lähtee, niin aina on olemassa joka kohtaan jotain parempaa, keveämpää tahi käyttökelpoisempaa osaa olemassa. Se on loputon suo. Oma ykköspyörä maksoi (modifiointien jälkeen) noin 2800 euroa, ja onhan se helkkarin hyvä, mutta tavan käytössä ajelen vieläkin ihan huoletta tuolla vanhalla Nishikillä.

Eli tosiasia on, että aika paljon parempiakin pyöriä on kuin nuo ehdottamasi, mutta työmatka-ajoon ainakin tuo Nishiki on varmasti ihan riittävä. Ja siitä kun innostut niin ainahan sen voi myydä/jälkipolville siirtää kun haluat taas ja taas upgreidata uuttaa pyörää innostuksen kasvaessa.

Pyörässä pitää olla hyvä runko ja haarukka sekä ehkä vielä kiekot. Muu on sitten helpommin ja halvemmalla vaihdettavissa, jos se ei pelitä. Olen joskus käpistellyt noita Chargen pyöriä messuilla ja silloiset mallit tuntuivat kelvollisilta. Itse en sellaista ostaisi, satsaan vähän enemmän laatuun ja sitä kautta mukavuuteen.

• Työmatkapyöräilijä

Jaahas, no enpä arvannut että moinen soppa syntyy ihan vilpittömästä kysymyksestä. Mikään trolli en ole ja ihmettelen koko syytöstä. Syy tuohon rajaukseen on tosiaankin raha, eli 500 euroa on käytettävissä. Jopoa en osta, niitä on taloudessa jo kolme. En siis hae maailman parasta pyörää, vaan käyttökelpoista. Ja käytyäni kiertelemässä kauppoja olen toki havainnut, että rahalla saisi aika paljon lisäjuttuja ja laatuakin tietysti, mutta budjetti nyt on mitä on. Ihmettelen tosiaan noita romupyörä kommentteja, mutta ymmärrän toki että jos intohimoinen harrastaja on varusteisiinsa satsannut ja hyvään tottunut niin "kansan" tavallinen laatu vaikuttaa halpahallikamalta. No, tämä pyörä ei tulekaan teille vaan minulle. Ja taidan valita tuon Nishikin. en edes tiedä mikä tuo sinkula on?

• Alkup_maantiepyöräi

Tuo hintaluokka on ehkä kaikkein haastavin! Laitat pinoon enemmän rahaa kuin kaupan ihan kaikkein halvimmat rakkineet ja odotat saavasi myös vähän pareman pyörän. Jossain 1500€ hintaluokassa on paljon helpompi tehdä hyvä valinta.

Hinnanero on noissa huonoissa trekkingpyörissä käytetty esimerkiksi heikkolaatuisiin vaihteisiin, mutta itse pyörän runko on vielä ihan kauhea alumiinikanki. Eli pyörä on ihan hirveä ajaa. Noista halvoista Nishikeistä on valitettavasti omakohtaistakin kokemusta.

Tuossa hintaluokassa teräsrunko on keskimäärin mukavampi ajaa kuin alumiininen. Eli pitäisi löytää teräksinen vaikka se olisi vähän vielä painavampi. Mielellään kuitenkin alle 10 kg. Pyörän paino on hyvä mittari, koska se kertoo rungossa käytetyistä putkista jotain ja se taas käytännössä tarkoittaa ajomukavuutta. Toisaalta alle kymmenen kilon pyörä on mukavampi käsitellä.

Jos hintakatto on joustamaton, niin katsele eurooppalaisista (erityisesti brittiläisistä ja saksalaisista) verkkokaupoista teräsrunkoisia vaihtohetoja. Kotimaisista kaupoista SUP:lla oli joskus jotain, mutta nyt siellä näytti olevan vain Cameleonten halvinta versioita, joka on melkein yhtä huono.

Myös XXL:ssä on satunnaisesti hyviä poistoeriä, mutta nyt siellä on vain tuo yksi noita kahta alkuperäistä vaihtoehtoa vastaava Merida Crossway, mutta satasen halvemmalla. En ostaisi sitäkään. Meridan Ride 90 on siellä halvin, jossa on edes kuitukeula (699€), mutta se taas on maantiepyörä.

Talvisin Marinin maahantuoja on tuonut jo muutamana vuotena ihan siedettävää (jos alumiini keula kelpaa) työmatkapyörää Suomeen, jota sitten on myyty ympäri maata kohtuu hintaan. Sekin on kuitenkin parisataa kalliimpi kuin mihin olet valmis sijoittamaan.

http://velosport.fi/verkkokauppa/lombard_l_58cm-p-23341-93/

Vaikea valinta!

• mutterivana

Kyllähän tuossakin hintaluokassa on muitakin pyöriä kuin nuo.

Osta kumpi tahansa, ei niissä mitään isompia eroja ole. Niiden listahinnat ovat sitten täysin fantastisia, alennushinnat jotenkin järjen rajoissa, mutteivät mitään superhalpoja vielä.

• hintavertailija

Leppävaaran urheilussa on muuten tuo 401 miesten malli kovassa tarjouksessa 499e, kannattaa jo hankkia

• harrastelija123

Itsekin olen ihan normipyöräilijä ja kuukausi sitten kävin samanlaisen jaakobinpainin. Itselläni oli rajana 700 euroa, mutta ihan siihen en sitten päässyt. Ostin Crescentin Helagin. 820 euroa lokasuojineen ja runkolukkoineen. Hinnasta en tiedä onko kallis vai halpa, mutta tyytyväinen olen! Vaikka jokuhan senkin varmaan täällä haukkuu.....

http://www.crescent.fi/pyoramallisto/helag-27-v-2015

• Alkup_maantiepyöräi

Ei kovin fiksu valinta: pomppukeppi ja turha runkolukko. Tuollainen halpis "jousto"-keula on raskas ja kova. Kovempi kuin kohtuu laadukas kuitu tai teräskeula. Runkolukot ovat huonolaatuisia, eikä niillä saa pyörää kiinni mihinkään. Lukoksi kannattaa valita esimerkiksi kunnollinen U-lukko, jolla pyörän saa kiinni telineeseen tai aitaan tms.

• harrastelija123

Hehehe. No arvasinhan minä!!
        No mulla on Kryptonite 230 New York - U-lukko, mutta kaippa sinä siitäkin jotain paskaa sanottavaa löydät, sillä näytät olevan maan johtava polkupyöräanalyytikko. Mutta runkolukko on aina hyvä lisä ja se kuului pakettiin. Olisi varmaan pitänyt kieltäytyä?

Helag voitti viime vuonna TM-testin, mutta mitäpä ne tietää. Ihme etteivät sinulle soittaneet?

• Alkup_maantiepyöräi

Runkolukko on turha. Sitä paitsi se "ei kuulu pakettiin", olet maksanut siitä ihan turhaan.

TM:n testit ovat mitä ovat. Olen ennenkin nauranut niille katketakseni. Pomppukeppi on sekä painava että todellisuudessa paljon pintakovempi kuin kohtuu laadukas kuitu- tai teräskeula. Käytännössä se on yhtä kova kuin alukeula.

Halpis pomppukepillä ei ole mitään tekemistä oikean joustokeulan kanssa. Oikea joustokeula on täysin säädettävissä niin, että jouston alku, loppu ja keskikohta voidaan erikseen säätää ajajan painon, ajotyylin ja maaston mukaan. Oikea joustokeula on lukittavissa tangosta, jolloin se ei vie turhaan tehoja. Hyvää tuossa aurinkomatkojen keulassa näyttää olevan lukitus.

Kryptoniten lukot ovat halpoja ja kohtuu hyviä. Se kannattaa säilyttää, kun ostat uuden pyörän.

• Niskahiki_mies_vm68

Nakamurasta ei kokemusta, mutta 401 nishikistä senkin edestä. 2012 ostin 401 Nishikin, johon olen ollut erittäin tyytyväinen. Kilometrejä nyt mittarisa 8900 ja ainoa huoltotoimenpide on ollut renkaan paikkaus ja senkin tein tienposkessa. Ketjut ja takarattaat olen jo hankkiut uudet Motonetista yhteishintaan 35 euroa, mutta vielä en ole vaihtanut niitä, kun vanhat vörkkii. Alkuperäiset metalli lokarit vaihdoin vastaavankokoisiin muovisiin ja asensin kunnollisen tarakan ja sivulaukun, jossa on aina mukana pumppu, paikkaustarvikkeet, sadevaatteet, hanskat, välikerrasto ja pari kuusiokoloavainta sekä puukko. Känny, lompakko ja avaimet sekä juomapullo kulkevat myös sivulaukussa. Satulan vaihdoin myös pykälää leveänpään malliin ja ohjaustangon päissä on nousukahvat. Hyvä pyörä, suosittelen.

• Jollota

Entäs 601? Eihän se kovin paljon kalliimpi taida olla. Aion itse hankkia sellaisen, tai sitten trekking masterin.

• maastossahauskaa
    • cännäri666

kyllä se vaan niin on että jos ajelee vähän ...vain muutamia kymmeniä kilmetrejä viikossa ei pyörällä ole nin väliä ...mutta kun erehtyy ostamaan kunnon fillarin =maantie/ cyclo crossarin niin homma muuttuu täysin ....lenkit pidentyy ja ajonautinto ja nopeudet kasvaa samoin kunto....näin kävi itsellekin ..aiemmin ajoin hybridillä vuosia...vuosia....mutta sitten kokeilin crossaria niin se oli menoa nyt löytyy myös kuitu maantiepyörä ja kilometrejä vuosittain vajaa 10.000 :)

• Työmatkapyöräilijä

Ymmärrän kaikkia vastaajia, harrastus vie mennessään. Itse kuitenkin päädyin tuohon Nishiki 401 edellisvuoden malliin ja vappupäivänä vielä sain moisen ostettua hintaan 499. Viimeisen lajiaan siinä kaupassa. Mittarissa nyt about 50 km, ja ihan juuri sellainen kuin toivoinkin.

Ehkä minä tästä vielä innostun ja ostan sen kippurasarven. Mutta tuskin. Lähden silläkin rahalla mieluummin ulkomaille. Tällä kyllä pärjää ihan mainiosti.

Mutta kiva että viaton kysymys synnytti keskustelua. en tiennytkään että pyöräily aiheuttaa noin intohimosia kommentteja. Mulle pyörä ja auto on sama juttu. Pääsee paikasta A paikkaan B.

Mutta jokainen tarpeensa mukaan kai.

Peace Man!!

• Alkup_maantiepyöräi

Et välttämättä innostu, koska nykyinen pyöräsi on huono ajettava. Tässä se dilemma on. Myymällä huonon pyörän, kuten nuo Nishikin hybrideinä myytävät trekking pyörät, pyöräkauppias ei saa mytyä parempaa pyörää. Jos kauppias olisi kyennyt myymään sinulle fiksumman ensipyörän, olisit syksyllä tullut ostamaan entistä parempaa vaihtoehtoa.

• pihipyöräilijä

Puolensa ja puolensa kullakin. Itse olen laskenut niin, että kun on hyvä pyörä niin säästän auton ja julkisen käyttökuluja noin 80€/kk joten about 1000 euroa vuodessa syntyy säästöä. Sillä aika äkkiä ostaa vähän paremmankin pyörän. Mutta ymmärään kyllä jos pistää sen rahan mieluummin johonkin muuhun ja ajelee tavallisella pyörällä. Kyllä semmosellakin pääsee. Ajeleehan nuo moni ihminen ihan Toyotallakin. Ainakin huhut kertoo.....

• rwrqrwrw

n. 8v sitten ostin interportista ton nakiksen samaanhintaan. hyvät osat ja näppärä, joustopomppo satula meni takuuuseen pian ja se uuskin vinkslaa vaikka jämätin paikalleen, samoin etuhaarukan lukitsin. rattaat tietysti kuluuu nopsaan j jos vaihdemuovisysteempi hajoaa on kallis.jossain pyörälehdessä ihan ok arvostelu. pyörätukun insera tais voittaa...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      89
      1629
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1521
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      136
      1412
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1410
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      74
      1311
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1180
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      264
      1059
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      1001
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      965
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      947
    Aihe