Ex-ravurille tasaisemmat askeleet?

Ex-ravuri

Hei! Tarvitsisin vähän apua ex-ravurini kanssa.Hevoseni osaa perus jutut ja laukan mutta raviaskelissa on vaikea istua kun pompottaa kamalasti..:/ mitä tehdä?

4

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zip--

Ratkaisu on oikeanlainen koulutus. Hevonen opetetaan kulkemaan rennosti peräänannossa. Tällöin selässäkin on mukavampi istua.

Mutta se on pitkä prosessi, voi viedä parikin vuotta että hevonen jaksaa koko ratsastuskerran ajan itsensä kantaa ja vaatii ratsastajalta osaamista. Alussa hevosella ei riitä lihaskunto kantamaan itseään, joten kuntoa pitää kasvattaa vähitellen.

Ihan alussa lähtisin kasvattamaan kuntoa pitkillä, mutta kevyehköillä maastolenkeillä ja toisaalta "ratsun lihaksia" opettamalla pieniä aikoja kerrallaan hevosta liikkumaan oikein päin. Hyvä valmentaja on aika ehdoton, jos itselläsi ei ole koulutuksesta kokemusta.

• EXRAVURI

Itellänikin on sama ongelma.En ikinä uskalla kysy missään tästä samasta jutusta koska kaikki aina tulee sanoo:"vie tooosi paljo aikaa ja et kuitenkaan saa sitä kulkee hyvin ja että ratsuttajalle ja haukkuu muo epä päteväksi..ja tulee sellanen olo etei tästä tuu mitään..Meillä toimii harjoitusravissa kova taivutus...esim kolmikaarisella kova taivutas saa rsvin silkkiseksi ja yritän saada heppaa rentoituuerittäin hellillä ohjs otteilla...Gramaanit ja sivuohjat voi myös autta ...

• zip--

Hevosen ratsutus on pitkä prosessi, ei siihen pid ryhtyä jos ei ole oikeasti valmis tekemään töitä.

Jo nuoren ratsun ratsutus vie noin pari vuotta ennen kuin evonen on ns. perusosaava. Ex-ravurilla vielä kauemmin.

Gramaaneilla ja sivuohjilla saat hevosen pakotettua kaula kaarelle, mutta et oikeasti ja aidosti kulkemaan niin kuin kuuluu. Rentous on se juttu, eikä sitä saavuteta hevosta pakottamalla.

Totta kai ratsuttaja on oikea vaihtoehto, jos omat taidot ei riitä.

Ajattele HEVOSEN PARASTA älä sitä mikä itsestä on kivaa.

• hosmaanship

Oletko varma,että lantiosi on rento?
      Joskus nimittäin syynä ravin kovuuteen on ratsastajan jäykkä lantio,eikä niinkään hevonen. Koeta saada oma lantiosi vieläkin joustavammaksi jos mahdollista.

Ex-ravureissa on ongelmansa.
      Ne voivat olla jo vuosia tottuneet juoksemaan tietyllä tavalla ja tietenkin tottumustaan pyrkivät tekemään aina niin.
      Ratsastajan vaatima jousto selkään voi vaatia pitkänkin totuttelun hevoselle,joka juoksee kilpailuissa selkä suht suorana.
      Eli todellakin voi vaatia aikaa,että hevonen oppii rentouttamaan selkänsä ratsastajan alla.Sillä ratsastuksessa selässä aktivoituu ihan eri lihakset kuin kärryjä vedettäessä

Riippuu myös uudelleenkoulutettavan hevosen iästä.
      Nuori on tietty helpompi kuin jo vuosia ravannut...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      123
      1853
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1640
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      51
      1215
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      49
      1098
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      978
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      876
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      876
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      810
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      38
      797
    Aihe