Vappu tuli ja meni

Olen luullut tulevani onnelliseksi vähäpätöisistä asioista, siitä että olisin ulkomuodoltani kiinteä ja urheilullinen, no, tämä nyt oli niin typerää ja merkityksetöntä, että siitä en edes puhu enempää.

Mutta elämässähän nyt ei loppujen lopuksi ole hirveästi vaihtoehtoja ja tekemistä, ne voi luokitella suurinpiirtein kategorioihin ihmissuhteet, työ, harrastukset, perhe, uskonnollisuus, politiikka, urheilu, vapaaehtoistyö. Jos joku ei omaa mitään edellä mainituista, niin on luultavasti ajautunut mm.tänne kirjoittelemaan "harrrr, pieru, pissa, lääke-, eläke, Putin....viro, ja hippi...etc". Tuossahan sitä merkitystä on elämällesi!

64

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • invataxikuskisi

      Niinpäs onkin
      Komppaan

      • Miten menee, vieläkö pukamat vaivaa?


    • Ihminen saattaa nauttia vähäpätöisistä asioista, mutta ei ne säilytä onnellisuutta. Esim mulle on joku vappu tai ulkonäkö aika lyhytaikainen arvo, ei ne parhaimmillaankaan saavuta mitään pysyvää hyvinvoinnin tunneta. Säilyttääkö edes elämän sisällölliset tekijät, vaikka ne olisi miten tasapainossa? Ei välttämättä. Silti ihminen ajautuu harrastamaan erilaisia vähäpätöisiä juttuja kuten viettämään vappuja ja kirjoittamaan keskustelupalstalle. Silti ne on vain mausteita. Tai nautintoaineita: like a drag. Vaatii aina lisää.

      Toisaalta taas, kuka ja miten voidaan onnellisuus määritellä? Sanoisin että enemmistö kansalaisista on enempi tai vähempi rasistisia ja aina vaatimassa toisilta, kuinka kenenkin tulee elää ja olla - ja joo! tässähän on onnellisin elämän salaisuus. Tai elämän tarkoitus.

      Mun usko tuohon mennyt. Taetta onnellisuuteen ei ole. Me saadaan ripauksia sieltä täältä juttuja jotka tekee tyytyväiseksi tai tasapainosemmaksi - hetkeksi - ja silti hapuilemme aina jotain uutta tai vähintään lisää ainakin. Olemme vain ikuisia narkkeja etsimässä tyydytyskeinoja.

      • Moni odottaa ja arvostaa esim. Vappua enemmän kuin omaa kumppania. Toisaalta jos puhun nyt itsestäni jolla on aina Vappu, niin minulta löytyy aina aikaa ja mielenkiintoa kumppanille, huolimatta siitä että joutuisin kieriskelemään alasti karhuntaljalla takan lämmössä.


      • Kis_kisu
        modelli kirjoitti:

        Moni odottaa ja arvostaa esim. Vappua enemmän kuin omaa kumppania. Toisaalta jos puhun nyt itsestäni jolla on aina Vappu, niin minulta löytyy aina aikaa ja mielenkiintoa kumppanille, huolimatta siitä että joutuisin kieriskelemään alasti karhuntaljalla takan lämmössä.

        Onneksi et joudu muuta kuin tuon kehittelemäsi palstahahmon muodossa virtuaalisesti.


      • Joudu muuta? Selvennä!


      • Kis_kisu
        modelli kirjoitti:

        Joudu muuta? Selvennä!

        Sinä olet Lehtisen ja Anzzyn veroinen satusetä. Oletteko perustaneet yhdessä osuuskunnan?


      • a) en ole mikään satusetä. b) en tiedä keitä ovat tai mitä nämä Lehtiset ja Anzzyt edustavat, joten en ole heidän kanssa perustanut mitään tai ollut missään tekemisissä.

        Miten hullu ihmisen pitää olla kehitelläkseen tuollaisia kirjoituksia, oletko lukutaidoton tai muuten tyhmä?


      • modelli kirjoitti:

        Moni odottaa ja arvostaa esim. Vappua enemmän kuin omaa kumppania. Toisaalta jos puhun nyt itsestäni jolla on aina Vappu, niin minulta löytyy aina aikaa ja mielenkiintoa kumppanille, huolimatta siitä että joutuisin kieriskelemään alasti karhuntaljalla takan lämmössä.

        Kun suhteet-kategoriaa lukee, niin huomaa, että moni unohtaa senkin, että vappuakin voi viettää sen kumppanin kanssa ja saada tötsyt tuplana.

        Onnellisuutta etsiessään ihminen tahtoo vaan kääntää selkänsä sille, jonka luulee olevan onnellisuutensa este. Tätä maristaan jatkuvasti: kun se huttupää sika oli ensin niin ihana ja kaikki oli hyvin mutta ei se paska tehnytkään mua onnelliseksi.

        Ei kukaan tai mikään voi tekemällä tehdä toista onnelliseksi tai ainakaan voi ottaa vastuuta siitä. Mutta kun ihmisestä tulee tyytymätön tai on pettynyt kun ne onnipisteet ei olekaan riittävän korkealla, niin alkaa syyttää toista omista pettymyksistä ja kostetaan. Olipa se parisuhteen osapuoli, jokavuosinen vappu tai palstakirjoittaja. Kun en minä ole onnellinen, niin et muuten sinäkään saa olla.


      • Nimenomaan tämä on se pointti---> jokainen vastaa omasta onnellisuudestaan. Minun tehtäväni ei ainakaan ole tehdä ketään onnelliseksi, mutta jos joku haluaa siivun onnellisuudestani, niin annan sen auliisti.


      • Se olisikin helpompaa, jos se onni olisi annettavissa. Mutta kun ei ole.

        Ainahan saa kadehtia ja murjottaa maailman tappiin, kun toisella on ja itsellä ei. Mutta jos niin sadistisen ihanasti käy, että saa sen toisen herrkupalan itselleen omittua, niin eipä se miltään hunajasimalta enää maistukaan.

        Onko siis onnellisuus vain joku päästä törröttävä antenni, joka lyhenee tai kasvaa käyttäjän mielenliikeiden mukaan? Kiinnostaisi myös kuulla mielipiteitä, onko se onnellisuus niin tavoittelemisen arvoinen asia?


      • Arvaa mitä?


      • No?


      • Tänään aion olla niin sadistisen ihana ja kaikki mun törröttävät antennit vievä minut viini ääreen, mikä vaivutta minut onnelliseen uneen....en tiedä milloin mutta varmaan joskus. Kolme erilaista onnea a) Miellyttävä elämä - hedonismi - Arjen nautintoja: hyvä ruoka, ostokset, hemmottelu, mikä johtaa helposti hedonismin noidankehään tarpeiden koko ajan kasvasessa. b) Hyvä elämä – vahvuudet käytössä, omien vahvuuksien hyödyntäminen: Itselleen ominaiset vahvuudet ja pyrkimys käyttää niitä päivittäin. -Sitoutuneisuus, kiinnostus, keskittyminen. c) Merkityksellinen elämä – itsemme yläpuolella -Omien vahvuuksien käyttö jotain isompaa tarkoitusta vavarten<---itsensä säästäminen jotain tulevaa ja suurta varten...mitä ei koskaan tullut!


      • Jassuka
        modelli kirjoitti:

        Tänään aion olla niin sadistisen ihana ja kaikki mun törröttävät antennit vievä minut viini ääreen, mikä vaivutta minut onnelliseen uneen....en tiedä milloin mutta varmaan joskus. Kolme erilaista onnea a) Miellyttävä elämä - hedonismi - Arjen nautintoja: hyvä ruoka, ostokset, hemmottelu, mikä johtaa helposti hedonismin noidankehään tarpeiden koko ajan kasvasessa. b) Hyvä elämä – vahvuudet käytössä, omien vahvuuksien hyödyntäminen: Itselleen ominaiset vahvuudet ja pyrkimys käyttää niitä päivittäin. -Sitoutuneisuus, kiinnostus, keskittyminen. c) Merkityksellinen elämä – itsemme yläpuolella -Omien vahvuuksien käyttö jotain isompaa tarkoitusta vavarten<---itsensä säästäminen jotain tulevaa ja suurta varten...mitä ei koskaan tullut!

        Eiköhän palvelutalosi hoitotädit ehdi antaa lääkkeesi ennen kuin harhasi vallan ryöstäytyvät. :)


      • Tämä hoitokoti missä nyt asustelen on siitä hyvä paikka, että jos haluan jonkun puisto/hoitotädin luokseni niin täytyy jalkautua paarii, mikä taas minulle sopii vallan mainiosti.


      • aikuisten.oikeesti
        modelli kirjoitti:

        Tänään aion olla niin sadistisen ihana ja kaikki mun törröttävät antennit vievä minut viini ääreen, mikä vaivutta minut onnelliseen uneen....en tiedä milloin mutta varmaan joskus. Kolme erilaista onnea a) Miellyttävä elämä - hedonismi - Arjen nautintoja: hyvä ruoka, ostokset, hemmottelu, mikä johtaa helposti hedonismin noidankehään tarpeiden koko ajan kasvasessa. b) Hyvä elämä – vahvuudet käytössä, omien vahvuuksien hyödyntäminen: Itselleen ominaiset vahvuudet ja pyrkimys käyttää niitä päivittäin. -Sitoutuneisuus, kiinnostus, keskittyminen. c) Merkityksellinen elämä – itsemme yläpuolella -Omien vahvuuksien käyttö jotain isompaa tarkoitusta vavarten<---itsensä säästäminen jotain tulevaa ja suurta varten...mitä ei koskaan tullut!

        Kolme erinlaista onnea...?.
        Hedonismia taas käyttäen aasin siltana päästään Jesuiittoihin.
        Jesuiitoista mulla tulee mieleen sanonta: et tarkoitus pyhittää keinot!
        Ja lopuksi toteat: Itsensä säästäminen jotain tulevaa ja suurta varten...
        Mitä tästä pitäis ajatella...löytyikö se hoitotäti keinoja kaihtamatta....=)))
        Asia ei tosin mulle kuulu...
        Hyvää yötä!


      • modelli kirjoitti:

        Tänään aion olla niin sadistisen ihana ja kaikki mun törröttävät antennit vievä minut viini ääreen, mikä vaivutta minut onnelliseen uneen....en tiedä milloin mutta varmaan joskus. Kolme erilaista onnea a) Miellyttävä elämä - hedonismi - Arjen nautintoja: hyvä ruoka, ostokset, hemmottelu, mikä johtaa helposti hedonismin noidankehään tarpeiden koko ajan kasvasessa. b) Hyvä elämä – vahvuudet käytössä, omien vahvuuksien hyödyntäminen: Itselleen ominaiset vahvuudet ja pyrkimys käyttää niitä päivittäin. -Sitoutuneisuus, kiinnostus, keskittyminen. c) Merkityksellinen elämä – itsemme yläpuolella -Omien vahvuuksien käyttö jotain isompaa tarkoitusta vavarten<---itsensä säästäminen jotain tulevaa ja suurta varten...mitä ei koskaan tullut!

        Miusta on ihanaa olla sadistisen itsetärkeä ja ottaa se mikä mulle kuuluu. Noi kolme elementtiä on jotain sellaista jossa viihdyn ja elän eri skaaloissa - sisällön suuruuden ollessa mitä milloinkin - ja paheksuvista kommenteista huolimatta. Ei se mitään, osaan paheksua niitä itsekin.

        Ensisijaisesti namistelen kaikki nautinnot. Toinen tärkeä on toisten hyvinvointi.

        Sitten on toi fifth element joka puuttuu tilanteeseen halusit tai et mitään. Tuo tekijä saattaa olla se merkittävin mikä vie milloin minnekin jos minkä kautta sen suurimman nautinnonlähteen saa. 5th elem on esim se tekijä joka pitää poissa muualta.

        Tarvitseeko ihmisen olla edes onnellinen nauttiessaan asioista?

        Onko hyvinvointi samaa kuin onnellisuus?

        Pystyykä onnellinen ihminen nauttimaan kaikista eteentulevista asioista? Onko onnellisuus yliarvostettua?


      • aikuisten.oikeesti

        "Onko hyvinvointi samaa kuin onnellisuus?"
        Toisille ehkä on.
        Mulle ei valitettavasti ole....ain on jotain mitä vielä kaipaan....
        Siis tilalle tulee uus asia, minkä taas haluaa. Pessimisteille tiedoksi..ei sen tarvitse olla materiaalia.
        Sain faijalta lahjaksi pyörän, jota olin toivonut kauan. Mä kaaduin sillä pyörällä ja nyt jalka on paketissa...pyörä romuna. Nyt mä toivon etten sittenkään olis saanut pyörää ja toivon ainoastaan et kinttu paranee entiselleen ja äkkiä.
        .
        "Tarvitseeko ihmisen olla edes onnellinen nauttiessaan asioista?"
        - Ei todellakaan tarvitse: kovin sairaana ei oikeastaan onnellinen olo ole,
        mut hyvästä seurasta saatan silti nauttia hetken, jos joku tulee tervehdyskäynnille.

        Tai surkeassa tilassa oleva pultsari,ei kovin onnellinen vamaan ole, mutt kulhollinen lämmintä kanakeittoa saattaa olla suurikin nautinto viluiselle ja nälkäiselle.
        .
        "Pystyykö onnellinen ihminen nauttimaan kaikista eteentulevista asioista? Onko onnellisuus yliarvostettua?"
        -Siis nyt teit kysymyksen mihin olis montakin vaihtoehtoa, riippuen vastaajista.
        Mikä estäis nauttimasta...vaan osaako nauttia se on kysymys!
        Tuskin onnellinenkaan ihminen negatiivisista asioista nauttii,
        jos ne omalle kohdalle sattuu.
        Mutt riipuen henkiöstä; sama ikävyys kun käy naapurille..saattaa joku nauttiakin!



        Ei onnellisuus ole yliarvostettua, kaikki vaan ei edes tunnista sitä,
        ennen kuin on myöhäistä ja on menettänyt sen.


      • Joillakuilla on kyky myös kääntää ne huonotkin asiat myönteiseksi - tarkemmin sanottuna etsimään tilanteesta kuin tilanteesta asian parempi puoli.

        Kun sun pakettijalkaa miettii, niin sulla on mahdollisuus tehdä jotain sellaista, mitä normikiireessäsi et tekisi. Aikaa on valokuvaharrastuksille, kirjoittamiselle, käsitöille, suunnittelulle, ties mille.

        Vaikka optimistinen asenne ei takaakaan onnellisutta, takaa se ainakin kyvyn nauttia erilaisistakin asioista. Elämä on huomattavasti helpompaa ja hauskempaa. Kyynistyneillä ja negativisteilla tätä iloa ei ole. Loputonta narinaa, miten asiat on huonosti; olipa ne todellisuudessa sitä tai ei. Ja ovat useimmiten pahimpia onnellisuuden kadehtijoita.Toisaalta taas, kenenkään onnellisuus-/onnettomuusastetta ei toinen voi määritellä. Eikä asiat ole aina vertailukelpoisia.

        Mulla jäi taas yksi vappu väliin eli sitä viettämättä. En silti koe menettäneeni mitään. Oikeastaan tasapaino tyytyväisyyteen tulee siinä, ettei saakaan kaikkea ja väliin joutuu uhraamaankin jotain. Ei ne saavutetut asiat ehkä muuten niin hyvälle tuntuisi.


      • aikuisten.oikeesti

        Mä opettelen akvarellien tekoa/maalausta. Hermot menee...en osaa....
        Vain kaksi on sellaist jotka voin ehkä näyttää hämärässä valaistuksessa.
        Kymmeni olen yrittänyt tehdä.
        .
        Teen villahuivia kutomalla,suurta hämähäkkihuivia moniväri langasta.
        Emo käy joka aamu ja neuvoo mua siinä...melkein joka aamu on myös joutunut joko nostamaan pudonneen silmukan tai on purkanut jonkin verran. Mä kun vasta opettelen...hidasta on tämäkin ,kun ei tätä harjoittelematta opi.
        .
        Ja sit käyttää munt suihkussa, tai oikastaan avustaa mua suihkussa.
        Kun mulla tohelolla on jalka poikki. Vaikea yksin suojata jalkaa, pestä ja suihkuttaa, vaihtaa asentoa.. niin ettei kastele kaikkea ja kuitenkin suihkugeeli pitää huuhdella pois.

        Multa jäi myös Vappu ilta/yö kaupungilla väliin, Vappu aamuna porukka valui mun luokseni aamupalalle/lounaalle.
        Silli venäläiseen tapaan ei ollut suosikki herkku näille vieraille. =))
        Porkkanat, muna,kevätsipuli ja maustekurkku kuutiot oli melkein loppuun syöty.
        Silliä jäi.. ja punajuurikuutioita tuskin kukaan oli ottanut, mut ei ne loputkaan hukkaan menneet. Emo vei ne itselleen ja Pehtoorille.Hyvin se silti meni...kaikki oli tyytyväisiä.
        Siivottiin jäljet...siis vieraat siivos ja mulle olivat hakeneet mun työpaikalta
        pyörätuolin lainaksi! 3 tuntia olin päivällä kaupungilla ja kaks ilmapalloa toin kotiin.
        .
        Ihan rehellisesti sanottuna olisin halunnut Kupittaan puistoon ja tivoliin,mutt
        ei mitään järkeä, jalka paketissa änkeytyä siihen hulinaan mukaan.
        .
        Sulla on paljon samankaltaisia ajatuksia kuin mulla,
        mut meidän porukassa mä olen selvästi jotenkin "outo lintu".
        Ovat kuitenkin hyväksyneet mun erilaisuuteni,
        yks "apinoista" sanoikin et mun sielu on kuin vanhan naisen.
        En oikein tiennyt suuttua vai nauraa... niin vastasin siihen et kiitos!
        Mun pappa oli mun lapsenpiikanani usein kun olin alle kouluikäinen,
        siitä kai tarttui jotain piirteitä mullekin.
        .
        Mistään ei varmaan huomaa et olen ollut aika paljon nyt yksin? =))
        Mulla on suorastaan puheripuli..apua.
        Päivät töissä tuli lörpöteltyä asiakkaiden kanssa ain ummet ja lammet.
        Useimmat tykkää kun saavat juttukaverin, ainakin vanhukset.



        Niin se on kuin papa sanoi: elämä on kuin räsymatto,
        kirkkaita, tummia ja vaaleit raitoja täynnä.
        Ilman niitä tummia värejä ei kukaan huomaisi niitä
        kauniita kirjavia, vaaleitakaan arvostaa.


      • sivellinrunoilija
        aikuisten.oikeesti kirjoitti:

        Mä opettelen akvarellien tekoa/maalausta. Hermot menee...en osaa....
        Vain kaksi on sellaist jotka voin ehkä näyttää hämärässä valaistuksessa.
        Kymmeni olen yrittänyt tehdä.
        .
        Teen villahuivia kutomalla,suurta hämähäkkihuivia moniväri langasta.
        Emo käy joka aamu ja neuvoo mua siinä...melkein joka aamu on myös joutunut joko nostamaan pudonneen silmukan tai on purkanut jonkin verran. Mä kun vasta opettelen...hidasta on tämäkin ,kun ei tätä harjoittelematta opi.
        .
        Ja sit käyttää munt suihkussa, tai oikastaan avustaa mua suihkussa.
        Kun mulla tohelolla on jalka poikki. Vaikea yksin suojata jalkaa, pestä ja suihkuttaa, vaihtaa asentoa.. niin ettei kastele kaikkea ja kuitenkin suihkugeeli pitää huuhdella pois.

        Multa jäi myös Vappu ilta/yö kaupungilla väliin, Vappu aamuna porukka valui mun luokseni aamupalalle/lounaalle.
        Silli venäläiseen tapaan ei ollut suosikki herkku näille vieraille. =))
        Porkkanat, muna,kevätsipuli ja maustekurkku kuutiot oli melkein loppuun syöty.
        Silliä jäi.. ja punajuurikuutioita tuskin kukaan oli ottanut, mut ei ne loputkaan hukkaan menneet. Emo vei ne itselleen ja Pehtoorille.Hyvin se silti meni...kaikki oli tyytyväisiä.
        Siivottiin jäljet...siis vieraat siivos ja mulle olivat hakeneet mun työpaikalta
        pyörätuolin lainaksi! 3 tuntia olin päivällä kaupungilla ja kaks ilmapalloa toin kotiin.
        .
        Ihan rehellisesti sanottuna olisin halunnut Kupittaan puistoon ja tivoliin,mutt
        ei mitään järkeä, jalka paketissa änkeytyä siihen hulinaan mukaan.
        .
        Sulla on paljon samankaltaisia ajatuksia kuin mulla,
        mut meidän porukassa mä olen selvästi jotenkin "outo lintu".
        Ovat kuitenkin hyväksyneet mun erilaisuuteni,
        yks "apinoista" sanoikin et mun sielu on kuin vanhan naisen.
        En oikein tiennyt suuttua vai nauraa... niin vastasin siihen et kiitos!
        Mun pappa oli mun lapsenpiikanani usein kun olin alle kouluikäinen,
        siitä kai tarttui jotain piirteitä mullekin.
        .
        Mistään ei varmaan huomaa et olen ollut aika paljon nyt yksin? =))
        Mulla on suorastaan puheripuli..apua.
        Päivät töissä tuli lörpöteltyä asiakkaiden kanssa ain ummet ja lammet.
        Useimmat tykkää kun saavat juttukaverin, ainakin vanhukset.



        Niin se on kuin papa sanoi: elämä on kuin räsymatto,
        kirkkaita, tummia ja vaaleit raitoja täynnä.
        Ilman niitä tummia värejä ei kukaan huomaisi niitä
        kauniita kirjavia, vaaleitakaan arvostaa.

        Sadannen kohdalla alkaa hahmottua mitä haluaa maalata. Sinänsä akvarellien maalaus siitä huono, että on onnistuttava koska vaikea korjata. Koskee siis ohutta kerrosta, paksukerroksisista taas tahtoo tulla tönkköjä.

        Siis verrattuna öljy- ja akryyliväreihin


      • kirjastorunoilija
        sivellinrunoilija kirjoitti:

        Sadannen kohdalla alkaa hahmottua mitä haluaa maalata. Sinänsä akvarellien maalaus siitä huono, että on onnistuttava koska vaikea korjata. Koskee siis ohutta kerrosta, paksukerroksisista taas tahtoo tulla tönkköjä.

        Siis verrattuna öljy- ja akryyliväreihin

        Alussa voisi ensin toiselle paperille hahmotella, millaisen haluaa tehdä ja toiselle levittää värit.
        Kirjastosta kannattaa lainata akvarellimaalausta käsitteleviä kirjoja.


      • aikuisten.oikeesti
        sivellinrunoilija kirjoitti:

        Sadannen kohdalla alkaa hahmottua mitä haluaa maalata. Sinänsä akvarellien maalaus siitä huono, että on onnistuttava koska vaikea korjata. Koskee siis ohutta kerrosta, paksukerroksisista taas tahtoo tulla tönkköjä.

        Siis verrattuna öljy- ja akryyliväreihin

        Taidan siirtyä takaisin sakuroihin. =)) Mukulana mä olin kova värittämään niillä..... salin tapettejakin nurkasta. 4v.Kyllä faija oli iloinen mun taiteellisist lahjoistani,muistan kyllä.
        .
        Emon ystävä on vähän neuvonut mua. Ja hitto ei se siitä miksikään muutu kun en saa sitä paperille mitä haluan niin en saa. En osaaaaa!!! Pehtoori taas elättää itsensä sillä, niin hyvä hänen on käskyttää mua lisään harjoittelua.
        Otti multa peitevärit pois. Opettaa kuulemma samalla kärsivällisyyttä mulle.
        Munst tuntuu et se kärsivällisyys alkaa olla kohta loppuun käytetty mun kohdalta.
        Mä en pääse edes lenkille päästään höyryjä ulos.
        .
        On mulla tossa jokin saamarin värioppia käsittelevä kirjanen, pitäis vissiin edes avata se.
        Ei tästä mitään tule, kunhan aikani kuluksi töhertelen.
        Sit tulee Pehtoori hakeen Emon pois ja he menevät ruokaostoksille.
        Siin samalla käynnillä tämä yks kysyy et saaks mä näyttää sulle pikkasen malliks?
        Siitä vaan...ole hyvä.
        HITTO hän vetelee puol`huolimattomasti vähän okraa sinne, ja valkoita tänne.
        -Katos syvennetään keyesti hiukan viel täältä.
        Otti kuivan siveltimen ja imi parilla hipaisulla viel liikaa väriä pois..maalatusta pinnasta.
        Se on toinen niist jonka nyt kehtais hämärässä näyttää ja se on se parempi.
        Ei ole reilua! Sain mä jostain hampaiden välistä sihisten kiitettyä neuvosta.
        .
        Ja tämä härski virnistää mulle takas koko naamallaan sanoen et eipä kestä!
        Hän ties et mä kiehuin kiukusta...miten helposi korjaili sitä tuhrittua kuvaa kokoon.
        Mä olen kateellinen...hän osaa.. mutt Emon seinällä se hänen abstrakkimaalaus,
        en kyllä seinälläni pitäis. =))

        Kudoin hämähäkkihuivia ja nyt jo väsyttää. Öitä!


      • Che.S.Dali

        Lähets Ninnityttö tarkka potrhettikuvas mull
        Mää buustaan ihmeelisesti kirottua alastoman naisfiguurin 100x 70cm
        Alotin sen väsäämisen kaxkymppiseqnä kuvaamaan mieli ku vitus ihanne ämmÄä

        Se on myyty jo kolme kertaa ja ain palautunu mull takasin
        Wiimex siin oli yx nätin palsatämmän naama ja poslari hukkaviivaki viäl.
        se nätti palstaämmä pyyskin shit poistamaan sen potretin ennenku
        näytän palstal

        Nymmää buustaan kirousta maalaamalla shiit punapääN
        ja lahjoita troppilehtiselle pahan onnen tuajax
        strppari ei antanu luppaa sen omaan pärstäkertoimeen
        josin näkyy punasänkinen ullu

        Kauhjast kiitos etukätteen
        mi vida chiquita♡♡♡♡♡♡


      • aikuisten.oikeesti kirjoitti:

        Taidan siirtyä takaisin sakuroihin. =)) Mukulana mä olin kova värittämään niillä..... salin tapettejakin nurkasta. 4v.Kyllä faija oli iloinen mun taiteellisist lahjoistani,muistan kyllä.
        .
        Emon ystävä on vähän neuvonut mua. Ja hitto ei se siitä miksikään muutu kun en saa sitä paperille mitä haluan niin en saa. En osaaaaa!!! Pehtoori taas elättää itsensä sillä, niin hyvä hänen on käskyttää mua lisään harjoittelua.
        Otti multa peitevärit pois. Opettaa kuulemma samalla kärsivällisyyttä mulle.
        Munst tuntuu et se kärsivällisyys alkaa olla kohta loppuun käytetty mun kohdalta.
        Mä en pääse edes lenkille päästään höyryjä ulos.
        .
        On mulla tossa jokin saamarin värioppia käsittelevä kirjanen, pitäis vissiin edes avata se.
        Ei tästä mitään tule, kunhan aikani kuluksi töhertelen.
        Sit tulee Pehtoori hakeen Emon pois ja he menevät ruokaostoksille.
        Siin samalla käynnillä tämä yks kysyy et saaks mä näyttää sulle pikkasen malliks?
        Siitä vaan...ole hyvä.
        HITTO hän vetelee puol`huolimattomasti vähän okraa sinne, ja valkoita tänne.
        -Katos syvennetään keyesti hiukan viel täältä.
        Otti kuivan siveltimen ja imi parilla hipaisulla viel liikaa väriä pois..maalatusta pinnasta.
        Se on toinen niist jonka nyt kehtais hämärässä näyttää ja se on se parempi.
        Ei ole reilua! Sain mä jostain hampaiden välistä sihisten kiitettyä neuvosta.
        .
        Ja tämä härski virnistää mulle takas koko naamallaan sanoen et eipä kestä!
        Hän ties et mä kiehuin kiukusta...miten helposi korjaili sitä tuhrittua kuvaa kokoon.
        Mä olen kateellinen...hän osaa.. mutt Emon seinällä se hänen abstrakkimaalaus,
        en kyllä seinälläni pitäis. =))

        Kudoin hämähäkkihuivia ja nyt jo väsyttää. Öitä!

        "ei se siitä miksikään muutu kun en saa sitä paperille mitä haluan niin en saa" suurin virhe on tuossa kohdassa, nähdään valmis työ, vaikka ensimmäistä kertaa ottaa välineet käteen eikä ensimmäistäkään viivaa ole vedetty.


      • aikuisten.oikeesti
        runontaja kirjoitti:

        "ei se siitä miksikään muutu kun en saa sitä paperille mitä haluan niin en saa" suurin virhe on tuossa kohdassa, nähdään valmis työ, vaikka ensimmäistä kertaa ottaa välineet käteen eikä ensimmäistäkään viivaa ole vedetty.

        Kyllä ne hiton ääriviivat ovat lähes paikollaan, ei se vika ole niissä, vaan pääasias väreissä.
        Valossa ja varjostuksekses lähinnä se syy on.
        Kuva vaan on LATTEA siinä ei ole syvyyttä, ei kipinää...mitään sanomaton.
        Saan aikaiseksi jopa hiilellä ja peukalolla paremman, elävämmän.
        .
        Mä tiedän millaisen mä haluaisin sen olevan...enkä mä onnistu siintä sellaista saamaan.
        Korjaillessa se menee vaan paskempaan suuntaan.
        Hittoako mä enää itseäni kiusaan, mä olen tarpeeks kauan noita nyt yrittänyt väsätä.
        Sitt tulee Pehtoori ja kymmenes minuutis, pikkuleipää mussuttava ja kahvia juova äijä-
        paikkailee mun hylkäämän (koevedos) jotenkin siedettäväks!
        Nimittelee niitä viel koevedoksiks....ja hitto ei kyllä löydä enää yhtään sellaist täältä.
        Teen niistä vaikka lennokkeja ja lennätän ikkunasta ulos, talkkarin harmiksi.


      • Che.mustetahra

        teepäs Ninniseni myytäwäx semmossii sykoloogien mustletahrakuvei
        nninku määkin kokeilin
        peppuun bodypaintvärejä ja istut akvarellipaperil steumplaamaan pepunkuvei

        Mullon tehtly semmotltei testei ja ain niis kuveis mää nään vqin ullunkuvei

        Semmosil sykollooki vois sannoo mull, ett aivan oikein
        se kua on oikkiast ullu ja kankut ja mää pääsen pois hullujenhuaneelt


      • aikuisten.oikeesti
        Che.mustetahra kirjoitti:

        teepäs Ninniseni myytäwäx semmossii sykoloogien mustletahrakuvei
        nninku määkin kokeilin
        peppuun bodypaintvärejä ja istut akvarellipaperil steumplaamaan pepunkuvei

        Mullon tehtly semmotltei testei ja ain niis kuveis mää nään vqin ullunkuvei

        Semmosil sykollooki vois sannoo mull, ett aivan oikein
        se kua on oikkiast ullu ja kankut ja mää pääsen pois hullujenhuaneelt

        =))))))))


      • aikuisten.oikeesti

        Jaa-ha et arvelit mua huvittavan? No on se sen verran siistitty et hymyn voi saada, mutt ei se nyt sentään naurata!
        .
        Mulle vaihdettiin kipsi kevyempään tänään ja 21. tätä kuuta vaihdetaan taas uus.
        Jalka on "hyvässä asennossa" ja luutuu hyvää vauhtia...sai 2h ilmakylpyä ja lasikuitukipsin, joka on kivikova mut kevyt edellisiin verrattuna.
        Sellaista pehmeää kipsiä mulle ei laiteta, kunhan kysyin, mut turhaan!
        Kehtas väittää ettei se viikkoa mun kyydissä kestäis...vanhimman veljen vaimoa epäilen tiedottajaksi. Damn!
        .
        Oli kaunis lämmin päivä kun palasin takaisin kotiin, talkkari siivos pihaa ja jäin jutteleen hänen kanssaan.
        Sanoin et oli ihana istua auringossa, mut kun ei ole penkkiä tässä.
        Paikallaan seisominen yhdellä jalalla ei oiken mukavalta tunnu, joten menen täst sisälle.
        Hän meni ja haki yhden vanhan puupenkin ihan pihan nurkasta siihen seinustalle.
        Fröken tekee hyvin ja asettaa peffansa siihen ja ottaa sitä aurinkoa.
        Juteltiin varmaan vartti siin, sitt tuli C portaan mamma kasseineen ja talkkari otti hänen kassit ja läks kantamaan niitä. Tais mennä kaffel jos oikkein ymmärsin.
        .
        Se tais olla tupakka nurkkauksen penkki, sinne nurkkaukseen ainakin muijat sen kantoi illal ja panivat tupakas. Kattelin ikkunasta.
        Kun olis huomenkin yhtä nätti päivä, menisin ulos, kun mulla on kenkäkin kipsiin.
        Kävellä en kyllä sillä vielä saa,
        mut ei sotkeennu ulkona jos lasken sen maahan hetkeksi.


      • Chek.taluttelija

        Maa yarson semmotti, ett Ninni vonkaa munt
        semmotteex taluttajax, ektt nanyttais smilt,
        ektt puujalkaine frookyna on pokannu oikkekn
        komian miahekn


      • aikuisten.oikeesti

        En kyll mitään taluttajaa tartte, kiitos vaan tarjouksest. (jos se sellainen oli)
        Vuokraan sähkökäyttöisen seniori skootterin shoprider 778S kuukaudeksi. Saan sen maanantaina käyttööni. Sillä pääsee huristeleen 35km yhdel latauksella, 15km/h, en ole enää seinien vankina. Isommis liikkeis sillä saa ajaa sisälläkin...ainakin torille pääsen omin voimin ostoksille.
        Öitä... kaikille!


      • Che.tsuppari

        Kui sää shit munt laaiat tsupparinaa karamaa siideripuatis ja irkkuwiski
        hakemaa ja shit mun tarttee yätkin olla sun domitavana=((


    • Kun vielä päästään TV-ruudun Vapusta, elämä ei ole silti kohdallaan

      • Siitä Vapusta pääsee helposti eroon niin kuin muistakin tv-turhakkeista, painamalla off nappia. Mutta tämäkin temppu vaati hieman nokkeluutta...


      • modelli kirjoitti:

        Siitä Vapusta pääsee helposti eroon niin kuin muistakin tv-turhakkeista, painamalla off nappia. Mutta tämäkin temppu vaati hieman nokkeluutta...

        Tuota pitää harjoitella. Onko tuota varten kursseeja. Tähän mennessä olen oppinut vaihtamaan kanavaa


    • iso_karvainen_mies

      Ukki bitch modellille palsta on henki ja elämä D:

      • Ole sinä epäonnistunut kävelevä palvikinkku hiljaa!


      • REality_check-----

        .

        "Tuleeks telkusta tänään mitää??????????"

        har!1

        .


    • Ihankunnonpano

      Miksi uskonnollisuus, kun on olemassa elämä? Ja se sentään kestää ja kestä ja kestää Nyky-ihmistä, kun voisi olettaa rakkauden koskettavan.

    • Laina tarjous välillä erityisesti

      Erityisen kallista,

      Olet yksittäisen yrittäjän,
      sinun täytyy rahoittaa vakiinnuttaa teidän velat, tai varoja, joilla yritys saada takaisin raiteilleen.
      Sitten ohjata sinua kohti meitä, ja löydät ratkaisu taloudellisia ongelmia.

      Olemme palveluksessanne yksityiskäyttöön lainahakemuksista joka alkaa € 2.000 € 10 miljoonaa, jonka korko on 2-4% annetaan pitkän ajan.

      Älä epäröi lähettää meille pyynnön.
      [email protected]

    • Laina tarjous välillä erityisesti

      Erityisen kallista,

      Olet yksittäisen yrittäjän,
      sinun täytyy rahoittaa vakiinnuttaa teidän velat, tai varoja, joilla yritys saada takaisin raiteilleen.
      Sitten ohjata sinua kohti meitä, ja löydät ratkaisu taloudellisia ongelmia.

      Olemme palveluksessanne yksityiskäyttöön lainahakemuksista joka alkaa € 2.000 € 10 miljoonaa, jonka korko on 2-4% annetaan pitkän ajan.

      Älä epäröi lähettää meille pyynnön.
      [email protected]

    • luuserirunoilija

      Asiaan palatakseni
      ihmissuhteet, työ, harrastukset, perhe, uskonnollisuus, politiikka, urheilu, vapaaehtoistyö.
      Jokaiseen vastaus "Ei löydy"

      Ei edes pissakakkajne. kirjoituksia

      • Hyvä että löytyy joka kumoaa teorian olemassaolollaan.

        Selvyyden vuoksi, muutamia kysymyksiä. Kadehditko ihmisiä, jotka nauttivat noista sisällöllisistä tekijöistä, ovat jopa onnellisia? Mistä asioista itse nautit? Oletko onnellinen?


      • elisakettu kirjoitti:

        Hyvä että löytyy joka kumoaa teorian olemassaolollaan.

        Selvyyden vuoksi, muutamia kysymyksiä. Kadehditko ihmisiä, jotka nauttivat noista sisällöllisistä tekijöistä, ovat jopa onnellisia? Mistä asioista itse nautit? Oletko onnellinen?

        Olen liian kauan elänyt, jotta jaksaisin kadehtia jotain tahoa.
        Kantapään kautta oppineena pessimistinä voin todeta onnen olevan yliarvostettua touhua ja kateus kuluttava voimavara. Toisen onni, ei muuttuisi minun onneksi, vaikka tuo toisen onni särkyisi.
        Olen siis onnellisimmillani, kun olen yksin ajatusteni kanssa.

        Se miten harrastus tulkitaan, on monimutkaista. Missä kulkee harrastuksen ja rutiinin raja?
        Herään aamulla ja laitan tietokoneen päälle, joka aamu. Onko se harrastus vai rutiini?
        Kun huomioidaan, että mennessäni pesemään hampaita, laitan teeveden kiehumaan.

        Digikuvaan epäsäännöllisesti, samoin pyöräilen ja maalaan epäsäännöllisesti. Voiko siis niitä pitää harrastuksina?
        Nyt on menossa suursiivous ja huomaan omaavani tavaraa liikaa. Samalla mietin, ostinko turhaan liukujiirisahan ja telineen. Ajattelin ostaa varuille, jos tulee ne kaksi terassinrakennuskeikkaa. Jos ei muuta, ostan lautaa ja teen tuulimyllyjä


      • Rutiineista päästäänkin turvallisuudentunteeseen. Suurin osa käsittämästämme onnellisuudentunteesta liittyy nimittäin juuri turvallisuutta tuoviin yleensä muuttumattomiin, paikoillaan oleviin asioihin.

        Siinä se onkin se juju, että rutiineja voi myös itse luoda - niinkuin teemme huomaamatta. Esim eihän työtön automaattisesti ole onneton - taloudellinen epävarmuus ja sosioekonominen aseman menetys on se tekijä joka luo epävarmuutta, rutiineja hajottavaksi. Miten ne sitten muuttaa itselleen siedettävämmäksi tai suotuisaksi onkin toinen juttu. Pahimmillaan kuten luo jatkuvasti epävarmuudessa kuspäisissä olosuhteissa elävä ihminenkin - rutiinit ovat silti turvallisempi tekijä kuin tilanteen muuttaminen.

        Mutta onnellisuuden lähtökohtana ei ole yksin se turvallisuus. Ajanmittaan se on tylsistyttävää. Nautinnonhakuisina etsimme virikkeitä. Kuka millaisiakin.

        Onko ihmissuhteidenkin problematiikassa kyse vain näistä tekijöistä? Turvallisuudentunteesta ja elämyksistä?


      • pelkorunoilija
        elisakettu kirjoitti:

        Rutiineista päästäänkin turvallisuudentunteeseen. Suurin osa käsittämästämme onnellisuudentunteesta liittyy nimittäin juuri turvallisuutta tuoviin yleensä muuttumattomiin, paikoillaan oleviin asioihin.

        Siinä se onkin se juju, että rutiineja voi myös itse luoda - niinkuin teemme huomaamatta. Esim eihän työtön automaattisesti ole onneton - taloudellinen epävarmuus ja sosioekonominen aseman menetys on se tekijä joka luo epävarmuutta, rutiineja hajottavaksi. Miten ne sitten muuttaa itselleen siedettävämmäksi tai suotuisaksi onkin toinen juttu. Pahimmillaan kuten luo jatkuvasti epävarmuudessa kuspäisissä olosuhteissa elävä ihminenkin - rutiinit ovat silti turvallisempi tekijä kuin tilanteen muuttaminen.

        Mutta onnellisuuden lähtökohtana ei ole yksin se turvallisuus. Ajanmittaan se on tylsistyttävää. Nautinnonhakuisina etsimme virikkeitä. Kuka millaisiakin.

        Onko ihmissuhteidenkin problematiikassa kyse vain näistä tekijöistä? Turvallisuudentunteesta ja elämyksistä?

        Tuntiessani itseni turvattomaksi, laitan yöksi haulikon osoittamaan kohti ulko-ovea ja toisen kohti terassin ovea. Luvaton tunkeutuja pelästyy kuoliaaksi


      • turparunoilija
        pelkorunoilija kirjoitti:

        Tuntiessani itseni turvattomaksi, laitan yöksi haulikon osoittamaan kohti ulko-ovea ja toisen kohti terassin ovea. Luvaton tunkeutuja pelästyy kuoliaaksi

        Tosin, en vielä ole tuntenut itseäni niin turvattomaksi


    • määmy

      Julkkisjuoruje seuraamine & postaus unohtu. Tää hetki "Upea Catherine astui julkisuuteen vain tunteja synnytyksestä – brittiäidit ihmeissään: ”Kuinka hän voi näyttää noin hyvältä?”"
      Vastaus brittimammoil = Make up.

      & terkkui keikoilt, meni kliffast. Pe illal saatii prinsessakohteluu & ilmane majapaikkaki ol ku viie tähen pleisi. Jokaisel oma punkka. Aamul saatii viel aamiaine. Tämmöst lisää & alan kokopäiväartistiks.
      La päiväkeikal oli luvattu hyvät safkat, pizzapala & kolmioleipä & hanavesi & jokane sai korillisen kaljaa.
      La iltakeikka män normirutiinil, ensi mentii safkaa, sit raijattiin kamat & soundchek. Kierrettii kaupunkii & illal yleisö diggas.
      Aamuyöst ku kömpi omaan punkkaan, olin rättipoikkionnelline.
      Viime vappun e ollu ku yks keikka, edistyst siis.

      Mun mielest e minkään duunaamine on myös jotai tekemist. Mäki nautin niinä harvoin hetkin, ku istun lukutuoliini & saan rauhas lukee.

      • Määmyn_tylsimyspuoliso

        Rytmilortot on suosittu bändi :-)


      • määmy
        Määmyn_tylsimyspuoliso kirjoitti:

        Rytmilortot on suosittu bändi :-)

        Yhel bäccäril ol aikanaan kaapin oves hauska heitto
        "Muusikot! Kaappiin ei saa mennä ilman lupaa"

        Toises paikas laval paperifläppi & siin teksti "Menkää pois".
        Katottii toisiamme Hoo Moilasina.


      • Get_outta----
        määmy kirjoitti:

        Yhel bäccäril ol aikanaan kaapin oves hauska heitto
        "Muusikot! Kaappiin ei saa mennä ilman lupaa"

        Toises paikas laval paperifläppi & siin teksti "Menkää pois".
        Katottii toisiamme Hoo Moilasina.

        .

        "Se on aika tylyä"

        har!111

        .


    • Minulle onnellisuu on = en surkuttele tapahtumia, vähän kuin elämäntapa. Olen kuin Homer Simpson ilotalossa!

      • Jassuka

        Ainakin hiusmuoti ja vartalo sulla on samanlaiset kuin Homerilla. :)


    • "Kiinteä ja urheilullinen" .. ja aivan turhaan, etkö tiedä että se ns. dad-body on nyt in. Vatsaa vaan kasvattamaan siitä.

      Sä muuten syyllistyt nyt tavallaan siihen, mihin nuo sun mainitsemat trollit tai muut kirjoittelijat syyllistyy, eli jankuttamaan siitä, että se kuka tänne ylipäätään kirjoittelee, on vailla elämää. Mitä siitä?Minä ainakin olen vailla omaa elämää vähän väliä ja joskus kirjoittelen siksi just tänne, joskus taas välttelen kirjoittelemasta just siksi. Kun yritän ettiä sitä omaa elämää.

      En jaksa muuten enää laitella hymiöitä, mutta edelleenkin ne on siellä, vaikka piilossa. Joka lauseen perässä.

      Niijuu, vappu. Oli ja meni. Olin vasta seitsemältä illalla kotona, joten ei siinä vappuilla paljon ehtinyt, eikä onneksi ollut pakko lähteä minnekään. Vappupäivänä pystyi sit olemaan pirteänä tivolissa, eikä ollut huono olo.

      Onnelliseksi ihmisen tekee se, että voi olla oma itsensä. Tähän tapaan:

      https://www.youtube.com/watch?v=_FXJ29rRN3Y

      • 50-60-luvuilla

        .

        "Oltiinks me 50-60 luvuilla pirteinä tivolissa???????????"

        har!1

        .


      • 50-60-luvuilla kirjoitti:

        .

        "Oltiinks me 50-60 luvuilla pirteinä tivolissa???????????"

        har!1

        .

        Mä olen tainnut viettää vaput tivolissa (Sariola, Kupittaan puisto) 70-luvun puolivälistä 80-luvun loppupuolelle. 90-luvulla jäi tivolit väliin, mutta n. 2005 vuodesta alkaen taas lähes joka vappu..


      • Ybeorgblom.harre

        Eiku diee oli vuasii 1940


      • tivoleissa----
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Mä olen tainnut viettää vaput tivolissa (Sariola, Kupittaan puisto) 70-luvun puolivälistä 80-luvun loppupuolelle. 90-luvulla jäi tivolit väliin, mutta n. 2005 vuodesta alkaen taas lähes joka vappu..

        .

        "Tivoliaikakauteni rajoittuu 70-80-lukujen taitteeseen silloin tuli kyl oltua tivolien suurkuluttaja"

        har!1

        .


    • pellerunoilija

      -60 luvulla käytiin jäähallilla katsomassa moskovalaista sirkusnäytöstä

      • Lada_DA-----

        .

        "Maskvitsh"

        har!11

        .


      • Che.haistaja

        Persujen vappumarssis haisee aina MoskovskajavodkA


      • aikuisten.oikeesti

        Eikö tässä sulla ole jokin ristiriitainen komponentti nyt mukana.
        PS on oikeistoon kuuluva konservatiivinen puolue.
        Sä tunget heitä väenväkisin vasemmistolaisuuden kannattajiksi,
        jotenkin kaiken lisäksi kallellaan Venäjää kohti. Ehei, olet erehtynyt.
        .
        Mä olisin hyvilläni jos Soinilaiset tosiaan edustais vasemmistolaisuutta,
        mutt ei ne vasemmistolaisia ole....
        Vaikka Soinin uskonnon suunta onkin katollilaisuus.
        .
        Sen työväestö, joka heitä äänesti, tulee vielä nahoissaan tuntemaan.
        Sipilän ajama yhteiskuntasopimus oli alkusoittoa...siitä.
        Jossain mainittiin 100 tunnin lisätyöaika, jotta työ saataisiin kannattavaksi
        tehdä Suomessa.
        Se on se "kikka 1" :millä pekkasvapaat pudotetaan työläisiltä pois.
        Ei yhteiskunta talkoot sillä lopu, myös kesäloma muuttuu: vuosilomaksi!
        Vuosiloman saa työnantajan määräämänä aikana, siis koko kalenterivuoden aikana...jne.
        Olen noita äijien "taktiikka palavereja" joutunut tahtomattanikin kuulemaan,
        faija ja ukot; ei mua noteeraa kuin kahvinkeittäjänä ja voileipien väsääjänä!
        Epävirallisia kommetteja ne ovat olleet...mut ei kyllä noiden huru-ukkojen
        päässä syntyneitä...jostai ne puolestaan niitä ovat kuulleet, kun niitä ruotivat.


      • Uskonto----
        aikuisten.oikeesti kirjoitti:

        Eikö tässä sulla ole jokin ristiriitainen komponentti nyt mukana.
        PS on oikeistoon kuuluva konservatiivinen puolue.
        Sä tunget heitä väenväkisin vasemmistolaisuuden kannattajiksi,
        jotenkin kaiken lisäksi kallellaan Venäjää kohti. Ehei, olet erehtynyt.
        .
        Mä olisin hyvilläni jos Soinilaiset tosiaan edustais vasemmistolaisuutta,
        mutt ei ne vasemmistolaisia ole....
        Vaikka Soinin uskonnon suunta onkin katollilaisuus.
        .
        Sen työväestö, joka heitä äänesti, tulee vielä nahoissaan tuntemaan.
        Sipilän ajama yhteiskuntasopimus oli alkusoittoa...siitä.
        Jossain mainittiin 100 tunnin lisätyöaika, jotta työ saataisiin kannattavaksi
        tehdä Suomessa.
        Se on se "kikka 1" :millä pekkasvapaat pudotetaan työläisiltä pois.
        Ei yhteiskunta talkoot sillä lopu, myös kesäloma muuttuu: vuosilomaksi!
        Vuosiloman saa työnantajan määräämänä aikana, siis koko kalenterivuoden aikana...jne.
        Olen noita äijien "taktiikka palavereja" joutunut tahtomattanikin kuulemaan,
        faija ja ukot; ei mua noteeraa kuin kahvinkeittäjänä ja voileipien väsääjänä!
        Epävirallisia kommetteja ne ovat olleet...mut ei kyllä noiden huru-ukkojen
        päässä syntyneitä...jostai ne puolestaan niitä ovat kuulleet, kun niitä ruotivat.

        .

        "Ihmettelen miksi vieläkin vedetään keskusteluihin Soinin uskonto ei se liity puoluepolitiikkaan millään lailla"

        har!11

        .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      66
      5187
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      54
      3451
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      147
      2577
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      105
      2106
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      87
      1774
    6. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1257
    7. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1229
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      194
      1182
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      90
      1179
    10. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1126
    Aihe