FEIKKIPROFIILI

hauskaa-oli

Seurustelin monta vuotta miehen kanssa kunnes minulle selvisi hänen menneen nettideitille seuraa etsimään. Tein feikkiprofiilin ja hän otti yhteyttä ja antoi puhelinnumeronsakin. Viestiteltiin siinä monta viikkoa ja nauratti ne valheet, ei voinut edes vihainen olla...
Meni muuten mies aika vaikeaksi kun kerroin seurustelun päättyvän hänen toimiensa takia, kiisti tietysti kaiken, kerrroin koko jutun ja mies häipyi vähin äänin.
Lapsellista touhua, myönnettäköön mutta ei valehtevalle muukaan auta.

16

128

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oikein.teit

Aivan oikein teit. Siinä vinkkinä toisillekin. Juuri noin sain minäkin kiinni yhden valehtelija ja niitähän riittää :)

• outoakaikinpuolin

Kuka seurustelee monta vuotta? Luulisi siinä ajassa jo jonkun ratkaisun syntyvän. Teini-iässä ehkä vielä ymmärrettävää, mutta silloin taas pojat ovat poikia, eivät miehiä.

• ÖÖÖÖÖÖöööh

Minkä ratkaisun?

• ööööööÖÖÖÖÖh
        ÖÖÖÖÖÖöööh kirjoitti:

Minkä ratkaisun?

Jos vaikka a) lopetetaan tai b) vakiinnutaan aka avoliitto/avioliitto/whatever. Seurustelu on tutustumisvaihe, jossa vähän niin kuin katsellaan, että ollaanko vai ei. Jossain on vikaa, jos puolessa vuodessa ei aikuinen saa toiseen tutustuttua tarpeeksi hyvin.

• ööööööÖÖÖÖÖh kirjoitti:

Jos vaikka a) lopetetaan tai b) vakiinnutaan aka avoliitto/avioliitto/whatever. Seurustelu on tutustumisvaihe, jossa vähän niin kuin katsellaan, että ollaanko vai ei. Jossain on vikaa, jos puolessa vuodessa ei aikuinen saa toiseen tutustuttua tarpeeksi hyvin.

Puolessa vuodessa? Ohhoh! Enpä olisi reilun puolen vuoden seurustelun jälkeen valmis irtisanoutumaan työpaikastani, luopumaan asunnostani ja muuttamaan miehen kotikaupunkiin tai odottamaan, että hän tekisi nuo jutut ja muuttaisi minun luokseni. Puolessa vuodessa ihmisestä ei näe vielä kuin ne parhaat puolet ja nekin ruusunpunaisten lasien läpi. Tämä on sitä aikaa seurustelussa, kun kaikki on ihanaa ja helppoa ja onnellista, mutta riittääkö kumppanuutta myös yhteisen arjen jakamiseen, on paljon perusteellisemman tutustumisen aihe.

Tuo, mitä aloittajan mies teki, oli valitettavaa. En usko että hän olisi sitä jättänyt tekemättä, vaikka olisivat asuneet yhdessä tai jopa olleet avioliitossakin.

• ÖÖÖÖÖÖöööh
        ööööööÖÖÖÖÖh kirjoitti:

No mutta eihän kaikilla ole aikomustakaan liittoon mennä. Monet ovat jo olleet ja huomanneet että parempi niin. Voi sitoutua ja vakiintua muutenkin.

• miesvm_1967x
        ÖÖÖÖÖÖöööh kirjoitti:

No mutta eihän kaikilla ole aikomustakaan liittoon mennä. Monet ovat jo olleet ja huomanneet että parempi niin. Voi sitoutua ja vakiintua muutenkin.

helka, pidän sua harvinaisen fiksuna naisena, sanottakoon näin alkuun. Sun artikulointi on selkeää ja analyysit tarkkoja ja yleensä olen samaa mieltä kanssasi. Osaat pukea ajatukset hienosti sanoiksi, mikä nyt yleensä ihmisille ei ole kovin helppoa (älykkyys).

Mutta olen väittämästäsi tästä nyt tietyllä tavalla eri mieltä. Ja jokainen saa olla mitä mieltä onkaan (itsestäänselvyys, sori). Mutta omalla kohdallani näin tapaamani naisen silmien läpi suoraan sieluun ja sydämeen. Kuulostaa ehkä yliromanttiselta mutta näin, koin ja tunsin että tämä ihminen tässä edessäni on rehellinen minua kohtaan. Joten uskalsin alle puolessa vuodessa tehdä sitoumuksia, hyvinkin vakavia. Katua ei ole tarvinut. Yli kaksi vuotta takana. Avioliitto. Ja mitä paremmin tutustun niin sitä enemmän tunnen rakkautta tuota naista kohtaan. Eilen hän jälleen pystyi yllättämään minut positiivisesti tavalla jota en olisi osannut edes kuvitella. Mutta kai suurin syy tähän on (mitä ihmeteltiinkin), että olimme puhuneet ehkä noin 10 vuoden edestä alle puolessa vuodessa.

Toinen toisemme olemme rehellisiksi ja avoimiksi todenneet kaikin tavoin, myös tekojen tasolla, ei vain puheen..

Mutta kyllä se puoli vuotta riitti siihen. Ettei aina tarvita niitä vuosia välttämättä niin kamalan paljon. Ja olen varma tästä.

• hööööÖÖÖÖÖ
        ÖÖÖÖÖÖöööh kirjoitti:

Juuri sitä varten tuossa on tuo vaihtoehto whatever.

• hööööÖÖÖÖÖÖ
        helka kirjoitti:

Puolessa vuodessa? Ohhoh! Enpä olisi reilun puolen vuoden seurustelun jälkeen valmis irtisanoutumaan työpaikastani, luopumaan asunnostani ja muuttamaan miehen kotikaupunkiin tai odottamaan, että hän tekisi nuo jutut ja muuttaisi minun luokseni. Puolessa vuodessa ihmisestä ei näe vielä kuin ne parhaat puolet ja nekin ruusunpunaisten lasien läpi. Tämä on sitä aikaa seurustelussa, kun kaikki on ihanaa ja helppoa ja onnellista, mutta riittääkö kumppanuutta myös yhteisen arjen jakamiseen, on paljon perusteellisemman tutustumisen aihe.

Tuo, mitä aloittajan mies teki, oli valitettavaa. En usko että hän olisi sitä jättänyt tekemättä, vaikka olisivat asuneet yhdessä tai jopa olleet avioliitossakin.

Mitä oletat puolen vuoden jälkeen näkeväsi toisessa sellaista uutta, jota et ole siihen mennessä vielä saanut tietää?

• hööööÖÖÖÖÖÖ kirjoitti:

Mitä oletat puolen vuoden jälkeen näkeväsi toisessa sellaista uutta, jota et ole siihen mennessä vielä saanut tietää?

Esimerkiksi että millainen hän on, kun parisuhteen "kuherruskuukaudet" ovat ohi. Millainen hän on, kun elämässä tulee jotain isompia vastoinkäymisiä; miten hän käsittelee pettymyksiä, sietää stressiä. Millainen hän on lomalla tai sairaana tai kännissä, jos joskus jostain syystä juo itsensä känniin.

Ja miltä _itsestäni_ tuntuu siinä vaiheessa, kun arki iskee vastaan ja näen hänet pettyneenä, stressaantuneena, sairaana tai kännissä.

Omistusasunnosta sanotaan, ettei siihen pidä ryhtyä tekemään remonttia ennen kuin on nähnyt sen kaikkina vuodenaikoina, ihmiseen sitoutuminen vaatii minusta vähintään tuplaten saman ajan.

• surkeitamiehiä

Oikeesti ihmiset on kyllä aika takapuolesta revittyjä. Teit ihan oikein... Chatissa saa miehiltä heti seksiehdotuksia. Eikö muu asia pyöri mielessä kuin seksi ja naisten saalistaminen? Surkeeta.

• Anonyymi00010

Tässä minun tarinani.

Kun alat epäillä omaa järkeäsi. Kun vakuutellaan uskollisuutta, ja koet olevasi huono, vainoharhainen, epäilevä ja hullu puoliso. Alat itsekin uskoa siihen. Muut vihjaavat miehesi uskottomuudesta, mutta he ovat "valehtelijoita ja toisten tekemisiin puuttuvia ämmiä".

Yhteys puolisoon oli hiipunut. Jokin oli vialla. Jos yritti puhua, kaikki keskustelu oli hänen mielestään syyttelyä. Tänä päivänä on helppoa pettää. On helppoa manipuloida toista. Verkko on kuin karkkikaupassa temmeltämistä. "Miksi pitäisi kuunnella toisen valehtelua, epäillä itseään, vajota synkkyyteen, puhumattomuuteen. Tee valeprofiili." Näin sanoi ystäväni. Sinkku. Syystä, hän itse sanoi. Hän ei aio mennä naimisiin enää koskaan. Hänen entinen miehensä manipuloi ja heidän suhteensa oli hirveä. Hän ravisteli minut hereille. Tarkoitus pyhittää keinot. Teenkö enemmän väärin kuin mieheni, joka maleksii sosiaalisessa mediassa ties minä perässä. Todista asia itseäsi varten. Pelkäsin, enkä olisi yksin uskottavasti osannut tehdä mitään. Ystäväni avusti ja teki sen. Hän käräytti mieheni feikkiprofiiinsa avulla. Ja kiitän siitä. Hän säästi minut joltain tulevaisuuden isommalta asioiden räjähdykseltä. Se olisi aikaa myöten ollut väistämätöntä. Ohjasin vierestä keskustelua, sen minkä itkultani pystyin ja osasin. Luin viestejä jälkeen päin uudestaan, olin helpottunut. En ollutkaan hullu ja vainoharhainen. Mies ei omasta mielestään ollut tehnyt mitään väärää. Häntä oli petetty. Minä olin tehnyt väärin. Oli järjestetty ansa. Kyllä, mutta en kadu sitä. Hän puhuu asiasta omaa narratiiviaan.

En välitä enää. Siitä välitän, että eron jälkeen lähipiiri kertoi yksityiskohtaisia asioita mieheni tekemisistä. Miksi eivät vihjailujen sijaan puhuneet niistä aiemmin. Tai ehkä en uskaltanut kysyä. Osaan nyt asettaa rajani, luotan itseeni. Verkon moni palvelu tuhoaa parisuhteita. Enkä toki tarkoita, että vain se mahdollistaa pettämisen. Pitäkää huolta omasta puolisostanne ja käyttäkää aika häneen. Olen uudessa parisuhteessa. Keskinäinen aikamme on arvokas. Hän on lähelläni, ei verkon syövereissä.

• Anonyymi00011

Aloittaja luuli, että miesmalli on yksin hänen, eikä miesmalli ota komeasta ulkonäöstään hyötyä irti. Toisin kävi.

• Anonyymi00012

Epäilen että oon tärmännyt juuri miehesi kaltaiseen auervaaraan täällä, chatin puolella. Haluaa pitää keskustelut kikissä, ei laita kuvia, ei oo kertonut ees etunimeään vaikka olemme jutelleet kuukausia. Ei jaa arjestaan mitään, ei töistä, lapsista, mistään. Aiemmin kirjoiteltiin jotain vaan satunnaisesti, nyt homma sai uuden vaihteen lomaviikolla. Ja kappas, seksuaalisella twistillä. Pitää yllä tarinaa jostain suuresta mysteeristä tämänhetkisesssä elämässään jonka takia ei muka halua kertoa itsestään mitään, silti uskaltaa lähetellä erittäin tarkkoja kuvia kalustaan. Se ei häntä pelota, mutta naamastaan ei laita kuvia. Kumma juttu.
      Taitaa se suuri mysteeri olla vaimo kotona joka oli vaan nyt lapsen kanssa reissussa viikon, mies sai temmeltää kotona miten huvittaa. Hyi he***tti!
      Kun kyseenalaistin nämä hänen lukuisat selityksensä, hän suuttui ja käänsi asian mun syykseni, olin kuulemma niin epäluotettava ettei mulle mitään voi kertoa. Ööö, miksi ei voisi jos olisi sinkku ja naista etsisi niinkuin antaa ymmärtää?
      Seuraavaksi kun näen sen chatissa, varoitan muita naisia.

• Anonyymi00013

Jos tuosta vedät johtopäätöksen, että mies on varattu, niin olet avun tarpeessa.

Ei kaikki ole sellaisia kuin sinä eli kaikki eivät tykkää patsastella kameran edessä.

• Anonyymi00014
        UUSI
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Jos tuosta vedät johtopäätöksen, että mies on varattu, niin olet avun tarpeessa.

Ei kaikki ole sellaisia kuin sinä eli kaikki eivät tykkää patsastella kameran edessä.

Mikä sinut saa tänne kommentoimaan toisten mielenterveydestä ja kehottamaan hakemaan apua? Pysy asiassa ja asiallisesti. Mitä sinä muutenkaan tiedät kirjoittajasta mitään, tykkääkö "olla kameran edessä" ? Kyllähän se nyt selvä on että normaali sinkkuihminen kertoo edes etunimensä kuukausien viestittelyn aikana ja todennäköisesti jonkinlaisen kuvan itsestään toiselle laittaa.
        Kyllä se outous tässä on siinä toisessa osapuolessa nyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4168
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3137
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1348
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      911
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe