Hei olen ostamassa hybridipyörää sekalaiseen käyttöön,
Mitä mieltä olette merkistä Merida? Tätä olen alustavasti katsonut
http://www.xxl.fi/pyoraily/pyorat/hybridipyorat/merida-crossway-woodland-gent-15-miesten-hybridipyora/p/1109229_1_style
Hinta budjettini on maksimissaan 400€. Ei tarvitse parasta saada, vaan joku ok kestävä pyörä,
Mitä ehdottaisitte? Ja mistä kannattaa ostaa?
Hybridipyörä hakusessa!
24
5354
Vastaukset
- juha1234567
Siis haussa on OK ja kestävä pyörä?
Mitä se sekalainen käyttö tietää?
Kerran viikossa ajoa ja kesä kuukausina -- sen verran pitää kestää ja sanotaan viiden vuoden ajan. Yksi matka voisi olla 10km. Tuosta tulee 4*3*5*10 = 600km :) Tuohon kestoon yltää hyvin jo 400€ pyörällä. Tai ehkä ei sitäkään jos seisoo ulkona koko ajan.
Alumiinirunkoisena ( ja -haarukkaisena) kova ajotuntumaltaan.- efefafeaf
Joo kutakuinkin vastaavaa käyttöä. Pidempiä lenkkejä tosin kuin 10km.. 30-100km ehkäpä? Kesällä ainoastaan ajoa, sateella myös.
- juha1234567
Kannattaa katsoa mitä Shimanon A:lla alkavista osasarjoista sanotaan. Altus kuuluu siihen halvimpaan päähän. Niiden kanssa pärjää, mutta hyvä olla omaa mieltymystä säätöihin (teettää ei kannata, kun silloin parempi laatuisemmilla pääsee halvemmalla).
Tunnetusti vaihteissa on enemmän säätämistä kuin paremmin tehdyissä. Jarrujakin ehkä saa säädellä tai no haittaako pieni laahaaminen jos ei jaksa säätää, kunto vain kasvaa :)
Vanteista koitin etsiä tietoja, mutta on sitä halvempaa päätä mistä vähemmän juttua (= ei osteta varaosina). Varmaan kestää kun varoo kuoppia ja pitää rihtauksen kunnossa. Navoissa sadesuojauksen puutteen takia syytä lisätä vaseliinia kuivumisen jälkeen. Keskiöllä (se mihin kammet tulee) ei ole niin väliä, kun se on edullinen ja halpa itse vaihtaa rasvojen ja hiekan sekoittumisen jälkeen. Navat kiekkoihin vaihtaa ja noi kelpaisi harjoittelukappaleiksi jos ja kun kiekon saa taas pysymään suorana, niin osaa homman :)
Alkuperäiset osat on niin edullisia, että kestää varmaan puolet siitä mitä hiukan paremmat. Jos osa maksaa 2e ja työ 10e ja kuluu tuplasti nopeammin kuin 5e osat, niin kalliiksi tulee. Ai niin omalle työlle ei lasketa hintaa :)
- tuhansiakilometrejä
Huomio myös XXL kolmen vuoden huolto joka sisältyy heidän myymiinsä pyöriin, joten kipinkapin ja osta pois tuo pyörä jos oikea runkokoko.
- EllerHur
Jos sattuu asumaan järkevän matkan päästä siitä XXLstä...
- Alkup_maantiepyöräi
EllerHur kirjoitti:
Jos sattuu asumaan järkevän matkan päästä siitä XXLstä...
XXL:llä on myös nettikauppa. Liike sekoittaa aika mielenkiintoisesti Suomenkin urheiluvälinemarkkinoita ostamalla halpoja eriä maailmalta ja dumppaamalla niitä pienellä katteella markkinoille. Parasta tuossa on, että XXL osoittaa miten tärkeää esimerkiksi polkupyöräkaupassa on myydä myös kunnollisia pyöriä. Esimerkiksi Intersportin halpaketju Budgetsport putoaa täysin pois kuvioista, jos se ei kykene laajentamaan valikoimaansa käyttökelpoisiin, alemman keskihintaluokan pyöriin.
- EnSuosittele
Tilasin netistä (XXL) kyseisen polkupyörän 50% alennuksella, hintaan 299 euroa. Kasasin sen. Pyörä tuntui ihan hyvältä mutta totesin että se on väärän kokoinen, liian pieni. Olin tilannut pyörän 58cm:n rungolla, mutta se olikin 55cm. Lisävarusteena tilasin myös seisontatuen joka ei tietenkään sopinut juuri kyseiseen pyörämalliin.
Tein asiakaspalautuksen heidän pyynnöstään. Muutaman viikon kuluttua sain firmasta viestin että palautusta ei hyväksytä. Olin purkanut pyörän pahvilaatikosta joten se on käytetty. He aikovat lähettää pyörän takaisin. Voin pitää sitä vaikka joulukuusen koristeena.
Vaihtoehtoisesti voin käyttää heidän 100% tyytyväisyystakuutaan. Se tarkoittaa että saan tilata heiltä uuden pyörän. Maksan vain erotuksen. Eli euroja lisää tiskiin vaikka he olivat tehneet virheen toimittamalla väärän tuotteen. Hah!
Tällä hetkellä tilanne on se, että firmalla on sekä pyörä että rahat. Ja minä kävelen. - olikonäinvai
EnSuosittele kirjoitti:
Tilasin netistä (XXL) kyseisen polkupyörän 50% alennuksella, hintaan 299 euroa. Kasasin sen. Pyörä tuntui ihan hyvältä mutta totesin että se on väärän kokoinen, liian pieni. Olin tilannut pyörän 58cm:n rungolla, mutta se olikin 55cm. Lisävarusteena tilasin myös seisontatuen joka ei tietenkään sopinut juuri kyseiseen pyörämalliin.
Tein asiakaspalautuksen heidän pyynnöstään. Muutaman viikon kuluttua sain firmasta viestin että palautusta ei hyväksytä. Olin purkanut pyörän pahvilaatikosta joten se on käytetty. He aikovat lähettää pyörän takaisin. Voin pitää sitä vaikka joulukuusen koristeena.
Vaihtoehtoisesti voin käyttää heidän 100% tyytyväisyystakuutaan. Se tarkoittaa että saan tilata heiltä uuden pyörän. Maksan vain erotuksen. Eli euroja lisää tiskiin vaikka he olivat tehneet virheen toimittamalla väärän tuotteen. Hah!
Tällä hetkellä tilanne on se, että firmalla on sekä pyörä että rahat. Ja minä kävelen.http://yle.fi/aihe/artikkeli/2013/12/05/ostoksen-palautusoikeus-kirjattu-lakiin-vain-etakaupassa
- yngweesenderww
jos haluat kestävää ja noin naurettavaan hintaan niin osta joku käytetty teräsrunkoinen vaihteeton pyörä...noi hybridit alle 1000e on ihan pilipali kamoista kasattu ja painavia romuja
- efefeafeaf
No en todellakaan vaihteetonta pyörää osta 400 eurolla. Olen vaikka millaisilla helkamapyörillä ajanut 100km lenkkejä ihan moitteetta. Kyselisin nyt tuosta merkistä MERIDA. Nykypyöristä kun en tiedä hajoaako ne vesisateella ajamisen jälkeen yms..
- kestää_ja_kestää
Minä ostin parin sadan euron 18-vaihteisen hybridipyörän Halpa-hallista 10 vuotta sitten ja olen ajanut sillä noin 12 000 km.
Viime kesänä katkesi ketjut, pinnoja takavanteesta ja kumit oli loppuun ajettu. Uusin osia noin reilulla satasella.
Mielestäni hyvin kestänyt menoa.
- kokemus_k
Suosittelen Nishiki 401 mallia. Liikkeissä saattaa olla edellis vuodenkin mallia ja sen saat alle 500 euroa. Siinä kunnon hybridi ja vastinetta rahalle.
- asdasdasd43634
Merida on laatu merkki. Toki kannattaa katsoa että millä osasarjoilla se on. Niistä osataan pyytää kovaa hintaa huonoilla osilla. Vaihteistossa vähintään Shimanossa Acera-sarjaa. Ulkomailta saa edullisesti myös.
- Alkup_maantiepyöräi
Merida on yksi suurista pyörämerkeistä ja on kotoisin Tawanista. Se tekee kaikkea ProTour tasolta ihan hinnat alkaen malleihin, joten pelkän merkin perusteella ei voi sanoa, että onko pyörä hyvä vai huono. Tuossa noita hyviä pyöriä:
http://www.teamlampremerida.com/en/
"...Pidempiä lenkkejä tosin kuin 10km.. 30-100km..."
Unohda hybridit. Per***si ei kestä sitä menoa. Osta suoraan maantiepyörä, niin voit innostua asiasta. Minkä ostatkin, niin katso että se on tismalleen oikean kokoinen. Tuo esimerkiksi on suomalaisittain (tai siis norjalaisittain) hyvä tarjous aloittelijalle sopivasta Meridasta:
http://www.xxl.fi/pyoraily/pyorat/maantiepyorat-triathlonpyorat-cyclocrossit/merida-ride-90-claris-15-maantiepyora/p/1109237_1_style- aloittaja3424234
Mites maantiepyörällä ajetaan sorateillä? Ei varmaan tykkää siitä? Ajoreiteilläni tulee olemaan hiekkateitä, pururatoja. Kiitos kuitenkin vastauksesta.
- juha1234567
Tuo esimerkki ei ole mikään paras, mutta alkaa jo näyttään pyörältä :)
Siinä pyörässä ei ole hinnasta välitysten valinta takana, kun pakka on 11-32. Samalla rahalla saisi 12-28? Edessä on 50-34. Sinänsä saa välitykset laajalle alueelle, mutta luulisin useammalle sopivan 12-28 ja 50-39 paljon paremmin (tai vastaavaa). Jonkun aikaa olen käyttänyt 50-34 rattaita edessä ja olisihan se kiva vuoristossa. Samoin välitys 34:32 olisi kiva vuoristossa...
Seuraava vaihtoehto listassa on tämä ja se todennäköisesti toimisi välitysten puolesta normaalikäytössä mukavemmin http://www.xxl.fi/pyoraily/pyorat/maantiepyorat-triathlonpyorat-cyclocrossit/ridley-fenix-a-105-mix-maantiepyora/p/1108467_1_style Siinäkin on eturattaat 50-34, mutta 105:n vaihtajat ja vivut. 34:n voi vaihtaa ainakin 38:ksi... (nimimerkillä tuli vaihdettua). - Alkup_maantiepyöräi
aloittaja3424234 kirjoitti:
Mites maantiepyörällä ajetaan sorateillä? Ei varmaan tykkää siitä? Ajoreiteilläni tulee olemaan hiekkateitä, pururatoja. Kiitos kuitenkin vastauksesta.
Hoidettu soratie tai hiekkatie ei ole mikään ongelma maantiepyörälle. Sen sijaan joskus työmailla käyttetty kananmunan kokoinen murske ei tee hyvää vanteille. Useihin pyöriin saa kuitenkin mahtumaan leveää 28 mm rengasta.
Cyclocrossari on sopiva valinta, jos tiet ovat kovin huonoja. Niiden hinnat ovat kuitenkin korkeammat kuin maantiepyörillä, koska kilpailu segmentissä ei ole niin kovaa kuin maantiepyörissä. Maantiepyörät ovat varmasti kilpaillun segmentti, jos ajatellaan koko Eurooppaa. - TourFinland
Tämän palstan tauti iski tähänkin ketjuun, kun aloittaja kysyi edukasta hybridiä, niin täällä ehdotetaan maantiepyörää ja cyclocrossia, mitkä ei samaan käyttöön sovellu, kaikki ei kerta kaikkiaan halua käppyräsarvia ja jatkuvaa renkaanpaikkausta maantiepyörien kanssa.
- uoleviarmas
TourFinland kirjoitti:
Tämän palstan tauti iski tähänkin ketjuun, kun aloittaja kysyi edukasta hybridiä, niin täällä ehdotetaan maantiepyörää ja cyclocrossia, mitkä ei samaan käyttöön sovellu, kaikki ei kerta kaikkiaan halua käppyräsarvia ja jatkuvaa renkaanpaikkausta maantiepyörien kanssa.
mutta eihän tässä viiti kaveria kusettaa......400e sillä ei saa hyvää hybridiä eikä varsinkaan kestävää!!! se on varma asia ...tolla hinnalla kannattaisi sitten etsiä käytettyjä.ainut jonka vastaavista kelpuuttaisin olisi bianci cameleonte mutta se on kai fitness pyörä nimellä ja käytettynä voi löytää 400 eurolla
- MikäOliLogiikka
Meinaatkos sitten saavasi hyvän maantiepyörän tai cyclocrossin 400 €lla?
- Alkup_maantiepyöräi
MikäOliLogiikka kirjoitti:
Hyvää cyclocrossaria ei saa 400€:lla, mutta käyttökelpoisen maantiepyörän saa alta tonnin. Joskus tarjouksessa todella paljon alta tonnin. Esimerkiksi Meridan hinnat alkaen pyörää saa tällä viikolla XXL:stä hintaan 499€. "oikeaksi hinnaksi on merkitty yli 1000€, mikä ei kyllä pidä paikkansa, mutta on siinä ainakin satasen jos ei kahden alennus normaalihintaan.
Pyörä ei ole mikään huippupyörä, mutta sellainen jota jo kehtaa suositella varoituksensanoin, ettei kukaan luule saavansa mitään huippupyörää. Tuolla kuitenkin jo ajaa lenkkejäkin. On halvempaa ostaa kerralla toimiva pyörä kuin ensin se 400€ hybridi ja sitten se toimiva. Jos suinkin lompakko antaa myöten, niin suosittelisin ostamaan tuotakin laadukkaamman menopelin.
Jos muut liikkeet eivät kykene uusiutumaan ja myymään kunnollisia pyöriä hintaluokassa 700 - 1000€, valtaa XXXL halpapyörien markkinat kokonaan. Tulee olemaan kova haaste mm. Intersportille ja Budgetsportille, jotka ovat keskittyneet myymään juuri tuota 299 roskaa. - McPyörä
MikäOliLogiikka kirjoitti:
Kunnollinen hybridi ei ole sen halvempi tehdä kuin maantiepyörät. Ihan yhtä hyvin joku voisi yrittää markkinoida 299€ maantiepyöriä.
Arvaa miksi niitä ei yritetä myydä?
- Varttipois
Mikäli vielä löytyy sopiva pyörä, niin XXL.fissä nyt -25% kaikesta, jos on uutiskirjeen tilaaja.
- elmeri1988
Minulla myynnissä merida hypridi miesten pyörä,jarrut kaipaa huoltoa. Muuten priima kunnossa nyt 70e
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921423Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 82971
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66895Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v74879Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841