Vakuutus aupairille?

Vakuutusvaiei

Olen lähdössä syksyllä aupairiksi Saksaan ja pohdin tässä, että mitä pitäisi tehdä vakuutuksen kanssa. Matkavakuutus vaatii sen, että on vakituinen osoite Suomessa ja usein vakuutus on voimassa vain 3kk. Voinko asua "vakituisesti" Suomessa, vaikka olisinkin Saksassa ja kuinka vakuutuksen saa voimaan koko vuodeksi, jonka aikoo asua ulkomailla? Miten te muut olette tämän asian hoitaneet?

8

4345

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nhytgkl

Itselläni on ainakin osoite suomessa, johon tulee mm. postini, mutta sitten olen ilmoittanut kelalle ja postiin ainakin että asun italiassa ja italian osoitteeni. ja matkavakuutukseni on otettu voideksi, joten minun ei ainakaan tarvitse huolehtia vakuutuksen jatkamisesta yms. kannattaa kysellä eri vakuutusyhtiöiltä tarjouksia ja tietoa heidän vakuutuksistaan, kyllä asia selviää.

• Vakuutusvaiei

Millaisella ilmoituksella saa pidettyä vakituisen osoitteen Suomessa, mutta silti esim. Kelalle ja postille tiedoiksi Saksan osoitteeni?

• nhytgkl

En enää edes ihan varmaksi muista mitä kautta sen laitoin, mutta taisin postin kautta ilmoittaa vakiutuisen osoitteen ( ja heillä on sitten lomake, johon voi laittaa väliaikaisen osoitteen ulkomailla). Kyllä sekä postissa ja kelassa neuvotaan jos et meinaa itse löytää vastausta.

• Vakuutusvaiei

Osaisiko joku kertoa tuosta vakuutuksesta?

• annaolivia

Jos teette perheen kesken yleisen aupairsopimuksen, on heidän tehtävänä vakuuttaa sinun terveytesi. Minun ei ainakaan ole tarvinnut laittaa tikkuakaan ristiin sen takia :D Ja olen siis myös Saksassa aupairina.

• 2015saksa

Missä päin saksaa ootte au pairina?

• ssonnjja

Heii, minäkin olen saksassa au pairina, lähellä stuttgarttia. Jos satutte lähellä asustaan, pistäkää s.postia osoitteeseen [email protected]
        :)

• Kotiin

Itse otin Op pohjolasta Eurooppalaisen sairasvakuutuksen ja samasta matkatavaravakuutuksen. Molemmat vuodeksi. Isäntä perhe maksoi tottakai vakuutukset mutta kävin ne itse avaamassa Suomessa. Toimi ihan ok. Varsinkin matkatavara vakuuyuksesta ei muutakun positiivista sanottavaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      152
      1313
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      120
      1069
    3. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      33
      832
    4. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      215
      808
    5. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      792
    6. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      64
      752
    7. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      141
      734
    8. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      46
      674
    9. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      57
      632
    10. Joko kaupungin johtaja saa iskeä kuokkansa kunttaan

Särkiperällä tapahtuu 25.8 2026 klo.10.00 Fingrid Oy:n ja kahden maanomistajan kanssa maan lohkominen.Mahdollisesti täss
      Pyhäjärvi
      61
      581
    Aihe