Vakuutus aupairille?

Vakuutusvaiei

Olen lähdössä syksyllä aupairiksi Saksaan ja pohdin tässä, että mitä pitäisi tehdä vakuutuksen kanssa. Matkavakuutus vaatii sen, että on vakituinen osoite Suomessa ja usein vakuutus on voimassa vain 3kk. Voinko asua "vakituisesti" Suomessa, vaikka olisinkin Saksassa ja kuinka vakuutuksen saa voimaan koko vuodeksi, jonka aikoo asua ulkomailla? Miten te muut olette tämän asian hoitaneet?

8

3743

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nhytgkl

Itselläni on ainakin osoite suomessa, johon tulee mm. postini, mutta sitten olen ilmoittanut kelalle ja postiin ainakin että asun italiassa ja italian osoitteeni. ja matkavakuutukseni on otettu voideksi, joten minun ei ainakaan tarvitse huolehtia vakuutuksen jatkamisesta yms. kannattaa kysellä eri vakuutusyhtiöiltä tarjouksia ja tietoa heidän vakuutuksistaan, kyllä asia selviää.

• Vakuutusvaiei

Millaisella ilmoituksella saa pidettyä vakituisen osoitteen Suomessa, mutta silti esim. Kelalle ja postille tiedoiksi Saksan osoitteeni?

• nhytgkl

En enää edes ihan varmaksi muista mitä kautta sen laitoin, mutta taisin postin kautta ilmoittaa vakiutuisen osoitteen ( ja heillä on sitten lomake, johon voi laittaa väliaikaisen osoitteen ulkomailla). Kyllä sekä postissa ja kelassa neuvotaan jos et meinaa itse löytää vastausta.

• Vakuutusvaiei

Osaisiko joku kertoa tuosta vakuutuksesta?

• annaolivia

Jos teette perheen kesken yleisen aupairsopimuksen, on heidän tehtävänä vakuuttaa sinun terveytesi. Minun ei ainakaan ole tarvinnut laittaa tikkuakaan ristiin sen takia :D Ja olen siis myös Saksassa aupairina.

• 2015saksa

Missä päin saksaa ootte au pairina?

• ssonnjja

Heii, minäkin olen saksassa au pairina, lähellä stuttgarttia. Jos satutte lähellä asustaan, pistäkää s.postia osoitteeseen [email protected]
        :)

• Kotiin

Itse otin Op pohjolasta Eurooppalaisen sairasvakuutuksen ja samasta matkatavaravakuutuksen. Molemmat vuodeksi. Isäntä perhe maksoi tottakai vakuutukset mutta kävin ne itse avaamassa Suomessa. Toimi ihan ok. Varsinkin matkatavara vakuuyuksesta ei muutakun positiivista sanottavaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      157
      5755
    2. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3554
    3. Koska näet seuraavan kerran

Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      75
      2474
    4. Ootko nainen jotenkin

itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      37
      2049
    5. Hyvästi.....

En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1832
    6. Hyvää yötä

Mm❤️
      Ikävä
      42
      1799
    7. Ongelma Ibizalla

Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      1730
    8. Eelle

Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1616
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1472
    10. Tappajamanne kiinni

Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      37
      1378
    Aihe