Kohtuudella

restless_soul_

Hei. Olen ollut mukana lajin parissa 15 vuotta, josta ajasta olen ollut 11 vuotta aivan lajin kärjessä (vaahteraliigassa). En juo kovinkaan usein (max. muutaman kerran viikossa). Vapun jälkeen olen ollut kovassa humalassa vain noin 2-3 kertaa. Ongelmani on kuitenkin se, että kun juon, en osaa juoda kohtuudella. Juon liikaa ja loppujen lopuksi olen siinä kunnossa etten pysty kävelemään kunnolla ja makailen puskissa. Ei tässä vielä mitään, ihan hauskaa on ollut kun kanssa ulkona ollaan oltu, mutta viime kerta pisti ajattelemaan. Olin yhdellä valmentajalla (en kaverilla....) joka ei juonut ja aloin taas ryyppäämään. Olin kyllä nolona seuraavana päivänä ja pyytelin anteeksi kaikkea vaivaa (sen tutun veli heitti mut yöllä kotiin) jne. Pelaan itse tällä hetkellä aika pienellä paikkakunnalla, en nyt seuran nimeä turhaan esittele - mutta joskus olemme olleet rankkaakin nollausta vaatineissa tappioputkissa. Omassa kotikaupungissani olen saanut jenkkifutareista kuvan että ainakin meidän miesten ja naisten joukkueessa muutkin ovat varsin viinaan meneviä. Osa aikuisista rohkaisee kauden päättäjäisissä jopa junioreita juomaan. Mutta tutustuttuani keskustustelupalstalla muihin pelureihin, olen saanut sellaisen kuvan että jefun piirissä on loppupeleissä aika kelpo ihmisiä. Jos täällä on muitakin päihdekierteen läpikäyneitä, kuinka te olette oppineet juomaan kohtuudella ? Tai käyttämään muita päihteitä (olen kuullut että ainakin seinäjoella ja vaasassa amerikkalaiset importit ovat tutustuttaneet seurakavereitaan ainakin höpöheinään) ? Jakakaa rohkeasti tarinanne, sillä se auttaisi minua ja luultavasti muitakin. Ei sitä amerikkalaiseen unelmaan pyrkivää fasadia tarvi aina yrittää niin kiillotettuna esittää. Joskus tekee hyvä myöntää mitä jouppilanvuori, velodromi tai muu pyhättö pitää sisällään. Loppujen lopuksi emme elä atolleilla.

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • URLACHER

      Jatka samaan tapaan.
      Sitten kun esimerkiksi heräät putkasta tai heräät ja huomaat, että sinua on seksuaalisesti hyväksikäytetty, tai ystävyys- tai kaverisuhteesi vaikeutuvat juomisesi vuoksi, alat itse miettiä keinoja ja mahdollisesti teet jotain asialle.

      Putkassa olin ekaa kertaa 16-vuotiaana, suurin osa kavereista meni mielenterveysongelmien (masennuksen ja syömishäiriön) mukana ja olen luultavasti liian ruma ja lihava tullakseni hyväksikäytetyksi. Oon onnellisimmillani alkoholia juodessani

    • restless_soul_

      En. Tiedän kyllä, ettei noin paljoa saa tai kannata juoda, mutta sillon ku juo ni se ajatusmaailma on ihan erilainen... Kaverit sanoo että humalassa olen todella ahne viinan suhteen, mutta selvinpäin se ajatus tuntuu ihan kummalliselta. Mutta sillon ku juon, kaikki tuntuu paljon paremmalta, oon yleensä ilonen ja rohkea ja sosiaalinen ja tuntuu ettei mikään voi painaa mua maahan ja rakastan sitä tunnetta :--D Yritän täällä kysyä kohtalotovereilta, miten sitä oppisi juomaan kohtuudella. Mulle se ainaki on todella vaikeaa.

    • MasaXXX74

      Ei juomista kannata hävetä, vaan tässäkin kuten kaikissa muissa asioissa pitää heikkoudet kääntää vahvuuksiksi. Oletko esimerkiksi ikinä ajatellut, että kovaa treenaamalla voit kasvattaa kykyäsi sietää alkoholia huomattavasti. Kuinka hienoa olisikaan olla se kaveri, joka pystyy kumoamaan huikalla jallupullon ja sen jälkeen jatkaa baariin kuin ei mitään! Kännissä olet varmasti joviaali supliikkimies, vaikka selvinpäin luultavasti olet murjottava kusipää. Niinhän me kaikki ollaan. Älä siis suotta ole allapäin, vaan tee ryyppäämisestä osa päivittäistä rutiiniasi. Ei ole sattumaa, että suurin osa menestyvistä ihmisistä on tavalla tai toisella alkoholiongelmainen. Vai oletko joskus lukenut lehdestä miten naapurin Reiska meni katkolle tai ajoi kännissä tutkaan? Niinpä. Kyllä ne aina ovat julkkiksia ja muita kansansankareita, jotka toilailevat kännispäissään.

    • ERItackler

      Niinpä, juodessa ajatusmaailma on erilainen. Pystytkö lopettamaan muutamaan?
      Voin melkein jo sanoa, ettei sekoilut ainakaan lopu tuohon, tuskin myöskään kykenet todelliseen kohtuukäyttöön. Saatat onnistua joitain yksittäisiä kertoja ottamaan nätisti (mikä luo kohtuukäytön illuusion) mutta aivan varmasti lähtee lapasesta jossain vaiheessa, koska se on lähteäkseen lapasesta.
      Eli parempi varmaan jatkaa reilua perskännäämistä tai lopettaa juominen kokonaan?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      182
      1981
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      274
      1499
    3. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1305
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1097
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      72
      1082
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      77
      1017
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      180
      1010
    8. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      3
      848
    9. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      40
      838
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      63
      825
    Aihe