Ylipainoinen

Jensu01

Moikka!

Oon 14v tyttö ja painan 89 kg.
Minulla on paljon ylipainoa ja olen laihtunut 5kg.

Harrastan päivässä 2-3 tuntii liikuntaa.

Olen jättänyt kaikki herkut pois en laihdu enään mitenkään vaikka harrastan paljon liikuntaa ja syön terveellisesti.

Olisi kiva jos saisin jotenkin apua tai vinkkejä laihduttamiseen. :)

3

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokuwaaa

Terveppä terve! Itellä sama ongelma eli oon laihtunu 4kg mut sit yhtäkkii paino on vaa jämähtäny paikoilleen eikä oikee laske millään :D ootko testannu annoskokojen pienentämistä tai säännöllisesti syömistä koska se kuulemma helpottaa laihtumista :P ite oon laihtunu sillee et kulutan sen mitä syön. Sun liikuntamäärä on tosi hyvä! (Parempi kuin minulla! :D ) ite liikun tyylii 1h päiväs mut en syö paljoo mitää (ei kannata ottaa mallia minusta!!) mut joo en paremmin osaa selittää ku en oo mikää expertti näis asiois! :D

• nim1merkk1314

Uskoisin että painon jämähtäminen paikoilleen johtuu huonosta ruoansulatuksesta. Syö paljon kasviksia, juo runsaasti vettä ja syö tummia viljatuotteita (ruisleipää, tummaa riisiä jne).
      Monipuolinen liikunta on myös tärkeää.

• liipalaapa

Komppaan edellistä. Juo paljon vettä, 2 litraa plus kuntoillessa lisää. Syö monipuolisesti, jotta ruuansulatus toimii äläkä unohda aamiaista! Ns aamuaerobisen voi tehdä ennen mutta se täytyy silti syödä. Monella laihduttaminen tyssää myös siihen että syö LIIAN vähän! Riippuu millä easituksella liikut nuo 2-3h. Jos urheilet kunnolla ja paljon (perus kävelystä ei hirmuja kuluta mutta mitä isompi sitä enemmän myös kuluttaa) se täytyy ottaa veden ja kalorien saannissa myös huomioon.

Jos et laskemisesta ala liikaa stressaamaan voit esim netin laskureilla arvioida suurinpiirtein (!!) perusaineenvaihduntasi ja syödä vähintään sen verran, esim 1800 kaloria, mieluiten enemmänkin esim 2-300 normielämiseen jolloin laihtuisit sen mitä nimenomaan urheilet. Älä ota mallia kaiken maailman suurista pudottajista. Ne ei pudota terveellisesti painoa. Kokeilemalla selviää sopiva kalorivaje. Älä rupea joka suupalaa tosin punnitsemaan vaan arvioi tietyt ateriat

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      257
      15241
    2. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      125
      10166
    3. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      108
      9381
    4. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      23
      7119
    5. 182
      6557
    6. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      176
      6248
    7. Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä

Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri
      Maailman menoa
      33
      5622
    8. Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella

Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole
      Maailman menoa
      47
      4816
    9. Jos mä joisin

Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys
      Ikävä
      28
      1932
    10. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      151
      1707
    Aihe