Turbodiesel Transitini käynti on alkanut ontua.
Tyhjäkäynnillä käy "aaltoilemalla". Ajettaessa 40-50 kuuluu selvästi aaltoileva käyntiääni, mutta vetoon se ei silti vaikuta, ts. auto ei nyi tippaakaan. Onko vika tuossa sähköisessä syöttöpumpussa, suutin takeltelee, vain jossain muussa ? Ovatko nuo sähköpumput vikaherkkiä, mistä saa käytettyjä tai uusia järkevään hintaan ?
TRANSITIN KÄYNTI "AALTOILEE"
11
8466
Vastaukset
- joku kuski
jos se on suihku joka takertelee niin kannattaa kokeilla kaksitahti öljyä löpön seassa se joskus auttaa suihkut on kyllä tarttuileet fordeissa mutta liekkö enään ton ikäisessä eiköhän ne ole siaantuneet.
- hujuuko
huojuuko käynti paikallaankin samalla kierosluvull yleensä koska se huojuu tyhjäkäynnilla voi olla jakohihnakin venynyt koska vaihdettu viimeksi ta pumpun säätö muuttunut paljonko ajettu autolla
- Sama
265 tkm, ja hihna vaihdettu määräysten mukaan. aaltoilee tyhjäkäynnillä ja siitä ylöspäin 50 km:n nopeuteen saakka.
- huojuu
Sama kirjoitti:
265 tkm, ja hihna vaihdettu määräysten mukaan. aaltoilee tyhjäkäynnillä ja siitä ylöspäin 50 km:n nopeuteen saakka.
noin vähän ajettukin en uskoisi pumpussa olevan vikaa tarkista säädöt ja remmin kireys en osaa muuta sanoa, en uskoisi suoraanaista vikaa olevan
- Viki
huojuu kirjoitti:
noin vähän ajettukin en uskoisi pumpussa olevan vikaa tarkista säädöt ja remmin kireys en osaa muuta sanoa, en uskoisi suoraanaista vikaa olevan
Kannattaa käyttää pajalla, Fordilla tai dieselkorjaamossa niin tsekkaavat testerillä onko kaikki OK. Esim. meikäläisen transussa sökööntynyt lämpötila-anturi sai keskusyksikön luulemaan, että koko ajan ollaan mahdottomassa pakkasessa ja se pisti tyhjäkäyntikierrokset sekaisin. Mahdollisesti myös ERG-venttiilivika tai...
Neulan jumi aiheuttaa toisenlaista vaivaa, moottori alkaa käydä tyhjäkäyntiä epätahtisesti, ravistaa ihan kunnolla. Sen kyllä huomaa kun se pitkä vaihdekeppi vispaa ohjaamon laidasta laitaan. Edellisessä (-vm89) noiden oireiden takia yksi suutin putsattiin (neula hiottiin ja paineet tarkastettiin) reilun 300 tkm jälkeen, seuraavien 200 tkm aikana ei mitään suutinongelmia siinä eikä niissä kolmessa joita ei koskaan ollut irroitettu. - Ihmettelijä
Viki kirjoitti:
Kannattaa käyttää pajalla, Fordilla tai dieselkorjaamossa niin tsekkaavat testerillä onko kaikki OK. Esim. meikäläisen transussa sökööntynyt lämpötila-anturi sai keskusyksikön luulemaan, että koko ajan ollaan mahdottomassa pakkasessa ja se pisti tyhjäkäyntikierrokset sekaisin. Mahdollisesti myös ERG-venttiilivika tai...
Neulan jumi aiheuttaa toisenlaista vaivaa, moottori alkaa käydä tyhjäkäyntiä epätahtisesti, ravistaa ihan kunnolla. Sen kyllä huomaa kun se pitkä vaihdekeppi vispaa ohjaamon laidasta laitaan. Edellisessä (-vm89) noiden oireiden takia yksi suutin putsattiin (neula hiottiin ja paineet tarkastettiin) reilun 300 tkm jälkeen, seuraavien 200 tkm aikana ei mitään suutinongelmia siinä eikä niissä kolmessa joita ei koskaan ollut irroitettu.Kerro vielä vähän siitä suutinkorjauksesta ja mitä kustansi.Mulla on -86 Transit ja tyhjäkäynti kans "vatkaa" mut heti kun vähän painaa kaasua niin käy tasasesti.
- Viki
Ihmettelijä kirjoitti:
Kerro vielä vähän siitä suutinkorjauksesta ja mitä kustansi.Mulla on -86 Transit ja tyhjäkäynti kans "vatkaa" mut heti kun vähän painaa kaasua niin käy tasasesti.
Taisi kustantaa kossuputelin verran, se nautittiin kylläkin yhdessä. Varaosia ei tarvinnut mitään, tärkein erikoislaite oli suutintesteri, siis painemittarilla varustettu "löpöprässi", jolla sai tsekattua avautumispaineet ja sen että vuoto lakkasi. Muuten neulan kunnostus oli hienolla hiomakankaalla hivelemistä niin että kartio tuli kuntoon ja epätasaisuudet veks.
Eipä ne uudet suuttimet kovin paljon maksa, motonetista 42 euroa, jos ei ole tuollaista remppaharrastusta tai vehkeitä. Vaihto on helppo tehdä itsekin.
- dallu
jos siinä on elektroninen eli ilman kaasuvaijeria oleva pumppu,niin silloin on vika siinä. itse et pysty tekemään sille mitään.vian saa poistettua laittamalla töpselin kiinni ja säätämällä niin sanotusti paluuvirtausta.
- Marcus
...sylinteri on todennäköisesti väljä eikä parane kuin vaihtamalla. Mulle se tehtiin ja parani, maksoi kylläkin vajaat 8000 mk vuonna 2001. Samalla lisättiin vähä potkua ohjelman muutoksella, tehoa tulee lisää n. 10-12 hv eli turbon kanssa on n. 95-97 hv. Kyllä tuntuu ainakin vaunun vedossa.
- lööööö
mul läks sama vika scv venttiili tilasin ebay sta 50e eli löpön annostelu venttiili
- Anonyymi
turpo vuotaa painepuoleta öljyä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau363759Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html433110Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens343016Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4582685Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1831976Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431876Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat281488- 381365
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51261- 781202