Turbodiesel Transitini käynti on alkanut ontua.
Tyhjäkäynnillä käy "aaltoilemalla". Ajettaessa 40-50 kuuluu selvästi aaltoileva käyntiääni, mutta vetoon se ei silti vaikuta, ts. auto ei nyi tippaakaan. Onko vika tuossa sähköisessä syöttöpumpussa, suutin takeltelee, vain jossain muussa ? Ovatko nuo sähköpumput vikaherkkiä, mistä saa käytettyjä tai uusia järkevään hintaan ?
TRANSITIN KÄYNTI "AALTOILEE"
11
9240
Vastaukset
- joku kuski
jos se on suihku joka takertelee niin kannattaa kokeilla kaksitahti öljyä löpön seassa se joskus auttaa suihkut on kyllä tarttuileet fordeissa mutta liekkö enään ton ikäisessä eiköhän ne ole siaantuneet.
- hujuuko
huojuuko käynti paikallaankin samalla kierosluvull yleensä koska se huojuu tyhjäkäynnilla voi olla jakohihnakin venynyt koska vaihdettu viimeksi ta pumpun säätö muuttunut paljonko ajettu autolla
- Sama
265 tkm, ja hihna vaihdettu määräysten mukaan. aaltoilee tyhjäkäynnillä ja siitä ylöspäin 50 km:n nopeuteen saakka.
- huojuu
Sama kirjoitti:
265 tkm, ja hihna vaihdettu määräysten mukaan. aaltoilee tyhjäkäynnillä ja siitä ylöspäin 50 km:n nopeuteen saakka.
noin vähän ajettukin en uskoisi pumpussa olevan vikaa tarkista säädöt ja remmin kireys en osaa muuta sanoa, en uskoisi suoraanaista vikaa olevan
- Viki
huojuu kirjoitti:
noin vähän ajettukin en uskoisi pumpussa olevan vikaa tarkista säädöt ja remmin kireys en osaa muuta sanoa, en uskoisi suoraanaista vikaa olevan
Kannattaa käyttää pajalla, Fordilla tai dieselkorjaamossa niin tsekkaavat testerillä onko kaikki OK. Esim. meikäläisen transussa sökööntynyt lämpötila-anturi sai keskusyksikön luulemaan, että koko ajan ollaan mahdottomassa pakkasessa ja se pisti tyhjäkäyntikierrokset sekaisin. Mahdollisesti myös ERG-venttiilivika tai...
Neulan jumi aiheuttaa toisenlaista vaivaa, moottori alkaa käydä tyhjäkäyntiä epätahtisesti, ravistaa ihan kunnolla. Sen kyllä huomaa kun se pitkä vaihdekeppi vispaa ohjaamon laidasta laitaan. Edellisessä (-vm89) noiden oireiden takia yksi suutin putsattiin (neula hiottiin ja paineet tarkastettiin) reilun 300 tkm jälkeen, seuraavien 200 tkm aikana ei mitään suutinongelmia siinä eikä niissä kolmessa joita ei koskaan ollut irroitettu. - Ihmettelijä
Viki kirjoitti:
Kannattaa käyttää pajalla, Fordilla tai dieselkorjaamossa niin tsekkaavat testerillä onko kaikki OK. Esim. meikäläisen transussa sökööntynyt lämpötila-anturi sai keskusyksikön luulemaan, että koko ajan ollaan mahdottomassa pakkasessa ja se pisti tyhjäkäyntikierrokset sekaisin. Mahdollisesti myös ERG-venttiilivika tai...
Neulan jumi aiheuttaa toisenlaista vaivaa, moottori alkaa käydä tyhjäkäyntiä epätahtisesti, ravistaa ihan kunnolla. Sen kyllä huomaa kun se pitkä vaihdekeppi vispaa ohjaamon laidasta laitaan. Edellisessä (-vm89) noiden oireiden takia yksi suutin putsattiin (neula hiottiin ja paineet tarkastettiin) reilun 300 tkm jälkeen, seuraavien 200 tkm aikana ei mitään suutinongelmia siinä eikä niissä kolmessa joita ei koskaan ollut irroitettu.Kerro vielä vähän siitä suutinkorjauksesta ja mitä kustansi.Mulla on -86 Transit ja tyhjäkäynti kans "vatkaa" mut heti kun vähän painaa kaasua niin käy tasasesti.
- Viki
Ihmettelijä kirjoitti:
Kerro vielä vähän siitä suutinkorjauksesta ja mitä kustansi.Mulla on -86 Transit ja tyhjäkäynti kans "vatkaa" mut heti kun vähän painaa kaasua niin käy tasasesti.
Taisi kustantaa kossuputelin verran, se nautittiin kylläkin yhdessä. Varaosia ei tarvinnut mitään, tärkein erikoislaite oli suutintesteri, siis painemittarilla varustettu "löpöprässi", jolla sai tsekattua avautumispaineet ja sen että vuoto lakkasi. Muuten neulan kunnostus oli hienolla hiomakankaalla hivelemistä niin että kartio tuli kuntoon ja epätasaisuudet veks.
Eipä ne uudet suuttimet kovin paljon maksa, motonetista 42 euroa, jos ei ole tuollaista remppaharrastusta tai vehkeitä. Vaihto on helppo tehdä itsekin.
- dallu
jos siinä on elektroninen eli ilman kaasuvaijeria oleva pumppu,niin silloin on vika siinä. itse et pysty tekemään sille mitään.vian saa poistettua laittamalla töpselin kiinni ja säätämällä niin sanotusti paluuvirtausta.
- Marcus
...sylinteri on todennäköisesti väljä eikä parane kuin vaihtamalla. Mulle se tehtiin ja parani, maksoi kylläkin vajaat 8000 mk vuonna 2001. Samalla lisättiin vähä potkua ohjelman muutoksella, tehoa tulee lisää n. 10-12 hv eli turbon kanssa on n. 95-97 hv. Kyllä tuntuu ainakin vaunun vedossa.
- lööööö
mul läks sama vika scv venttiili tilasin ebay sta 50e eli löpön annostelu venttiili
- Anonyymi
turpo vuotaa painepuoleta öljyä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude14913178Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t729621Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h959113Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee
– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k207746Giorgia Meloni vs Riikka Purra
Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk386724Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.1486158Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä
Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri153124En lähde armeijaan enkä siviilipalvelukseen
Maanantaina telkan uutisissa toistamiseen kerrottiin tästä luuserista, joka kärsii muka "masennuksesta", mutta nauraa rä3911209Aikuisten säälittävä käytös
Mikä mahtaa aikuisia hiertää ja mistä näin kovaa että alaikäisen pahoinpitelyn jälkeen vielä kirjotellaan täällä. Sana v71154YLE: Stora Enso Imatra aloittaa yyteet
www.hs.fi/talous/art-2000011528377.html Yle: Stora Enso aloitti muutosneuvottelut Imatran-tehtailla Metsäteollisuus|Yl841000