Turbodiesel Transitini käynti on alkanut ontua.
Tyhjäkäynnillä käy "aaltoilemalla". Ajettaessa 40-50 kuuluu selvästi aaltoileva käyntiääni, mutta vetoon se ei silti vaikuta, ts. auto ei nyi tippaakaan. Onko vika tuossa sähköisessä syöttöpumpussa, suutin takeltelee, vain jossain muussa ? Ovatko nuo sähköpumput vikaherkkiä, mistä saa käytettyjä tai uusia järkevään hintaan ?
TRANSITIN KÄYNTI "AALTOILEE"
11
9398
Vastaukset
- joku kuski
jos se on suihku joka takertelee niin kannattaa kokeilla kaksitahti öljyä löpön seassa se joskus auttaa suihkut on kyllä tarttuileet fordeissa mutta liekkö enään ton ikäisessä eiköhän ne ole siaantuneet.
- hujuuko
huojuuko käynti paikallaankin samalla kierosluvull yleensä koska se huojuu tyhjäkäynnilla voi olla jakohihnakin venynyt koska vaihdettu viimeksi ta pumpun säätö muuttunut paljonko ajettu autolla
- Sama
265 tkm, ja hihna vaihdettu määräysten mukaan. aaltoilee tyhjäkäynnillä ja siitä ylöspäin 50 km:n nopeuteen saakka.
- huojuu
Sama kirjoitti:
265 tkm, ja hihna vaihdettu määräysten mukaan. aaltoilee tyhjäkäynnillä ja siitä ylöspäin 50 km:n nopeuteen saakka.
noin vähän ajettukin en uskoisi pumpussa olevan vikaa tarkista säädöt ja remmin kireys en osaa muuta sanoa, en uskoisi suoraanaista vikaa olevan
- Viki
huojuu kirjoitti:
noin vähän ajettukin en uskoisi pumpussa olevan vikaa tarkista säädöt ja remmin kireys en osaa muuta sanoa, en uskoisi suoraanaista vikaa olevan
Kannattaa käyttää pajalla, Fordilla tai dieselkorjaamossa niin tsekkaavat testerillä onko kaikki OK. Esim. meikäläisen transussa sökööntynyt lämpötila-anturi sai keskusyksikön luulemaan, että koko ajan ollaan mahdottomassa pakkasessa ja se pisti tyhjäkäyntikierrokset sekaisin. Mahdollisesti myös ERG-venttiilivika tai...
Neulan jumi aiheuttaa toisenlaista vaivaa, moottori alkaa käydä tyhjäkäyntiä epätahtisesti, ravistaa ihan kunnolla. Sen kyllä huomaa kun se pitkä vaihdekeppi vispaa ohjaamon laidasta laitaan. Edellisessä (-vm89) noiden oireiden takia yksi suutin putsattiin (neula hiottiin ja paineet tarkastettiin) reilun 300 tkm jälkeen, seuraavien 200 tkm aikana ei mitään suutinongelmia siinä eikä niissä kolmessa joita ei koskaan ollut irroitettu. - Ihmettelijä
Viki kirjoitti:
Kannattaa käyttää pajalla, Fordilla tai dieselkorjaamossa niin tsekkaavat testerillä onko kaikki OK. Esim. meikäläisen transussa sökööntynyt lämpötila-anturi sai keskusyksikön luulemaan, että koko ajan ollaan mahdottomassa pakkasessa ja se pisti tyhjäkäyntikierrokset sekaisin. Mahdollisesti myös ERG-venttiilivika tai...
Neulan jumi aiheuttaa toisenlaista vaivaa, moottori alkaa käydä tyhjäkäyntiä epätahtisesti, ravistaa ihan kunnolla. Sen kyllä huomaa kun se pitkä vaihdekeppi vispaa ohjaamon laidasta laitaan. Edellisessä (-vm89) noiden oireiden takia yksi suutin putsattiin (neula hiottiin ja paineet tarkastettiin) reilun 300 tkm jälkeen, seuraavien 200 tkm aikana ei mitään suutinongelmia siinä eikä niissä kolmessa joita ei koskaan ollut irroitettu.Kerro vielä vähän siitä suutinkorjauksesta ja mitä kustansi.Mulla on -86 Transit ja tyhjäkäynti kans "vatkaa" mut heti kun vähän painaa kaasua niin käy tasasesti.
- Viki
Ihmettelijä kirjoitti:
Kerro vielä vähän siitä suutinkorjauksesta ja mitä kustansi.Mulla on -86 Transit ja tyhjäkäynti kans "vatkaa" mut heti kun vähän painaa kaasua niin käy tasasesti.
Taisi kustantaa kossuputelin verran, se nautittiin kylläkin yhdessä. Varaosia ei tarvinnut mitään, tärkein erikoislaite oli suutintesteri, siis painemittarilla varustettu "löpöprässi", jolla sai tsekattua avautumispaineet ja sen että vuoto lakkasi. Muuten neulan kunnostus oli hienolla hiomakankaalla hivelemistä niin että kartio tuli kuntoon ja epätasaisuudet veks.
Eipä ne uudet suuttimet kovin paljon maksa, motonetista 42 euroa, jos ei ole tuollaista remppaharrastusta tai vehkeitä. Vaihto on helppo tehdä itsekin.
- dallu
jos siinä on elektroninen eli ilman kaasuvaijeria oleva pumppu,niin silloin on vika siinä. itse et pysty tekemään sille mitään.vian saa poistettua laittamalla töpselin kiinni ja säätämällä niin sanotusti paluuvirtausta.
- Marcus
...sylinteri on todennäköisesti väljä eikä parane kuin vaihtamalla. Mulle se tehtiin ja parani, maksoi kylläkin vajaat 8000 mk vuonna 2001. Samalla lisättiin vähä potkua ohjelman muutoksella, tehoa tulee lisää n. 10-12 hv eli turbon kanssa on n. 95-97 hv. Kyllä tuntuu ainakin vaunun vedossa.
- lööööö
mul läks sama vika scv venttiili tilasin ebay sta 50e eli löpön annostelu venttiili
- Anonyymi
turpo vuotaa painepuoleta öljyä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.704908Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.113349Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j202592Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.571675- 471556
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441336- 941302
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2171047Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.71985IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra51875