Ranska taitaa olla aika konservatiivinen, mutta entäs Saksa ja Hollanti? Missä eu-maissa ei tarvitse olla niin muodollinen Suomen lisäksi? Tarkoitan siis työ- ja opiskeluelämää.
Vastaukset 6
- Finlandais
Pohjoismaat ja Espanja ainakin. Brittiensaaret ja Irlanti myöskin. Ranska, Saksa, Belgia ja Sveitsi ovat erittäin konservatiivisia.
Miksi kysyt?- OhDear
Itse taas olen kuullut siellä olleilta, että Briteistä varsinkin Englannissa on pääsääntöisesti erittäin tiukka hierarkia. Ei oikein suomalaista vapaamuotoisuutta ja omatoimisuutta katsota hyvällä.
- oltunähty
Ruotsissa kanssakäyminen työelämässä on yhtä mutkatonta kuin Suomessa. Mutta työhön ylipäätään suhtaudutaan vakavammin kuin Suomessa. Ja töissä ollaan niin kuin pitää. Vaikka ollaan rentoja, silti on tärkeää käyttäytyä niin kuin pitää. Ruotsin rajojen ulkopuolella sitten pistetään ihan ranttaliksi.
Briteissä ollaan huomattavan konservatiivisia ja muodollisia. Luokkajako tuntuu, näkyy ja kuuluu kaikessa elämässä.
Saksankielinen Eurooppa käyttäytyy tarkkoja muotoja noudattaen, mutta irtiottoja tapahtuu. Ulkomaalaisen on viisainta olla opettamatta saksalaisia uusille tavoille, se ei tule onnistumaan.- natsishit
Saksalainen ei muutu koskaan, he kun ajattelevat että muiden pitää muuttua heidän kaltaiseksi. Pitävät itseään Jumalasta seuraavina.
- 9-4
Pohjoismaitten lisäksi Hollanti on vähemmän muodollinen.
- hiljastayovuorossatanaan
Tšekissa olen toissa.. Ainakin itsella on erittain rento tyopaikka ja tassa maassa ei muutenkaan porukka juuri turhaan niuhota. Palkkaus on asia erikseen, mutta muuten suosittelen lampimasti :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga1051334Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️91807- 53691
Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.35691Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja124594Lidilikö Suomussalmelle
Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat30551Ei makeat pimut sytytä
sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol32526Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔31517Upeaa Google!
Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö184515- 60501