nuoren yksinäisyys ja perhe väkivalta

tyttö98

Kotona on pelottavaa.En uskalla mennä sinne normaalisti kun pelkään isäpuolta, joka jatkuvasti haukkuu ja uhkailee mua.Mulla ei ole todellisia kavereita.Itken yöllä yksinäisyyttani ja pelkoa&ahdistusta.Mulla ei ole ketään, jolle puhua ajatuksistani ja tunteistani.En juhli tai vietä hauskaa elämää kavereiden kanssa kuin muut ikäiseni.En kelpaa kellekään.Isäpuoli vihaa mua, koska se vihaa mun isää.isäpuoli haluais tappaa tai hakata mut ja pikkuveljen.Olen monesti joutunut lähtemään kotoa pois pelon takia.Kotona mua haukutaan ja uhataan hakata, koulussa ja vapaa ajalla ei ole kavereita.Ei ole ketään, jolle puhua.Olen yksin ongelmien kanssa.Tunnen neljää tunnetta:Pelko, ahdistus, masentuneisuus ja yksinäisyys.Jos kotona sanon etten jaksa enää elää tällaisessa perheessä, saan isapuolelta vastaukseksi " tapa ittes" "tee itsemurha" "muutavittuuntäältä" "pysy pimeässä huoneessas ja huku paskaas".Oon 16v tyttö, mitä teen?

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helpompiAikuisuus

      :(.
      Miten sun äitisi tuohon suhtautuu?

      Muistan kun itse nuorena haaveilin pääsystä koulukotiin, pois kotoa. Mutta sitten, stressasin ajatusta, että jos äidistä tuntuisi pahalle, ja että jos pikkusisarukseni joutuisivat vaikeuksiin:/.

      Ehkä olisi sittenkin vaan pitänyt lähteä. Mennä kertomaan lastensuojeluviranomaiselle millaista elämää elää. Mutta ei tullut silloin tehtyä, makasin vaan päivästä toiseen huoneessani ja odotin, että peruskoulu loppuisi ja pääsisin muuttamaan pois.

      En tiedä olisiko jostain sijaiskodista tms vaihtoehdoksi sinulle? Ei tuollaiseen ilmastoon kannata jäädä kasvamaan, jos vaan pääsisit jonnekin, jossa saisit rauhassa opetella kukoistamaan. Sulla varmaan huoli myös pikkuveljestäsi? Onneksi oot kuitenkin jo niin vanha, että pian pääset muuttamaan ainakin opintojen perässä:).

    • PauliinaPia

      Voi kulta pieni! Olen kahden ala-asteikäisen tytön äiti, olen eronnut väkivaltaisesta lasten isästä. Ota sosiaaliviranomaisiin yhteyttä, oikeasti! Kerro sinun ja veljesi tilanteesta avoimesti ja pyydä apua. Saat sitä kyllä. Olet nuori, ihana ihminen. Sinun pitäisi olla elämää, uteliaisuutta ja kapinaa täynnä. Älä alistu!! Isäpuolesi kuulostaa kaikkea muulta kuin henkisesti aikuiselta henkilöltä, älä siis usko häntä!

    • muutoksentuulet

      Voisit aloittaa kouluterveydenhoitajasta/kuraattorista. Koska taidat olla vaiennettu, hiljaiseksi pakotettu luonteeltasi, niin kirjoita lapulle tuo kaikki, tai tulosta jos mahdollista, pyydä kouluterveydenhoitajan lukea tuo kaikki. Ja Ilmoita, ilmaise suoraan, että tilanne on niin paha että haluat HETI pois kotoa, paikkaan jossa voit toipua masennuksesta ja yksinäisyyden tuomasta toivottomuudesta. Älä siis hyväksy sitä että sinut lähetetään takaisin isäpuolen armoille niin, että joku vain soittaa tai pyytää äitiä juttelemaan asioista. Kotiympäristö on nyt sinulle kuin myrkkymalja päivittäin. Paikkasi voisi olla sijaiskoti jossa tarvitset jutteluseuraa, ja tervettä kannustusta. Ikäsi puolesta sinut voitaisiin sijoittaa myös omaan asuntoon, mutta mielestäni tarvitset nyt aikuisten tukea.

      Kouluterveydenhoitajan kautta asia ehkä käy helpoimmin, voit myös pakata vähän enemmän tavaroitasi mukaan siksi koulupäiväksi ja nyt sinun täytyy, on ihan pakko, ns. nostaa meteli jos tuntuu että et tule ymmärretyksi. Vaadi päästä lastensuojeluviranomaisen puheille ja ilmoita tälle että tulet hulluksi tai tapat itsesi jos joudut palaamaan kotiin. Nyt ei kukaan muu sinua voi auttaa ennen kuin itse autat itseäsi, tulemalla näkyväksi ja kuuluvaksi. Aloitusteksti oli ihan hyvä, sen kotisi ulkopuolisille aikuisille luetuttamalla pääset pois kotoa.

    • 1111111

      Edellä mainitut neuvot olivat hyviä. Helpointa on kertoa kouluterveydenhoitajalle, hän kyllä ohjaa eteenpäin.
      Oikeesti. Tärkeintä nyt on että pääset tuollaisesta ympäristöstä pois mahdollisimman nopeasti. Tee se ennen kuin on liian myöhäistä. Nyt on sinun elämäsi ja tulevaisuutesi kyseessä. Itse vähän vastaavanlaisissa olosuhteissa syntymästä asti kasvaneena näen nyt virheet jotka itse aikoinaan tein. Minut alistettiin niin etten uskaltanut edes muuttaa pois kotoa ennen kuin 21-vuotiaana, isältäni salaa silloinkin. 23-vuotiaana uskaltauduin hakemaan apua mielenterveyspalveluista ja nyt on lääkitys päällä jne. Olen nyt 24 vuotta enkä taida silti ikinä pystyä olemaan se joka oikeasti luonteeltani olen vaan olen se hiljainen ja alistettu joksi minut saatiin pakotettua. On todella tukala tunne kun ei pysty olemaan oma itsensä.
      Sinä olet vielä sen ikäinen että pystyt pelastamaan tulevaisuutesi. Tee se. Oikeasti.

      Jos haluat jutella jonkun kanssa niin voin antaa sähköpostiosoitteeni. Voisi olla terapeuttista minullekin kun itsekkin vielä painin noiden ongelmien kanssa.

      Tsemppiä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      244
      2263
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      163
      1471
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      54
      1315
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1075
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1049
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      960
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      943
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      855
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      679
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      670
    Aihe