uusioperheasiaa

siiriiii

Meille on tulossa vauva ja miehelläni on edellisestä suhteesta 6 vuotias tytär joka menee kouluun syksyllä. Tuli jo mieleen sellanen et miten teillä muilla on ollut esim koulu juhlat jos on etälapsia ja yhteisiä lapsia? Vauva nyt ei vielä pitkään aikaan kouluun mee mutta kyllä he yhtä aikaa ehtivät koulussa olla..toinen silloin ylä ja toinen ala asteella..oletteko vuorotelleet jotenkin esim joka toinen vuosi mies menee katsomaan kauempana asuvan etälapsen koulu juhlaa ym? Nyt sattui niin että perhevalmennus olisi yhdessä kouluunsiunaamisen kanssa, päätettiin sit niin että mies menee katsomaan tyttärensä kouluunsiunaamista ja minä yksin perhevalmennukseen..on niitä vielä 1 tämän jälkeenkin johon pääsemme yhdessä..

2

96

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iorutiut

Se riippuu monesta asiasta, että miten asia kannattaa ratkaista.

Meillä on perheessä 3 lasta, joista 2 on minun ja 1 miehen. Samanarvoisia meille kaikki.

Kaikkiin niihin tapahtumiin, joihin voimme osallistua molemmat, menemme molemmat. Esimerkiksi lasteni tarhan/koulun juhliin menemme useimmiten molemmat. Sen sijaan miehen lapsen äiti ei anna minun ja lapsen uussisarusten osallistua hänen juhliinsa, joten mies menee sinne yksin. (Lapsi itse on monesti toivonut koko perhettä juhliin, mutta emme ala asiasta tappelemaan lapsen äidin kanssa. Olkoot.)

Jos kävisi niin, että juhlia olisi yhtäaikaa, hajautamme. Jos esimerkiksi jollain lapsella ei ole yksikään aikuinen menossa juhlaan, niin se juhla on sijalla nro 1. (Esimerkiksi jos miehen lapsen äiti ei pääsisi juhlaan tai minun lasten isä ei pääsisi juhlaan, niin silloin meiltä menee molemmat tai toinen.)

Jos miehen lapsella olisi juhla tms samaan aikaan kuin minun lapsilla, niin todennäköisesti menisimme eri paikkaan. Tuleehan niitä yhteisiäkin juttuja sitten... Mitään välttämättömyyttä meillä ei kuitenkaan ole mihinkään juhliin mennä, jos lapsilla on siellä ainakin toinen vanhempi paikalla.

Miehen lapsen äiti ei aina kerro lapsen jutuista, joten mieheltä menee ne ohi, ikävä kyllä. Mutta jos hän niistä tietää, niin hän menee niihin. Minun lasteni juhlissa olemme siis kaikki, ja siellä on myös lasteni biologinen isä.

Yhteisiä lapsia meillä ei ole, mutta jos olisi, niin veikkaan että mieheni juurikin vaikkapa vuorottelisi tms. Toisaalta vähän useammin voisi kyllä olla sen etälapsen juhlissa, koska hänellä ei ole tuon lapsen kanssa muuten niin paljoa mahdollisuuksia viettää aikaa. Eli siinä mielessä etälapsi menee näissä asioissa ns. lähilapsen edelle. Lähilapsen tapaa sitten kuitenkin muina päivinä.

Vanhemmat nyt eivät aina ydinperheissäkään ole samassa paikassa ja yhdessä. Joskus on töitä, reissuja, harrastuksia, kiireitä, remppaa... Milloin mitäkin. Tällaiset satunnaiset päivät eivät saa laivaa kumoon.

• jakautuja

Monilapsisessa perheessä hajautus on pakollista joka tapauksessa, olivat kaikki lapset yhteisiä tai eri vanhempien. Koskaan ei tule tilannetta, että aika kaikki tapahtumat, juhlat, kilpailut, turnaukset yms olisivat kaikilla lapsilla eri aikaan, joten turha tehdä ongelmaa siitä, että ei ennätä kaikkialle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      67
      2208
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      92
      1486
    3. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      62
      1292
    4. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      70
      1281
    5. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      115
      1150
    6. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      90
      1000
    7. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      69
      989
    8. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      72
      943
    9. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      81
      886
    10. Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."

The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise
      Tv-sarjat
      11
      863
    Aihe