uusioperheasiaa

siiriiii

Meille on tulossa vauva ja miehelläni on edellisestä suhteesta 6 vuotias tytär joka menee kouluun syksyllä. Tuli jo mieleen sellanen et miten teillä muilla on ollut esim koulu juhlat jos on etälapsia ja yhteisiä lapsia? Vauva nyt ei vielä pitkään aikaan kouluun mee mutta kyllä he yhtä aikaa ehtivät koulussa olla..toinen silloin ylä ja toinen ala asteella..oletteko vuorotelleet jotenkin esim joka toinen vuosi mies menee katsomaan kauempana asuvan etälapsen koulu juhlaa ym? Nyt sattui niin että perhevalmennus olisi yhdessä kouluunsiunaamisen kanssa, päätettiin sit niin että mies menee katsomaan tyttärensä kouluunsiunaamista ja minä yksin perhevalmennukseen..on niitä vielä 1 tämän jälkeenkin johon pääsemme yhdessä..

2

121

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iorutiut

Se riippuu monesta asiasta, että miten asia kannattaa ratkaista.

Meillä on perheessä 3 lasta, joista 2 on minun ja 1 miehen. Samanarvoisia meille kaikki.

Kaikkiin niihin tapahtumiin, joihin voimme osallistua molemmat, menemme molemmat. Esimerkiksi lasteni tarhan/koulun juhliin menemme useimmiten molemmat. Sen sijaan miehen lapsen äiti ei anna minun ja lapsen uussisarusten osallistua hänen juhliinsa, joten mies menee sinne yksin. (Lapsi itse on monesti toivonut koko perhettä juhliin, mutta emme ala asiasta tappelemaan lapsen äidin kanssa. Olkoot.)

Jos kävisi niin, että juhlia olisi yhtäaikaa, hajautamme. Jos esimerkiksi jollain lapsella ei ole yksikään aikuinen menossa juhlaan, niin se juhla on sijalla nro 1. (Esimerkiksi jos miehen lapsen äiti ei pääsisi juhlaan tai minun lasten isä ei pääsisi juhlaan, niin silloin meiltä menee molemmat tai toinen.)

Jos miehen lapsella olisi juhla tms samaan aikaan kuin minun lapsilla, niin todennäköisesti menisimme eri paikkaan. Tuleehan niitä yhteisiäkin juttuja sitten... Mitään välttämättömyyttä meillä ei kuitenkaan ole mihinkään juhliin mennä, jos lapsilla on siellä ainakin toinen vanhempi paikalla.

Miehen lapsen äiti ei aina kerro lapsen jutuista, joten mieheltä menee ne ohi, ikävä kyllä. Mutta jos hän niistä tietää, niin hän menee niihin. Minun lasteni juhlissa olemme siis kaikki, ja siellä on myös lasteni biologinen isä.

Yhteisiä lapsia meillä ei ole, mutta jos olisi, niin veikkaan että mieheni juurikin vaikkapa vuorottelisi tms. Toisaalta vähän useammin voisi kyllä olla sen etälapsen juhlissa, koska hänellä ei ole tuon lapsen kanssa muuten niin paljoa mahdollisuuksia viettää aikaa. Eli siinä mielessä etälapsi menee näissä asioissa ns. lähilapsen edelle. Lähilapsen tapaa sitten kuitenkin muina päivinä.

Vanhemmat nyt eivät aina ydinperheissäkään ole samassa paikassa ja yhdessä. Joskus on töitä, reissuja, harrastuksia, kiireitä, remppaa... Milloin mitäkin. Tällaiset satunnaiset päivät eivät saa laivaa kumoon.

• jakautuja

Monilapsisessa perheessä hajautus on pakollista joka tapauksessa, olivat kaikki lapset yhteisiä tai eri vanhempien. Koskaan ei tule tilannetta, että aika kaikki tapahtumat, juhlat, kilpailut, turnaukset yms olisivat kaikilla lapsilla eri aikaan, joten turha tehdä ongelmaa siitä, että ei ennätä kaikkialle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      53
      2514
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      36
      2501
    3. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      30
      2416
    4. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      92
      1876
    5. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      27
      1691
    6. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      311
      1665
    7. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      150
      1486
    8. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      72
      1339
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1078
    10. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      11
      1053
    Aihe