pikkuletit??

!!-enkuli-!!

kauan kestää ku laittaa pikkuletit ja paljonko maksaa ja onko se hyvä juttu hiuksille vai pilaako se???

24

10798

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kampaaja

      6-10 tuntia riippuen kuinka pieniä lettejä tehdään. Kampaajalla laitettaessa tuntitaksan mukaan n.30€-?€/tunti,riippuu liikkeestä. Ei rasita hiusta.

    • Mriu

      Terve!

      Minulla on juuri nyt päässä pikkuletit ja voin sanoa että olen kyllä tyytyväinen.
      Lettien tekoon meni 16 tuntia, lettejä tuli yli 150. Letit eivät rasita hiusta. Omien lettien hinnaksi tuli 100€, hiusviritelmien harrastajalta. Kehotan sinua kääntymään ammattikoulujen hiusalapuoleen. Siellä tekevät oppilastöinä halvalla lettejä, rastoja yms.
      Itse olen rankasti sitä mieltä että en ikinä laittaisi kampaajalla pikkulettejä. Taidosta ei ole kovinkaan takuuta (olen kuullut juttuja kun monet pettyneet)ja maksaa hirveästi 400-1000e menee helposti letteihin, jos kampaajalla teetät. Mutta jokaisen oma asiahan se on laittaako letit kampaajalla.

      • letti

        mulla oli pikkuletit n. 3kk päässä ja voin kertoa etten ikinä enää ota sellasia,hiuksia lähti niin paljon eikä tunnu vieläkään olevan entisellään vaikka tapauksesta on jo monta vuotta.niitä lettejä pois ottaessa hiuksia lähti tottakai tukoittain.


      • hius
        letti kirjoitti:

        mulla oli pikkuletit n. 3kk päässä ja voin kertoa etten ikinä enää ota sellasia,hiuksia lähti niin paljon eikä tunnu vieläkään olevan entisellään vaikka tapauksesta on jo monta vuotta.niitä lettejä pois ottaessa hiuksia lähti tottakai tukoittain.

        Tietty niitä hiuksia lähtee tukoittain, kun joka päivä ihmiseltä tippuu kymmeniä hiuksia, joiltain jopa sata/pv. Lettien takia hiuksia ei pääse tipahtamaan, joten lettejä aukaistaessa tuntuu kuin kaikki hiukset lähtisivät.


      • hippie

        ja paljon.. itselläni oli letit ja se oli yhtä tuskaa.. oli ihana saada ne pois ja pestä hiukset oikein kunnolla.. päänahkaa kutitti aivan kamalasti ja hilsettä tuli ... hiukset jouduin leikata aika lyhyiksi lettien jälkeen.. mutta ihan kivaa vaihtelua.. pää tuntui jotenkin kevyeltä kun ei letit enään painanut.. kivan näköiset mutta tuskaiset..=)


      • Norkkis
        letti kirjoitti:

        mulla oli pikkuletit n. 3kk päässä ja voin kertoa etten ikinä enää ota sellasia,hiuksia lähti niin paljon eikä tunnu vieläkään olevan entisellään vaikka tapauksesta on jo monta vuotta.niitä lettejä pois ottaessa hiuksia lähti tottakai tukoittain.

        Otappa huomioon ettei irronneet hiukset oo päässyy tippumaan pois päästä kun on ollu letit. Tottakai se määrä mikä hiuksia lähtee kun otat letit pos tuntuu kamalalta, mutta mietippäs kun hiuksia irtoo päivässäkin n.50-100, ja sit ku sulla on letit 3 kk, paljon sinne on kerääntyny irtohiuksia.


      • Anonyymi

        Mulla on tällä hetkellä 58 pikkulettiä niissä meni joku 6 h eli oli aika rankka tehä mutta huomenna otan pois eikä mun mielestä rasita hiuksia ja loppu tulos on mulla hyvä👍


    • minä

      ollu monesti pikkuletit eikä ne mitään oo rasittanu.. pikkuletit on kyllä musta tosi rumannäköset jos niissä ei oo kuitua.. ite kävin aina ostamassa joku 5 kuitupakkausta ja sit kaverin kanssa tehtiin ne letit ite.. aikaahan siinä menee mutta ei maksa.. ja niin ei kyllä tietenkään kannata tehä niitä ite jos ei osaa muuten voi tulla kamalaa jälkeä

      • lettityttö

        mistä sitä kuitua saa ostaa ja maksaako paljon? miten sitä "käytetään"?


      • minä
        lettityttö kirjoitti:

        mistä sitä kuitua saa ostaa ja maksaako paljon? miten sitä "käytetään"?

        muistaakseni yksi kuitu pakkaus maksaa n.10 euroa. jossain voi olla halvempaa jossain kalliimpaa riippuu kaupasta.. niitä saa ainakin semmoisista liikkeistä missä myydään peruukkeja ym. helsingissä ainakin dimora niminen kauppa samalla kadulla kun stockmann. ja sitten sörnäisissä niitä on pari (en nyt tiedä asutko edes helsingissä joten..) mitä enemmän sulla on hiuksia niin sitä enemmän tietysti kuitua tarvitsee.. sitä käytetään vaan niin että kun sulla on se yksi tupsu omia hiuksia mistä aijot tehdä yhden letin otat kuitua saman verran taitat sen kuitu hius suikaleen niinkun keskeltä ja "liität" sen siihen omaan hius tupsuun eli laitat sen kuidun niinkun oman hiustupsun alle niin siitä tulee kolme hius tupsua niinkun letissä onkin ja alat vaan letittää se ei mitenkään liu pois ym ja kun oma hius loppuu voit jatkaa vaan letittämistä eli näin saat niin paljon pituutta niihin letteihin kun haluat ja jos sulla on se loppu letti vaan kuitua voit polttaa ne päät niin ne pysyy kiinni ei tartte mitään kuminauhoja ym..


      • lettityttö
        minä kirjoitti:

        muistaakseni yksi kuitu pakkaus maksaa n.10 euroa. jossain voi olla halvempaa jossain kalliimpaa riippuu kaupasta.. niitä saa ainakin semmoisista liikkeistä missä myydään peruukkeja ym. helsingissä ainakin dimora niminen kauppa samalla kadulla kun stockmann. ja sitten sörnäisissä niitä on pari (en nyt tiedä asutko edes helsingissä joten..) mitä enemmän sulla on hiuksia niin sitä enemmän tietysti kuitua tarvitsee.. sitä käytetään vaan niin että kun sulla on se yksi tupsu omia hiuksia mistä aijot tehdä yhden letin otat kuitua saman verran taitat sen kuitu hius suikaleen niinkun keskeltä ja "liität" sen siihen omaan hius tupsuun eli laitat sen kuidun niinkun oman hiustupsun alle niin siitä tulee kolme hius tupsua niinkun letissä onkin ja alat vaan letittää se ei mitenkään liu pois ym ja kun oma hius loppuu voit jatkaa vaan letittämistä eli näin saat niin paljon pituutta niihin letteihin kun haluat ja jos sulla on se loppu letti vaan kuitua voit polttaa ne päät niin ne pysyy kiinni ei tartte mitään kuminauhoja ym..

        jos on kuitua hiuksissa ja polttaa päät ni pysyykö letit hyvin kiinni?? ja voiko polton tehä ite vaan esim. jollain sytkärillä???


      • minä
        lettityttö kirjoitti:

        jos on kuitua hiuksissa ja polttaa päät ni pysyykö letit hyvin kiinni?? ja voiko polton tehä ite vaan esim. jollain sytkärillä???

        voi ite just jollain sytkärillä ja pysyy kiinni hyvin jos ei jostain syystä pysy ni sit poltat uudestaan.. kun sitä on polttanu ni kannattaa sormenpäillä vähän niinku muotoilla sitä päätä vielä kun se on semmonen lämmin.. ettei siihen tuu sellasta isoo möykkyy.. toivottavasti oot tajunnu ees jotain ku nää mun selitykset on nyt vähän kehnoja.


      • lettityttö
        minä kirjoitti:

        voi ite just jollain sytkärillä ja pysyy kiinni hyvin jos ei jostain syystä pysy ni sit poltat uudestaan.. kun sitä on polttanu ni kannattaa sormenpäillä vähän niinku muotoilla sitä päätä vielä kun se on semmonen lämmin.. ettei siihen tuu sellasta isoo möykkyy.. toivottavasti oot tajunnu ees jotain ku nää mun selitykset on nyt vähän kehnoja.

        juu, hyvin mä oon tajunnu ja jos en olis ni vika ei todellakaan olis sun selityksissä!! kiitti sulle tosi tosi paljon neuvoista!!!


    • minä

      wuahahaa!mä saan kuidut tosi halvalla:) nimittäin 1e/puntti eli ku otan ite yhdeksän punttia nii maksaa vaan 9 euroa ja laiton saan about 15-20e:) laittaja on ennenki lettitänyt muille joten hyvää jälkeä tulossa:)tilasin itse netistä kuidut perjantaina ja pian pitäisi tulla postissa kotiin..

    • norkkis

      No se laittamisen kesto riippuu aivan sun huisten paksuudesta ja siitä kuinka pitkät letit laittaa mutta varmaan 8-14 tuntia. Hintaa en osaa sanoo koska ite harrastan sitä että kamut laittaa...mutta eiköhän ne hinnat pyöri jossain 300euron korvilla. Eikä ne letit hiuksia pilaa. Vaikka sillon ku ottaa letit pois, lähteeki paljon hiuksia,ei se tarkota mitään. Tottakai sillon lähtee hiuksia, koska ihmiseltähän lähtee päivittäin ainakin 50 hiusta. Ja mietippä kun sulla on ollu letit päässä pari kuukautta ja ne hiukset ei oo päässy tippumaan. Eli sitä ei kannata säikähtää.

    • nasu

      Ei pilaa hiuksia. Jos on letit olleet kauan, oma hius on jonkin aikaa hiukan laiskaa (ei esim kiharru normaalisti), mutta palautuu kyllä entiselleen. Jotain hilseshampoota kannattaa harkita, esim xz. Sörnäisissä Hämeentiellä on afrikka kauppoja, joista kuitua saa (olisko ollu 5 tai 6 euroa /puntti, menee n 6 punttia), siellä samoin myös laitetaan niitä lettejä, jos ei ole kampaaja taitoista/haluista ystävää. Kampaajalla turhan kallista. Vaan viimeksi laitoin itse itselleni, joten ei se niin vaikeaa.. ;-) Kärsivällisyyttä kyllä vaatii..

    • saiza

      pikkulettejä ei suositella pidettävän kuin korkeintaan pari kuukautta,sillä hius alkaa takkuuntumaan ja saa aikaan ns.tyvirastat,joita on tosi ikävä ja vaikea selvitellä.

    • Anonyymi

      Pitääkö olla keski jakaus että voi tehdä pikkuletit

    • Anonyymi

      Tehdäänkö pikkulettejä enää??

    • Anonyymi

      Toivottavasti tehdään vielä ; mun edellisistä leteistä on 20v mut taas tekis mieli

    • Anonyymi

      Ei pilaa hiuksia ; Mul ollu ainakin 6 krt ja ollu tosi tyytyväinen

    • Anonyymi

      Otin juuri Turkissa lomareissulla pikkuletit kuiduilla. Lettejä on n. 100kpl. Tuli tosi siistit ja kivat mutta kyllä vaan painaa päätä ja kutiaa päänahkaa 😅 toki päivä päivältä helpompi ja alkaa tottumaan painoon ja nukkumiseen näiden kanssa.

      Suomessa taitaa maksaa maltaita laitto ammattilaisella. Turkissa 120e setti ja aikaa meni 6h. Yksinään teki parturi tämän ja itse letitin apuna koska ei ilman tekemistä jaksanut istua paikoillaan 🤣

      Joskus aikoinaan oon ollu usein kavereille letittämässä kuitulettejä. Ei mitään ruudin keksimistä mutta jakaukset oltava siistejä ja tasaisia jotta tulee nätit :)

    • Anonyymi

      Onko Turussa pikkuleipien tekijä??

      • Anonyymi

        Kaikki leipomot tekee pikkuleipiä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2072
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1624
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1481
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      23
      1462
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1387
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1321
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe