Naisilla ei ole huumorintajua

fiksujäbä24

Kuulkaas tätä, pojat, kun just välähti. Naisilla ei ole huumorintajua. Tai tavallaan on kyllä, mutta eri merkityksessä kuin miehillä. Naisten huumorintajulla on ihan oma funktio pariutumiseen liittyen. Nainen nimittäin nauraa ihan todella paskoillekin jutuille jos ne kertoo joku mies josta nainen on kiinnostunut (komea statusmies tms.). Naisten nauru ilmaiseekin vain sosiaalista hyväksyntää, eikä sitä että hän olisi jotenkin omilla aivoillaan tajunnut jonkun jutun hauskaksi ihan riippumatta siitä kuka sen kertoo. Tästä samasta syystä että naiset eivät kykene näkemään onko vitsi hauska ihan itsessään, kertojasta riippumatta, tästä syystä on niin vähän naiskoomikoita tai ainakaan hyviä naiskoomikoita.

Muutenkin vaikuttaisi olevan niin että naiselle kaikki aina liittyy sosiaalisuuteen, siihen missä suhteessa hän on muihin ihmisiin. Naiset on läpeensä laumaeläimiä, vailla kykyä itsenäiseen ajatteluun. Huumorikin on heille vain yksi keino markkeerata omaa sijaintiaan sosiaalisella kartalla. Jos nainen joutuisi lukemaan vaikka jonkun vitsin paperilta tietämättä kuka sen on kirjoittanut, niin se on vähän kuin kuurolle annettaisiin musiikkia kuunneltavaksi ja arvioitavaksi. Nainen ei kykene ymmärtämään huumoria itseisarvoisesti, vaan aina vain siihen jutunkertojaan liittyen. Kai tämä liittyy jotenkin siihen, että naiset heikompana sukupuolena ovat oppineet ajattelemaan vain niin, että millä tavalla he olisivat aina vahvempien puolella. Itsenäinen ajattelu on yhtä vaarallista kuin elämä ilman sitä suojelevaa statusmiestä. Tästä johtuu pohjimmiltaan naisten laumasieluisuus ja kykenemättömyys itsenäiseen ajatteluun.

Jopa nämä "kypsät" vanhemmat naiset, jotka korostavat itsenäisyyttään ovat löytäneet sen itsenäisyytensä lauman kautta. Miten ikätoverit ja naistenlehdet ovat heille kertoneet, että naisen kuuluu tässä vaiheessa elämää jatkuvasti korostaa riippumattomuuttaan. Tästä onkin seurauksena ihan älyttömät ylilyönnit, kun eivät naiset osaa tätä riippumattomuuttaankaan toteuttaa muuten kuin lauman ehdoilla. Eli jatkuvasti korostetaan sitä miten eivät tarvitse miestä mihinkään ja toistellaan sitä kuin jotain aivopesun mantraa ihan vaan siksi että niin kuuluu sanoa.

44

359

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äläyleistä

Aika yksinkertainen ajatusmalli sinulla. Kyllä minä ainakin koen olevani yksilö juuri omanlaisenani. Minua ei kiinnosta muiden mielipiteet tai mielipiteet minusta. Olen oma itseni. Jos ei kunnolla kolahda kenenkään kanssa niin viihdyn erittän hyvin yksin.

• aliarvioivaaroskaa

Ihan täyttä paskaa. Esimerkiksi netissä naurattaa tasan ne jutut, mitkä osuvat omaan huumorintajuun, eikä kirjoittajaa näe missään. Kun jotkut taas heittävät paskinta mahdollista huumoria - huorista, pyllyistä, panoista ja pieruista - niin eipä tarvitse nauraa kohteliaisuuttaan, kun voi käyttää niitä omia aivojaan ja sivuuttaa koko jutun. :)

• fiksujäbä24

Noiden pierupanojuttujen paheksunta juuri kertoo laumasieluisuudesta, sillä nehän on yleisesti hyvien tapojen vastaisia, eli sellaisia joita lauma paheksuu. Jos sen sijaan nauraisit niille pieru ja panovitseille jotka on oikeasti hauskoja (kyllä niitä on) mutta sivuuttaisit ne mauttomimmat jutut, niin se kertoisi enemmän yksilöllisyydestäsi.

• fiksujäbä24 kirjoitti:

Noiden pierupanojuttujen paheksunta juuri kertoo laumasieluisuudesta, sillä nehän on yleisesti hyvien tapojen vastaisia, eli sellaisia joita lauma paheksuu. Jos sen sijaan nauraisit niille pieru ja panovitseille jotka on oikeasti hauskoja (kyllä niitä on) mutta sivuuttaisit ne mauttomimmat jutut, niin se kertoisi enemmän yksilöllisyydestäsi.

Olisi aika massaa karttaa laumasieluisuutta. Jokainen peruspelle tavoittelee läntisten ihanteiden mukaista ainutlaatuisuutta ja nostaa erilaisuuden jalustalle.

Itsehän olen siis uniiqqi lumihiutale kun en välitä pascaakaan olenko yksilöllinen vai en.

• fiksujäbä24
        se_vinee kirjoitti:

Olisi aika massaa karttaa laumasieluisuutta. Jokainen peruspelle tavoittelee läntisten ihanteiden mukaista ainutlaatuisuutta ja nostaa erilaisuuden jalustalle.

Itsehän olen siis uniiqqi lumihiutale kun en välitä pascaakaan olenko yksilöllinen vai en.

Sinäkin ajattelet yksilöllisyyttä sosiaalisen hyväksynnän kautta, etkä näköjään pysty ymmärtämään mitä on ajatella omilla aivoillaan. Se, että kuuluttaa muille "he katsokaa, olen erikoinen" on eri asia kuin se, että pystyy katsomaan asioita itsessään ilman sen painolastia mikä on muiden mielipide. Aika erikoista jos et välitä pascaakaan oletko yksilöllinen vai et. Tarkoitat varmasti että et välitä paskaakaan mitä muut ajattelee siitä. Eli tässäkin suhteutat yksilöllisyyden muiden mielipiteeseen.

• fiksujäbä24 kirjoitti:

Sinäkin ajattelet yksilöllisyyttä sosiaalisen hyväksynnän kautta, etkä näköjään pysty ymmärtämään mitä on ajatella omilla aivoillaan. Se, että kuuluttaa muille "he katsokaa, olen erikoinen" on eri asia kuin se, että pystyy katsomaan asioita itsessään ilman sen painolastia mikä on muiden mielipide. Aika erikoista jos et välitä pascaakaan oletko yksilöllinen vai et. Tarkoitat varmasti että et välitä paskaakaan mitä muut ajattelee siitä. Eli tässäkin suhteutat yksilöllisyyden muiden mielipiteeseen.

"Sinäkin ajattelet yksilöllisyyttä sosiaalisen hyväksynnän kautta"

Ajattelen yksilöllisyyttä yhteisöllisyyden vastakohtana. Yhteisöllisyys tarkoittaa yhteisön/yhteiskunnan näkökulman painottamista suhteessa ympäröivään maailmaan, käytännössä mm. sosiaalisten normien noudattamista ja muiten yhteisön jäsenten tukemista omilla omilla toimilla. Yksilöllinen ihminen toteuttaa omia tavotteitaan ja näkemyksiään riippumatta siitä, ovatko ne linjassa yhteisön sujuvuussäännösten kanssa.

Tästä tietysti herää kysymys, mistä tämä oma pyhä näkemys kumpuaa. Ihminen on paitsi biologinen, myös kulttuurillinen olento. Ajatus ihmisen yksilöllisyydestä jonain itseään toteuttavana voimana on melko hataralla pohjalla. Sen lisäksi että minä olen osa yhteisöä, yhteisö on osa minua. 'Omilla aivoillaan ajatteleminen' erilaisuuden ihannoimisen perustana tarkoittaa lähinnä itsetuntemuksen ja itsekriittisyyden puutetta, kun ympäristön vaikutuksia itsessä ei tunnisteta. Tästä hyvänä esimerkkinä juuri 'lampaiden' ja 'laumasielujen' halveksiminen pohtimatta, mistä tämä ajatusmaailma pohjimmiltaan kumpuaa.

"Eli tässäkin suhteutat yksilöllisyyden muiden mielipiteeseen."

Juuri näin. Yksilöllisyyttä ei voi olla ilman yhteisöä.

• Yksilö-ja-hänen-suolensa
        se_vinee kirjoitti:

"Sinäkin ajattelet yksilöllisyyttä sosiaalisen hyväksynnän kautta"

Ajattelen yksilöllisyyttä yhteisöllisyyden vastakohtana. Yhteisöllisyys tarkoittaa yhteisön/yhteiskunnan näkökulman painottamista suhteessa ympäröivään maailmaan, käytännössä mm. sosiaalisten normien noudattamista ja muiten yhteisön jäsenten tukemista omilla omilla toimilla. Yksilöllinen ihminen toteuttaa omia tavotteitaan ja näkemyksiään riippumatta siitä, ovatko ne linjassa yhteisön sujuvuussäännösten kanssa.

Tästä tietysti herää kysymys, mistä tämä oma pyhä näkemys kumpuaa. Ihminen on paitsi biologinen, myös kulttuurillinen olento. Ajatus ihmisen yksilöllisyydestä jonain itseään toteuttavana voimana on melko hataralla pohjalla. Sen lisäksi että minä olen osa yhteisöä, yhteisö on osa minua. 'Omilla aivoillaan ajatteleminen' erilaisuuden ihannoimisen perustana tarkoittaa lähinnä itsetuntemuksen ja itsekriittisyyden puutetta, kun ympäristön vaikutuksia itsessä ei tunnisteta. Tästä hyvänä esimerkkinä juuri 'lampaiden' ja 'laumasielujen' halveksiminen pohtimatta, mistä tämä ajatusmaailma pohjimmiltaan kumpuaa.

"Eli tässäkin suhteutat yksilöllisyyden muiden mielipiteeseen."

Juuri näin. Yksilöllisyyttä ei voi olla ilman yhteisöä.

Vittu yhteisö HAISTAKAA MUN SUOLTA! HAISTAKAAAAAAA!!!! Vittu MILTÄ HAISEE, HÄH? Haiseeko paskalta? Kun en pääse nussimaan, PANEN PASKAN HAISEMAAN! Suoli lähtee, paska jää. Paskasta nousee NAISEN PÄÄ! Haistakaa suoli! Suoli HAISEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!

• 1212

Pitää hyvin paikkansa.

Hassuinta on että naiset yrittävät perustella laumasieluisuuttaan sillä kuinka heillä on eri kriteerit miehen valinnassa. Mutta...he kuitenkin haluavat saman miehen.

"No kyllä joku haluaa lyhyen miehen. Mutta minä ainakin olen pitkä ja haluan pitkän miehen jota katsoa ylöspäin"

"No kyllä joku haluaa lyhyen miehen. Mutta minä ainakin olen lyhyt ja haluan pitkän miehen jotta lapsistani ei tulisi lyhyitä"

"No kyllä joku haluaa pehmeän miehen. Mutta minä ainakin olen vahva nainen ja haluan vahvan miehen jota katsoa ylöspäin"

"No kyllä joku haluaa pehmeän miehen. Mutta minä ainakin olen heikko nainen ja haluan vahvan miehen jotta tuntisin olevani turvassa"

Tai:
      "Haluan kunnianhimoisen miehen" (statusmiehen)
      "Haluan elämässä eteenpäin pyrkivän miehen" (statusmiehen)
      "Haluan miehen jolla on tavoitteita" (statusmiehen)

Jne. Toisin sanottuna, naiset toimivat täysin laumasieluisesti ja kivikautisten vaistojensa vieminä, ja sitten yrittävät rationalisoida olevansa yksilöitä.

• ATM-automaatti

Erittäin osuvasti kirjoitettu.

Nykyajan "erilaisuus" on lähinnä pinnallista. Todellisuudessa kaikki naiset haluavat jonkinlaisen version samasta miehestä. Mitä enemmän ikää, sitä samanlaisemmiksi nuo versiotkin muuttuvat.

• Hellkvisti
        ATM-automaatti kirjoitti:

Erittäin osuvasti kirjoitettu.

Nykyajan "erilaisuus" on lähinnä pinnallista. Todellisuudessa kaikki naiset haluavat jonkinlaisen version samasta miehestä. Mitä enemmän ikää, sitä samanlaisemmiksi nuo versiotkin muuttuvat.

Ihan samalla tavalla miehet haluavat samat naiset, hedelmällisessä iässä olevat nuoret kaunottaret. Henkisestä raukkamaisuudesta kertoo, että biologisilla kivikautisilla vieteillä pyritään syyllistämään vain toinen sukupuoli molempien samanlaisesta toiminnasta.

Biologisesti haluttavimmat entiteetit ;) kiinnostavat eniten molempia sukupuolia. Ihmiset haluavat, että muut kiinnostuvat heidän tutkintopapereistaan, mutta eivät itse kiihotu vastakkaista sukupuolta olevan rumannäköisen vieruskaverinsa tutkintopapereista.

• 1212
        Hellkvisti kirjoitti:

Ihan samalla tavalla miehet haluavat samat naiset, hedelmällisessä iässä olevat nuoret kaunottaret. Henkisestä raukkamaisuudesta kertoo, että biologisilla kivikautisilla vieteillä pyritään syyllistämään vain toinen sukupuoli molempien samanlaisesta toiminnasta.

Biologisesti haluttavimmat entiteetit ;) kiinnostavat eniten molempia sukupuolia. Ihmiset haluavat, että muut kiinnostuvat heidän tutkintopapereistaan, mutta eivät itse kiihotu vastakkaista sukupuolta olevan rumannäköisen vieruskaverinsa tutkintopapereista.

Syy miksi miehiä ei syyllistetä, niin kuin asiaa kuvaat, on se että miehet myöntävät avoimesti että 20-22v kaunottaret ovat p/s-markkinoilla korkeimmassa asemassa. Niinhän MAT esittää. Miehet haluavat aina kauniin ja nuoren naisen, naiset oman ikäisensä tai hieman vanhemman komean miehen jolla on korkea status.

Jos sinä kirjoitat että niin mutta miehet haluavat 20-22v kaunottaria riippumatta ovatko itse nuoria tai vanhoja...miehet vastaavat kyllä, myönnämme.

Mutta naiset eivät myönnä totutta, vaan piilottavat kivikautiset vaistonsa "kemian" alle. Enhän minä välittänyt siitä että mies oli pitkä, komea ja menestynyt...oli vain sitä kemiaa.

Tästä syystä naisia "syyllistetään", koska te valehtelette.

• TyhjätTynnyrit
        1212 kirjoitti:

Syy miksi miehiä ei syyllistetä, niin kuin asiaa kuvaat, on se että miehet myöntävät avoimesti että 20-22v kaunottaret ovat p/s-markkinoilla korkeimmassa asemassa. Niinhän MAT esittää. Miehet haluavat aina kauniin ja nuoren naisen, naiset oman ikäisensä tai hieman vanhemman komean miehen jolla on korkea status.

Jos sinä kirjoitat että niin mutta miehet haluavat 20-22v kaunottaria riippumatta ovatko itse nuoria tai vanhoja...miehet vastaavat kyllä, myönnämme.

Mutta naiset eivät myönnä totutta, vaan piilottavat kivikautiset vaistonsa "kemian" alle. Enhän minä välittänyt siitä että mies oli pitkä, komea ja menestynyt...oli vain sitä kemiaa.

Tästä syystä naisia "syyllistetään", koska te valehtelette.

20-22 -vuotiaat kaunottaret eivät ole laajalti sivistyneitä, koska laajan sivistyksen hankkiminen vie aikaa. Älykkäitä he voivat olla ja moni onkin älykäs, mutta ilman sivistystä he ovat vain tyhjiä kuoria. Hetken hauskoja, mutta ....

• 1212
        TyhjätTynnyrit kirjoitti:

20-22 -vuotiaat kaunottaret eivät ole laajalti sivistyneitä, koska laajan sivistyksen hankkiminen vie aikaa. Älykkäitä he voivat olla ja moni onkin älykäs, mutta ilman sivistystä he ovat vain tyhjiä kuoria. Hetken hauskoja, mutta ....

Miehet ja naiset haluavat eri asioita. Historiasta tai taloudesta voi jutella kavereiden kanssa, miehellä ei ole tarvetta "katsoa naista ylöspäin" älyllisesti. Jos 20-22v nainen on seksikäs, saa hän halutessaan sivistyneen miehen. Sivistynyt nainen taas ei välttämättä saa, ellei hän ole nuori ja kaunis. Status (koulutus, ammatti, tulot) nostaa miehen arvoa p/s-markkinoilla, muttei naisen.

• qwerssdf
        TyhjätTynnyrit kirjoitti:

Sivistys ilman älyä/viisautta on pelkkää likaa vesisateessa. Et kykene koskaan ajattelemaan itsenäisesti sivistys pohjana. Äly ja viisaus ovat pohja jolla voit kerryttää elämänpisteitä. Sivistys on ihmisen keksimä normi joka rinnastetaan usein järjen kanssa. Sillä luokitellaan ihmisiä. Älykäs ja viisas ihminen kykenee kyseenalaistamaan tämän ja näkee sivistyksen pimeän puolen.

• qwerssdf kirjoitti:

Sivistys ilman älyä/viisautta on pelkkää likaa vesisateessa. Et kykene koskaan ajattelemaan itsenäisesti sivistys pohjana. Äly ja viisaus ovat pohja jolla voit kerryttää elämänpisteitä. Sivistys on ihmisen keksimä normi joka rinnastetaan usein järjen kanssa. Sillä luokitellaan ihmisiä. Älykäs ja viisas ihminen kykenee kyseenalaistamaan tämän ja näkee sivistyksen pimeän puolen.

Hyviä mietteitä......

• kurpan_joutsenlaulu

Minusta naiskoomikoita on vähän, koska nainen ei erityisesti hyödy hauskuudestaan, ainakaan paruituessa. Sillä, tajuaako nainen jonkun vitsin olevan itsessään hauska kertojasta riippumatta, ei ole merkitystä miehille. Hottsibeibi vie voiton, vaikka hänellä olisi pahvilaatikon persoonallisuus.

Ehkä naiset olisivat huumorintajuisempia, jos se tarjoaisi heille jonkinlaista havaittavaa etua parisuhdemarkkinoilla, kuten miehille. Valitsisitteko koskaan tätä koomikkonaista https://www.verkkoviestin.fi/n-piiri/data/kuvat/cache/apa232413.jpg-1000x1000.jpg jonkun missin sijaan? Pointtini ei ole, onko Minna Kivelä oikeasti hauska, vaan mietin yleisesti, nostaako hänen mahdollinen huumorintajunsa pisteitä miesten silmissä. Koomiset kyvyt voivat tehdä rumastakin miehestä naisten silmissä haluttavan, siksi miesten kannattaa yrittää olla hauskoja.

• herrarouva67

Joskus yrittänyt katsella lähinnä naisten tekemää TVkomiikkaa, siis ilmeisesti siinä korostettiin nimenomaan sitä, että miehet on vaan sivuosassa ja ihan hirveen teennäistä ja väkinäistä se oli katsella.

Ranuan kummit oli fiksua, mutta siinäkin oli miehet vissiin aika lailla puikoissa.

Tää joku Kätevä emäntä sitten. En pystynyt sitä edes yhden jakson verran katsomaan, ois ehkä pitänyt yrittää vaan katsoa enemmän. Tosin viime vuosina ei ole ollut yhtäkään hyvää sketsisarjaa. Putous ja Kingi ovat juuri katsomisen arvoista.

• laumatonsielu

Yksi syy miksi pitäisi ottaa ukko kun viimeinkin saa elää vaan itselleen??

• speaklikeachild

Naisilla ei ole huumorintajua mutta niillä on pillu. Revi siitä.

Miehen (hetero) elämän tarkoitus on saada nainen ja pillua jossa huumori voi suuresti edesauttaa miestä tämän tarkoituksen toteutumisessa tai ylipäätään selviytymisessä tajuttuaan tämän karun biologian ja psykologian lain. Naisella ei luonnollisesti samaa tarkoitusta ole, nainen voi siis nauraa, tai jättää nauramatta, ihan mille diipalle tahansa. Nainen ei periaatteessa tarvitse huumoria yhtään mihinkään, se on vain yksi viihdyke ja random pelle muiden joukossa, muuten elämänsä on totisinta torvensoittoa juuri tämän takia.

• huumori.on.pimpistä

Tuosta voisikin päätellä, että koko huumorikin on vain pillun puutteisten miesten keksimä ajanviete. Siitähän se kaikki muukin ylimääräisen puuhastelu tais muutenkin saada alkunsa.

• Liittyy ajatukseen "mitäköhän ne oikein ajattelee jos mä oon tällainen ja teen näin". Hui kauheaa. Kyse on uskalluksesta.

Uskaltaako nainen olla naurunalainen, vaikka kyseessä pitäisi olla tiedostettu asia ja tavoitteenakin olla hassu? Useinhan myös koomikolle nauretaan, eikä pelkästään hänen kertomille jutuilleen.

Kehoittakaa miestä irvistämään, niin naama on niin vinossa ja rutussa että varmasti naurattaa. Kehoittakaa naista irvistämään, niin hän laittaa suun vähän mutruun ja miettii samalla miten voisi samalla kuitenkin näyttää mahdollisimman kauniilta.

Kumman sukupuolen edustajat uskaltaa enemmän ottaa riskejä? Esimerkiksi tekemällä aloitteita vaikka on iso riski saada pakit? Kummat uskaltaa enemmän edetä uralla, eikä olla aina jossain samoissa suojatyöpaikoissa omalla mukavuusalueella? Kummat uskaltaa enemmän sijoittaa rahojaan riskialttiimpiin kohteisiin?

• kurpan_joutsenlaulu

Ei nainen hyödy (miehen tavoin) siitä, että hän on hauska, etenee uralla ja sijoittaa riskialttiisiin kohteisiin. Ei kukaan mies valitse hauskaa, riskejä ottavaa ja rikasta naista, jos vaihtoehtona on joku nuorempi, kauniimpi ja isotissisempi.

Jos kaikkein tavoitelluimmat miehet alkavat pörrätä hauskojen ja rikkaiden naisten ympärillä, naisista voi alkaa löytyä yllättävää kykyä huulenheittoon ja riskisijoituksiin.

• kurpan_joutsenlaulu kirjoitti:

Ei nainen hyödy (miehen tavoin) siitä, että hän on hauska, etenee uralla ja sijoittaa riskialttiisiin kohteisiin. Ei kukaan mies valitse hauskaa, riskejä ottavaa ja rikasta naista, jos vaihtoehtona on joku nuorempi, kauniimpi ja isotissisempi.

Jos kaikkein tavoitelluimmat miehet alkavat pörrätä hauskojen ja rikkaiden naisten ympärillä, naisista voi alkaa löytyä yllättävää kykyä huulenheittoon ja riskisijoituksiin.

"Ei nainen hyödy (miehen tavoin) siitä, että hän on hauska, etenee uralla ja sijoittaa riskialttiisiin kohteisiin. Ei kukaan mies valitse hauskaa, riskejä ottavaa ja rikasta naista, jos vaihtoehtona on joku nuorempi, kauniimpi ja isotissisempi."

Oletko varma että miehet on hauskoja ja huumorintajuisia ainoastaan sen takia että hyötyisivät siitä jotenkin? Eikö huumorin tarkoitus ole se, että kaikilla olisi hauskaa? Ja miksi laitoit tuollaiset naisvaihtoehdot? Ei nuo ominaisuudet sulje toisiaan pois. Se on kyllä totta, että nainen voi pärjätä elämässään ihan vaan olemalla nainen jos löytää jonkun miehen elättämään.

"Jos kaikkein tavoitelluimmat miehet alkavat pörrätä hauskojen ja rikkaiden naisten ympärillä, naisista voi alkaa löytyä yllättävää kykyä huulenheittoon ja riskisijoituksiin."

Entä jos nyt ihan aluksi nainen yrittäisi olla hauska ja miettisi mahdollista rikastumista erikseen?

• kurpan_joutsenlaulu

Laitoin tuollaiset vaihtoehdot, koska minusta tuntuu, että naiset aavistavat, että kauneus tuo heille moninkertaisesti enemmän huomiota kuin hauskuus. Kauneus, hauskuus ja rikkaus eivät tietenkään sulje toisiaan pois, mutta aika harvaa meistä siunataan jokaisella elämänalueella yhtä runsaasti. Ismo Leikolakin voisi olla kaunis, hauska ja rikas, mutta jostain syystä hänellä on vain osa näistä positiivisista ominaisuuksista (lukija päättäköön itse mi(t)kä). Ismo Leikola -tyyppinen mies voi parantaa suosiotaan vastakkaisen sukupuolen silmissä olemalla hauska, mutta uskon että Ismo Leikolan näköisen naisen mahdollisuudet elämässä ja parisuhdemarkkinoilla eivät parane samassa määrin hauskoilla jutuilla, vaan pikemminkin kauneusleikkauksilla ja kuntosalilla.

Antakaa joku esimerkki jossa suosisitte naisen hauskuutta jonkun muun positiivisen ominaisuuden kustannuksella. Naiset voivat esimerkiksi antaa anteeksi miehen vaatimattoman ulkonäön, jos mies saa naisen nauramaan (tai tienaa rahaa saamalla muut nauramaan). Tekisivätkö miehet samoin? En tarkoita, että miehet olisivat jotenkin pahoja, mutta minusta tuntuu, etteivät miehet arvosta hauskuutta naisissa samalla tavalla kuin naiset miehissä. Naisen pitäisi olla hauska nuoruuden ja isotissisyyden LISÄKSI, kun taas nainen voi ihastua mieheen juuri hauskuuden vuoksi, koska se korvaa muita puutteita (vaikka lyhyyttä tai lihavuutta).

• kurpan_joutsenlaulu kirjoitti:

Laitoin tuollaiset vaihtoehdot, koska minusta tuntuu, että naiset aavistavat, että kauneus tuo heille moninkertaisesti enemmän huomiota kuin hauskuus. Kauneus, hauskuus ja rikkaus eivät tietenkään sulje toisiaan pois, mutta aika harvaa meistä siunataan jokaisella elämänalueella yhtä runsaasti. Ismo Leikolakin voisi olla kaunis, hauska ja rikas, mutta jostain syystä hänellä on vain osa näistä positiivisista ominaisuuksista (lukija päättäköön itse mi(t)kä). Ismo Leikola -tyyppinen mies voi parantaa suosiotaan vastakkaisen sukupuolen silmissä olemalla hauska, mutta uskon että Ismo Leikolan näköisen naisen mahdollisuudet elämässä ja parisuhdemarkkinoilla eivät parane samassa määrin hauskoilla jutuilla, vaan pikemminkin kauneusleikkauksilla ja kuntosalilla.

Antakaa joku esimerkki jossa suosisitte naisen hauskuutta jonkun muun positiivisen ominaisuuden kustannuksella. Naiset voivat esimerkiksi antaa anteeksi miehen vaatimattoman ulkonäön, jos mies saa naisen nauramaan (tai tienaa rahaa saamalla muut nauramaan). Tekisivätkö miehet samoin? En tarkoita, että miehet olisivat jotenkin pahoja, mutta minusta tuntuu, etteivät miehet arvosta hauskuutta naisissa samalla tavalla kuin naiset miehissä. Naisen pitäisi olla hauska nuoruuden ja isotissisyyden LISÄKSI, kun taas nainen voi ihastua mieheen juuri hauskuuden vuoksi, koska se korvaa muita puutteita (vaikka lyhyyttä tai lihavuutta).

Edelleenkin kysymys: miksi mietit hauskuutta vain siltä kantilta miten nainen voi sen avulla hyötyä? Ainakin minusta hauska nainen on mukavampi kuin passiivinen nainen, joka odottaa että miehet viihdyttävät. Harmi että hauskoja ja huumorintajuisia naisia on niin vähän. Ei se hauskuus ole mistään muusta ominaisuudesta pois.

"Naiset voivat esimerkiksi antaa anteeksi miehen vaatimattoman ulkonäön, jos mies saa naisen nauramaan (tai tienaa rahaa saamalla muut nauramaan)."

Et usko tuota itsekään. Kuinka moni nainen hyväksyy itselleen ruman miehen, jos mies on hauska? Ei kukaan. Mutta tässäkin asiassa, hauskuudesta voi olla hyötyä ihan muussa mielessä. En minä ainakaan mieti vitsiä kertoessani miten siitä hyödyn.

• Ex--PUA

*aplodit*

Tämä pitää paikkansa!

Tuon sain huomata jo joskus teininä kun ällisteltiin jonkun muijan nauravan tyhmille jutuille.

Toisaalta kukapa ei olisi huomannut että nainen on pihalla kuin lumiukko, kun kerrot maailman parhaimpiin lukeutuvan jutun sille.

Yhdistelmä tapahtui kun olin naurattanut yhtä naista koko illan, ja seuraavalla kerralla kun minä, ja sen kaveri olimme tupakalla, heitin jutun jota se ei tajunnut, mutta sen kaveri tajusi viiveellä, jolloin sekin alkoi nauramaan.

Ensimmäisellä kerralla tietty se saattoi tajuta juttuja, mutta koska tykkäsi minusta, se nauroi kaikelle. Toisella kerralla taas joukkosieluisuus auttoi.

• Se viimeisenä nauraa, joka tajuaa hitaiten.

Tuo on kyllä totta että nainen nauraa ehdottomasti sellaisen miehen jutuille enemmän johon on ihastunut ja joka on komea. Ruman miehen jutuille ei osoiteta nauramalla suosiota niin helposti. Itse asiassa sosiaalinen kanssakäyminen naisten kanssa tietyissä tilanteissa on huomattavasti helpompaa komeille miehille, koska naisille ruma mies on kuin ilmaa, johon varmuuden vuoksi täytyy pitää etäisyyttä ja olla mahdollisimman kylmä.

• mulkosilmä
        super-atm kirjoitti:

Se viimeisenä nauraa, joka tajuaa hitaiten.

Tuo on kyllä totta että nainen nauraa ehdottomasti sellaisen miehen jutuille enemmän johon on ihastunut ja joka on komea. Ruman miehen jutuille ei osoiteta nauramalla suosiota niin helposti. Itse asiassa sosiaalinen kanssakäyminen naisten kanssa tietyissä tilanteissa on huomattavasti helpompaa komeille miehille, koska naisille ruma mies on kuin ilmaa, johon varmuuden vuoksi täytyy pitää etäisyyttä ja olla mahdollisimman kylmä.

Naisen huumorintaju voi kääntyä häntä itseään vastaan. Esimerkiksi jotkut pällit kuvittelevat, että se tarkoittaa, että naiselta heruu helpommin tai että naisella on aivan erityisen kivaa juuri heidän seurassaan ja siksi naista kannattaakin yrittää. Jos nainen ei tätä halunnut, niin olisko pitänyt olla vähemmän sosiaalinen väärinkäsityksen ennaltaväistämiseksi.

Joillakin naisilla voi olla kokemusta yksittäisistä "rumista" miehistä, jotka haluavat sitä suosiota huumorilla ja tarkkailevat ja tuijottavat naisia, että naurattaako niitä nyt varmasti juuri hänen juttunsa ja olisiko nyt saumoja, jos joku vaikka hymyilee. Kaikille huumori ei ole vain kollektiivinen tunnelman luoja ja ylläpitäjä, vaan siinä on omat itsekkäät ajatukset taustalla ja joidenkin kohdalla ne totisesti NÄKYVÄT PÄÄLLE.

• anusmaster

Fiksujäbä saanko aplodeerata seisten. Oli niin mahtava analyysi naisista!

• fiksujäbä24

Yks juttu minkä olen myös huomannut on, että mitä huumorintajuisempi nainen, niin sitä enemmän se on sellainen "poikatyttö" ja vastaavasti mitä naisellisempi niin sitä vähemmän huumorintajua ja sitä enemmän se huumorintaju on juuri tuollaista pelkkää sosiaalista liimaa ja hyväksynnän osoitusta tai hakemista. Tästä voi päätellä, että huumorintaju liittyy meidän kulttuurin sukupuolirooleihin ja jos nainen on kasvanut naiselliseksi, eli sellaiseksi mikä meidän kulttuurissa naiselliseksi koetaan, niin hänelle ei ole kehittynyt huumorintajua, eli yksi aika isokin ajattelun alue on jäänyt kokonaan kehittymättä.

• hukuhkjhk

Täytyy sanoa, että siltä se vähän tuntuukin ja sellaisen tunnelman vitsien murjominen saa aikaan. Tietyissä hetkissä huumori pilaa kiihottavan seksuaalisen jännitteen aika totaalisesti ja siten ehkä myös vitsikkään ihmisen seksuaalisen statuksen arvo vähenee.

Olen itse melko viehättävä ja sen lisäksi älyllisyyteni vuoksi kykenen repäisevään tilannekomiikkaan. Joskus se on paikallaan ja joskus hienotunteisuuden vuoksi on parempi pitää suunsa kiinni.

Aloituksissa mainitsit, kuinka naiset nauravat niiden miesten jutuille, joista ovat kiinnostuneita. Tämä varmasti pitää jossain määrin paikkaansa ja miksipä ei. On ensinnäkin ihan peruskohteliasta edes hymyillä, kun joku valopää yrittää kertoa jotain huvittavaa ja toiseksi tilanteessa, jossa on seksuaalista latautuneisuutta, niin nauru saattaa olla herkässä. Loppuun sanoisin vaan, että no millä tavalla me naiset EMME yrittäisi viehättää niitä miehiä, joista olemme kiinnostuneita...?

• bvghi6yfcyuhf

Aika harvalla on ns. hyvä huumorintaju vaan höhötetään paskoille vitseille, pieruhuumorille tai muille ihmisille. Erittäin harva nainen tai mieskään osaa nauraa itselleen saati vastata arvosteluun tms. huumorilla ottamatta itseensä.

Saisi olla enemmän naisia tyyliin Niina Lahtinen ja Pirjo Heikkilä.

• khjggfjj

Makuasia mikä huumori on hyvää ja mikä huonoa. Pääasia, että tajuu mihin väliin huumori sopii. Jatkuvasti hihittelevät naiset antaa itsestään oudon kuvan. Tärkeintä on just kyky nauraa itselleen ja taito käsitellä negatiiviset asiat sopivan humoristisesti. Ja kyllä on myös erittäin huumorintajuisia naisia. Tosikko nainen ei tee itsestään kiinnostavaa edes täydellisellä ulkonäöllä.

• 1221345

Se on varmaa että JOS nainen haluaa lisääntyä!! niin ette te "naiset" mene gorillojen luokse eläintarhaan panettamaan itseänne,vaa kyllä te miehen otatte sänkyynne panemaan itsenne paksuksi.
      Tää on faktaa siitä etteikö naiset tarvi miestä jonkin asian täyttämiseen naista kohtaan.

• Kiitossiitä

Ainakin tästä aloituksesta sai tämä nainen kunnon aamunaurut!!!

• thisishumor

Ex-Pua ja superatm ovat huumorintajuttomia kakkapyllyjä, jotka paasaavat otsa mytyssä vakavaa asiaa naisten turmiollisuudesta. Heti jos teille heittää vitsiä eli pilkkaa teidän totuuksia, niin alkaa herjaaminen. Missä se teidän huumorintaju on?

• Voin kertoa , että minun huumorintaju oli tosi huonon, kunnes löysin tämän keskustelu palstan , kiitos luojan ;D Huumorin tajuni nousi pilviin 1000% kun luin täällä ihmisten juttuja varsinkin naisten hypergamiasta !
      Montako keskustelijaa tarvitaan keskustelemaan naisten hypergamiasta?
      No , only one : ExPUA tietää yksistään kaiken hypergamiasta !

• vm7000

Palataan asiaan, kun olet tuplannut ikäsi ja kerännyt todellista elämänkokemusta.

• PahaAkka

Se, että naiset nauravat miesten jutuille sosiaalisen hyväksymisen merkiksi, ei oikeastaan liity huumorintajuun. Vaan siihen sosiaaliseen hyväksyntään.

Mitäpä luulet, heittääkö naiset läppää keskenään? Joo. Kyllä ne heittää ja nauraa katketakseen, mutta miehet ei välttämättä pääse tästä osalliseksi millään tavalla. Naisten ja miesten huumori on monesti vähän erilaista, joten naisten on useimmiten ihan turha yrittää naurattaa miehiä. Kun ei siitä mitään hyötyä ole eikä ne miehet välttämättä kuitenkaan tajua.

Mutta tyypillisenä miehenä tietenkin pidät miestä normina ja ihmettelet miksei nainen ole samanlainen. Ja kun se ei ole samanlainen, se on tietysti huonompi :D

• Edwardo_ja_taustatapetti

No naisporukoissa toisinaan ainoana miehenä viipottaessa voi kyllä yhtyä... haa haa... tuohon huumorin erilaisuuteen. Naisilla se on lähinnä heikkoa ja miehillä vaihtelevaa. Toki on hauskojakin naisia, mutta harvinaisuuksia nämä ovat kuten veljet ovat esittäneetkin tässä ketjussa.

Muutenkin hyvää puintia tässä ketjussa! Eikä tämä ollu pillunkostutusvitsi! Mutta laumasieluisuudesta ja kyvykkyyden hajonnan eroista sukupuolten välillähän nämä erot juontuvuvat. Ei kenenkään pidä siitä suuttua, koska hyvähän nämä on ite kunkin tiedostaa.

• PahaAkka

Niin se, että naisten huumori on ehkä vähän erilaista, tarkoittaa sun mielestä tietenkin että se on huonoa? Koska se ei ole samanlaista kuin miehillä. Ja suurinosa miehistä on tietty ihan ratkiriemukkaita vitsiniekkoja. Hohhoijakkaa..

• Edwardo_hirnujat
        PahaAkka kirjoitti:

Niin se, että naisten huumori on ehkä vähän erilaista, tarkoittaa sun mielestä tietenkin että se on huonoa? Koska se ei ole samanlaista kuin miehillä. Ja suurinosa miehistä on tietty ihan ratkiriemukkaita vitsiniekkoja. Hohhoijakkaa..

No ei ne naisten jutut niin hirveänä naurata ja perustuu aivan muuhun kuin kekseliäisyyteen, mikä itteä eniten naurattaa. Niin sanottu musta huumorikin on kovin kevyttä tekijämiehiin verrattuna. Koitan silti hymyillä mukana ja onhan pelkkä naisjoukkion mukana riekkuminen sinänsä jo hauskaa. Enkä tietenkään ole mikään ylin auktoriteetti tässäkään asiassa vaan jokainen saa nauraa kun naurattaa.

Ja omasta mielestä sanoin, että miesten huumori on vaihtelevaa niin hyvässä kuin pahassakin. Parhaat ja paskimmat hassuttelijat löytyy miehistä. Löytyy myös naisille sopivia keskinkertasiakin.

Ja jotta viesti ei olisi kovin sovinistinen, niin naiset ovat yleisesti ottaen paljon kauniimpia!

• 5th

Kyllä minä naisena myönnän ihan suoraan sosiaalisissa tilanteissa useinkin nauravani jutuille, jotka eivät ole lainkaan hauskoja. Jos kertoja on esim. perheenjäsenelleni tärkeä ja läheinen, pyrin olemaan kohtelias, vaikka jutut olisivat puujalkavitsien tasoa. Aito huumori kukkii sitten vähän muissa tilanteissa.

• Jassuka

Hahhaa. Tämäkin juttu sai kovasti nauramaan. Oli niin vitsikäs kaikenkaikkiaan, etten voinut mitenkään olla hirnahtelematta lukiessani. Onko se sitten kumpaa huumorintajua vai paskalle jutulle nauramista? :))

Hienosti karrikoitu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      132
      3346
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      38
      2643
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2475
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      2348
    5. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      30
      2083
    6. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      115
      1780
    7. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      174
      1448
    8. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      314
      1432
    9. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      312
      1331
    10. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      66
      1178
    Aihe