en onnistu

epätoivoinenv.v

Aina kun olen ratsastuskisoissa hoitoponillani, jotakin menee pieleen!
Tunneilla kaikki menee täydellisesti, mutta heti kun päästään kisaamaan niin kaikki menee pieleen!!!!
Seurakisoissa on nuo johteet, joiden ohi poni ei suostu menemään, ja seurakisat taas ensi viikolla >_< mikä avuksi, kun johteiden kanssa ei saa harjoitella?
Ja sitten toinen juttu on kun olin juuri vähän aikaa sitten harjoituskisoissa, ja juuri kun tuntui että menee hyvin, niin vika puomi alas!! :'( Ei olla suoritettu ponin kanssa yhtäkään puhdasta rataa vaikka vuosi on kisattu!
Oisko mitään neuvoja D:

Ja ratsastan ihan samalla tavalla kuin tunnillakin, enkä jännitä yhtään, joten ei voi johtua siitäkään.......

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zip--

      Seuratasolla kannattaa nyt ensimmäisenä muistaa, että tärkeintä on saada kisakokemusta ja hyviä ratoja. Puomin tiputus voi toki harmittaa, mutta turha sitä on pidempään murehtiä, etenkin jos rata oli muuten hyvä. Hevonenkin tekee virheitä.

      Yksi tavallinen virhe on, että yrittää liikaa. LÄhtee ratsastamaan nopeaa rataa, vaikka taidot ei siihen vielä riitäkään ja sitten tulee niitä virheitä. Tärkeää olisi pyrkiä rauhalliseen ja tasaiseen menoon. Sitä ehtii sitten myöhemmin tähtäillä voittoon, kun kokemusta ja hyviä ratoja kertyy enemmän alle.

      Oletko ehdottanut opettajalle, että harjoittelisitte enemmän "mörköesteitä" eli johteita ja muita ongelmallisempia esteitä. Jos hevonen radalla vähän arkoo, on tärkeää pitää pohkeet kiinni ja kannustaa hevosta riittävästi. Varo ettet liian aikaisin nouse kevyeen istuntaan tai lähde heittämään ohjia löysäksi.

      • epätoivoinenv.v

        Kiitos paljon avusta <3
        Voisin kysyä noista "pelottavista" esteistä opettajalta..


    • Olen samaa mieltä Zipin kanssa. Jos hevonen pelkää jotakin, se täytyy totuttaa siihen, eli jos on jokin este tai tässä tapauksessa ne johteet, juuri niitä sitten pitäiskin harjoitella, että hevonen niihin tottuisi.

      Varothan myös jännittymästä itse, kun lähestyt tällaista ongelmaestettä? Hevonen vaistoaa sen herkästi ja sitä alkaa helposti pelottaa entistä enemmän kun se ajattelee että ratsastajakin pelkää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      74
      2210
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1731
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      157
      1586
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1378
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1372
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      290
      1217
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1089
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1053
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1052
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      912
    Aihe