en onnistu

epätoivoinenv.v

Aina kun olen ratsastuskisoissa hoitoponillani, jotakin menee pieleen!
Tunneilla kaikki menee täydellisesti, mutta heti kun päästään kisaamaan niin kaikki menee pieleen!!!!
Seurakisoissa on nuo johteet, joiden ohi poni ei suostu menemään, ja seurakisat taas ensi viikolla >_< mikä avuksi, kun johteiden kanssa ei saa harjoitella?
Ja sitten toinen juttu on kun olin juuri vähän aikaa sitten harjoituskisoissa, ja juuri kun tuntui että menee hyvin, niin vika puomi alas!! :'( Ei olla suoritettu ponin kanssa yhtäkään puhdasta rataa vaikka vuosi on kisattu!
Oisko mitään neuvoja D:

Ja ratsastan ihan samalla tavalla kuin tunnillakin, enkä jännitä yhtään, joten ei voi johtua siitäkään.......

3

81

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zip--

Seuratasolla kannattaa nyt ensimmäisenä muistaa, että tärkeintä on saada kisakokemusta ja hyviä ratoja. Puomin tiputus voi toki harmittaa, mutta turha sitä on pidempään murehtiä, etenkin jos rata oli muuten hyvä. Hevonenkin tekee virheitä.

Yksi tavallinen virhe on, että yrittää liikaa. LÄhtee ratsastamaan nopeaa rataa, vaikka taidot ei siihen vielä riitäkään ja sitten tulee niitä virheitä. Tärkeää olisi pyrkiä rauhalliseen ja tasaiseen menoon. Sitä ehtii sitten myöhemmin tähtäillä voittoon, kun kokemusta ja hyviä ratoja kertyy enemmän alle.

Oletko ehdottanut opettajalle, että harjoittelisitte enemmän "mörköesteitä" eli johteita ja muita ongelmallisempia esteitä. Jos hevonen radalla vähän arkoo, on tärkeää pitää pohkeet kiinni ja kannustaa hevosta riittävästi. Varo ettet liian aikaisin nouse kevyeen istuntaan tai lähde heittämään ohjia löysäksi.

• epätoivoinenv.v

Kiitos paljon avusta <3
        Voisin kysyä noista "pelottavista" esteistä opettajalta..

• Olen samaa mieltä Zipin kanssa. Jos hevonen pelkää jotakin, se täytyy totuttaa siihen, eli jos on jokin este tai tässä tapauksessa ne johteet, juuri niitä sitten pitäiskin harjoitella, että hevonen niihin tottuisi.

Varothan myös jännittymästä itse, kun lähestyt tällaista ongelmaestettä? Hevonen vaistoaa sen herkästi ja sitä alkaa helposti pelottaa entistä enemmän kun se ajattelee että ratsastajakin pelkää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      342
      4332
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      142
      2428
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2056
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1571
    5. Eikö me voitais

Vaan harrastaa seksiä kun muusta ei tule mitään
      Ikävä
      26
      1107
    6. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      42
      1094
    7. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      22
      1005
    8. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      140
      999
    9. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      989
    10. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      337
      931
    Aihe