Miltä selän venyttäminen taaksepäin kuuluu tuntua?

Venyttelijä

Eli siis... Olen aloittanut joukkuevoimistelun ja pitäisi saada vähän lisää selkäliikkuvuutta. Teen sellaisia liikkeitä kuin:
-silta
-kyynärsilta
-linnunpesä/kultakala (jalat päähän makuulla)
-selän taivutus taaksepäin käsillä työntäen maasta makuulta
-selän "heitto" taaksepäin spagaatissa ollessa
Ja minusta selän vääntäminen/venyttäminen näissä liikkeissä ei tunnu pieneltä venyttämiseltä vaan sattuu vähän. Ja seuraavana päivänä selkä on kipeä... Mutta ei kauaa, vaan kipu menee ohi parissa päivässä. Pitääkö selkään siis sattua että se venyy ja tulee liikkuvammaksi (koska spagaatin venytys tuntuu siltä miltä venymisen pitäs tuntua) vai olenko ainut jonka selkä on tälläinen? :0 olis kiva jos joku voinistelia osais kertoo... :D

3

281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voimistelija112

      Kokeile tehdä selkäliikkeitä. Saat lisä tietoa lääkäriltä.

    • outoselkä

      Minulla on ihan saman lainen selkä, varmasti normaalia. Vaikka uusissa venytyksissä vähän sattuukin, niin kun sen kestää niin venyy hyvin. Minä harrastan akrobatia voimistelua ja saan kyllä skorppioonin ja siitä sitten suoristuksenkin vielä

    • rytminen

      Minulla oli nuo täysin samat ongelmat viime jouluna, mutta ajattelin sen olevan normaalia. Niinpä jatkoin ja aloin ahnehtia venytyksiä niin, että tein niitä joka ilta ja revin vain enemmän ja enemmän. Lopuksi tilanne oli se, etten päässyt enää kävelemään kunnolla ja kipu oli aivan järkyttävä. Lääkärissä sitten todettiin rasitusmurtuma ja lannevika minkä takia minun täytyy lähiaikoina lopettaa voimistelu koska selkä ei vain kestä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2800
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2011
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1538
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      979
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe