Kertokaa pesäpallon ystävät.

Tämä aihe voi olla jo keskusteltu, mutta en jaksanut alkaa selailemaan vanhoja ketjuja. Eli voisko joku pesäpallon asiantuntija ystävällisesti kertoa minulle, että miksi pesäpallo tulokset ja sarjataulukot kerrotaan aina kaupunkien, eikä seurojen nimillä? Esim. Alajärvi, Sotkamo, Kouvola, Vimpeli..... jne. Eihän missään muussakaan lajissa näin toimita, vaan aina puhutaan seuroista, niinkuin Tappara, Kärpät, Hjk, Haka, Kups, Kouvot, KTP, Saipa...jne???
1275
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 1

Vanhimmat

Se on joku muinaisjäännetapa. Ollut jo 70-luvulta, silloin tosin Jyväskylä oli Kiri taikka Lohi, kun heillä kaksikin seuraa ylimmällä sarjatasolla eli mestaruussarjassa. Sikäli tuo paikkakuntanimitys menee metsään, että Koskenkorva (josta Koskenkorvan Urheilijat) on Ilmajoen taajama. Eli pitäisi olla Ilmajoki. Vaikka Pattijoen kunta liittyi Raahen kaupunkiin, niin Pattijoella edelleen pelataan eli pitäisi olla Pattijoki.
Itse myös olen mieltä, että pitäisi olla seuralyhenteet: AA, Jymy, JymyJussit, Kiri, Veto, Tahko... Urheiluruudussa on vuodesta toiseen potkupallojoukkueen lyhenne MYPA (versaalilla), mutta itse seura lyhentää nimen että MyPa: Myllykosken Pallo. Jopa Ruotsin television tekstitv-uutisissa seura osataan lyhentää oikein. Onhan KuPs, ei Kups tai KUPS tai Hjk vaan HJK....

Äänestä

Kommentoi aloitusta

Mika401 kirjoitti:

Tämä aihe voi olla jo keskusteltu, mutta en jaksanut alkaa selailemaan vanhoja ketjuja. Eli voisko joku pesäpallon asiantuntija ystävällisesti kertoa minulle, että miksi pesäpallo tulokset ja sarjataulukot kerrotaan aina kaupunkien, eikä seurojen nimillä? Esim. Alajärvi, Sotkamo, Kouvola, Vimpeli..... jne. Eihän missään muussakaan lajissa näin toimita, vaan aina puhutaan seuroista, niinkuin Tappara, Kärpät, Hjk, Haka, Kups, Kouvot, KTP, Saipa...jne???

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu