Arven liikakasvu ja tatuointi

birdtattoo

Olen ottanut aiemmin lävistyksen korvan rustoon, johon syntyi patti. Lääkäri tunnisti sen hypertrofiseksi arveksi, ja se katosikin muutamien kuukausien päästä. Tiedän siis, että minulla on taipumusta arven liikaksvuun. Kuulemma tällainen riski voi olla myös tatuoinnin kanssa, eli tatuoituun kohtaan saattaa syntyä ylimääräistä kudosta (hypertrofiset arvet kyllä tosin lähtevät ajan myötä). Kannattaako tämän takia jättää haaveet tatuoinnista, vai onko tämä arpeutuminen yleisempää vain korvassa? Onko kellään muulla ollut samanlaista ongelmaa?

1

1102

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bored

Moi! Minulla on olkapäässä arpi, johon muodostui liikakasvua tikkien jälkeen. Siihen muodostui ihan selvästi kohollaan oleva arpi, joka on paljon isompi kuin varsinainen leikkaushaava oli. Silti minulla on kaksi tatuointia, yksi nilkassa ja yksi ranteessa. Kumpaankaan tatuointiin ei ole arven liikakasvua muodostunut. Osittain syy voi olla siinä, että tatuointi ei ole läheskään yhtä syvä kuin tikattu haava, mutta osittain syy voi olla myös tatuointien paikassa tai vaikka jälkihoidon tehokkuudessa. Olkapäähän en ole kokenut tarvetta ottaa tatuointia, joten en tiedä, miten siellä kävisi. Vaikea sanoa, miten kenenkään toisen iho tatuointiin reagoi, mutta omalla kohdallani olen siis pystynyt tatuointeja ottamaan ilman mitään ongelmaa. Riskihän toki on aina olemassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?

Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      638
      8516
    2. Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen

KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      351
      3275
    3. Pikkunaiselle terkkuja

Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi
      Ikävä
      430
      2305
    4. Kuinka paljon on

Merkitystä seksillä kun valitset kumppania?
      Ikävä
      128
      1367
    5. Kauniit naiset

Ketkä ne on suomussalamen kauniimpie naisie?
      Suomussalmi
      34
      1355
    6. Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."

Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl
      Tv-sarjat
      15
      1285
    7. Kuka on mystinen heppamies?

Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      1221
    8. Muutto ei ratkaise mitään.

Sielläkin on naapurit. 😉 Nähdään?
      Ikävä
      94
      1137
    9. Olet vieläkin täällä

Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h
      Ikävä
      65
      1085
    10. Kuinka hyvin tunnet kaivattusi?

kuinka hyvin tunnet kaivattusi?
      Ikävä
      46
      943
    Aihe