Isokokoisten topit

Harmistunut

Vaateteollisuus tarjoaa meille isokokoisille samanmallisia toppeja ja t-paitoja, kuin hoikemmille. Käsittämätöntä! Telttamaista leveyttä saattaa olla, mutta pituus on aina sama, kuin pienissä koissa, ainakin näyttää siltä.
Kuten tiedämme ja näitä yllemme kiskoneina, näemme ne ei meidän yllä näytä koskaan samanlaisilta, kuten hoikilla.
Sellaset topit ja paidat mitkä hoikkien yllä kuvastoissa aina näyttää pitkiltä, ne on meidän isokokoisten ja rintavien yllä lähes boleropituisia. Koska se pituus menee ja häviää siihen leveyteen. Näin siinä siis käy kun paksuvartaloinen laittaa tuollaisen paidan tai topin ylleen, pömpöttävä maha ja rinnat nostaa helman ylös ja napa näkyy naapuriin.
Miksi vaateteollisuuden vaatesuunnittelijat eivät ymmärrä, ettei isokoisille pullukoille voi tehdä samalla mallilla vaatteita, kuin hoikille? Mahakkaan ja rintavan paidoissa pitäisi olla etukappale aina hieman pidempi, ettei tule tätä helman nousua.
Millaisia tomppeleita onkaan vaatesuunnittelijoina, piruilevatko he jopa meille isokokoisille, näillä napavaatteilla?
Koskahan tulisi sellainen aika, että löytäisi valikoimista, hieman vartalonmyötäisiäkin, kauniita, hyvin istuvia ja pepun ja mahan peittäviä toppeja ja paitoja? Isokokoisten paitojen ja toppejen ei tarvitsisi aina olla sellaisia liehuvia kaapuja tai telttoja. Kaiken lisäksi, vielä lyhyitä sellaisia!
Ikinä en enää osta näitä rumia paitoja ja toppeja, paitapuseroita, jotka on aina liian lyhyitä ja tekevät minusta entistä pallomaisemman ja pömppömahamaisen näköisen.
Tästä lähtien teetän kaikki paitani ja puseroni ja haistatan osaamattomalle vaateteollisuudelle pitkät.

7

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rumia_toppeja

      Toppeja löytyy isojakin(lue leveitä) kokoja, mutta ne täällä Suomessa myytävät on lyhyitä ja tiukkoja, ei löydy leveneviä, tai symmetrisiä helmoja. Joihinkin kapeisiin pitkiin toppeihin ommeltu vain helmaa kiertämään, joku tekokuituinen pitsi. Sellaisen kun pullea päälleen laittaa, on kuin makkara kuoressa.

    • kittanaeikelpaa

      Ja taas niin samaa mieltä! Pitkänä ja pyöreänä, ei niin rinnakkaana kuitenkaan olen kauan etsinyt pepun peittäviä, a-linjaisia, vartaloa myötäileviä, mutta ei kiristäviä toppeja ja kyllä on ollut vaikeaa :/. Silloin tällöin tullut vastaan hyviä, mutta yleensä olleet ruotsalaisvaateketjujen sattumalöytöjä... Esim. suomalaisen Finnwearin plus-mallistossa ei ole yhtään mitään!! En ymmärrä miksi ei?

      • kittanaeikelpaa

        http://nansoshop.com/Finnwear/PLUS/PLUS-Paidat,-tunikat,-topit/Kello-Plus/p/FW-01-62882-7953

        Tai näköjään olisihan plus-mallistossa edes tämä toppi, mutta kun on loppuun myyty! Mustia näkyy vielä olevan, mutta ei tätä kauniin punaista... Tyypillistä. Hautajaisvaatetta löytyy, mutta ei mitään iloisen kesäistä :(.


    • Suunnitteluvirhe

      Jotenkin tuntuu että suuret koot tehdään vain lisäämällä kaavan mittoja suorassa suhteessa eikä ajatella vartalon mittasuhteiden muutosta.
      Myös tuo värivalikoiman vähäisyys suuressa koossa tuntuu oudolta. Ilmeisesti isokokoisille on "opetettu" että musta väri muka pienentää, mutta todellisuudessa se tekee massivisen vaikutelman. Jokin kirkas väri voisi olla parempi vaihtoehto, mutta itsekin olen todennut että sellaisten löytäminen on todella vaikeaa. Henkilökohtaisesti minulla ongelma on vielä suurempi, koska värianalyysissa todettiin ettei musta vaate sovi minulle koska se mm. "syö" kaiken väri kasvoilta. Siispä minulla ei ole kuin yksi musta pusero jonka olen joutunut hankkimaan hautajaisiin.

      • MyösIso

        Kyllä se musta vaan pienentää...tai jos ei pienennä, niin siinä ei kaikki makkarat erotu yhtä hyvin kuin vastaavassa värikkäässä. Minun mielestäni siis. Ja etenkin housuissa ei selluliitit ja muhkurat ole yhtä korostetun näköisiä.


    • Mävaantaas

      Olen ongelmoinut saman asian kanssa jo vuosia.Topit ovat liian lyhyitä ja kun ostaa ison koon hihattomia paitoja käsiaukot ovat järkyttävän suuria.Roikkuu rumasti kainalosta ja rintsikat ja makkarat näkyy.

    • tuskailuakopissa

      Ostin kiireessä aletangosta XL-kokoisen pitkän t-paidan. Se oli minun päälläni kuin makkarankuori ja sopii loistavasti kokoa 36 olevalle tytölleni, itse olen kokoa 42-44. Vähän aiemmin tein loistolöydön Halpiksesta, kokoa D36/38 oleva levenevähelmainen tunika istuu hyvin ja peittää mahan juuri sopivasti. Harvemmin vaan D-mitoituksen vaatteet sopii kun niissä on se pituus yleensä ongelma, tai sen pituuden puute

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7179
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      32
      2772
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2346
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      96
      2042
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      15
      1746
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1535
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1371
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      33
      1319
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    Aihe