Taso on illuusio

Trighax

Taso on oikeasti toisen henkilön KÄSITYS minun tasostani. Voi siis sanoa, että taso on katsojan silmässä.

Esimerkki:
Menen baariin ja näen kiinostavan tytön. Jännittyneenä menen hänen luokse epävarma ilme kasvoillani ja sanon hädin tuskin päin katsoen "anteeksi enkai mä vaan häiritse, voinko sanoo että mä haluaisin tutustua suhun paremmin." - Tässä vaiheessa naiselle on syntynyt jokin käsitys minun tasostani. Käsityksen ei tarvitse olla faktisesti totta, mutta riittää että se on totta tuolle naiselle.
...tarina jatkuu...
Menen toiseen baariin ja näen kaksi serkkutyttöäni narikassa. Ilahtuneena vaihdamme kuulumisen ja lähdemme iloisin mielin peremmälle baariin. Minä keskellä, tytöt kummallakin puolella iloisesti kikattaen. Näen kiinnostavan tytön ja ohimennen sanon hänelle "moi onko sulla kivaa" hymyillen iloisesti. - Tässä vaiheessa naiselle on syntynyt jokin käsitys minun tasostani. Käsityksen ei tarvitse olla faktisesti totta, mutta riittää että se on totta tuolle naiselle.

23

50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älämieti

Mitä sinusta ajattelen vaikka tekisit mitä. Olen aina vaan ajatellut hyvää. Ja olenhan sillon joskus vuosia sitten nähnyt kaikkea mitä olet tehnyt, enkä siltikkään saanut sinusta huonoa ajatusta.

• RequkA

Niinpä. Tällä palstalla on enemmistö tasouskovaisia, joiden logiikalla taso on nimenomaan ominaisuus joka jonkun mystisen voiman saattelemana tulee muiden tietoon. Outoa on, että yleisin selitys tuntuu llevan että taso on sidottu ulkonäköön, mutta toisaalta taas puhutaan "jännämiehistä".

• Hoh hoijaa. Nuo oli irrelevantteja esimerkkejä. Ei yksittäinen ihmionen päätä sinun tasoasi.

Se mikä ratkaisee sinun tason, on lähteekö kumpikaan noista kahdesta esimerkin tytöstä sinun matkaasi vai lähteekö molemmat.

• NäinMeillä

"Ei yksittäinen ihmionen päätä sinun tasoasi."

Nimenomaan juuri niinhän tapahtuu. Jos tasoa katsotaan sillä, lähteekö joku mukaan, se on juuri yksittäisten ihmisten päätöksistä muodostunut, ei mikään mystinen "yleinen taso".
        Aloittaja toi esiin myös samalla sen hyvän näkökannana että henkilön "taso" voi ihan oikeasti vahdella ajasta ja paikasta toiseen. Toisessa tilanteessa voit olla rennompi ja tasosi muiden silmissä voi olla ihan erilainen kuin toisessa seurassa. Varsinkin ujommat ihmiset ovat rennompia tutuissa ympyröissä ja heistä on muilla yleisesti yleensä positiivisempi kuva kuin vieraammassa ympäristössä joissa he voivat olla hyvin hiljaisia ja huomaamattomia.

• NäinMeillä kirjoitti:

"Ei yksittäinen ihmionen päätä sinun tasoasi."

Nimenomaan juuri niinhän tapahtuu. Jos tasoa katsotaan sillä, lähteekö joku mukaan, se on juuri yksittäisten ihmisten päätöksistä muodostunut, ei mikään mystinen "yleinen taso".
        Aloittaja toi esiin myös samalla sen hyvän näkökannana että henkilön "taso" voi ihan oikeasti vahdella ajasta ja paikasta toiseen. Toisessa tilanteessa voit olla rennompi ja tasosi muiden silmissä voi olla ihan erilainen kuin toisessa seurassa. Varsinkin ujommat ihmiset ovat rennompia tutuissa ympyröissä ja heistä on muilla yleisesti yleensä positiivisempi kuva kuin vieraammassa ympäristössä joissa he voivat olla hyvin hiljaisia ja huomaamattomia.

No nyt taitaa toinen puhua aidasta ja toinen aidanseipäästä.

Sanoisin, että tuo tason vaihtelu lyhyen ajan sisällä oikeasti on hyvin pientä. Ehkä luokkaa KTM-YKTM jos sitäkään.

Jos olet ruma, lihava, lyhyt ujo yms, niin et saa sitä naista, olit sitten yksin baarissa tai työporukan kanssa. Mutta totta on, että joskus supliikki luistaa ja olo on itsevarmempi kuin muulloin.

• Ex--PUA
        BEM kirjoitti:

No nyt taitaa toinen puhua aidasta ja toinen aidanseipäästä.

Sanoisin, että tuo tason vaihtelu lyhyen ajan sisällä oikeasti on hyvin pientä. Ehkä luokkaa KTM-YKTM jos sitäkään.

Jos olet ruma, lihava, lyhyt ujo yms, niin et saa sitä naista, olit sitten yksin baarissa tai työporukan kanssa. Mutta totta on, että joskus supliikki luistaa ja olo on itsevarmempi kuin muulloin.

Minulla tuo määräytyy ns. Kausien mukaan. Ja koska olen huomannut että heittoa on joko pitkittyneistä kuivista kausista sitten ajoittaisiin märkiin, myös naisten tason vaihdellessa, olen turvallisesti ottanut taokseni sen keskiarvon eli KTM.

Ehkä joskus PUA-aikoina olisi saattanut ajautua aivopesuun: "kultti on tehnyt minusta YTMin" :D mutta ei enää.

Nyt lähinnä askarruttaa, että voiko tasoa nostaa itse ja miten paljon?

• Ex--PUA kirjoitti:

Minulla tuo määräytyy ns. Kausien mukaan. Ja koska olen huomannut että heittoa on joko pitkittyneistä kuivista kausista sitten ajoittaisiin märkiin, myös naisten tason vaihdellessa, olen turvallisesti ottanut taokseni sen keskiarvon eli KTM.

Ehkä joskus PUA-aikoina olisi saattanut ajautua aivopesuun: "kultti on tehnyt minusta YTMin" :D mutta ei enää.

Nyt lähinnä askarruttaa, että voiko tasoa nostaa itse ja miten paljon?

"Nyt lähinnä askarruttaa, että voiko tasoa nostaa itse ja miten paljon?"

En nyt ota kantaa tasoihin, koska te viittaatte niillä kokoajan "pinmpan" saantiin, eli koko lähestymistapa on joillekin persoonille "outo", miksi haluta jotain elämää jota ei itse arvosta eikä kuulu omaan persoonaan???

Sanoisin, että minulaisille persoonilla ylin taso on se, kun saat sen oman "helmen", millään muulla ei ole merkitystä, kaikki muu on jotain "lisko elämää".......

Nämä naiset, jotka ovat tässä tasotus jutussanne mukana eivät ole sitä mitä itse arvostan, eli samalla kun arvostelette naisten käytäytymistä, niin samalla osallistutte itse samaan "oravanpyörään"......

• geneettinenkoodi
        MGTOW kirjoitti:

"Nyt lähinnä askarruttaa, että voiko tasoa nostaa itse ja miten paljon?"

En nyt ota kantaa tasoihin, koska te viittaatte niillä kokoajan "pinmpan" saantiin, eli koko lähestymistapa on joillekin persoonille "outo", miksi haluta jotain elämää jota ei itse arvosta eikä kuulu omaan persoonaan???

Sanoisin, että minulaisille persoonilla ylin taso on se, kun saat sen oman "helmen", millään muulla ei ole merkitystä, kaikki muu on jotain "lisko elämää".......

Nämä naiset, jotka ovat tässä tasotus jutussanne mukana eivät ole sitä mitä itse arvostan, eli samalla kun arvostelette naisten käytäytymistä, niin samalla osallistutte itse samaan "oravanpyörään"......

"Nämä naiset, jotka ovat tässä tasotus jutussanne mukana eivät ole sitä mitä itse arvostan, eli samalla kun arvostelette naisten käytäytymistä, niin samalla osallistutte itse samaan "oravanpyörään"......"

hyvin sanottu

• Jassuka

Juu, tasoista on vähän tahtonut tulla kuten joku sanoikin hyvin uskonto. Näkymätön kahle nilkkaan joka estää tutustumasta erilaisiin ihmisiin ja elämään elämää stressaamatta minkä tasoiseksi muut minut määrittelee. Oikeasti kannattaa joskus ajatella piut paut muiden ajatuksista ja mennä rohkeasti eteenpäin ja ottaa ihmiset vastaan sellaisina kun ne vastaan tulee. Ei ole aina kivoja vastaanottoja muttei ikuisesti huonojakaan, kun jaksaa vaan olla välittämättä niistä joille ei kelpaa.

Vähän ylpeyttä ja katse maasta eteenpäin. :)

• Siinä ihan hyviä mietteitä asiasta, näitä on yritettykin palstalla saada "tasottelijoiden" kaaliin.....toivottavasti jotkut irtautuvat näistä kahleista, kun huomaavat kuinka hölmöä itsensä alentaminen on.

• Jassuka
        MGTOW kirjoitti:

Siinä ihan hyviä mietteitä asiasta, näitä on yritettykin palstalla saada "tasottelijoiden" kaaliin.....toivottavasti jotkut irtautuvat näistä kahleista, kun huomaavat kuinka hölmöä itsensä alentaminen on.

Kuka se kissan hännän ylös nostaa, jos ei kissa itse? ;)

Ainakin elämä olisi helpompaa, kun ei antaisi liikaa arvoa arvostelijoiden ajatuksille. Niitä kun aina on ja joka mutkassa, jos niitä haluaa jäädä kuuntelemaan ja heidän mielikseen elää oikein surkeena ja alas painettuna.

Väitän, että elämä alkaa vasta, kun oppii olemaan tyytyväinen omiin valintoihinsa ja kuuntelematta liikaa muita joilla on oma lehmä ojassa tai kauhea halu manipuloida. Onhan se hankalaa sitten joskus tietää kuka oikeasti koittaa työntää pyllystä ja ojentaa auttavaa kättä, varsinkin jos on oikein kovasti ehtinyt laskea persmäkeä ja työntää käden sijaan kätensä lihamyllyyn. :(

• Jassuka kirjoitti:

Kuka se kissan hännän ylös nostaa, jos ei kissa itse? ;)

Ainakin elämä olisi helpompaa, kun ei antaisi liikaa arvoa arvostelijoiden ajatuksille. Niitä kun aina on ja joka mutkassa, jos niitä haluaa jäädä kuuntelemaan ja heidän mielikseen elää oikein surkeena ja alas painettuna.

Väitän, että elämä alkaa vasta, kun oppii olemaan tyytyväinen omiin valintoihinsa ja kuuntelematta liikaa muita joilla on oma lehmä ojassa tai kauhea halu manipuloida. Onhan se hankalaa sitten joskus tietää kuka oikeasti koittaa työntää pyllystä ja ojentaa auttavaa kättä, varsinkin jos on oikein kovasti ehtinyt laskea persmäkeä ja työntää käden sijaan kätensä lihamyllyyn. :(

Juuri näin....

"..aitous on iisii ei tartte ku olla vaan ihan sama, meil on jokasel oma himalaja tietenki otan siipeen ku kiipeen mielummin painun hiitee kun mukiin meen ja sehän just on mahtavaa, ne jotka ei uskonu teki must uskomattoman..."

• kuikuinen

Tästä aiheestahan on tehty paljon elokuviakin. Niitä kutsutaan kai aikuistumisriittifilmeiksi. Siinä joku onneton finninaama on ihan avuton, mutta kunhan se pääsee seksiä harrastamaan, se astuu aikuisten maailmaan uusien haasteiden eteen. Eli silloin rooli muuttuu vonkaajasta vastuullisemmaksi aikuiseksi. Ei mitään tasoja ole olemassakaan.

• ill-uusio

Köyhyys on illuusio. Työttömyys on illuusio.

• tasokasrooli

Onko taso oikeastaan se, mistä puhutaan roolina. Millaisessa roolissa sinä haluat olla ja tulla nähdyksi. Rooli on sellainen mihin meitä myös laitetaan sosiaalisessa toiminnassa. Millaiseen rooliin sinua laitetaan ja millaiseen rooliin sinä suostut, sellaisena sinut nähdään.

• pekkis567484

http://henrylaasanen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/34857-tasokeskustelun-surkea-taso-netissa

"Suomen puoliviralliseksi markkina-arvokeskusteluryhmäksi voidaan nimetä Suomi24:n Sinkut. Siellä keskustelun taso vaihtelee yleensä huonon ja erittäin huonon välillä.

Tasojen (tai markkina-arvojen) ymmärtäminen on yllättävän vaikeaa. Eräs syy vaikeuteen piilee siinä, että tason käsitettä käytetään eri merkityksissä.

Tasolla voidaan tarkoittaa "paikkaa oman sukupuolen haluttavuushierarkiassa". Voidaan ottaa esimerkiksi 100 miestä ja 100 naista ja laittaa heidät paremmuusjärjestykseen oman sukupuolen sisällä. Silloin voidaan ajatella, että samalla sijaluvulla oleva mies ja nainen ovat saman tasoisia."

• happihyppely

tuo postimieskö arvelee oman keskustelun tason olevansa korkealla?

• NäinMeillä

Laasanen kompastuu jatkuvasti samoihin omiin alkuoletuksiinsa joita ilman hänen teoriansa ei ole lainkaan niin yleispätevä kuin hän haluaisi uskoa.
        Ensinnäkin hänen hypoteesisnsa perustuu lähinnä baari-iskemiseen ja sen tuloksiin. Siihen se varmaan sopiikin parhaiten koska se on hyvin nopeatempoista ja lähinnä ulkonäköön ja pinnalliseen sosiaalisuuteen keskittyvää. Todellisessa elämässä vain aika pieni osa parinvalinnasta tapahtuu näissä olosuhteissa. Kun puhutaan tapaamisesta esim. opiskelupaikalla, kaveripiirissä, harrastuksissa jne. tutustuminen ja myös toisen arviointi tapahtuu paljon laajemmilla kriteereillä ja miehen tai naisen "taso" voi olla jotain ihan muuta kuin baarissa mitattuna.
        Toinen perusvirhe on asettaa seksiseuran valinta ja parisuhdevalinta samalle viivalle ja sekoittaa nämä asiat jatkuvasti toisiinsa. Jos Laasasen asteikolla keskitason nainen saa petiin ylätason pelimiehen, se on Laasasen mukaan jotain hienoa jossa nainen saa jotain tasoaan ylempää. Todellisuudessa se nainen voi mielessään toivoa kaikkein eniten pysyvää vakaata parisuhdetta jota se pelimies ei takuulla ole naiselle tarjoamassa. Oliko tuo sitten joku suuri voitto? Näkökulma on siis perinteisen miehinen jossa nimenomaan seksi mahdollisimman kauniin naisen kanssa on saavutusten huipentuma. Laasanen siis tarjoaa naisten osalle saavutukseksi jos saa mahdollisimman hyvän omenan vaikka olisi oikeasti halunnut appelsiinia.

• YohaX

Pekkis: Jos se joka laittaa sata miestä järjestykseen näkee aloittajan esimerkki 1 tilanteen, hän sijoittaa miehen sadan joukossa eri paikkaan kuin silloin jos näkisi esimerkki 2:n tilanteen.

• NäinMeillä

Ja jos sata miestä saa laittaa toiset sata miestä (tai naista) järjestykseen, syntyy yhtä monta eri järjestystä kuin on valitsijoitakin. Toki näistä voidaan valita joku tieteellinen keskiarvo mutta se ei kuvaa todellisuudessa mitään koska parisuhdevalinnat tekee yksilö, ei keskiarvo.

• 7645765476

Miehen taso on jossain määrin hyvinkin abstrakti käsite. Se on paitsi ulkonäkö myös henkinen vahvuus, mieliala, asenne, itsevarmuus, huumorintaju, sosiaaliset kuviot ja ties mitä.

Saman ulkonäkötason mies voi eri henkisillä ominaisuuksilla olla hyvinkin "eri tasoa" naisten silmissä.

• TurhaaPuhetta

Taso on tilastollinen. Jos 100:sta kohtaamisesta 99 kertaa nainen antaa puhelinnumeron, miehen tilastollinen taso on korkea. Jos kaikki naiset pyytävät poistumaan, miestä pidetään yleisesti vastenmielisenä.

Kaikessa yksinkertaisuudessaan MAT on sama kuin, että toiset ihmiset ovat keskimäärin halutumpia kuin toiset.

ATM=ATM=ATM syntyi siitä, että osa alhaisen markkina-arvon miehistä olivat kyllin älykkäitä leikittelemään arvon ja ominaisuuksien käsitteillä. Kun tuote on riittävän huono, sen alhaisesta haluttavuudesta tulee sen ominaisuus. Vrt. lada on paska, koska se on lada.
      Esimerkki:
      Ladan arvo on alhaisempi kuin Mersun, koska ladalla on vähemmän hyviä ominaisuuksia. Ladan arvo ei kuitenkaan ole Ladan ominaisuus, kuten vaikkapa heikko tehoinen moottori. Älypäät keksivät, että kun tuote on riittävän huono, sen alhainen haluttavuus muuttuu sen konkreettiseksi ominaisuudeksi. Enää ei olekaan väliä, paljonko ladassa on tehoja, tai mitä lisälaitteita ladassa, sillä lada on paska, koska se on lada.

MAT:in ongelma on, että niille jotka sen ymmärtävät, se on itsestäänselvyys, josta ei edes tarvitsisi puhua termein ja lyhennyksin. Mutta silti enemmistö miehistä ja naisista onnistuu käsittämään sen jotenkin väärin, joko ihmisarvona, samaistuttavana identiteettinä tai jonkinlaisena hierarkisena miestenvälisenä sotilasarvona, koska heidän älykkyytensä on yhtäalhainen kuin Saharan eteläpuolisessa Afrikassa.

Termejä selityksineen:
      HC-ATM: ATM identiteetin omaksunut matala arvoinen mies. Tämä mies ajattelee itsestään joko tarkoituksellisesti tai tyhmyyttään: ATM=ATM=ATM eli lada on paska, koska se on lada.
      ATM: Matalan arvon mies.
      Vajaaälyinen: "Panin naista kännissä, olenko nyt KTM?" Vastaus: "Et vaan Natsi-Saksassa sinut olisi tuhottu kaasukammiossa. Olet liian tyhmä ansaitaksesi elää."

• ätmel

Taso on samalla tavalla illuusio kuin hinta tai arvokin. Eihän millään tavaralla ole oikeasti mitään arvoa, ellei joku siitä halua jotakin maksaa. Samaten miehen taso määräytyy viennin perusteella. Jos naiset eivät halua miestä, hän on alemman tason mies.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      35
      3267
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      97
      1664
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      136
      1565
    4. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      44
      1433
    5. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      91
      1270
    6. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      28
      1166
    7. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      57
      1065
    8. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      235
      1005
    9. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      270
      981
    10. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      125
      970
    Aihe