Au pairiksi Madridiin, voiko tämä olla huijaus?

Tulevaaupair

Olen löytänyt perheen (AuPairWorld-sivuston kautta) joka asuu kylässä lähellä Madridia. Olen jutellut perheen kanssa ja olisin menossa sinne kuukaudeksi kesällä hoitamaan 8-vuotiasta poikaa. Olen nähnyt kuvia perheen äidistä sekä pojasta ja saanut heidän kotiosoitteensa. Olemme myös sopineet että puhumme pian skypessa. Rahasta ei ole ollut vielä mitään puhetta.

Heillä on kuulemma ollut Aupairi aikaisemminkin mutta he eivät voi antaa tämän yhteystietoja, sillä tämä tyttö oli ollut huono kokemus joka oli ollut kiinnostunut vain pojista ja tietokoneesta.

Isästä en ole kuullut muutakun ammatin

Olen aikaisemmin melkein joutunut huijauksen uhriksi au pair world-sivustolla ja nyt haluaisin olla 100% varma että olen turvassa. (Viimeksi melkein menetin 1000 euroa). Edellisestä kokemuksesta viisaampana haluaisin kuulla jos teillä on kokemuksia tai mielipiteitä asiasta. Kiitos paljon.

4

316

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • truo

Suosittelen, että keskustelet perheen kanssa skypessä videokuvan kanssa. Ja mieti kysymyksiä valmiiksi. Kysy työajoista, palkasta, työeduista, miksi edellisen au pairin kansa meni mönkään... Kyllä jossain vaiheessa tulee sitten ilmi, että onko huijausta vai ei.

• aupparina

Mitä tarkottaa tuo että viimeksi menetit melkein 1000euroa? Olitko ostamassa lentolippuja jo tms?

Skypetystä suosittelen kyllä. Ja niinkuin edellinen vastaaja sanoi, kirjaa kysymyksiä etukäteen ylös! Jos vielä skypettelyn jälkeen oot epäileväinen, suosittelen luottamaan omaan vaistoon ja maalaisjärkeen. Kyllä se oikea perhe löytyy. :) Tsemppiä!

• Huijareita

Meillä oli kerran aupair. Koko ajan hän oli tyytyväinen, kehui suomalaisia ruokia, ihania ihmisiä, kaikkea. Kuitenkin kuulin kun hän omalla kielellään haukkui kaiken. Suomalaiset ruuat, työn määrän joka oli oikeasti hyvin vähäinen, ihmiseten käytöksen. Väärän lämpötilan, kylmyyden, kaiken. Jopa sen että katkaisimme joskus netin yöllä 02 aikoihin jotta hän jaksaisi paremmin herätä aamulla. Aamu heräämiset oli aina hyvin vaikeita hänelle.

Ehdotimme tuon puhelun jälkeen jos aupair lähtisi kotiin kun ei taida viihtyä. Hän alkoi vetistää silmiään ja kertoi että haluaisi edelleen jatkaa.

Emme ymmärrä miksi hän kehui meille, haukkui muille. Sillä tavalla ainakaan mikään ei muutu.

Myöhemmin annoimme yhteystiedon seuraavalle aupairille. Jo tulossa oleva yhtäkkiä löysi uuden perheen. Kuulemma mitenkään tuo yhteistiedon antaminen ei vaikuttanut asiaan. Erityisesti pyysimme tätä kertomaan mitä hän sain kuulla antamastamme osoitteesta. Kuulemma kaikki oli ollut hyvin. Mitään muuta ei kertonut.

Juuri tälläisen kaksinaamaisuuden takia en itse anna edellisten osoitetta kenellekkään. Miksi antaisin edellisen yhteystietoja kun ei voi ihmisiin luottaa?

• aupairspain

Hei, etsimme tällä hetkellä suomalaisia au paireja Madridiin ja lähialueille. Kaikki perheemme ovat tarkastettuja ja saat reilun työsopimuksen. Jos olet kiinnostunut, niin laita viestiä osoitteeseen [email protected]

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      74
      1660
    2. Naantalin kylpylän ampujat

Oli somppumatuja. Nyt mennään. Suomi on ruotsi.
      Maailman menoa
      23
      1162
    3. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      32
      1073
    4. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      134
      906
    5. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      189
      816
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      64
      694
    7. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      609
    8. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      598
    9. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      49
      541
    10. 69
      530
    11. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      32
      518
    12. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      507
    13. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      485
    14. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      457
    15. 34
      424
    16. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      423
    17. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      422
    18. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      417
    19. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      16
      409
    20. Päivän galluppi

Minkälainen ehkäisy sinkkupalstalaisilla käytössä?
      Sinkut
      82
      398
    Aihe