Tuorepasta vs. kuivapasta

kysymyksiäää

Mietin tässä kun olen huomannut että kaupan kylmähyllyiltä saa tuorepastaa, monissa tuotteissa on merkitty kalorit alle 300kcal /100g ja kuivapastassa esim perus makaronissa n. 360 kcal/100g. Mistä tämä johtuu? Myös hiilarit näyttää olevan alhaisempia tuorepastassa. Vai merkitäänkö kaupan tuorepastoihin kypsän tuotteen kalorit vai ovatko "kuivapainon" kaloreita ennen keittämistä?

5

4547

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3333333

Kyse on tuotteen painosta kuivana, turpoaa n. kolminkertaiseksi. Pasta on muutenki aikamoinen harhaan johtaja esim. on nimi sitten mikä vaan 70% on vehnää.

• Kuivamärkä

Laihduttajan nyt on turha syödä pastaa.

• jljlkjlkjl

Tätä piti itsenikin sanoa.

• tiktiktik

Kyllä pastaa voi syödä vaikka laihduttaa, kunhan loppujen lopuksi syö alle oman kulutuksensa. Pasta on edullinen vaihtoehto hallita energiansaantia, kannattaa ennemmin mitata tarkasti proteiinin ja rasvan lähteet, sillä ottamalla niistä päivän energia saadaan päiväkohtaisen ruokailun hinta aika korkeaksi. Kumminkin ylimääräinen rasva ja proteiini varastoituu myös vararenkaaksi, jos syödään yli kulutuksen. Eli mieluummin hallitaan energiavajetta/-ylijäämää fiksaamalla hiilarien määrää.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma

Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?
      Sinkut
      370
      2025
    2. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      75
      1326
    3. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      83
      1310
    4. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      136
      1193
    5. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      85
      1077
    6. Minkälaisessa asennossa

Haluaisit kaivattusi kanssa olla?
      Ikävä
      90
      946
    7. Sinä siellä lähistöllä

Tahtoisin tutustua paremmin 💫
      Ikävä
      48
      880
    8. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      120
      877
    9. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      48
      808
    10. Sitä saattaa vähän hölmöillä

rakkauspäissään, jos tunteita on enemmän kuin osaa käsitellä. Alkuhölmöilyt on söpöä ja sallittavaa.
      Ikävä
      60
      760
    Aihe