Mietin tässä kun olen huomannut että kaupan kylmähyllyiltä saa tuorepastaa, monissa tuotteissa on merkitty kalorit alle 300kcal /100g ja kuivapastassa esim perus makaronissa n. 360 kcal/100g. Mistä tämä johtuu? Myös hiilarit näyttää olevan alhaisempia tuorepastassa. Vai merkitäänkö kaupan tuorepastoihin kypsän tuotteen kalorit vai ovatko "kuivapainon" kaloreita ennen keittämistä?
Tuorepasta vs. kuivapasta
5
4547
Vastaukset
- 3333333
Kyse on tuotteen painosta kuivana, turpoaa n. kolminkertaiseksi. Pasta on muutenki aikamoinen harhaan johtaja esim. on nimi sitten mikä vaan 70% on vehnää.
- Kuivamärkä
Laihduttajan nyt on turha syödä pastaa.
- jljlkjlkjl
Tätä piti itsenikin sanoa.
- tiktiktik
Kyllä pastaa voi syödä vaikka laihduttaa, kunhan loppujen lopuksi syö alle oman kulutuksensa. Pasta on edullinen vaihtoehto hallita energiansaantia, kannattaa ennemmin mitata tarkasti proteiinin ja rasvan lähteet, sillä ottamalla niistä päivän energia saadaan päiväkohtaisen ruokailun hinta aika korkeaksi. Kumminkin ylimääräinen rasva ja proteiini varastoituu myös vararenkaaksi, jos syödään yli kulutuksen. Eli mieluummin hallitaan energiavajetta/-ylijäämää fiksaamalla hiilarien määrää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?3702025Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh751326Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok831310- 1361193
- 851077
- 90946
- 48880
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro120877- 48808
Sitä saattaa vähän hölmöillä
rakkauspäissään, jos tunteita on enemmän kuin osaa käsitellä. Alkuhölmöilyt on söpöä ja sallittavaa.60760