Lämpö/märkäpuku uimiseen tarkeneeko?

lämpöpuku

Onko olemassa minkalaisia märkä tai lämpöpukuja jossa tarkenee muutaman asteen lämmössä?
Itse en näistä oikee ymmärrä mut onko minkalaisia pukuja olemassa jossa tarkenee uida?
Tai onko tietoa mistä saa lisätietoa?
kiitos.

3

2148

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uimariveijari

Minuakin tuo kiinnostaisi. Mutta lisäisin kysymykseen että onko märkäpuvulle muitakin käyttötarkoituksia, niin että sen viitsisi ostaa vaikka uintiharrastus ei olisi kovin päällimmäinen asia elämässä? Käykö se vaikka hiihtämiseen, pyöräilyyn tms?

Sen verran tiedän että märkäpukuja on eri paksuisia, ja löytyy lyhytlahkeista mallia tai kokonaista hupun kanssa ym. Onhan niissä silloin eroja lämmittävyydessä ja myös kelluttavuudessa, joka minua kiinnostaa kun haaveilen isompien järvien yli uimisesta. Arvelen että mustaa pukua aurinko lämmittäisi uidessa enemmän kuin vaalean väristä.

Kuivapuvut on sitten ihan eri asia, niillähän kyllä tarkenee kun voi pitää kuivaa villapaitaakin alla, mutta tunne uimisesta etääntyy ja liikkuminenkin lienee kankeampaa. Reikä kuivapuvussa tekee sen heti käyttökelvottomaksi, toisin kuin enemmänkin reikiintynyt märkäpuku joka vielä toimii tarkoitukseensa.

• harppuunakalastaja

Märkäpuku ainut vaihtoehto uintiin, kuivapuku ei sovellu noin pitkien matkojen uintiin.
      Mieleeni ei tule muuta käyttöä kuin uinti, snorklailu, sukeltaminen, vapaasukellus ja harppuunakalastus. Voisi toimia myös sateisena päivänä ammattikalastukseen tai muuhun todella märkään ja kylmään hommaan. Itse käytän neopreeni hanskoja myös auton pesuun. Kunnolliset märkäpuvut myy:
      http://www.sfstore.fi/

• molojenmolo

Kalevi Keihäsen susiturkki kuulemma paras.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      177
      4995
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      18
      4376
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3107
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      253
      2952
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2892
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2501
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27