Adventtikirkko täynnä rakkaita uskovia

MInä olen suuren adventistisuvun vesa. Isoisäni isä oli perustamassa Tampereen Adventtikirkon vuonna 1012-1913 http://www.tampereenadventtikirkko.com/historia/
Elikkäs kaikki TimoFlinkit ja muut innokkaat.. eikun vaan yrittämään yhdessä Jarmoa erottamaan kirkosta. Sitä yritettiin jo -80 luvulla ja vanha Aittala suorastaan huusi että "MITÄ JARMOKO, VAIN KUOLLEEN RUUMIINI YLI". Näin käy tänäänkin, antaa koittaa vaan kirkkoherrat.
SEN SIJAAN, RAKKAAT USKOVAT ADVENTISTIT!
Minä sanon teille että on hienoa nähdä välillä sellaista uskoa joka on Jeesuksen Krituksen ympärillä, eikä lillukan varsien ympärillä. Olkaa nöyriä ja katuvaisia, alttiita ja kuuliaisia Jumalan Hengelle. Kaikki on kuitenkin yhden asian varassa.. ja se on Jeesus Kristus, vapahtajamme. Ajatelkaa kuinka vähään Jeesus tyytyy... me emme tarvitse palttoota, emmekä kuperkeikkaa, vaan ainoa mitä Jeesus haluaa, on sydämmemme. AVOIN sydämemme, joka haluaa tunnustaa erheemme, vajavuutemme ja kaiken syntisyytemme. Eli jos me alistumme Jumalan tahtoon...
...ja mikä on se Jumalan tahto? Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
...ja miksi se on Jumalan tahto? Joh. 3:16 Niin paljon Jumala on maailmaa Rakastanut, että Hän antoi ainokaisen poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi ikuinen elämä Jumalan valtakunnassa.

138

79

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anneelina8

Oletko sinä Jarmo siis adventisti vai ex adventisti olen lueskellut kirjoituksiasi täällä palstalla niin olen pitänyt sinua helluntalaisena? Se on totta että adventisteissa on rakkaita sisaria ja veljiä samoin kuin helluntalaisissakin, mutta ne ovat yksilöinä kaikissa seurakunnissa.

• tutkinut

Aivan turhaan Jarmo on mennyt näihin helluntailaisten oppeihin mukaan, sieltä kun ei totuutta löydy nimeksikään.

• EtPuhuTotta
        tutkinut kirjoitti:

Aivan turhaan Jarmo on mennyt näihin helluntailaisten oppeihin mukaan, sieltä kun ei totuutta löydy nimeksikään.

En ole helluntailainen, mutta kuinka sinä voit väittää, "...sieltä kun ei totuutta löydy nimeksikään"? Kun helluntaiseurakunnissa löytyy JEESUS KRISTUS, niin siletä löytyy TOTUUTTA enemmän kuin "nimeksi". "MINÄ olen Tie, Totuus ja Elämä, ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani", näin sanoo Jeesus itse.

Sitä adventismin omituista "adventtitotuutta", joka ilmeisesti on olevinaan jotain enemmän kuin Jeesus, jotain Jeesuksen lisäksi - sitä sieltä ei löydy. Onneksi.

• Olen kaiketi kuitenkin Adventisti. Olen sanonut että mihin Pantteri pilkuistaan pääsee, minä vaan olen värjännyt keltaisen osan kenkälankilla mustaksi ja se on minusta ihan hyvä nyt. En intoile adventismin ympärillä, joten näytän ehkä hellarilta mutta olen sydämeltäni aina adventisti.

• anneelina8

Jarmo Eklund: Niin minäkin olen adventisti ollut jo monia vuosia, lapsena oli kastettu luterilaiseksi j kävin minä vuosia helluntalaisissakin mutta en liittynyt koskaan jäseneksi, joten minulla on ystäviä monissa kirkoissa luulisin ainakin niin.

• anneelina8 kirjoitti:

Jarmo Eklund: Niin minäkin olen adventisti ollut jo monia vuosia, lapsena oli kastettu luterilaiseksi j kävin minä vuosia helluntalaisissakin mutta en liittynyt koskaan jäseneksi, joten minulla on ystäviä monissa kirkoissa luulisin ainakin niin.

Amen, rakas sisar Anneliina! Jeesus on Herramme ja se on tärkeintä.

• Kristusruumis on sellainen ettei siihen mahdu kirkot, vaan seurakunnat :)
        Kirkko on hallintoelin, jonne purkii yleensä vallanhaluiset. Paras olisis maailmassa kun jokainen seurakunta, joka paisuu liian suureksi, perustaa oman seurakunnan lähemmäs omia seurakuntalaiisa ja tällä tavalla Kristusruumis kasvaisi oikein. Kirkkojen perustaminen tuo kasvottomuutta ja liian isojen seurakuntien luominen luo kasvottomuutta. Ihminen on aina ihminen ja se osaa käyttää valtaa hyväkseen. Tällä tavalla syntyy sääntöä ja säännöstöjä, instituutioita ja ihmispalvontaa, joka ei ole Jumalasta, vaan ihmisestä.

• anneelina8
        JarmoEklund kirjoitti:

Jarmo se on totta että Kristus on Herramme ja se on tärkeintä, mina en asu suomessa joten en tiedä suomalaisesta seurakunnasta enkä tunne suomalaisia siskoja enkä veljiä, tulin uskoon täällä Australiassa ja kuulun nyt englannin kieliseen adventtiseurakuntaan.

• anneelina8 kirjoitti:

Jarmo se on totta että Kristus on Herramme ja se on tärkeintä, mina en asu suomessa joten en tiedä suomalaisesta seurakunnasta enkä tunne suomalaisia siskoja enkä veljiä, tulin uskoon täällä Australiassa ja kuulun nyt englannin kieliseen adventtiseurakuntaan.

Siunausta sinne maan äärilaitaan... :D olemme yhtä suurta perhettä, kun Jeesus Kristus meitä yhdistää läpi aikojen, läpi mannerten ja aikavyöhykkeiden. Meillä on pelastusvarmuus sydämessämme ja ilomme yhdessä herramme Jeesuksen kanssa.

• anneelina8

Siunausta sinullekin Jarmo sinne kotisuomeen, se on totta olemme kaikki yhtä suurta perhettä asuimmeppa missä hyvänsä Jeesus yhdistää kaikkia uskovia ja pitää meistä huolen.

• mikäsuarisoo
        JarmoEklund kirjoitti:

Miksi sitten räyhäät Timolle, joka kyvyilään palvelee Jeesusta?

• OliskoTänTakia
        mikäsuarisoo kirjoitti:

Miksi sitten räyhäät Timolle, joka kyvyilään palvelee Jeesusta?

28 Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut.
        29 Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä,
        30 ja teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka väärää puhetta puhuvat, vetääkseen opetuslapset mukaansa.
        31 Valvokaa sentähden ja muistakaa, että minä olen kolme vuotta lakkaamatta yötä ja päivää kyynelin neuvonut teitä itsekutakin.
        32 Ja nyt minä uskon teidät Jumalan ja hänen armonsa sanan haltuun, hänen, joka on voimallinen rakentamaan teitä ja antamaan teille perintöosan kaikkien pyhitettyjen joukossa.

• JarmoEklund kirjoitti:

Kristusruumis on sellainen ettei siihen mahdu kirkot, vaan seurakunnat :)
        Kirkko on hallintoelin, jonne purkii yleensä vallanhaluiset. Paras olisis maailmassa kun jokainen seurakunta, joka paisuu liian suureksi, perustaa oman seurakunnan lähemmäs omia seurakuntalaiisa ja tällä tavalla Kristusruumis kasvaisi oikein. Kirkkojen perustaminen tuo kasvottomuutta ja liian isojen seurakuntien luominen luo kasvottomuutta. Ihminen on aina ihminen ja se osaa käyttää valtaa hyväkseen. Tällä tavalla syntyy sääntöä ja säännöstöjä, instituutioita ja ihmispalvontaa, joka ei ole Jumalasta, vaan ihmisestä.

Njaa-a - mitähän siitä seuraisi jos joka kylässä olisi joku joka tulkitsisi Raamattua omalla tavallaan? ja keräisi sitten kolehdin .. itselleen ..

alex :)

• EtPuhuTotta kirjoitti:

En ole helluntailainen, mutta kuinka sinä voit väittää, "...sieltä kun ei totuutta löydy nimeksikään"? Kun helluntaiseurakunnissa löytyy JEESUS KRISTUS, niin siletä löytyy TOTUUTTA enemmän kuin "nimeksi". "MINÄ olen Tie, Totuus ja Elämä, ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani", näin sanoo Jeesus itse.

Sitä adventismin omituista "adventtitotuutta", joka ilmeisesti on olevinaan jotain enemmän kuin Jeesus, jotain Jeesuksen lisäksi - sitä sieltä ei löydy. Onneksi.

Adventtitotuudesta en tiedä, mutta Raamatun sanomasta tiedän ja siellä ei anneta sellaista todistusta että usko kuin usko vie elämään. Pelastuminen ei luonnollisesti ole kirkosta tai lahkosta kiinni - joka sellaista ihmisille opettaa on väärä opettaja - mutta jos kirkossa opetetaan oikein on se kirkko hyvä paikka ihmiselle.
        On aivan totta että Raamatun opetuksen mukaan on iankaikkisen elämän saaminen mahdollista vain Jeesuksessa - ei muuten. Mutta uskon Jeesukseen täytyy johtaa sellaiseen elämään joka voi säilyä - ei synnissä ole iankaikkista elämää ja siksi syntinen joka on ilman Jeesusta juuri kuoleekin .

Helluntailaisuudesta sanon:
        Monissa uskonnoissa on hurmostila ikäänkuin todistus Jumalallisesta läsnäolosta - mutta ei ihmisten hurmostilat ole lähtöisin Jumalasta.
        Ne ovat ihmisen luoma "korvike" koska he eivät saa tyydytystä siitä rauhasta joka todellinen usko antaa ihmiselle. Todellinen usko ei tarvitse hurmostiloja.
        Valitettavasti on helluntailaisissa monia palkkapappeja - jotka "käsittelevät" ihmisiä siten, että näiltä loppuu oma ajatus siitä mitä todelliseen uskoon kuluu. Heille hurmostila on Pyhän Hengen läsnä oloa - kontataan lattioilla - huudetaan ja tutistaan suuren tunteen vallassa ... mutta ei se ole Jumalasta .. ja kun sen sanoo .. otetaan se kuin asia olisi Jumalan pilkkaa -- ja loukkaannutaan .. mutta ei se tee sellaisesta toista -- se on mitä se on .. ja Jumalasta se ei ole.

• Exadventistiparka
        alex.kasi kirjoitti:

Adventtitotuudesta en tiedä, mutta Raamatun sanomasta tiedän ja siellä ei anneta sellaista todistusta että usko kuin usko vie elämään. Pelastuminen ei luonnollisesti ole kirkosta tai lahkosta kiinni - joka sellaista ihmisille opettaa on väärä opettaja - mutta jos kirkossa opetetaan oikein on se kirkko hyvä paikka ihmiselle.
        On aivan totta että Raamatun opetuksen mukaan on iankaikkisen elämän saaminen mahdollista vain Jeesuksessa - ei muuten. Mutta uskon Jeesukseen täytyy johtaa sellaiseen elämään joka voi säilyä - ei synnissä ole iankaikkista elämää ja siksi syntinen joka on ilman Jeesusta juuri kuoleekin .

Helluntailaisuudesta sanon:
        Monissa uskonnoissa on hurmostila ikäänkuin todistus Jumalallisesta läsnäolosta - mutta ei ihmisten hurmostilat ole lähtöisin Jumalasta.
        Ne ovat ihmisen luoma "korvike" koska he eivät saa tyydytystä siitä rauhasta joka todellinen usko antaa ihmiselle. Todellinen usko ei tarvitse hurmostiloja.
        Valitettavasti on helluntailaisissa monia palkkapappeja - jotka "käsittelevät" ihmisiä siten, että näiltä loppuu oma ajatus siitä mitä todelliseen uskoon kuluu. Heille hurmostila on Pyhän Hengen läsnä oloa - kontataan lattioilla - huudetaan ja tutistaan suuren tunteen vallassa ... mutta ei se ole Jumalasta .. ja kun sen sanoo .. otetaan se kuin asia olisi Jumalan pilkkaa -- ja loukkaannutaan .. mutta ei se tee sellaisesta toista -- se on mitä se on .. ja Jumalasta se ei ole.

"Helluntailaisuudesta sanon: Monissa uskonnoissa on..."
        Onko helluntailaisuus mielestäsi oma uskonto tai "monta uskontoa" ?
        Etkö ymmärrä, että Jumalan seurakunnassa ei ole yhtään kirkkoa, ja että Hänen omansa ovat ja pysyvät Hänen ominaan, siitä riippumatta käyvätkö he siinä vai tässä kirkkorakennuksessa - tai ei kirkoissa ollenkaan ?
        "- mutta ei ihmisten hurmostilat ole lähtöisin Jumalasta."
        Tuossa väitteessäsi olet kyllä pihalla kuin lumiukko. Tässä ihan vaan malliksi Apt. kohtia:
        10:10 "Ja hänen tuli nälkä, ja hän halusi ruokaa. Mutta sitä valmistettaessa hän joutui hurmoksiin."
        11:5 "Minä olin Joppen kaupungissa ja rukoilin; silloin minä näin hurmoksissa näyn: tuli alas astia, ikäänkuin suuri liinavaate, joka neljästä kulmastaan laskettiin taivaasta, ja se tuli aivan minun eteeni."
        22:17 "Kun olin palannut Jerusalemiin, tapahtui minun rukoillessani pyhäkössä, että minä jouduin hurmoksiin"
        Jos haluat lisävahvistusta, voit hieman vilkaista myös VT-puolelle, mutta eiköhän nämä jo riitä.
        Mitäpä jos katsoisit rehellisesti asioita Raamatun valossa, etkä luottaisi ihmisoppeihin tai oman mielikuvituksesi tuomaan kuvaan - ennen kuin taas tuomitset toisia kertomalla kenellä on ja ei ole "TODELLINEN USKO".

• HarhojenHarha
        Exadventistiparka kirjoitti:

"Helluntailaisuudesta sanon: Monissa uskonnoissa on..."
        Onko helluntailaisuus mielestäsi oma uskonto tai "monta uskontoa" ?
        Etkö ymmärrä, että Jumalan seurakunnassa ei ole yhtään kirkkoa, ja että Hänen omansa ovat ja pysyvät Hänen ominaan, siitä riippumatta käyvätkö he siinä vai tässä kirkkorakennuksessa - tai ei kirkoissa ollenkaan ?
        "- mutta ei ihmisten hurmostilat ole lähtöisin Jumalasta."
        Tuossa väitteessäsi olet kyllä pihalla kuin lumiukko. Tässä ihan vaan malliksi Apt. kohtia:
        10:10 "Ja hänen tuli nälkä, ja hän halusi ruokaa. Mutta sitä valmistettaessa hän joutui hurmoksiin."
        11:5 "Minä olin Joppen kaupungissa ja rukoilin; silloin minä näin hurmoksissa näyn: tuli alas astia, ikäänkuin suuri liinavaate, joka neljästä kulmastaan laskettiin taivaasta, ja se tuli aivan minun eteeni."
        22:17 "Kun olin palannut Jerusalemiin, tapahtui minun rukoillessani pyhäkössä, että minä jouduin hurmoksiin"
        Jos haluat lisävahvistusta, voit hieman vilkaista myös VT-puolelle, mutta eiköhän nämä jo riitä.
        Mitäpä jos katsoisit rehellisesti asioita Raamatun valossa, etkä luottaisi ihmisoppeihin tai oman mielikuvituksesi tuomaan kuvaan - ennen kuin taas tuomitset toisia kertomalla kenellä on ja ei ole "TODELLINEN USKO".

Ei helluntailaisten hurmostilat ole Jumalasta.. vaan ihmisestä itsestään - itse olet ihan pihalla mies parka. olisit pysynyt kiltisti siellä A-kirkossa niin ehkä et höpisi turhuuksia.

https://www.youtube.com/watch?v=nL8VCbxWs3k

• Anti-Hurmostaja
        HarhojenHarha kirjoitti:

Ei helluntailaisten hurmostilat ole Jumalasta.. vaan ihmisestä itsestään - itse olet ihan pihalla mies parka. olisit pysynyt kiltisti siellä A-kirkossa niin ehkä et höpisi turhuuksia.

https://www.youtube.com/watch?v=nL8VCbxWs3k

Voi hyvänen aika ?? mitä se hurmos teettää.. ! Eihän tuota jaksa katso edes sivusta kuin hetken, alkaa kuvottamaan .. ush ..

• Kopittelija007 kirjoitti:

Tämä youtubevideo ei oikeastaan liity Helluntalaisuuteen mitenkään vaan on jotain aivan muuta !
        Vrt. http://fi.wikipedia.org/wiki/Kenneth_E._Hagin

Eli ei Elleniä lahkoa kummoisempaa...
        .
        Lainaus Wikipedia:
        "Menestysteologia tarkoittaa oppia, joka perustuu E.W. Kenyonin ja Kenneth Haginin opetuksiin. Menestysteologiksi sanotaan tällöin ihmistä, joka opettaa samaa oppia kuin Kenneth Hagin.[6][7][8] Menestysteologian isänä pidetään E. W. Kenyonia,[9] jonka v. 1916 ilmestyneestä teoksesta The Father and His Family Uskon Sana -liikkeen opetus uskovan auktoriteetista on peräisin, samoin myös on ns. JDS-oppi (Jesus Died Spiritually).[10] Hagin omaksui Kenyonin kirjoista tämän opin.[11] Kenyonin opetusta Hagin täydensi saamansa ilmestystiedon kautta. Ilmestystieto on Raamatun ulkopuolista tietoa, jonka Hagin sai ilmestyksen kaltaisena näkynä. Osan ilmestystiedoistaan hän kuitenkin kopioi sanatarkasti Kenyonin kirjoittamista kirjoista ja kuitenkin esitti nekin ominaan.[12][13] Hagin julkaisi joitakin Kenyonin kirjoja omalla nimellään ja kirjoitti itsekin useita.

Hagin perusti vuonna 1974 Oklahoman osavaltioon, Tulsan kaupunkiin Rhema Bible Institute -raamattukoulun,[14] joka on tehnyt menestysteologiasta tunnetun ja levittänyt sitä. Haginin kuoltua hänen poikansa Kenneth W. Hagin on jatkanut oppilaitoksen toimintaa."

• Eli aivan kuin Ellen G Whitekin teki !
        .
        " Ilmestystieto on Raamatun ulkopuolista tietoa, jonka Hagin sai ilmestyksen kaltaisena näkynä. Osan ilmestystiedoistaan hän kuitenkin kopioi sanatarkasti Kenyonin kirjoittamista kirjoista ja kuitenkin esitti nekin ominaan"

• Tuossa linkissä oli mielenkiintoisia havaintoja...
      .
      ".häntä avusti Arvo Blomberg (sittemmin Arasola). "
      .
      .” Arasola oli karismaattinen julistaja. Hän saarnasi Kristuksen sovitusta suurella varmuudella ja parantumisihmeiden kautta. Hänen työkaudellaan vuosina 1945–1951 seurakunnan jäsenmäärä kasvoi yli 450.
      ,
      Eli onko Arasolan nimi vaihtunut "suomettumisilmiön" kautta ja oliko Arvo Arasolalla muka "parantamisen lahja"... ?
      .
      ...Ja vielä.... kyllä vähän pisti silmään tämäkin teksti:
      " Viime vuosina seurakuntamme on kansainvälistynyt ja tuonut haasteita huolehtia maahanmuuttajien hyvinvoinnista. Seurakunnallamme on hyvät suhteet muihin kristillisiin kirkkoihin ja yhdistyksiin."
      .
      Ja Tämä teksti:
      " Vuoden 1925 kirkkomme alttarilla oli teksti: VALMISTAUDU ISRAEL KOHTAAMAAN JUMALAASI. "
      .
      Tässä paljastuu adventismin yksi erheellisyys kun tämä "pyhä jäännös" on varastanut Israelin kansan Juutalaisten kansalaisoikeudet täysin epäraamatullisesti ! :O
      .

Ps. Vielä Jarmolle ! Joo... Uskossa oleva ei tarvitse Raamatun ulkopuolisia epäraamatullisia lähteitä ja opinrakennelmia vaellukseensa ! :)

• Exadventistiparka

"Tässä paljastuu adventismin yksi erheellisyys kun tämä "pyhä jäännös" on varastanut Israelin kansan Juutalaisten kansalaisoikeudet täysin epäraamatullisesti ! :O"
        Niinpä... Raamattu opettaa aivan suoraan, että olemme Aabrahamin lapsia, uskon kautta vanhurskautettu ilman lakia kuten Aabraham. Olemme oksastettu SAMAAN ÖLJYPUUHUN kuin Israel, ja tuo puu on Kristus itse. Mutta missä ihmeessä muka opetetaan että olisimme Israelilaisia tai juutalaisia; tai Mooseksen tai vanhan liiton lapsia ?

• Niinpä .... Adventistit ei ole Pyhä Jäännös !

Roomalaiskirje:

11:1 Minä sanon siis: ei kaiketi Jumala ole hyljännyt kansaansa? Pois se!

11:2 Ei Jumala ole hyljännyt kansaansa, jonka hän on edeltätuntenut.

11:5 Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa JÄÄNNÖS armon valinnan mukaan.

11:7 Miten siis on? Mitä Israel tavoittelee, sitä se ei ole saavuttanut, mutta valitut ovat sen saavuttaneet; muut ovat paatuneet,

11:8 niinkuin kirjoitettu on: "Jumala on antanut heille uneliaisuuden hengen, silmät, etteivät he näkisi, ja korvat, etteivät he kuulisi, tähän päivään asti".

11:25 Veljet, jotta ette olisi oman viisautenne varassa, teidän tulee tuntea tämä salaisuus: paatumus, joka on kohdannut OSAA ISRAELIN KANSASTA, kestää siihen asti kun MUISTA KANSOISTA koottava määrä on tullut täyteen.!!!!

11:26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.

11:27 Ja tämä on minun liittoni heidän kanssaan: minä otan pois heidän syntinsä.

11:28 Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden.

11:29 Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu."

11:17 Jos jalosta oliivipuusta on katkaistu oksia ja jos sinut, joka olet peräisin villistä oliivipuusta, on oksastettu oikeiden oksien joukkoon niin että olet päässyt osalliseksi puun juurinesteestä,

11:18 älä ylvästele alkuperäisten oksien rinnalla! Mutta jos ylvästelet, muista, ettet sinä kannata juurta vaan juuri kannattaa sinua.

11:19 Sanot ehkä, että nuo oksat katkaistiin, jotta sinut voitaisiin oksastaa.

11:20 Se on totta. Ne katkaistiin pois epäuskonsa tähden, mutta sinä pysyt, kun uskot. Älä silti ole ylimielinen, vaan pelkää!

11:21 Jos Jumala ei säästänyt luonnollisia oksia, ei hän säästä sinuakaan."

Ellen G Whiten mukaan seitsemännen päivän adventistit ovat tämä

"Pyhä jäännös" eli näin ovat ns. "omineet itselleen JUMALAN ISRAELIN "omaisuuskansalaisuuden"

omalla aivan erityisellä tavallaan, mutta RAAMATUN mukaan näin EI OLE !

Vertaa myös:

1 Moos10:20-22

"Sinä päivänä ei Israelin jäännös eivätkä Jaakobin heimon pelastuneet enää turvaudu lyöjäänsä, vaan totuudessa he turvautuvat Herraan, Israelin Pyhään.

Jäännös palajaa, Jaakobin jäännös, väkevän Jumalan tykö.

Sillä vaikka sinun kansasi, Israel, olisi kuin meren hiekka, on siitä palajava ainoastaan jäännös."

Jes10:21 "Jäännös palajaa, Jaakobin jäännös, väkevän Jumalan tykö."

SIIS me pakanauskovat muista kansoista emme suinkaan ole se "Pyhä jäännös", vaan se tarkoittaa niitä juutalaisia uskovia, jotka ovat kääntyneet Jeesuksen Kristuksen puoleen !

He ovat se ns." Pyhä jäännös" !

JEESUKSEEN USKOVAT JUUTALAISET ! = " JAAKOBIN JÄÄNNÖS" !

http://biblehub.com/lexicon/genesis/10-21.htm

"bə-nê- ê-ḇer," = children of eber = Eber: "region beyond," a descendant of Shem, also the name of several Israelites
        http://biblehub.com/hebrew/5677.htm
        .
        Eli tässä puhutaan "seemiläisestä kansasta" Israelista, juutalaisista !
        EI SIIS ADVENTISTEISTA !
        .
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Juutalaiset

• Advharhat
        Kopittelija007 kirjoitti:

Niinpä .... Adventistit ei ole Pyhä Jäännös !

Roomalaiskirje:

11:1 Minä sanon siis: ei kaiketi Jumala ole hyljännyt kansaansa? Pois se!

11:2 Ei Jumala ole hyljännyt kansaansa, jonka hän on edeltätuntenut.

11:5 Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa JÄÄNNÖS armon valinnan mukaan.

11:7 Miten siis on? Mitä Israel tavoittelee, sitä se ei ole saavuttanut, mutta valitut ovat sen saavuttaneet; muut ovat paatuneet,

11:8 niinkuin kirjoitettu on: "Jumala on antanut heille uneliaisuuden hengen, silmät, etteivät he näkisi, ja korvat, etteivät he kuulisi, tähän päivään asti".

11:25 Veljet, jotta ette olisi oman viisautenne varassa, teidän tulee tuntea tämä salaisuus: paatumus, joka on kohdannut OSAA ISRAELIN KANSASTA, kestää siihen asti kun MUISTA KANSOISTA koottava määrä on tullut täyteen.!!!!

11:26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.

11:27 Ja tämä on minun liittoni heidän kanssaan: minä otan pois heidän syntinsä.

11:28 Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden.

11:29 Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu."

11:17 Jos jalosta oliivipuusta on katkaistu oksia ja jos sinut, joka olet peräisin villistä oliivipuusta, on oksastettu oikeiden oksien joukkoon niin että olet päässyt osalliseksi puun juurinesteestä,

11:18 älä ylvästele alkuperäisten oksien rinnalla! Mutta jos ylvästelet, muista, ettet sinä kannata juurta vaan juuri kannattaa sinua.

11:19 Sanot ehkä, että nuo oksat katkaistiin, jotta sinut voitaisiin oksastaa.

11:20 Se on totta. Ne katkaistiin pois epäuskonsa tähden, mutta sinä pysyt, kun uskot. Älä silti ole ylimielinen, vaan pelkää!

11:21 Jos Jumala ei säästänyt luonnollisia oksia, ei hän säästä sinuakaan."

Ellen G Whiten mukaan seitsemännen päivän adventistit ovat tämä

"Pyhä jäännös" eli näin ovat ns. "omineet itselleen JUMALAN ISRAELIN "omaisuuskansalaisuuden"

omalla aivan erityisellä tavallaan, mutta RAAMATUN mukaan näin EI OLE !

Vertaa myös:

1 Moos10:20-22

"Sinä päivänä ei Israelin jäännös eivätkä Jaakobin heimon pelastuneet enää turvaudu lyöjäänsä, vaan totuudessa he turvautuvat Herraan, Israelin Pyhään.

Jäännös palajaa, Jaakobin jäännös, väkevän Jumalan tykö.

Sillä vaikka sinun kansasi, Israel, olisi kuin meren hiekka, on siitä palajava ainoastaan jäännös."

Jes10:21 "Jäännös palajaa, Jaakobin jäännös, väkevän Jumalan tykö."

SIIS me pakanauskovat muista kansoista emme suinkaan ole se "Pyhä jäännös", vaan se tarkoittaa niitä juutalaisia uskovia, jotka ovat kääntyneet Jeesuksen Kristuksen puoleen !

He ovat se ns." Pyhä jäännös" !

JEESUKSEEN USKOVAT JUUTALAISET ! = " JAAKOBIN JÄÄNNÖS" !

http://biblehub.com/lexicon/genesis/10-21.htm

"bə-nê- ê-ḇer," = children of eber = Eber: "region beyond," a descendant of Shem, also the name of several Israelites
        http://biblehub.com/hebrew/5677.htm
        .
        Eli tässä puhutaan "seemiläisestä kansasta" Israelista, juutalaisista !
        EI SIIS ADVENTISTEISTA !
        .
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Juutalaiset

Flink on pitänyt adventistien kesäjuhlillakin (2013) täysin julkisesti siis oppitunnin aiheesta "Pyhän jäännöskansan tuntomerkit". Elleniä paljon siinä siteerasi ja kyllä aiheena oli nimenomaan, että adventistit ovat tämä 'pyhä jäännöskansa'.

Kun adventistiteologeilta tiedustelee, että missä se Raamatussa lukee, että adventistit tätä olisivat, niin vastaus on: "Jumala on tämän meille ilmoittanut profeettamme Ellen Whiten kautta." Kun sitten kysyjä hämmästelee, että eikös adventismin opit perustukaan yksin Raamattuun kuten A-kirkossa väitetään, niin alkaa selitysten tulva... Siihen on kyllä heidät koulutettu, se täytyy myöntää! Mutta selitysten lopputulos ei kuitenkaan ole raamatullinen!!! That's the point!

• No voi voi ..
        Gal. 3:28
        Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.

alex

• älävalehtele
        Advharhat kirjoitti:

Flink on pitänyt adventistien kesäjuhlillakin (2013) täysin julkisesti siis oppitunnin aiheesta "Pyhän jäännöskansan tuntomerkit". Elleniä paljon siinä siteerasi ja kyllä aiheena oli nimenomaan, että adventistit ovat tämä 'pyhä jäännöskansa'.

Kun adventistiteologeilta tiedustelee, että missä se Raamatussa lukee, että adventistit tätä olisivat, niin vastaus on: "Jumala on tämän meille ilmoittanut profeettamme Ellen Whiten kautta." Kun sitten kysyjä hämmästelee, että eikös adventismin opit perustukaan yksin Raamattuun kuten A-kirkossa väitetään, niin alkaa selitysten tulva... Siihen on kyllä heidät koulutettu, se täytyy myöntää! Mutta selitysten lopputulos ei kuitenkaan ole raamatullinen!!! That's the point!

Ja pointtihan oli se, että TIMO lainasi ILMESTYSKIRJAA.

• Exadventistiparka
        alex.kasi kirjoitti:

No voi voi ..
        Gal. 3:28
        Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.

alex

Kiitos Alex, muistutit jälleen siitä ettemme suinkaan ole lain alla, vaan että niin juutalaiset kuin kreikkalaiset on vapautettu lain orjuudesta.
        Gal 3:
        "24 Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme. 25 Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia. 26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa. 27 Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet. 28 Ei ole TÄSSÄ juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa. 29 Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan."
        Eli lain eli kasvattajan alta on vapautettu kaikki: ei TÄSSÄ ole hellaria tai adventistia, ei israelilaista eikä suomalaista,...
        Eli juuri niin kuin kopittelija kirjoittikin.

• Advharhat
        älävalehtele kirjoitti:

Ja pointtihan oli se, että TIMO lainasi ILMESTYSKIRJAA.

Kuuntelin tuon Timon oppitunnin vielä arkistostakin. Hän nimenomaan lainasi Ellen G Whitea. Ilmestyskirjaa Flink tulkitsee niin, että "pyhä jäännös" olisivat adventistit, vaikka Ilmestyskirja ei mitään sellaista kerro.

Raamatun mukaan pyhä jäännös on juutalaisista, Israelin kansasta. No tämänhän adventistit ovat ratkaisseet omasta mielestään varsin näppärästi julistautuen (jälleen kerran ITSE) Israeliksi ja Jumalan valituksi kansaksi. Adventismin teologiassahan juutalaisilla ei ole enää mitään osaa Jumalan silmissä eivätkä Jumalan lupaukset olekaan voimassa. Adventistit ohittavat Room. 9-11 luvut luimistellen.

Tämä adventistien julistautuminen "Jumalan valitsemaksi pyhäksi jäännöskansaksi" on vain adventismin itsensä synnyttämä teesi. Ja adventismin "oikeaksi" todisteleminen adventismilla itsellään on tökerö metodi, jonka todistusarvo on tasan 0,0.

• Exadventistiparka
        Advharhat kirjoitti:

Kuuntelin tuon Timon oppitunnin vielä arkistostakin. Hän nimenomaan lainasi Ellen G Whitea. Ilmestyskirjaa Flink tulkitsee niin, että "pyhä jäännös" olisivat adventistit, vaikka Ilmestyskirja ei mitään sellaista kerro.

Raamatun mukaan pyhä jäännös on juutalaisista, Israelin kansasta. No tämänhän adventistit ovat ratkaisseet omasta mielestään varsin näppärästi julistautuen (jälleen kerran ITSE) Israeliksi ja Jumalan valituksi kansaksi. Adventismin teologiassahan juutalaisilla ei ole enää mitään osaa Jumalan silmissä eivätkä Jumalan lupaukset olekaan voimassa. Adventistit ohittavat Room. 9-11 luvut luimistellen.

Tämä adventistien julistautuminen "Jumalan valitsemaksi pyhäksi jäännöskansaksi" on vain adventismin itsensä synnyttämä teesi. Ja adventismin "oikeaksi" todisteleminen adventismilla itsellään on tökerö metodi, jonka todistusarvo on tasan 0,0.

"Adventismin teologiassahan juutalaisilla ei ole enää mitään osaa Jumalan silmissä eivätkä Jumalan lupaukset olekaan voimassa. Adventistit ohittavat Room. 9-11 luvut luimistellen."
        No tämä on aivan ymmärrettävää, kun muistaa että ennen vuotta 1947 ei juuri kukaan olisi arvannut että se Israelin valtio sinne yht'äkkiä takaisin putkahtaa. Siksi tuo 1800-luvun IHMISjärjellä muotoiltu teologia lopunajoista ei voi tietenkään sisältää mitään osaa millekään Israelille yhtenäisenä kansana tai valtiona.
        Raamattu Jumalan ilmoituksena tietysti sisältää ennustukset lopun ajan Israelia varten.

• "Elikkäs kaikki TimoFlinkit ja muut innokkaat.. eikun vaan yrittämään yhdessä Jarmoa erottamaan kirkosta."

En ymmärrä tuollaista provoilua minua vastaan. Seurakuntakäsikirja määrittelee mitkä ovat perusteet *paikallisseurakunnalle* tehdä päätöksiä erottaa joku jäsenensä seurakunnasta. Ja sekin on ns. viimeinen keino.

• KaikkiRuotuunMARS

Timo, sinähän se ensimmäisenä olet esittämässä, että kuka ei usko KAIKKIA adventismin oppeja (siis myös niitä, joille ei Raamatusta löydy perusteluja), on erotettava seurakunnasta, koska tällaisen ihmisen siellä olo "aiheuttaa hajaannusta". Olet kyllä kovin militäärinen, mitä seurakunnan kurittamiseen tulee!

• Elluhallitsee

Timon seurakuntakäsikirja perustuu Ellenin mielipiteille.

• Olen pahoillani Flink jos minulle oin muodostunut väärä kuva. Mutta pahoin pelkään että ei, koska olen lukeut suoria mielipiteitäsi ja ne ei osoita sinun olevan nöyrämielinen ja uskolle avoin, vaan päin vastoin.
        Kaikille tiedoksi, etten myöskään kommentoi kuin omalla nimelläni ja rek. nikillä.
        Olen tosiaan suuren Advenstistisuvun vesa ja nautin adventtikirkossa jonkinlaista kunnioitusta koska sukuni on ollut koko kirkon peruskivenä aina sieltä 1900 luvun alusta alkaen, kunnes tämä homma paisu suruuteensa.
        Vanhaan aikaan advenstismi oli aitoa Jeesuken odottamista. Isoisäni Aarne Vartija oli tapana sanoa, että hän on aikainvartija. Se oli mielestäni mahtava juttu ja sitä halusin itsekin olla ja siksi perustin sivuston www.pelastussanoma.fi
        Olen äärimmäisen suuri Jeesus-fanittaja. Jeesus on minulle kaikki elämä, eikä sapatti, koska sapatti on itseasiassa juurikin Jeesus itse ja hänen sapattivuosituhat, josta olen joskus puhunut.
        Minua vastaan on aika vaikea väitellä, vaikka olisi minkälainen tohtorin hattu päässä, koska Herrani on Jeesus Kristus. Siihen on hankala potkaista, kuin pistimeen potkisi.

• iloinen_naurajaa

Elät typerissä jumalharhoissa. Kaikki uskonnot ovat täyttä paskaa.

• iloinen_naurajaa kirjoitti:

Elät typerissä jumalharhoissa. Kaikki uskonnot ovat täyttä paskaa.

Otan osaa... olisi kauheaa elää noin.,

• iloinen_naurajaa

Ateismi ohjaa ihmisen selkeään loogiseen ajatteluun ja pelastaa mielisairaudelta nimeltä uskonto.

• iloinen_naurajaa kirjoitti:

Ateismi ohjaa ihmisen selkeään loogiseen ajatteluun ja pelastaa mielisairaudelta nimeltä uskonto.

Jep, ateismi on maallisesti loogiseen ajatteluun tähtäävä uskonto, jolla ei vain ole yhtään ainoaa jumalaa. Se on ainoa ero muihin jumaluskontoihin. Muuten sama.,

• JarmoEklund kirjoitti:

Olen pahoillani Flink jos minulle oin muodostunut väärä kuva. Mutta pahoin pelkään että ei, koska olen lukeut suoria mielipiteitäsi ja ne ei osoita sinun olevan nöyrämielinen ja uskolle avoin, vaan päin vastoin.
        Kaikille tiedoksi, etten myöskään kommentoi kuin omalla nimelläni ja rek. nikillä.
        Olen tosiaan suuren Advenstistisuvun vesa ja nautin adventtikirkossa jonkinlaista kunnioitusta koska sukuni on ollut koko kirkon peruskivenä aina sieltä 1900 luvun alusta alkaen, kunnes tämä homma paisu suruuteensa.
        Vanhaan aikaan advenstismi oli aitoa Jeesuken odottamista. Isoisäni Aarne Vartija oli tapana sanoa, että hän on aikainvartija. Se oli mielestäni mahtava juttu ja sitä halusin itsekin olla ja siksi perustin sivuston www.pelastussanoma.fi
        Olen äärimmäisen suuri Jeesus-fanittaja. Jeesus on minulle kaikki elämä, eikä sapatti, koska sapatti on itseasiassa juurikin Jeesus itse ja hänen sapattivuosituhat, josta olen joskus puhunut.
        Minua vastaan on aika vaikea väitellä, vaikka olisi minkälainen tohtorin hattu päässä, koska Herrani on Jeesus Kristus. Siihen on hankala potkaista, kuin pistimeen potkisi.

Sapatti on ihan raamatullinen viikkopyhä - ja sen viettäminen ei sulje pois sitä suurta 1000 vuotista sapattia jota se esikuvaa, päin vastoin.
        Ne ovat ne jotka ovat mukana sinä suurena sapattina jotka pääsevät perille - ei muut. Ylösnousemuksen saa jokainen ... ja sitä voi muistella sunnuntaisin jos haluaa - mutta sunnuntai tulee sapatin jälkeen ...
        Minua hämmästyttää ylpeytesi "entisenä adventistina" mitä ihmeen hyötyä sinä siitä luulet saavasi? Tai että "fanitat" Jeesusta - ja samaan aikaan puhut pehmeitä niin itsestäsi kuin muista.. koska he eivät ole niin kuin sinä ..haluat heidän olevan ... Mamma mia .... Haloo .. herätys

alex

• JarmoEklund kirjoitti:

Jep, ateismi on maallisesti loogiseen ajatteluun tähtäävä uskonto, jolla ei vain ole yhtään ainoaa jumalaa. Se on ainoa ero muihin jumaluskontoihin. Muuten sama.,

Ai - että pidät kaikkia uskontoja samanlaisena sekoiluna .. ? Ok, nyt sitten tajusin .. siis ajatuksen "juoksusi".

alex

• RaamatullinenViikko
        alex.kasi kirjoitti:

Sapatti on ihan raamatullinen viikkopyhä - ja sen viettäminen ei sulje pois sitä suurta 1000 vuotista sapattia jota se esikuvaa, päin vastoin.
        Ne ovat ne jotka ovat mukana sinä suurena sapattina jotka pääsevät perille - ei muut. Ylösnousemuksen saa jokainen ... ja sitä voi muistella sunnuntaisin jos haluaa - mutta sunnuntai tulee sapatin jälkeen ...
        Minua hämmästyttää ylpeytesi "entisenä adventistina" mitä ihmeen hyötyä sinä siitä luulet saavasi? Tai että "fanitat" Jeesusta - ja samaan aikaan puhut pehmeitä niin itsestäsi kuin muista.. koska he eivät ole niin kuin sinä ..haluat heidän olevan ... Mamma mia .... Haloo .. herätys

alex

Lystikäs juttu: "Sunnuntai tulee sapatin jälkeen...". Eiköhän sapatti tule sunnuntain jälkeen kuin 7. tulee 1. jälkeen (jos siis pysytään käsitteessä 'viikko').

• JarmoEklund kirjoitti:

Olen pahoillani Flink jos minulle oin muodostunut väärä kuva. Mutta pahoin pelkään että ei, koska olen lukeut suoria mielipiteitäsi ja ne ei osoita sinun olevan nöyrämielinen ja uskolle avoin, vaan päin vastoin.

Ensiksikin et ole yhtään pahoillasi, se on vain teeskentelevää huulen heittoa ja loputkin kirjoituksestasi on täyttä tekaistua tarinaa.. Maailmassa olisi paljon todellista kritisoitavaakin, mutta sinä käytät aikasi Timo Flinkin epäoikeudenmukaiseen arvostelemiseen, ja sanot että olet pahoillasi jos olet väärässä ... mutta että muka et ole .. Voi että ?? Sokea sinä ainakin olet ...

alex

• Kertokaa mistä vihanne kumpuaa minua kohtaan? Ylistän Jeeusta Kristusta ja te vihaatte sitä... niinkö se menee?

• iloinen_naurajaa
        JarmoEklund kirjoitti:

Vittu, herää saatana, ateismi ei ole mikään uskonto. Se on uskon puutetta jumaliin perkele.

• JeesuksenOma
        JarmoEklund kirjoitti:

Kertokaa mistä vihanne kumpuaa minua kohtaan? Ylistän Jeeusta Kristusta ja te vihaatte sitä... niinkö se menee?

Kristuksen nimen tähden, Jarmo, sinua nämä "oppineet" täällä solvaavat, mutta näin meille Jeesusta, yksin Häntä korottaville on Raamatussa sanottu käyvän! VOITTAJAN, KUNINGASTEN KUNINKAAN puolella emme häpeään joudu, muista tämä!

• pyhpyh
        JarmoEklund kirjoitti:

Ja meille muille on jo tullut se kuva, että sinä olet pelkkä tekopyhä lurjus…

• Näin se henki jakaa omiaan...

• Exadventistiparka
        JarmoEklund kirjoitti:

Näin se henki jakaa omiaan...

"Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa."
        Mutta kun se tapahtuu niiden toimesta joiden olettaisimme olevan Kristuksen omia, ei voi iloita asiasta samoin kuin silloin kun ei-uskovat tekevät samoin. :(

• etkösolekoskaanlukenut
        KaikkiRuotuunMARS kirjoitti:

Timo, sinähän se ensimmäisenä olet esittämässä, että kuka ei usko KAIKKIA adventismin oppeja (siis myös niitä, joille ei Raamatusta löydy perusteluja), on erotettava seurakunnasta, koska tällaisen ihmisen siellä olo "aiheuttaa hajaannusta". Olet kyllä kovin militäärinen, mitä seurakunnan kurittamiseen tulee!

Timo toimii oikein.

Juud. 1:3 "3Rakkaat ystävät! Hartaasti olen halunnut kirjoittaa teille yhteisestä pelastuksestamme, ja nyt sain aiheen kehottaa teitä TAISTELEMAAN sen uskon puolesta, joka pyhille on kertakaikkisesti annettu."

• RaamatullinenViikko kirjoitti:

Lystikäs juttu: "Sunnuntai tulee sapatin jälkeen...". Eiköhän sapatti tule sunnuntain jälkeen kuin 7. tulee 1. jälkeen (jos siis pysytään käsitteessä 'viikko').

Tosi lystikäs .. :) MUTTA Jeesus kuoli ennen sapattia ja nousi kuolleista kuolemattomana ... sapatin jälkeen, koska Jeesuksella oli kuolemattomuus itsessään - eikö niin.
        Armon saaneet taas nousevat ennen sitä 1000 vuotista sapattia - koska heissä ei itsessään ole kuolemattomuutta - he tarvitsevat Jeesusta voidakseen ottaa vastaan elämän lahjan ja Raamattu sanoo, että se 1000 vuotinen sapatti on ennen toista ylösnousemusta - siis sitä ylösnousemusta jota sunnuntai kuvaa - ja jolloin esimerkiksi monet omaan kuolemattomuuteensa uskovat nousevat kuolleista. He kun eivät omasta mielestään tarvitse sapattia ja Jeesusta elämän säilymisen tähden vaan Jeesus on heille ikäänkuin pääsylippu taivaaseen ja jossa he sitten elävät oman kuolemattomuutensa turvin.

alex

• KaikkiRuotuunMARS
        etkösolekoskaanlukenut kirjoitti:

Timo toimii oikein.

Juud. 1:3 "3Rakkaat ystävät! Hartaasti olen halunnut kirjoittaa teille yhteisestä pelastuksestamme, ja nyt sain aiheen kehottaa teitä TAISTELEMAAN sen uskon puolesta, joka pyhille on kertakaikkisesti annettu."

Joo, mutta kun Timon mielestä vain adventistit ovat "pyhiä" ja vain heillä on "usko". Ja tämä on vastoin Jumalan sanaa; ei siellä missään tuolla tavoin sanota.

Timohan ei "taistele" kristinuskon puolesta, vaan ADVENTISMIN TEOLOGIAN puolesta, johon tosin sisältyy raamatullisiakin aineksia, MUTTA myös paljon Raamatun ulkopuolelta otettua eri adventistiteologien kyhäilemää soopaa, joka ei Raamatun valoa kestä.

• Exadventistiparka
        etkösolekoskaanlukenut kirjoitti:

Timo toimii oikein.

"Juud. 1:3 "3Rakkaat ystävät! Hartaasti olen halunnut kirjoittaa teille yhteisestä pelastuksestamme, ja nyt sain aiheen kehottaa teitä TAISTELEMAAN sen uskon puolesta, joka pyhille on kertakaikkisesti annettu.""
        Siis minkä puolesta pitää taistella ?
        sen USKON puolesta, joka pyhille on kertakaikkisesti annettu.
        - ei siis minkään OPIN puolesta
        sen uskon puolesta, joka pyhille on KERTAKAIKKISESTI annettu.
        - siis sellaisen uskon puolesta joka on annettu kertakaikkisesti - ei siis minkään "lisääntyvän" uskon puolesta
        sen uskon puolesta, joka pyhille on kertakaikkisesti ANNETTU.
        - siis sellaisen uskon puolesta joka on annettu - eli jonka olemme LAHJAKSI SAANEET.
        Ihan oikeastiko tässä kehotetaan erottamaan PYHIEN joukosta ne jotka eivät 1800 vuotta jälkeen nähtyihin näkyihin usko ?

• Exadventistiparka
        alex.kasi kirjoitti:

Tosi lystikäs .. :) MUTTA Jeesus kuoli ennen sapattia ja nousi kuolleista kuolemattomana ... sapatin jälkeen, koska Jeesuksella oli kuolemattomuus itsessään - eikö niin.
        Armon saaneet taas nousevat ennen sitä 1000 vuotista sapattia - koska heissä ei itsessään ole kuolemattomuutta - he tarvitsevat Jeesusta voidakseen ottaa vastaan elämän lahjan ja Raamattu sanoo, että se 1000 vuotinen sapatti on ennen toista ylösnousemusta - siis sitä ylösnousemusta jota sunnuntai kuvaa - ja jolloin esimerkiksi monet omaan kuolemattomuuteensa uskovat nousevat kuolleista. He kun eivät omasta mielestään tarvitse sapattia ja Jeesusta elämän säilymisen tähden vaan Jeesus on heille ikäänkuin pääsylippu taivaaseen ja jossa he sitten elävät oman kuolemattomuutensa turvin.

alex

" Jeesus on heille ikäänkuin pääsylippu taivaaseen ja jossa he sitten elävät oman kuolemattomuutensa turvin."
        Ai siis niinkuin mitä???
        Miksi vääristelet toisten sanoja ja sanomia ? Pysy asiassa. Jos haluat keskustella kuolemattomuusopeista, avaa uusi ketju, äläkä käytä tuollaista valhetta syynä mollata muita.

• Jeesuksen seuraajana on helppoa olla. Kukaan ei voi vastustaa, koska Jeesus on kaiken takana. Kuka voisikaan vastustaa, kun voimamme on kaikkivoipa?

• Et-sillee

" Jeesus on heille ikäänkuin pääsylippu taivaaseen ja jossa he sitten elävät oman kuolemattomuutensa turvin."
        Ai siis niinkuin mitä???
        Miksi vääristelet toisten sanoja ja sanomia ? Pysy asiassa. Jos haluat keskustella kuolemattomuusopeista, avaa uusi ketju, äläkä käytä tuollaista valhetta syynä mollata muita.

Koskas Exadventistiparka sai palstan komendantin viran ? tai miksi hän jakelee määräysiä kuinka kukin kirjoittaa?

• Herjat-pois-palstalta
        JarmoEklund kirjoitti:

Jeesuksen seuraajana on helppoa olla. Kukaan ei voi vastustaa, koska Jeesus on kaiken takana. Kuka voisikaan vastustaa, kun voimamme on kaikkivoipa?

Ketkä muut täällä haluaa ketään ihmistä vastustaa kuin anti-adventistit - mutta hyvä jos lopetat sen Timo Flinkin parjaamisen. Timo on mukava ja säyseä mies - ei paljon anna takaisin teidän herjaamisiinne.. ja monet ovat kiinnostuneet siitä mitä hän kirjoittaa Raamatusta.

• Pitääkö tämä väite paikkansa: Timon mielestä vain adventistit ovat "pyhiä" ja vain heillä on "usko". ONKO TÄMÄ VIRALLINEN MIELIPIDE?

• AdventismiRatkaisijana
        JarmoEklund kirjoitti:

Pitääkö tämä väite paikkansa: Timon mielestä vain adventistit ovat "pyhiä" ja vain heillä on "usko". ONKO TÄMÄ VIRALLINEN MIELIPIDE?

Adventistien eksklusiivista "pyhyyttä" Timo Flink perustelee Ellen Whiten sanomisilla ja kirjoituksilla. Joten ei tarvinne ihmetellä...
        Timon sanonut: "Usko Jeesukseen ei riitä." Siis täytyy itse vielä pinnistää ja punnertaa, että ansiota kertyisi ja Jeesus tunnustaisi ihmispolon aikojen lopussa omakseen.

Raamattu kylläkin vakuuttaa Jeesuksen uhrin voiman olevan riittävä ja "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut".

Toisten seurakuntien kristityillä on Timon mukaan tosin "usko", mutta ei sellainen usko, joka Jumalalle kelpaisi. Kun se ei ole adventistinen usko kaikkine adventismin erityisoppeineen ja opetuksineen. Timo on kirjoittanut palstalla, että nämä toisten seurakuntien kristityt Jeesus on kerran lähettävä pois: "Menkää pois! En tunne teitä!" Mutta joka ottaa vastaan "adventtitotuuden" ja liittyy adventtikirkkoon, se on taivaspaikkansa hankkinut.

• Se mun pitää herra Flinkille sanoa että "sä kompastut oman oppisi ylpeyteen". Nöyrry rakas ystävä ja tule tänne alas missä muutkin uudestisyntyneet uskovat ovat. Minä tunnen valtavasti TODELLA AITOJA adventisteja, joissa on Jeesuksen Henki, vaikkapa pikkuserkkuni Paavilaisen Pasi ja Rouheen Erkka. Molempien sukunimi jo paljastaa kenestä on kyse, mutta molemmat ovat kauniita uskovia, joiden kanssa voidaan mennä niin hellareiden, kuin vapisten, kuin advarien tilaisuuksiin PALVELEMAAN JUMALAA ja ylistämään Herraa Jeesusta Kristusta.
      Täällä palstalla kulkee tosiuskovia muitakin, kuten "kopittelija" ja "exadventistiparka" joiden kommentteja voimme lukea päivittäin.
      Adventistit ovat kyseenalaisessa maineessa. Se on sisäsiittoinen, sisäpiirinen ja kaikella tavalla korottanut asemansa omin neuvoin. Sitä minä karsastan. Valitettavsti en halua kuulua sellaiseen ryhmään, jolla on muka Taivaan porttien takapihan lukkoon avaimet. En jaksa sellaiseen stooriin vaan uskoa.

• No voi että - sinäkö olet antamassa neuvoja Timo Flinkille.
        Mikä olisi suurempaa opin ylpeyttä kuin uskoa omaan kuolemattomuuteensa ? että on yhtä kuolematon kuin Jumala. Kumpi teistä uskoo olevansa yhtä kuolematon kuin ihmisen Luoja - sinä tai Timo?
        Ei se auta sinua, että sinä tunnet valtavasti aitoja adventisteja - aidot adventistit eivät usko olevansa kuolemattomia ilman Jumalaa.

Nytkö et enää ole yhtä kuolematon kuin Jumala vaan olet alkanut ihmisten tuomariksi kuin Jumala? ja langetat tuomioitasi kuin Jumala konsanaan - Kopittelijalle plussaa (koska hänkin uskoo olevansa yhtä kuolematon kuin Jumala myös erossa Luojastaan) ja Timo Flinkille miinusta koska hän panee toivonsa Jumalaan ja Jeesukseen tietäen että se on ainoa oikea tie.

Voi voi - en muuta sano..

alex

• alex.kasi kirjoitti:

No voi että - sinäkö olet antamassa neuvoja Timo Flinkille.
        Mikä olisi suurempaa opin ylpeyttä kuin uskoa omaan kuolemattomuuteensa ? että on yhtä kuolematon kuin Jumala. Kumpi teistä uskoo olevansa yhtä kuolematon kuin ihmisen Luoja - sinä tai Timo?
        Ei se auta sinua, että sinä tunnet valtavasti aitoja adventisteja - aidot adventistit eivät usko olevansa kuolemattomia ilman Jumalaa.

Nytkö et enää ole yhtä kuolematon kuin Jumala vaan olet alkanut ihmisten tuomariksi kuin Jumala? ja langetat tuomioitasi kuin Jumala konsanaan - Kopittelijalle plussaa (koska hänkin uskoo olevansa yhtä kuolematon kuin Jumala myös erossa Luojastaan) ja Timo Flinkille miinusta koska hän panee toivonsa Jumalaan ja Jeesukseen tietäen että se on ainoa oikea tie.

alex

Soimaatko soimaamisen takia, vai itsesi takia, koska muita syitä en keksi?

• Serkunserkunserkut

Sanopas sinä Jarmo, onko se totta, että kaikki Suomen adventistit ovat enemmän tai vähemmän sukua toisilleen. Useimmiten enemmän? Eikö tämä sisäsiittoisuus ole ihan tosi juttu jo ihan silläkin faktalla, etteivät adventistit saa mennä naimisiin muiden kuin adventistien kanssa? Olen tästä lukenut palstalla vähän väliä.

• JarmoEklund kirjoitti:

En vaan sokean epäoikeudenmukaisuutesi takia.

• ÄläVälitäJarmo
        JarmoEklund kirjoitti:

Tämä alex moittii periaatteessa kaikki muut (siksi etteivät ole samanlaisia kuin hän). Lyömäaseena alexilla on 'ikuinen piina' ja 'kuolemattomuus'. Muuta ei löydy.

• ALEXmitenniin
        alex.kasi kirjoitti:

Alex, missä Jarmo on epäoikeudenmukainen, kun korottaa YKSIN Jeesusta kirjanoppineisuuden sijaan, lain sijaan, adventismin oppien sijaan?

• Exadventistiparka
        alex.kasi kirjoitti:

No voi että - sinäkö olet antamassa neuvoja Timo Flinkille.

alex

Niin... siis kumpi tässä nyt tuomitsee ?
        Jarmo: "Se mun pitää herra Flinkille sanoa että "sä kompastut oman oppisi ylpeyteen""
        Room 9:33 "niinkuin kirjoitettu on: "Katso, minä panen Siioniin loukkauskiven ja kompastuksen kallion, ja joka häneen uskoo, se ei häpeään joudu.""
        Alexi: "Nytkö et enää ole yhtä kuolematon kuin Jumala vaan olet alkanut ihmisten tuomariksi kuin Jumala? ja langetat tuomioitasi kuin Jumala konsanaan"
        Room 2:1 "Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja."
        Ja Jarmo on oikeassa siinä mitä sanoikin; ja antoi Timolle neuvoa olla tuomitsematta niitä jotka eivät usko siihen mitä Timo itse uskoo. Ei se mitään tuomitsemista ole jos varoittaa toista oman opin ylpeyden vaarasta.
        Ja Alexi komppaa Timoa täydellä höyryllä ja laittaa lisää pökköä pesään... "Ei se auta sinua, että sinä tunnet valtavasti aitoja adventisteja - aidot adventistit eivät usko olevansa kuolemattomia ilman Jumalaa."
        Kuolemattomia ilman Jumalaa ? Ja niinkö Jarmo sanoi ? Mistä ihmeestä olet sellaista päähäsi saanut ?
        "Aidot adventistit"... puhut siis ryhmästä josta itse olet monet kerrat väittänyt että SINÄ ET OLE ADVENTISTI. No, jollet ole adventisti, niin mistä sinä edes tiedät mitä AIDOT adventistit ajattelevat ? Vai luuletko olevasi tuomari sillekin, kuka sitten on aito adventisti ja kuka ei ?

• Flinkharhateillä

Karsastajia meitä on monta.... Flinkin adventismi on pelkkää kirjanoppineisuutta ja "paimenena" olo adventismin oppien "puhtauden"(?) vahtimista. Siinä elämäntyönsä.

Mitä tekee hengettömällä kirjanoppineisuudella? Viekö se taivaseen, voiko siihen vedota viimeisellä tuomiolla, että "minähän tunsin kaikki adventismin opit ja noudatin niitä pienintä piirtoa myöten, olen ansioitunut ja näin ansainnut taivasosuuteni"?!

• pyhpyh

Sinä olet jo kompastunut omaan epäuskoosi ja adventistivihaasi.

• Exadventistiparka
        alex.kasi kirjoitti:

Mikä Jarmon viestissä oli "sokeaa epäoikeudenmukaisuutta" ?
        Antaako se sinulle sitten oikeuden soimata tai tuomita ?

• onteitämoneksi
        ÄläVälitäJarmo kirjoitti:

Tämä alex moittii periaatteessa kaikki muut (siksi etteivät ole samanlaisia kuin hän). Lyömäaseena alexilla on 'ikuinen piina' ja 'kuolemattomuus'. Muuta ei löydy.

Älä houri kyllä alex kirjoittaa asiaaa !

• seurannut
        onteitämoneksi kirjoitti:

Älä houri kyllä alex kirjoittaa asiaaa !

Alexi sopisi Bushmannin kanssa vain samaan ketjuun puhumaan aina samaa päivästä toiseen. Toinen toistaa Jumala pettää aina ja toinen ikuinen piina, ikuinen piina.

• tutkikaaherranlakia
        ALEXmitenniin kirjoitti:

Alex, missä Jarmo on epäoikeudenmukainen, kun korottaa YKSIN Jeesusta kirjanoppineisuuden sijaan, lain sijaan, adventismin oppien sijaan?

Autuas se mies, joka päivät ja yöt tutkii Herran lakia !

• ÄläVälitäJarmo kirjoitti:

Älä välitä Jarmo (sanoo kai Kopittelija) - ja minä sanon samaa "älä välitä jos minä puhun lööpperiä" - mutta välitä jos minä en puhu lööperiä.
        Minua kiusaa tuo teidän tekopyhyytenne ja asiaton ihmisten parjaamisenne. Mitä pahaa Timo onkaan teille mahtanut tehdä kun häntä noin parjaatte? Minulle hän on tehnyt vain hyviä asioita..

alex

• Exadventistiparka kirjoitti:

Mikä Jarmon viestissä oli "sokeaa epäoikeudenmukaisuutta" ?
        Antaako se sinulle sitten oikeuden soimata tai tuomita ?

Exadventistiparka kommentoi: ##Mikä Jarmon viestissä oli "sokeaa epäoikeudenmukaisuutta" ?##

Ne ovat epäoikeudenmukaisia syytöksiä Timo Flinkiä kohtaan.
        Eikö se ole mielestäsi epäoikeudenmukaista ja sokeaa? Minusta on.. ja minä en ole edes adventisti - mutta sen verran olen Timon kirjoituksia lukenut täällä ja muualla että tiedän että Jarmo puhuu nyt omaansa - on kai sotajalalla adventistien kanssa niin kuin te muutkin entiset adventistit.

Sinä myös - oikeastaan te olette jääviä puimaan oikeutta adventistien keskuudessa - koska te olette jo periaatteessa heitä vastaan - teillä on kaikilla jotain hampaan kolossa heitä vastaan. Niin Bushmanni, Kopittelija, sinä ja nyt alkaa myös Jarmo .. ette te ole kenenkään tuomareita..

Joskus tulee mieleen, että kaipa tämä on se syy miksi te ette enää ole siellä Adventtikirkossanne .. riitely ja arvostelu .. niinkuin sanoin aikaisemmin teillä olisi yltäkyllin tekemistä omissanne .. ja teidän pitäisi jättää Timo Flink rauhaan -- parjatkaa vaikka toisianne .. niin tai minua .. :))) .. kun minun puheeni siitä teidän olemattomasta kuolemattomuudesta ja luotujaan piinaavasta jumalasta kiusaa niin kamalasti .. No, ainakin muutamia .. Palsta on adventismista keskustelua varten - ei adventisteista keskustelua varten - varsinkin kun heistä puhutaan vain potaskaa.

Onko niin, että se teidän oma uskonne on niin hatara, että se ei kestä tarkastelua ja siksi pitää mollata ihmisiä joka kerta kun sen mahdottomista puolista tulee puhe?

alex

• alex.kasi kirjoitti:

Älä välitä Jarmo (sanoo kai Kopittelija) - ja minä sanon samaa "älä välitä jos minä puhun lööpperiä" - mutta välitä jos minä en puhu lööperiä.
        Minua kiusaa tuo teidän tekopyhyytenne ja asiaton ihmisten parjaamisenne. Mitä pahaa Timo onkaan teille mahtanut tehdä kun häntä noin parjaatte? Minulle hän on tehnyt vain hyviä asioita..

alex

Alex sekoilee: "Älä välitä Jarmo (sanoo kai Kopittelija) "

Niin kyllä minäkin voisin näin sanoa Jarmolle... ja sitten Alexille että älä sekota punaista ja sinistä pilleriä toisistaan, sillä se aiheuttaa harhaisuutta ja antipatiahenkeä toisia raamattua uskovia ihmisiä kohtaan ... :O
        .

Tässä juuri syy miksi en juuri viitsi Alexin kanssa keskustella... ja vaikka en keskustelisikaan niin hän on vetämässä minua joka paikkaan silti...
        "Ikuinen piina" :D

• Jarmo kirjoitti avauksessaan: " Elikkäs kaikki TimoFlinkit ja muut innokkaat.. eikun vaan yrittämään yhdessä Jarmoa erottamaan kirkosta. Sitä yritettiin jo -80 luvulla."

Tämä Jarmon sanominen ei kyllä ole mitään kenenkään pilkkaamista mistä Alex puhuu ja pilkkaa itse !

...kyllä Jarmo on tässä ihan oikeassa, että kyllä Timo Flink on selvästi näillä sivuilla antanut ymmärtää että hän ei suvaitse joukossaan ihmisiä, jotka ei allekirjoita kaikkia 28 opinkohtaa jotka kuuluvat adventistien oppiin ! Myös hänen mielestään kasteelle pääsy myös edellyttää tätä !
        .
        Tässä nyt vain ottaa yhteen adventismin sisäiset liberaalit ja konservatiiviset kannat eli ne jotka ei täysin allekirjoita Ellen G Whiten oppeja ja ne Timo Flinkit ja kumppanit jotka allekirjoittavat...
        .
        Uuden sukupolven adventistit saattavat ehkä ja toivottavasti löytää sen mitä raamattu todella sanoo ilman raamatun ulkopuolisia opinrakennelmia !

• Exadventistiparka

Jarmo kirjoitti avauksessaan: " Elikkäs kaikki TimoFlinkit ja muut innokkaat.. eikun vaan yrittämään yhdessä Jarmoa erottamaan kirkosta. Sitä yritettiin jo -80 luvulla."

Tämä Jarmon sanominen ei kyllä ole mitään kenenkään pilkkaamista mistä Alex puhuu ja pilkkaa itse !

...kyllä Jarmo on tässä ihan oikeassa, että kyllä Timo Flink on selvästi näillä sivuilla antanut ymmärtää että hän ei suvaitse joukossaan ihmisiä, jotka ei allekirjoita kaikkia 28 opinkohtaa jotka kuuluvat adventistien oppiin ! Myös hänen mielestään kasteelle pääsy myös edellyttää tätä !
        .
        Tässä nyt vain ottaa yhteen adventismin sisäiset liberaalit ja konservatiiviset kannat eli ne jotka ei täysin allekirjoita Ellen G Whiten oppeja ja ne Timo Flinkit ja kumppanit jotka allekirjoittavat...
        .
        Uuden sukupolven adventistit saattavat ehkä ja toivottavasti löytää sen mitä raamattu todella sanoo ilman raamatun ulkopuolisia opinrakennelmia !

"...kyllä Jarmo on tässä ihan oikeassa, että kyllä Timo Flink on selvästi näillä sivuilla antanut ymmärtää että hän ei suvaitse joukossaan ihmisiä, jotka ei allekirjoita kaikkia 28 opinkohtaa jotka kuuluvat adventistien oppiin ! Myös hänen mielestään kasteelle pääsy myös edellyttää tätä !"
        Tämä on valitettavasti totta.
        Sanoessaan kastesta näin, hän myös polkee maahan sen esimerkin mitä Raamattu kasteesta opettaa. Kasteelle mentiin kun oltiin tehty päätös seurata Jeesusta, eikä vasta kuukausien kestävän oppien opettelun jälkeen !!!
        Sanoiko joku joskus että ensin täytyy opettaa opinkohdat ja sen jälkeen vasta kasteelle, vai olisiko se ollut näin päin:
        "tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni,
        1) kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja
        2) opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä MINÄ OLEN KÄSKENYT TEIDÄN PITÄÄ."
        Muistaakseni Hän, joka edellä lainatut sanat on sanonut ei Raamatun mukaan koskaan käskenyt pitää sapattia (itse asiassa puolusti opetuslapsia jotka sitä rikkoivat), ei käskenyt pitää 10 käskyä, vaan käski rakastaa lähimmäistään niin kuin itseään, eikä käskenyt opettaa MITÄÄN MUUTA kuin MITÄ HÄN ITSE OLI KÄSKENYT OPETUSLASTEN PITÄÄ.
        Näinollen, jos Jarmo nuhteli Timoa, on se aivan Raamatullisesta syystä.

• SinäSenTiedät

Alex sekoilee: "Älä välitä Jarmo (sanoo kai Kopittelija) "

Niin kyllä minäkin voisin näin sanoa Jarmolle... ja sitten Alexille että älä sekota punaista ja sinistä pilleriä toisistaan, sillä se aiheuttaa harhaisuutta ja antipatiahenkeä toisia raamattua uskovia ihmisiä kohtaan ... :O
        .

Tässä juuri syy miksi en juuri viitsi Alexin kanssa keskustella... ja vaikka en keskustelisikaan niin hän on vetämässä minua joka paikkaan silti...
        "Ikuinen piina" :D

Kopittelija puhuu kai kokemuksestaan: ## Alexille että älä sekota punaista ja sinistä pilleriä toisistaan, sillä se aiheuttaa harhaisuutta ja antipatiahenkeä toisia raamattua uskovia ihmisiä kohtaan ... :O##

Joo kopittelija007, lopeta se pillerien syöminen .. niin ehkä harhat haihtuu ja tajuat olevasi vain kuoleman oma ihminen...

• pyhpyh

"...kyllä Jarmo on tässä ihan oikeassa, että kyllä Timo Flink on selvästi näillä sivuilla antanut ymmärtää että hän ei suvaitse joukossaan ihmisiä, jotka ei allekirjoita kaikkia 28 opinkohtaa jotka kuuluvat adventistien oppiin ! Myös hänen mielestään kasteelle pääsy myös edellyttää tätä !"
        Tämä on valitettavasti totta.
        Sanoessaan kastesta näin, hän myös polkee maahan sen esimerkin mitä Raamattu kasteesta opettaa. Kasteelle mentiin kun oltiin tehty päätös seurata Jeesusta, eikä vasta kuukausien kestävän oppien opettelun jälkeen !!!
        Sanoiko joku joskus että ensin täytyy opettaa opinkohdat ja sen jälkeen vasta kasteelle, vai olisiko se ollut näin päin:
        "tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni,
        1) kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja
        2) opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä MINÄ OLEN KÄSKENYT TEIDÄN PITÄÄ."
        Muistaakseni Hän, joka edellä lainatut sanat on sanonut ei Raamatun mukaan koskaan käskenyt pitää sapattia (itse asiassa puolusti opetuslapsia jotka sitä rikkoivat), ei käskenyt pitää 10 käskyä, vaan käski rakastaa lähimmäistään niin kuin itseään, eikä käskenyt opettaa MITÄÄN MUUTA kuin MITÄ HÄN ITSE OLI KÄSKENYT OPETUSLASTEN PITÄÄ.
        Näinollen, jos Jarmo nuhteli Timoa, on se aivan Raamatullisesta syystä.

Ai jaa. Että Timo on siis sylkykuppi jota saa vapaasti lyödä?

Ootte helevetin fariseuksia ite. Aina hokemassa "kiitos Jumala kun en ole adventisti, enkä varsinkaan tuo paskaläjä Flink".

TUOLLAISIA OLETTE.

• Kopittelija007 kirjoitti:

Jarmo kirjoitti avauksessaan: " Elikkäs kaikki TimoFlinkit ja muut innokkaat.. eikun vaan yrittämään yhdessä Jarmoa erottamaan kirkosta. Sitä yritettiin jo -80 luvulla."

.
        .

Allekirjoitan kopittelijan sanat täysin.

• SinäSenTiedät kirjoitti:

Kopittelija puhuu kai kokemuksestaan: ## Alexille että älä sekota punaista ja sinistä pilleriä toisistaan, sillä se aiheuttaa harhaisuutta ja antipatiahenkeä toisia raamattua uskovia ihmisiä kohtaan ... :O##

Joo kopittelija007, lopeta se pillerien syöminen .. niin ehkä harhat haihtuu ja tajuat olevasi vain kuoleman oma ihminen...

Kukahan täällä kuvittelee ja mitä, kun kaikki anonyymit viestit on Alexin mielestä kopittelijan viestejä ! :D

• Kiitos veljet kauniista sanoistanne ja tuestanne. On ilo saada herättää hyvää keskustelua. Älkää tuomitko, vaan ojentakaa rauhallisesti, ei kukaan ole eksynyt, vaan eksyksissä, jolloin hyvä paimen saattaa jokaisen kotiin.
      JEESUS ON HERRA! Ylistys olkoon Jeesuksen Kristuksen nimi.

• pyhpyh

Kiität adventistien vihaajia että kehuvat sinua adventistivihastasi ... just niin.

• Pyhpyhsekoileetaas
        pyhpyh kirjoitti:

Kiität adventistien vihaajia että kehuvat sinua adventistivihastasi ... just niin.

Pyhpyh, olet taas sekaisin päästäsi! Jarmo sanoo adventisteja rakkaikseen ja sinä syytät häntä adventistien vihaajaksi! Häh?

• pyhpyh
        Pyhpyhsekoileetaas kirjoitti:

Pyhpyh, olet taas sekaisin päästäsi! Jarmo sanoo adventisteja rakkaikseen ja sinä syytät häntä adventistien vihaajaksi! Häh?

Se on pelkkä valhe, että se väittää rakastavansa adventisteja. Näkeehän sen tosta muusta viestinnästä, että oikeasti vihaa.

• Pyhpyhsekoileetaas
        pyhpyh kirjoitti:

Se on pelkkä valhe, että se väittää rakastavansa adventisteja. Näkeehän sen tosta muusta viestinnästä, että oikeasti vihaa.

Vainoharhaisuutesi taas kerran vauhdissaan, pyhpyh! Sinä olet aina ensimmäisenä haukkumassa muita kirjoittajia valehtelijoiksi, kirjoittipa kuka mitä hyvänsä.

Eikä Jarmo ole täällä adventisteja henkilöinä moittinut, vaan oppikäsityksiä. Hänhän nimenomaan oikein nimeltä kiittelee joitakin adventisteja, joiden kanssa voi mennä mihin tahansa seurakuntaan Kristusta ylistämään.

Olet niin tuon vainoharhasi lumoissa, että väännät ja käännät kaiken mahdollisen "adventistivihaksi". Vaikka sinulle kirjoittaisi, että aurinko paistaa taikka että sataa vettä, niin sekin olisi sinulle "adventistivihaa".

• iloinen_naurajaa

Adventismi on vitunmoista eksytystä ja kusetusta. Sama pätee kaikkiin uskontoihin.

• adventisti

Vainoharhaisuutesi taas kerran vauhdissaan, pyhpyh! Sinä olet aina ensimmäisenä haukkumassa muita kirjoittajia valehtelijoiksi, kirjoittipa kuka mitä hyvänsä.

Eikä Jarmo ole täällä adventisteja henkilöinä moittinut, vaan oppikäsityksiä. Hänhän nimenomaan oikein nimeltä kiittelee joitakin adventisteja, joiden kanssa voi mennä mihin tahansa seurakuntaan Kristusta ylistämään.

Olet niin tuon vainoharhasi lumoissa, että väännät ja käännät kaiken mahdollisen "adventistivihaksi". Vaikka sinulle kirjoittaisi, että aurinko paistaa taikka että sataa vettä, niin sekin olisi sinulle "adventistivihaa".

Kun totuuden tuntee, niin ei silloin sunnuntaikirkot kiinnosta. Ihan turha niissä istua.

• pyhpyh
        iloinen_naurajaa kirjoitti:

Adventismi on vitunmoista eksytystä ja kusetusta. Sama pätee kaikkiin uskontoihin.

Puhut vain itsestäsi.

• pyhpyh

Valehtelet. Hän kävi NIMELTÄ MAINITEN Flinkiin kimppuun.

• Pyhpyhsekoileetaas
        adventisti kirjoitti:

Kun totuuden tuntee, niin ei silloin sunnuntaikirkot kiinnosta. Ihan turha niissä istua.

Mitä tarkoitat "sunnuntaikirkolla"? Eivät sunnuntaina jumalanpalvelukseen kokoontuvat päivää palvo (kuten adventistit sapattia kultaisen vasikan tavoin). Kokoonnumme ylösnousemuspäivänä ylistämään ja palvomaan ylösnoussutta Herraamme Jeesusta Kristusta!

Ja mitä totuuden tuntemiseen tulee: Ken tuntee Jeesuksen omana Vapahtajanaan, hän on tullut tuntemaan Totuuden. Etkö tiedä, että Jeesus itse vakuuttaa Raamatussa: "MINÄ olen TIe, TOTUUS ja Elämä, ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani."

Mikäli totuus on sinulle jotain muuta kuin Jeesus (peräti jonkinlainen lisätotuus tai enemmän kuin Jeesus, "adventtitotuus"?), niin sillä et tule pärjäämään, sellainen on tyhjää Jumalan edessä. Vain Jeesus, yksin Jeesus riittää!

• Jarmo : ##Kiitos veljet kauniista sanoistanne ja tuestanne. On ilo saada herättää hyvää keskustelua. ##

Voi voi - toisten lonkalta tuomitseminen internetissä ei ole "hyvää keskustelua" vaan panettelua ...

Vain tiedoksesi ..

alex

• pyhpyh kirjoitti:

Valehtelet. Hän kävi NIMELTÄ MAINITEN Flinkiin kimppuun.

Aivan - ja valitettavasti se ei ollut ensimmäinen kerta kun täällä "uskovaiset" puhuvat potaskaa Timo Flinkistä.

Kummallisia uskovaisia - mielestäni - en panisi luottoani heidän puheisiinsa.

alex

• iloinen_naurajaa
        pyhpyh kirjoitti:

Puhut vain itsestäsi.

Arvoisa pyhpyh! Kerroin vain KARUN TOTUUDEN ja sekös sinua kirpaisee kovaa! :-):-):-)

• Exadventistiparka
        alex.kasi kirjoitti:

Aivan - ja valitettavasti se ei ollut ensimmäinen kerta kun täällä "uskovaiset" puhuvat potaskaa Timo Flinkistä.

alex

" "uskovaiset" puhuvat potaskaa Timo Flinkistä."
        Mikä oli mielestäsi "potaskaa" ? Timo on kyllä todistettavasti sanonut nuo asiat tällä palstalla.
        Mitäpä jos perustelisit nyt tässä tuon väitteesi ennen kuin arvostelet ihmisiä sen perusteella ?

• valehtelette

Mikä oli mielestäsi "potaskaa" ? Timo on kyllä todistettavasti sanonut nuo asiat tällä palstalla.
        Mitäpä jos perustelisit nyt tässä tuon väitteesi ennen kuin arvostelet ihmisiä sen perusteella ?

Valehtelet. Timo on sanonut, ettei ymmärrä miksi joku haluaisi olla kirkon jäsen, jos ei usko kirkon opetukseen. Se on kyllä eri asia kuin mitä te väitätte hänen sanovan.

• Terveydeksi

Mitähän jos sinäkin Exadventistiparka katsoisit sinne peiliin ja muistelisit mitä itse olet sanonut ..

• alex.kasi kirjoitti:

Jarmo : ##Kiitos veljet kauniista sanoistanne ja tuestanne. On ilo saada herättää hyvää keskustelua. ##

Voi voi - toisten lonkalta tuomitseminen internetissä ei ole "hyvää keskustelua" vaan panettelua ...

Vain tiedoksesi ..

alex

Etkö kestä kritiikkiä? Kaikki mikä liittyy uskoon, täytyy koetella Raamatulla ja hengessä, joten jos se ei kestä kristiikkiä, niin joku mättää. Jeesuksen on Herraus kestää kaiken kritiikin, vaan ei adventismi. Mistähän mahtaa johtua.

• Anti-parjaaja
        JarmoEklund kirjoitti:

Etkö kestä kritiikkiä? Kaikki mikä liittyy uskoon, täytyy koetella Raamatulla ja hengessä, joten jos se ei kestä kristiikkiä, niin joku mättää. Jeesuksen on Herraus kestää kaiken kritiikin, vaan ei adventismi. Mistähän mahtaa johtua.

Jaa että mitä kritiikkiä tarkoitat. Nyt puhut vain potaskaa ihmisistä - se ei ole mitään kritiikkiä - se on aivan selvästi ihmisistä potaskan puhumista. Miksi keskityt ihmisiin .. keskity mieluimmin Raamatun sanomaan ja jätä ihmisten parjaaminen pois. Se on ikäänkuin palstan tarkoitus.

• Anti-parjaaja kirjoitti:

Jaa että mitä kritiikkiä tarkoitat. Nyt puhut vain potaskaa ihmisistä - se ei ole mitään kritiikkiä - se on aivan selvästi ihmisistä potaskan puhumista. Miksi keskityt ihmisiin .. keskity mieluimmin Raamatun sanomaan ja jätä ihmisten parjaaminen pois. Se on ikäänkuin palstan tarkoitus.

Sanos ja osoita missä puhun potaskaa ja missä parjaan ihmisiä. Osoita ne ihmiset joita minä olen parjannut äläkä heittele vain omia keksintöjäsi tänne kuin ne olisivat minun puheitani.

• alex.kasi kirjoitti:

alex

Mitä potaskaa ? Eihän Timo Flink kasta jos et sitoudu täysin 28 opinkohtaan jota adventtikirkko epäraamatullisesti opettaa ! :O
        .
        Vai väititkö Alex ja PyhPyh toisin ?

• muistiinmerkitty

Aittala on kuollut ja kuopattu. Uhmasi on noteerattu. Tarpeelliset toimet alkavat.

• elämänkirjassa

Adventistien kirja ja Elämän kirja on kaksi aivan eri asiaa!

• OnEroOn
        elämänkirjassa kirjoitti:

Adventistien kirja ja Elämän kirja on kaksi aivan eri asiaa!

Adventismi ja Raamattu ovat kaksi aivan eri asiaa! Raamattu on Jumalan pyhä sana ja adventismi ihmisoppien saastuttama hapatus.

• Mutta-kun
        OnEroOn kirjoitti:

Adventismi ja Raamattu ovat kaksi aivan eri asiaa! Raamattu on Jumalan pyhä sana ja adventismi ihmisoppien saastuttama hapatus.

Raamattu on adventistien kirja, en ymmärrä mitä tarkoitat?

• Exadventistiparka
        Mutta-kun kirjoitti:

Raamattu on adventistien kirja, en ymmärrä mitä tarkoitat?

No minäpä kerron. Se, että adventismi on halunnut lisätä Ramattuun tai sen rinnalle oppeja jotka eivät sinne kuulu eivätkä ole sieltä peräisin, ei anna adventisteille tekijänoikeutta tai muuta erityisoikeutta Raamattuun. Siksi Raamattu ei ole adventistien kirja. Sorry jos tuli yllätyksenä.

• Mutt-kun

No minäpä kerron. Se, että adventismi on halunnut lisätä Ramattuun tai sen rinnalle oppeja jotka eivät sinne kuulu eivätkä ole sieltä peräisin, ei anna adventisteille tekijänoikeutta tai muuta erityisoikeutta Raamattuun. Siksi Raamattu ei ole adventistien kirja. Sorry jos tuli yllätyksenä.

Minkälaisia oppeja?
        Tarkoitatko sielun kuolevaisuutta koskevia oppeja? tai Jumalan lakia koskevia oppeja? tai Herran sapattia koskevia oppeja? tai Jeesuksen kuolemaa ja syntien lunastusta koskevia oppeja? tai ylösnousemusta koskevia oppeja? tai lunastusta koskevia oppeja? tai Jumalan temppeliä koskevia oppeja? tai Jumalan olemusta koskevia oppeja? tai Jumalan erehtymättömyyttä koskevia oppeja? Jumalan rakkautta koskevia oppeja? tai ihmisen epätäydellisyyttä koskevia oppeja? tai ?? niin mikä näistä on väärää oppia mielestäsi? Kerrohan nyt mitä tarkoitat? väitteelläsi? ja kerro samalla mitenkä sen tulisi olla.

• No mutta hienoa homma... haastava urakka. Nyt sitte vaan yhteyttä kirkon johtoon ja toimet eteenpäin. Minä kuulen asiasta ensimmäisenä ja setäni on seurakuntani vanhin, joten onnea yritykseen!!!

• Selvis-lopulta

No, nyt Jarmo alkaa se todellisuus tulla julki :( suoraan sanoen-tulit siis tänne palstalle riitelemään). Ratkomaan riitojasi seurakunnassasi ja haukkumaan Timo Flinkiä. Olisit nyt ottanut huomioon, että tämä palsta ei ole Adventtikirkon palsta ja täällä on kaikenlaisia ihmisiä jotka eivät ole tippaakaan kiinnostuneita sinun riidoistasi. Esiinnyt palstan häirikkönä näiden muiden Ex-adventistien kanssa.

• Exadventistiparka
        Mutt-kun kirjoitti:

Minkälaisia oppeja?
        Tarkoitatko sielun kuolevaisuutta koskevia oppeja? tai Jumalan lakia koskevia oppeja? tai Herran sapattia koskevia oppeja? tai Jeesuksen kuolemaa ja syntien lunastusta koskevia oppeja? tai ylösnousemusta koskevia oppeja? tai lunastusta koskevia oppeja? tai Jumalan temppeliä koskevia oppeja? tai Jumalan olemusta koskevia oppeja? tai Jumalan erehtymättömyyttä koskevia oppeja? Jumalan rakkautta koskevia oppeja? tai ihmisen epätäydellisyyttä koskevia oppeja? tai ?? niin mikä näistä on väärää oppia mielestäsi? Kerrohan nyt mitä tarkoitat? väitteelläsi? ja kerro samalla mitenkä sen tulisi olla.

Aloitetaan vaikka tutkivan tuomion opista.
        Raamattu sanoo selkeästi että Jeesus on tuntenut omansa jo hamasta maailman perustamisesta, joten hän ei mitään tutkimusta tarvitse. Jumala on taas luomakunnan Herra, joten Hänen ei tarvitse valintojaan kenellekään perustella.
        Jos tämä ei ole Raamatun ulkopuolinen oppi, se pitäisi pystyä todistamaan Raamatulla. Ford ja Cottrell ovat jo osoittaneet, ettei ko. oppia voi perustella Raamatulla.
        Siksi, helpotetaan hieman. Riittää jos osoitat ne Raamatunkohdat jotka tekevät TYHJÄKSI tutkivan tuomion kanssa suorassa ristiriidassa olevat Raamatunkohdat... tai, jos nyt ensiksi vaikka vain nämä:
        Apt 15:"15 Ja tämän kanssa pitävät yhtä profeettain sanat, sillä näin on kirjoitettu: 16 'Sen jälkeen minä palajan ja pystytän jälleen Daavidin sortuneen majan; minä korjaan sen repeämät ja nostan sen jälleen pystyyn, 17 että jäljelle jääneet ihmiset etsisivät Herraa, ynnä kaikki pakanat, jotka OVAT MINUN NIMIINI OTETUT, sanoo Herra, joka tämän tekee, 18 mikä on ollut tunnettua hamasta ikiajoista'."
        Joh 12 "Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän ANTOI VOIMAN tulla Jumalan lapsiksi, NIILLE, JOTKA USKOVAT HÄNEN NIMEENSÄ,"
        Joh 6:27 "Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka katoaa, vaan sitä ruokaa, joka pysyy hamaan iankaikkiseen elämään ja jonka Ihmisen Poika on teille antava; sillä häneen on Isä, Jumala itse, SINETTINSÄ PAINANUT.""
        2 Kor 1:22 "joka myös ON PAINANUT meihin sinettinsä JA ANTANUT Hengen VAKUUDEKSI meidän sydämiimme."
        Room 11:29 "Sillä EI Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa KADU."
        Room 9:15 "Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan.""
        Eli, jos nämä Raamatunkohdat sitten ENSIN selittäisit, miten ne muka eivät tekisi tyhjäksi adventtimytologiaa tutkivasta tuomiosta, niin sitten voidaan vaikka siirtyä seuraavaan oppiin, jonka adventistit haluavat Raamatusta löytää, mutta mikä siellä ei ole, ja minkä Raamattu itse kumoaa.

• Selvis-lopulta kirjoitti:

No, nyt Jarmo alkaa se todellisuus tulla julki :( suoraan sanoen-tulit siis tänne palstalle riitelemään). Ratkomaan riitojasi seurakunnassasi ja haukkumaan Timo Flinkiä. Olisit nyt ottanut huomioon, että tämä palsta ei ole Adventtikirkon palsta ja täällä on kaikenlaisia ihmisiä jotka eivät ole tippaakaan kiinnostuneita sinun riidoistasi. Esiinnyt palstan häirikkönä näiden muiden Ex-adventistien kanssa.

Tulin tänne palstalle riitelemään? Aikamoinen väittämä. Riitahan on kahden ihmisen välinen asioiden mielipide-eroavaisuus, josta syntyy riitaa. Minähän ylistän Jeesusta, enkä minä halua kenellekään mitään riitaa. En minä tänne riitaa tullut kylvämään vaan sanomaan totuuden, että Adventtikirkossa on paljon hvyiä uskovia, minulla on siitä esimerkkejä.

• Tämä-on-näin-selvä-asia
        Mutt-kun kirjoitti:

Minkälaisia oppeja?

Ei ei - exadventistiparka tarkoittaa että .. että.. että kun adventistit uskoo että .. että .. niin ja sitten Timo Flink siis sano kuulemma että, tai ainakin niin täällä puhutaan että sano että... että ja NIIN JUU Ellen .. ELLLLEN .. kirjoitti että... että .. peruukki joo justiinsa peruukki .. ja se Suuri Taistelu ... se ei ollut ikään Suuri .. ja tuskin edes Taistelu ja nyt sitten kaikki adventistit on aivopestyjä ja täysiä dorkia .. siis ihan kaikki .. netiset ja nykyiset ..

Joo, näin se on

• pyhpyhpyh
        JarmoEklund kirjoitti:

Tulin tänne palstalle riitelemään? Aikamoinen väittämä. Riitahan on kahden ihmisen välinen asioiden mielipide-eroavaisuus, josta syntyy riitaa. Minähän ylistän Jeesusta, enkä minä halua kenellekään mitään riitaa. En minä tänne riitaa tullut kylvämään vaan sanomaan totuuden, että Adventtikirkossa on paljon hvyiä uskovia, minulla on siitä esimerkkejä.

Kyllä sinä haastoit riitaa väittämällä, että et halua olla adventtikirkon kanssa tekemisissä, mutta lälällälälälääläää "ettepä saa mua erotettua läläläläläläläääää"

noinhan se meni.

• pyhpyh

Aloitetaan vaikka tutkivan tuomion opista.
        Raamattu sanoo selkeästi että Jeesus on tuntenut omansa jo hamasta maailman perustamisesta, joten hän ei mitään tutkimusta tarvitse. Jumala on taas luomakunnan Herra, joten Hänen ei tarvitse valintojaan kenellekään perustella.
        Jos tämä ei ole Raamatun ulkopuolinen oppi, se pitäisi pystyä todistamaan Raamatulla. Ford ja Cottrell ovat jo osoittaneet, ettei ko. oppia voi perustella Raamatulla.
        Siksi, helpotetaan hieman. Riittää jos osoitat ne Raamatunkohdat jotka tekevät TYHJÄKSI tutkivan tuomion kanssa suorassa ristiriidassa olevat Raamatunkohdat... tai, jos nyt ensiksi vaikka vain nämä:
        Apt 15:"15 Ja tämän kanssa pitävät yhtä profeettain sanat, sillä näin on kirjoitettu: 16 'Sen jälkeen minä palajan ja pystytän jälleen Daavidin sortuneen majan; minä korjaan sen repeämät ja nostan sen jälleen pystyyn, 17 että jäljelle jääneet ihmiset etsisivät Herraa, ynnä kaikki pakanat, jotka OVAT MINUN NIMIINI OTETUT, sanoo Herra, joka tämän tekee, 18 mikä on ollut tunnettua hamasta ikiajoista'."
        Joh 12 "Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän ANTOI VOIMAN tulla Jumalan lapsiksi, NIILLE, JOTKA USKOVAT HÄNEN NIMEENSÄ,"
        Joh 6:27 "Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka katoaa, vaan sitä ruokaa, joka pysyy hamaan iankaikkiseen elämään ja jonka Ihmisen Poika on teille antava; sillä häneen on Isä, Jumala itse, SINETTINSÄ PAINANUT.""
        2 Kor 1:22 "joka myös ON PAINANUT meihin sinettinsä JA ANTANUT Hengen VAKUUDEKSI meidän sydämiimme."
        Room 11:29 "Sillä EI Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa KADU."
        Room 9:15 "Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan.""
        Eli, jos nämä Raamatunkohdat sitten ENSIN selittäisit, miten ne muka eivät tekisi tyhjäksi adventtimytologiaa tutkivasta tuomiosta, niin sitten voidaan vaikka siirtyä seuraavaan oppiin, jonka adventistit haluavat Raamatusta löytää, mutta mikä siellä ei ole, ja minkä Raamattu itse kumoaa.

Ford ja Cottrell ovat harhaoppisia.

• pyhpyhpyh kirjoitti:

Kyllä sinä haastoit riitaa väittämällä, että et halua olla adventtikirkon kanssa tekemisissä, mutta lälällälälälääläää "ettepä saa mua erotettua läläläläläläläääää"

noinhan se meni.

No sehän tässä advarihommassa on aina historiassa ollu. Vuonna -78 ku oli n14v mut erotettiin Kallionimene leiriltä ku olin ollu yhen tytän kans samas tuvas yhen yön. Sitte -83 eräs pappis/seurakunnan kukkahattokomitea yritti erottaa mua ku olin käyny diskossa ja tanssimassa. Sillon mulle muodostu vasrin selvä kuva jo omasta kirkostani, että siellä on toisten perään nuuskijoita ja oma elämä saa olla sitten ihan mitä vaan.

• Exadventistiparka
        Tämä-on-näin-selvä-asia kirjoitti:

Ei ei - exadventistiparka tarkoittaa että .. että.. että kun adventistit uskoo että .. että .. niin ja sitten Timo Flink siis sano kuulemma että, tai ainakin niin täällä puhutaan että sano että... että ja NIIN JUU Ellen .. ELLLLEN .. kirjoitti että... että .. peruukki joo justiinsa peruukki .. ja se Suuri Taistelu ... se ei ollut ikään Suuri .. ja tuskin edes Taistelu ja nyt sitten kaikki adventistit on aivopestyjä ja täysiä dorkia .. siis ihan kaikki .. netiset ja nykyiset ..

Joo, näin se on

Otapa tuosta kirjoituksestasi sitten selvää, sehän on kuin A-kirkon mytologian perustelu; paljon sanoja, ei kunnollisia perusteita.
        A-kirkon erityisoppeja kun ei ole VIELÄKÄÄN perusteltu Raamatulla yli puolentoista vuosisadan yrittämisen jälkeen, eikä niiden ristiriitoja Raamatun kanssa edes pystytty selittämään, niin eikö muka ole perusteltua sanoa että niillä ei ole Raamatun tukea.
        Minulla ei ole mitään adventisteja vastaan ihmisinä. Olen useastikin sanonut että useimmat tuntemani adventistit ovat hienoja ihmisiä ja hartaita uskossaan. Samaa todisti Jarmokin tässä. Ja kuitenkin meitä valhetellen syytetään adventistien vihaajiksi... miksi ? Koska korotamme Jeesusta, evankeliumia ja "yksin Raamattua", emmekä usko ihmisopeihin ? Vai miksi ?

• Exadventistiparka
        pyhpyh kirjoitti:

Ford ja Cottrell ovat harhaoppisia.

Jaahas. Ja sanot noin, koska... koska siis... koska olet itse heitä pätevämpi teologi ? Vai VAIN siksikö, että olet sen asian joltakin jostakin lukenut tai kuullut - JONKUN TOISEN vajavaisen ihmisen mielipiteen asiasta ?
        Tätähän se adventtikirkon erityisoppien kanssa on. Yksilöt eivät niitä edes osaa omalla ymmärryksellään Raamatusta perustella, mutta ovat valmiita laittamaan koko elämänsä ja uskonsa peliin siitä, että joku (kai) on ne joskus oikein ymmärtänyt ???
        No mutta, sinähän voit nyt IHAN ITSE näyttää totuuden ja "oikean opin" tämän tutkivan tuomion suhteen - kerro vain nuo pyytämäni Raamatun kohdat jotka kumoavat em. tutkivan tuomion kanssa ristiriidassa olevat jakeet.
        Sehän on sentään paljon helpompaa kuin osoittaa että Ford ja Cottrell olivat harhaoppisia ?

Otapa tuosta kirjoituksestasi sitten selvää, sehän on kuin A-kirkon mytologian perustelu; paljon sanoja, ei kunnollisia perusteita.
        A-kirkon erityisoppeja kun ei ole VIELÄKÄÄN perusteltu Raamatulla yli puolentoista vuosisadan yrittämisen jälkeen, eikä niiden ristiriitoja Raamatun kanssa edes pystytty selittämään, niin eikö muka ole perusteltua sanoa että niillä ei ole Raamatun tukea.
        Minulla ei ole mitään adventisteja vastaan ihmisinä. Olen useastikin sanonut että useimmat tuntemani adventistit ovat hienoja ihmisiä ja hartaita uskossaan. Samaa todisti Jarmokin tässä. Ja kuitenkin meitä valhetellen syytetään adventistien vihaajiksi... miksi ? Koska korotamme Jeesusta, evankeliumia ja "yksin Raamattua", emmekä usko ihmisopeihin ? Vai miksi ?

Amen veliseni, amen!

• JarmoEklund kirjoitti:

No sehän tässä advarihommassa on aina historiassa ollu. Vuonna -78 ku oli n14v mut erotettiin Kallionimene leiriltä ku olin ollu yhen tytän kans samas tuvas yhen yön. Sitte -83 eräs pappis/seurakunnan kukkahattokomitea yritti erottaa mua ku olin käyny diskossa ja tanssimassa. Sillon mulle muodostu vasrin selvä kuva jo omasta kirkostani, että siellä on toisten perään nuuskijoita ja oma elämä saa olla sitten ihan mitä vaan.

Ja se on nyt sitten Timo Flinkin vika .. ? niinkö? Tunnut erittäin katkeralta ..

Miksi muuten haluat olla Adventtikirkossa jos et halua olla adventisti?

Ja miksi kaikki entiset adventistit ovat niin katkeria entiselle kirkolleen? Minä erosin Luterilaisesta kirkosta koska siellä ei pysytä Raamatussa - ei ainakaan minun käsitykseni mukaan - mutta en minä ole katkera vaan päin vastoin iloinen että heräsin aikanaan näkemään mikä on pielessä.. Enkä minä edes tuomitse ketään - muuta kuin vain sen selvän harhaopin mitä luterilaisessa kirkossakin opetetaan. Mutta ei tulisi mieleenikään mennä Luterilaisten palstalle ihmisiä parjaamaan.

alex

• Adventtikirkossa on valtavasti uudestisyntyneitä kristittyjä, se on täysin selvää, kuten kaikissa muissakin protestanttiliikkeissä. Minä kerron taas yhden tarinan...
        Tyttäreni kävi Toivonlinnaa tuossa muutama vuosi sitten ja valmistui sieltä ylioppilaaksi. He olivat kämppiksensä kanssa monesti mun luona viikonloppuja viettämässä ja menivät sitten bussilla taas sunnuntaina Topilaan. No tämä tyttäreni kaveri oli erityisen altis kuuntelemaan ja kun tiesi että pidän tuollaisia eskatologisia sivustoa yllä, jossa on maitojuomaa väkevämpää sanaa, hän kyseli minulta kaiken sinä eräänä viikonloppuna. Minä kerroin hänelle armosta ja sen ympärille muodostuneesta kysymyksien määrästä ja miten armo muodostuu. Sitten hän kyseli hengenlahjoista. Kerroin että minulla on eräs hellariystävä, vanha portsari hänkin (täällä ainakin yksi tuntee Jarin) ja hänellä on erittäin kaunis kielilläpuhumisen lahja. Adevntisteilla ei ole tällaisia lahjoja, joten mistähän moinen johtuu, hänkin ihmetteli. Tämä nuori tyttö halusi saada sellaisen ja kertoi rukoilleensa sitä itselleen. Yhdessä puuimme rukouksessa se yksi pitkä sapatti sitä asiaa ja kun he sitten lähtivä siitä takaisin Topilaan ja mun tyttäreni meni poikien kans pelaan sählyä heti kun palasivat tonteille, niin tämä kämppistyttö jäi huoneeseensa. Kun tyttäreni palasti huoneeseen sählypelien jälkeen, tämä kämppäkaveri istui polvillaan lattialla, kädet kohotettuna ylös ja puhui kielillä ja itki. Hän oli täysin PH:n vaikutuksen alla... tyttäreni kertoi se minulle. He lähtivät vielä siitä kävelylle ja kämppis puhua pulputti kieltä jota ei osannut.

• Ehdotan
        JarmoEklund kirjoitti:

Amen veliseni, amen!

Mitä jos te entiset adventistit perustaisitte oman seuran/ lahkon tai miksi sitä haluaisitte sitten nimittääkin. "Veljes-seura" ehkä.. siellä saisitte sitten riidellä ja parjata ketä vain .. Voisitte kirjoittaa "riitelyoikeuden" jo sääntöihin .. ettei kukaan tule jälkeenpäin loukkaantuneena sanomaan että "kun minä tiennyt" että täällä saa haukkua jos siltä rinnassa tuntuu.. terapia tarkoituksessa .. kun oikein tympäisee..

• Ehdotan kirjoitti:

Mitä jos te entiset adventistit perustaisitte oman seuran/ lahkon tai miksi sitä haluaisitte sitten nimittääkin. "Veljes-seura" ehkä.. siellä saisitte sitten riidellä ja parjata ketä vain .. Voisitte kirjoittaa "riitelyoikeuden" jo sääntöihin .. ettei kukaan tule jälkeenpäin loukkaantuneena sanomaan että "kun minä tiennyt" että täällä saa haukkua jos siltä rinnassa tuntuu.. terapia tarkoituksessa .. kun oikein tympäisee..

Enkö minä alustuksessa jo sanonut että adventisteista valtaosa on ihania ja täysin uudestisyntyneitä uskovia. Vai sanoinko että adventistit ovat kauttaaltaan parannuskelvottomia ja harhaisia? Miten se meni suomen kielellä.
        Sen sijaan adventisteissa on ylimielisiä ja täysin oman arvonsa ylös kohottaneita vastuuheinkilöitä, joilla ei ole enää nöyryyttä, saati kelvollisuutta olla kirkon paimenia.

• JarmoEklund kirjoitti:

Adventtikirkossa on valtavasti uudestisyntyneitä kristittyjä, se on täysin selvää, kuten kaikissa muissakin protestanttiliikkeissä. Minä kerron taas yhden tarinan...
        Tyttäreni kävi Toivonlinnaa tuossa muutama vuosi sitten ja valmistui sieltä ylioppilaaksi. He olivat kämppiksensä kanssa monesti mun luona viikonloppuja viettämässä ja menivät sitten bussilla taas sunnuntaina Topilaan. No tämä tyttäreni kaveri oli erityisen altis kuuntelemaan ja kun tiesi että pidän tuollaisia eskatologisia sivustoa yllä, jossa on maitojuomaa väkevämpää sanaa, hän kyseli minulta kaiken sinä eräänä viikonloppuna. Minä kerroin hänelle armosta ja sen ympärille muodostuneesta kysymyksien määrästä ja miten armo muodostuu. Sitten hän kyseli hengenlahjoista. Kerroin että minulla on eräs hellariystävä, vanha portsari hänkin (täällä ainakin yksi tuntee Jarin) ja hänellä on erittäin kaunis kielilläpuhumisen lahja. Adevntisteilla ei ole tällaisia lahjoja, joten mistähän moinen johtuu, hänkin ihmetteli. Tämä nuori tyttö halusi saada sellaisen ja kertoi rukoilleensa sitä itselleen. Yhdessä puuimme rukouksessa se yksi pitkä sapatti sitä asiaa ja kun he sitten lähtivä siitä takaisin Topilaan ja mun tyttäreni meni poikien kans pelaan sählyä heti kun palasivat tonteille, niin tämä kämppistyttö jäi huoneeseensa. Kun tyttäreni palasti huoneeseen sählypelien jälkeen, tämä kämppäkaveri istui polvillaan lattialla, kädet kohotettuna ylös ja puhui kielillä ja itki. Hän oli täysin PH:n vaikutuksen alla... tyttäreni kertoi se minulle. He lähtivät vielä siitä kävelylle ja kämppis puhua pulputti kieltä jota ei osannut.

Minä näin eilen TV-ohjelman Buthanista jossa hedelmällisyys kultti on yleistä. sinne menee ihmisiä jotka eivät ole saaneet lasta vuosien yrittämisien jälkeen ja katsopas kummaa monet heistä ovat saaneet lapsen vuoden aikana - tällä ei mitään kristinuskon kanssa tekemistä, mutta se osoittaa mitä usko voi saada aikaan. Sama juttu kuin kielillä puhumisien kanssa .. se ei ole vain kristinuskon ilmiö ja siksi ei sitä voi sanoa Pyhän Hengen aiheuttamaksi.
        Kuuntelin kerran kuin nyt katoliseksi muuttunut Ulf Ekman Ruotsin Livets Ord lahkon perustaja puhui kielillä - ja voin vain todeta A) se ei ollut mitään kieltä B) puolet kielestä oli tosiasiassa ruotsia .. (loput jotain sian saksaa) ..
        Tällä palstalla kävi kerran yksi helluntailaisten kokouksessa ollut kertomassa että kun hän meni sinne häntäkin kehoitettiin puhumaan kielillä . sanottiin että anna tulla ulos mitä tunnet - sanoilla ei ole mitään merkitystä .. No, hönelle se ei oikein sopinut joten hän ei sen jälkeen enää edes yrittänyt..
        Mitä siis kielillä puhumisesta voi sanoa nykyään ? No sen että kysymyksessä on tunteenpurkaus joka sitten saa äänen .. mistään kielestä ei ole kyse .. Sitä voisi verrata esimerkiksi hillittömään ei kontrolloituun itkuun .. ja kuten sanottu se ei ole mikään kristinuskon erikoisuus.. Päinvastoin monissa uskonnoissa esiintyy sama ilmiö..
        Että Adventtikirkossa ei (ainakaan sanojesi mukaan) puhuta kielillä ei tarkoita mitään - kun ymmärtää mistä asiassa on kyse. Minä olen kaikkien hurmos tilojen vastustaja - en siksi että olisin varma että ne ovat aina vahingollisia - mutta ne ovat sitä joskus .. vastustan kaikkea mitä ihminen ei tunne tai osaa hallita ..

alex

• alex.kasi kirjoitti:

Minä näin eilen TV-ohjelman Buthanista jossa hedelmällisyys kultti on yleistä. sinne menee ihmisiä jotka eivät ole saaneet lasta vuosien yrittämisien jälkeen ja katsopas kummaa monet heistä ovat saaneet lapsen vuoden aikana - tällä ei mitään kristinuskon kanssa tekemistä, mutta se osoittaa mitä usko voi saada aikaan. Sama juttu kuin kielillä puhumisien kanssa .. se ei ole vain kristinuskon ilmiö ja siksi ei sitä voi sanoa Pyhän Hengen aiheuttamaksi.
        Kuuntelin kerran kuin nyt katoliseksi muuttunut Ulf Ekman Ruotsin Livets Ord lahkon perustaja puhui kielillä - ja voin vain todeta A) se ei ollut mitään kieltä B) puolet kielestä oli tosiasiassa ruotsia .. (loput jotain sian saksaa) ..
        Tällä palstalla kävi kerran yksi helluntailaisten kokouksessa ollut kertomassa että kun hän meni sinne häntäkin kehoitettiin puhumaan kielillä . sanottiin että anna tulla ulos mitä tunnet - sanoilla ei ole mitään merkitystä .. No, hönelle se ei oikein sopinut joten hän ei sen jälkeen enää edes yrittänyt..
        Mitä siis kielillä puhumisesta voi sanoa nykyään ? No sen että kysymyksessä on tunteenpurkaus joka sitten saa äänen .. mistään kielestä ei ole kyse .. Sitä voisi verrata esimerkiksi hillittömään ei kontrolloituun itkuun .. ja kuten sanottu se ei ole mikään kristinuskon erikoisuus.. Päinvastoin monissa uskonnoissa esiintyy sama ilmiö..
        Että Adventtikirkossa ei (ainakaan sanojesi mukaan) puhuta kielillä ei tarkoita mitään - kun ymmärtää mistä asiassa on kyse. Minä olen kaikkien hurmos tilojen vastustaja - en siksi että olisin varma että ne ovat aina vahingollisia - mutta ne ovat sitä joskus .. vastustan kaikkea mitä ihminen ei tunne tai osaa hallita ..

alex

Uskon puute...

• JarmoEklund kirjoitti:

Enkö minä alustuksessa jo sanonut että adventisteista valtaosa on ihania ja täysin uudestisyntyneitä uskovia. Vai sanoinko että adventistit ovat kauttaaltaan parannuskelvottomia ja harhaisia? Miten se meni suomen kielellä.
        Sen sijaan adventisteissa on ylimielisiä ja täysin oman arvonsa ylös kohottaneita vastuuheinkilöitä, joilla ei ole enää nöyryyttä, saati kelvollisuutta olla kirkon paimenia.

Mutta ethän sinä ole adventisti - ei kai se auta että Adventtikirkossa on ihania ihmisiä - (joiden mielestä muuten varmaan kirkon pastoritkin ovat ihania ihmisiä :) - miksi sinun täytyy riidellä - en usko että monikaan adventisti on kanssasi samaa mieltä. Enemmänkin on kyse entisistä adventisteista .. jotka pitävät suurta ääntä .. :) .. ainakin täällä adventismi palstalla..

Oma kokemukseni esimerkiksi Timo Flinkistä on ainoastaan myönteinen .. jos joku panee toivonsa Jumalan Poikaan niin hän - ja harvoin tapaa ihmisiä jotka osaavat Raamatun niin hyvin kuin Timo ja huomaa hän on valmis jakamaan tietojaan - mitä ei anti-adventistit ole. Teiltä ei tule vastauksia kiperiin kysymyksiin enemmänkin vain valituksia .. Timolta saa aina vastauksen jonka voi ymmärtää .. jos asiaa ajattelee ... ok - se ehkä johtuu siitäkin minkälainen oma usko on - jos ihminen uskoo kuolemattomuuteen synnissä (siis sielun luontaiseen kuolemattomuuteen) sille voi Timon raamatunselitykset olla vaikeita.. mutta meille jotka tiedämme että synnin palkka on kuolema ei ole ..

Täällä ollaan niin herkästi loukkaantuvia jos sanoo että usko syntisen luontaiseen kuolemattomuuteen on "maailman suurin harha-oppi".. ja sen jälkeen tavallisesti saa aika ryöpyn niskaansa :)) .. mutta se on totta - kyseessä todella on maailman suurin harha.. kuinkas on Jarmo ? uskotko sinä että synnissä on iankaikkista elämää? Vai tuhoutuuko syntinen elämä syntiensä seurauksena.

alex

• Exadventistiparka
        alex.kasi kirjoitti:

alex

". Sama juttu kuin kielillä puhumisien kanssa .. se ei ole vain kristinuskon ilmiö ja siksi ei sitä voi sanoa Pyhän Hengen aiheuttamaksi."
        Alex, miksi kiistät sen mitä Raamattu suoraan sanoo Pyhän Hengen lahjaksi ?
        Nyt istu vakaasti paikallasi... istutko... älä lue pidemmälle ennen kuin on nitropurkki vieressä... :)
        No niin. Älä nyt pelästy:
        Olen kanssasi SAMAA MIELTÄ kun sanot tämän kielillä puhumisesta (tai hurmoksesta): " - en siksi että olisin varma että ne ovat aina vahingollisia - mutta ne ovat sitä joskus"
        Aivan totta. Mutta ero onkin siinä mikä on Pyhän Hengen lahjaa ja mikä ei ole. Monet kulkevat "tunteessa", kuitenkin tuntematta Jeesusta.
        Kun ihminen kulkee tunteen perässä, tai kulkee oppien perässä, varsinkin ennen kuin on itse ENSIN ollut Pyhän Hengen opettamana YKSIN Raamatun pohjalta, ei minkään valmiiden oppien, hän saattaa omaksua melkein mitä vain, kuvitellen sitä "Jumalan tahdoksi". Tällaiset ihmiset jopa itse kuvittelevat olevansa oikeassa opissa ja oikealla tiellä, vaikka Jeesus jää heille vieraaksi. Näistä ihmisistä kertoo Matt 25.
        Tämän vuoksi hienot opit joita ihminen ei itse edes ymmärrä tai pysty suoraan Raamatusta perustelemaan ja myöskin erilaiset "valearmolahjat" joita ihminen seuraa, ovat vaarallisia... tarkoitan nimenomaan että molemmat ovat vaarallisia.
        Siksi juuri kyselenkin Raamatun perusteita tietyille opeille - perusteita joita ei todellakaan - valitettavasti - ole löytynyt vielä 150 vuoden ja tuhansien teologien etsimisenkään jälkeen.

• alex.kasi kirjoitti:

Mutta ethän sinä ole adventisti - ei kai se auta että Adventtikirkossa on ihania ihmisiä - (joiden mielestä muuten varmaan kirkon pastoritkin ovat ihania ihmisiä :) - miksi sinun täytyy riidellä - en usko että monikaan adventisti on kanssasi samaa mieltä. Enemmänkin on kyse entisistä adventisteista .. jotka pitävät suurta ääntä .. :) .. ainakin täällä adventismi palstalla..

Oma kokemukseni esimerkiksi Timo Flinkistä on ainoastaan myönteinen .. jos joku panee toivonsa Jumalan Poikaan niin hän - ja harvoin tapaa ihmisiä jotka osaavat Raamatun niin hyvin kuin Timo ja huomaa hän on valmis jakamaan tietojaan - mitä ei anti-adventistit ole. Teiltä ei tule vastauksia kiperiin kysymyksiin enemmänkin vain valituksia .. Timolta saa aina vastauksen jonka voi ymmärtää .. jos asiaa ajattelee ... ok - se ehkä johtuu siitäkin minkälainen oma usko on - jos ihminen uskoo kuolemattomuuteen synnissä (siis sielun luontaiseen kuolemattomuuteen) sille voi Timon raamatunselitykset olla vaikeita.. mutta meille jotka tiedämme että synnin palkka on kuolema ei ole ..

Täällä ollaan niin herkästi loukkaantuvia jos sanoo että usko syntisen luontaiseen kuolemattomuuteen on "maailman suurin harha-oppi".. ja sen jälkeen tavallisesti saa aika ryöpyn niskaansa :)) .. mutta se on totta - kyseessä todella on maailman suurin harha.. kuinkas on Jarmo ? uskotko sinä että synnissä on iankaikkista elämää? Vai tuhoutuuko syntinen elämä syntiensä seurauksena.

alex

Mutta huomaatko, rakas veli Alex ettei kuolemttomuus ja kuolemisoppi ole pelastusoppi. Ne ovat kaikki niintä lillukanvarsia, joista olen puhunut. Mikään ei muu pelasta, kuin Jeesus Kristus, ei Timo Flinkin oppi lyhyenä tai pitkänä, eikä mikään muukaan oppi. Usko tulee ylhäältä ja se on lahja... sen voimasta me tajuamme mitä olemme ja teemme uskonratkaisun joka pelastaa meidät. Kaikenlaiset hilavitkuttimet joita esittelet, ei tule riittämään, ne ovat vain jotain tietoa, joltain äärisuunnalta, sitä tai tätä, joilla ei ole pelastuksen kanssa tekemistä.
        Minä en ole mikään ex adventisti, vaan olen tunnustuksellinen Adventtikirkon jäsen, jolla on asiaa. Siinä kaikki.

• pyhpyh

". Sama juttu kuin kielillä puhumisien kanssa .. se ei ole vain kristinuskon ilmiö ja siksi ei sitä voi sanoa Pyhän Hengen aiheuttamaksi."
        Nyt istu vakaasti paikallasi... istutko... älä lue pidemmälle ennen kuin on nitropurkki vieressä... :)
        Olen kanssasi SAMAA MIELTÄ kun sanot tämän kielillä puhumisesta (tai hurmoksesta): " - en siksi että olisin varma että ne ovat aina vahingollisia - mutta ne ovat sitä joskus"
        Aivan totta. Mutta ero onkin siinä mikä on Pyhän Hengen lahjaa ja mikä ei ole. Monet kulkevat "tunteessa", kuitenkin tuntematta Jeesusta.
        Kun ihminen kulkee tunteen perässä, tai kulkee oppien perässä, varsinkin ennen kuin on itse ENSIN ollut Pyhän Hengen opettamana YKSIN Raamatun pohjalta, ei minkään valmiiden oppien, hän saattaa omaksua melkein mitä vain, kuvitellen sitä "Jumalan tahdoksi". Tällaiset ihmiset jopa itse kuvittelevat olevansa oikeassa opissa ja oikealla tiellä, vaikka Jeesus jää heille vieraaksi. Näistä ihmisistä kertoo Matt 25.
        Tämän vuoksi hienot opit joita ihminen ei itse edes ymmärrä tai pysty suoraan Raamatusta perustelemaan ja myöskin erilaiset "valearmolahjat" joita ihminen seuraa, ovat vaarallisia... tarkoitan nimenomaan että molemmat ovat vaarallisia.
        Siksi juuri kyselenkin Raamatun perusteita tietyille opeille - perusteita joita ei todellakaan - valitettavasti - ole löytynyt vielä 150 vuoden ja tuhansien teologien etsimisenkään jälkeen.

"Siksi juuri kyselenkin Raamatun perusteita tietyille opeille - perusteita joita ei todellakaan - valitettavasti - ole löytynyt vielä 150 vuoden ja tuhansien teologien etsimisenkään jälkeen."

Puhut taas potaskaa. Sulle on annettu linkki linkin perään adventistiteologien kirjoituksiin, missä niitä perusteita on lueteltu vaikka muille jakaa, mutta ei, ei sitten millään mene perille. Aina vain valehtelet, että "ei ole löytynyt ..."

JA LÄSSYN LÄSSYN!

• JarmoEklund kirjoitti:

Uskon puute...

Niin juu - sellaiseen en todella usko. että Pyhä Henki kaataisi ihmisiä- tai panisi heidät konttaamaan pitkin lattioita tai hytkymään tai kouristelemaan .. tai että kielillä puhujat puhuvat oikeata kieltä - minä uskon sen sijaan, että se ei ole Jumalasta vaan eräänlainen ihmisen kehittämä ilmiö joka esiintyy monissa uskonnoissa. Tai oikeastaan olen siitä ihan varma. Sama ilmiö tulee esiin esimerkiksi konserteissa kun nuoret tytöt kaatuilevat ja kyyneleet valuvat pitkin poskia.

Mutta Jumalaan minä uskon - ja Jeesuksen lunastukseen .. joka se on pätevästi todistettu Raamatussa (eikä turhaan) - minä uskon että vain Jeesus voi johdattaa minut tai kenet tahansa pois tästä kuoleman tilasta elämään .. oikeudenmukaisuudessa ja rakkaudessa.

Olet kai ymmärtänyt, että Raamatun mukaan ilman oikeudenmukaisuutta ja rakkautta ei iankaikkista elämää ole ..

alex

• JarmoEklund kirjoitti:

Mutta huomaatko, rakas veli Alex ettei kuolemttomuus ja kuolemisoppi ole pelastusoppi. Ne ovat kaikki niintä lillukanvarsia, joista olen puhunut. Mikään ei muu pelasta, kuin Jeesus Kristus, ei Timo Flinkin oppi lyhyenä tai pitkänä, eikä mikään muukaan oppi. Usko tulee ylhäältä ja se on lahja... sen voimasta me tajuamme mitä olemme ja teemme uskonratkaisun joka pelastaa meidät. Kaikenlaiset hilavitkuttimet joita esittelet, ei tule riittämään, ne ovat vain jotain tietoa, joltain äärisuunnalta, sitä tai tätä, joilla ei ole pelastuksen kanssa tekemistä.
        Minä en ole mikään ex adventisti, vaan olen tunnustuksellinen Adventtikirkon jäsen, jolla on asiaa. Siinä kaikki.

Kuolemattomuus synnissä on Raamatun vastainen oppi ja minulle se on pelastusoppi SKÄLI , että koska tiedän, että se on valheellinen oppi silloin en sitä hyväksy .. silloin hyväksyisin valheen .. enkä minkä valheen tahansa vaan valheen joka syyttää Jumalaa väärin .. sillä sen mukaan Jumala loi elämää.. jota Jumala sitten sallii piinattavan ikuisesti. Se on emä valhe .. Jumala ei sellaista tee - 100% varmuudella. Jumala antaa meille vapauden valita elämän ja kuoleman välillä - ja se on aivan toinen asia..
        Se mitä kutsutaan oikeudenkäynniksi on synnin seuraus - synnin oikeudenmukainen (Jumalan lain mukainen) seuraus .. ja synnin palkka on aina kuolema - joko sen ottaa Jeesus kantaakseen tai sitten ihminen itse .. ei tässä ole mitään epäselvää. Synti on periaatteessa elämän tuhoamista ja sen seuraus on luonnollisesti sen mukainen. Huomaa kuitenkin että jokainen saa ylösnousemuksen - myös ne jotka ei usko - mutta jokainen ei saa iankaikkista elämää.

alex

Kuule, minä en puutu teidän kinasteluun koska en siitä paljon mitään edes tiedä - mutta Timo on ihan ok mies eikä ansaitse kenenkään "netti-parjauksia" ..

Mitä tulee minun uskooni - se on Raamatullinen - ja jos se ei olisi niin nopeasti vaihtaisin mieltäni. Mutta se on niiltä kohdin joihin vetoan "veden pitävä" - siis raamatullinen. Minua ihmetyttää, että muutamille asiat eivät selviä vaikka sen kuinka tarkasti heille kertoisi. Minulle on järjestys se että ensin Jumala - sitten ihminen ...

alex

• alex.kasi kirjoitti:

Niin juu - sellaiseen en todella usko. että Pyhä Henki kaataisi ihmisiä- tai panisi heidät konttaamaan pitkin lattioita tai hytkymään tai kouristelemaan .. tai että kielillä puhujat puhuvat oikeata kieltä - minä uskon sen sijaan, että se ei ole Jumalasta vaan eräänlainen ihmisen kehittämä ilmiö joka esiintyy monissa uskonnoissa. Tai oikeastaan olen siitä ihan varma. Sama ilmiö tulee esiin esimerkiksi konserteissa kun nuoret tytöt kaatuilevat ja kyyneleet valuvat pitkin poskia.

Mutta Jumalaan minä uskon - ja Jeesuksen lunastukseen .. joka se on pätevästi todistettu Raamatussa (eikä turhaan) - minä uskon että vain Jeesus voi johdattaa minut tai kenet tahansa pois tästä kuoleman tilasta elämään .. oikeudenmukaisuudessa ja rakkaudessa.

Olet kai ymmärtänyt, että Raamatun mukaan ilman oikeudenmukaisuutta ja rakkautta ei iankaikkista elämää ole ..

alex

Voin itse kertoa että olin juuri kaltaisesi ja serkkuni oli vielä pitkään sitä samaa. Emme uskoneet Pyhän Hengen voimaan, meissä oli uskovan ulkouori, mutta kiistimme sen voiman (tuttu Timoteuksesta). Mutta Jumala muutti minut, muutti myös serkkuni, molemmat kaltaisiasi umpimielisiä adventisteja. Me löysimme Pyhän Hengen ja saimme lahjan. Minulla on jo monta lahjaa ja varmaan suurin niistä on Rakkauden lahja. Minä en vihaa ketään, en kakka kenellekään kaunaa, vaan haluaisin että kaikki ottaisivat vastaan pelastuksen Herrassamme Jeesuksessa Kristuksessa. Emme me ihmisinä ole paljon mitään, kunnes heki tulee meihin, niin silloin silmämme avautuu.

• Voit olla Alex veli varma että eräänä päivänä sinäkin ajattelet avoimella mielellä, kun näet minkälainen kristusruumis on. Se koostuu kaikista kristillisistä uskonsuunnista, kaikista seitsemästä seurakunnasta, joissa kaikissa on yksi sama johtaja, Herramme Jeesus Kristus ruumiin pää.

• ...ja tulet Alex myös huomaamaan että olen ylpeä adventistisuudestani ja isieni työstä kirkon ja ENNEN KAIKKEA JEESUKSEN TAKIA.

• AdvRaamatunUlkopuolelta
        Mutt-kun kirjoitti:

Minkälaisia oppeja?

Vastaus nimimerkki Mutt-kun tiedusteluun 28.5.2015 klo 17:46
        Tässä muutama esimerkki adventismin opetuksesta, jolle ei raamatullista pohjaa löydy:
        - pyhäkköoppi ja tutkiva tuomio
        - Ellen G White jumalallisena sanansaattajana ja hänen kirjoituksensa jatkuvana valon ja totuuden lähteenä
        -Jumala on ilmoittanut vain adventisteille jotain, mutta Raamatun ulkopuolella
        -sapatti loistamassa suurinpana ja hohtavimpana kaikista käskyistä kirkkaissa kehyksissä taivaassa
        - sapattisinetti UT kristityille
        - adventistit pyhänä jäännöskansana
        - Israel ja juutalaiset Jumalan hylkäämänä entisenä valittuna kansana
        - kristittyjen vainot tulevat kohdistumaan ainoastaan sapatinpitäjiin
        -sunnuntailaki
        -paavi on Ilmestyskirjan peto
        - sunnuntai on 666
        - sunnuntai on pedonmerkki
        - sunnuntai laitetaan ihmisille otsaan tai oikeaan käteen
        - ilman sunnuntaita ei voi ostaa eikä myydä
        - muiden seurakuntien uskovat ovat Babylon ja huoria
        - muiden seurakuntien uskovien on otettava vastaan 'adventtitotuus' ja liityttävä adventtikirkkoon ollakseen kerran siinä joukossa, jonka Jeesus omakseen tunnustaa
        - usko Jeesukseen ei riitä, pitää olla adventisti
        -KAIKKI adventismin opetus on Raamatusta

Tuossahan noita. Alapa todistella RAAMATULLA.

• AdvRaamatunUlkopuolelta kirjoitti:

Vastaus nimimerkki Mutt-kun tiedusteluun 28.5.2015 klo 17:46
        Tässä muutama esimerkki adventismin opetuksesta, jolle ei raamatullista pohjaa löydy:
        - pyhäkköoppi ja tutkiva tuomio
        - Ellen G White jumalallisena sanansaattajana ja hänen kirjoituksensa jatkuvana valon ja totuuden lähteenä
        -Jumala on ilmoittanut vain adventisteille jotain, mutta Raamatun ulkopuolella
        -sapatti loistamassa suurinpana ja hohtavimpana kaikista käskyistä kirkkaissa kehyksissä taivaassa
        - sapattisinetti UT kristityille
        - adventistit pyhänä jäännöskansana
        - Israel ja juutalaiset Jumalan hylkäämänä entisenä valittuna kansana
        - kristittyjen vainot tulevat kohdistumaan ainoastaan sapatinpitäjiin
        -sunnuntailaki
        -paavi on Ilmestyskirjan peto
        - sunnuntai on 666
        - sunnuntai on pedonmerkki
        - sunnuntai laitetaan ihmisille otsaan tai oikeaan käteen
        - ilman sunnuntaita ei voi ostaa eikä myydä
        - muiden seurakuntien uskovat ovat Babylon ja huoria
        - muiden seurakuntien uskovien on otettava vastaan 'adventtitotuus' ja liityttävä adventtikirkkoon ollakseen kerran siinä joukossa, jonka Jeesus omakseen tunnustaa
        - usko Jeesukseen ei riitä, pitää olla adventisti
        -KAIKKI adventismin opetus on Raamatusta

Tuossahan noita. Alapa todistella RAAMATULLA.

Toi juuri sen esille mitä minä olen kavahtanut jo 90 luvulta kun äitini alkoi kertoa minulle näistä adventismin ongelmista. Lapsilleni olen nämä myös jo ehtinyt saaranata, joten uskon että sikäli kaikki on kunnossa omalta osaltani adventistina. Äiti ei sulattanut vaan erosi kirkosta, minä en nähnyt siinä mitään ideaa, koska huomasin että jokaisella kirkkokunnalla on omat ongelmansa.

• Naapurit.kiusana

Kallioniemen leireillä on tapahtunut jos jonkinlaista mukavaa. Muistan erään Raamattuleirin, johon satuimme ihan ohikulkumatkalla sattumalta kun ajattelin, että vosin uuden siippani kanssa yöpyä pari yötä jos leirillä olisi vapaita huoneita tarjolla. Päätettiin jäädä pariksi yöksi, vaikkei oltu itse leirille ilmottauduttukaan. Kerrottiin vaan, että ollaan kiinnostuneita Raamatun opetuksista ja voidaan tulle kuuntelemaan hyvää sanomaa. Vuodepaikat irtos heti kun maksusta sovittiin. Päästiin oikein hirsitaloon sinne lähelle uimarantaa ja päälaituria. Yöllä sitten siipallani alkoi tehdä mulkkua mieli, eikä sitä nyt voinut kieltäytyä, vaikka oltiinkin hiljentymispäivillä ulkopuolisina. Siinä sitten ähistiin ja nuorikkoni äänteli ihan kiitettävästi kun kääntelin sitä eri asentoihin ja paukutin menemään niin, että punkka hakkasi vielä hirsiseinään. Vähän ajan perästä tuli ovelle koputtamaan joku ja pyysi, että olisimme vähän hiljempaa, että saavat naapurissa nukkua. Minä sitten munasilleen ovelle ja kysymään, että eikö sitä nyt vaimokokelasta saa panna kun mieli tekee. Eipä ukko vastannut mitään, vaan painui tupaansa naama punaisena. Siinä sitten huutelin naapuriin seinän läpi, että pane sinäkin eukkoasi, niin ei tarvii valittaa äänistä. Joku oli sitten ilmeisesti tehnyt valituksen kun leirin toimistosta soitettiin, että huoneemme oli varattu jollekkin pastoriperheelle ja meidän pitäisi muuttaa johonkin pikkuiseen mökkiin, koska oli sattunut väärinkäsitys varauksissa. Taisi olla vielä mökillä joku paarma nimenäkin. Siellä sitten nussittiin seuraava yö, eikä naapurit häiriintyny ollenkaan kun oltiin ihan kaksistaan siinä mökissä.

• Siinäö tulio sitte häpästyä koko Kallioniemi. Olet varmaan ylpeä tekosistas, tekopyhine ajatuksines. HÄPEÄT TUOTA KOMMENTTIAS VIELÄ.

• zalaam

Yleisesti ottaen leivästä ja väärästä leivästä/hurmoksesta,

5.Moos 8:3
      Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee.

> Harhaoppi ”holy drunkness" (hengellinen humala) <

http://www.bibelfokus.se/fi/node/236

- Mahdotonta on, että viettelykset jäisivät tulematta; mutta voi sitä, jonka kautta ne tulevat!
      - Ja teille sanotaan: 'Katso, tuolla hän on!' 'Katso, täällä!' Älkää menkö sinne älkääkä juosko perässä.

http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Luuk.17.html

> "Förförelser måste komma!" – Är vi beredda? Eller är vi redan förförda? <

http://bibelfokus.se/node/77

Olemme uuden ajan (New Age) kynnyksellä. Varokaamme!

https://www.youtube.com/watch?v=eBpw2oQrvMM

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      42
      2856
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      30
      2489
    3. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      436
      2418
    4. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      20
      2313
    5. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      143
      1808
    6. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      142
      1772
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      24
      1315
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      4
      1202
    9. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1089
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      1007
    Aihe