Posarin "joutsen laulu?"

Niilläoliaikansa

Mitäpä mieltä olette posarin ja Lapin Kansan yhteisestä lehdestä? Paraniko lehden asiasisältö erityisesti Kemin ja Lapin eteläosan asioista?
Kun etenkin posarin vapaasti luettava digilehti oli sisällöltään vaatimaton niin nyt se on mennyt vielä huonommaksi. Ja Lapin Kansan sivusto samoin. Tämä lehtien yhdistyminen ja Lapin Kansan laajempi levikkialue tulee "syömään" Meri-Lapin näkyvyyttä yhteisen lehden molemmissa versioissa ja karkottaa loputkin posarin tilaajista.Posaria odottaa Kansan Tahdon kohtalo. Molemmilla takanaan loistava tulevaisuus.
Onko Kemi-Tornio lehti se joka täyttää posarin paikan?

31

70

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • havahtukaa.nyt

Paikkakunnan aamulehti on tärkeä asia. Kemiläisten pitää nyt havahtua antamaan palautetta - kenties kirjoituksiakin - lehteen, että lehdessä Kemistäkin olisi jotain muuta kuin tuo ainainen jonkun ihmisen valitus, että Etelärantakadun vuoropysäköintiä ei valvota. Koko vuoropysäköinti sinne on tyhmä idea ja kesällä aivan tarpeeton. ja aiheuttaa vaaraa. Vapaalla suoralla autot kiitävät lujaa, vaikka nimenomaan tuolla kadulla juuri tuossa kohdassa pitäisi monestakin syystä ajaa varovasti. Myös meteli lisääntyy kasvaneitten nopeuksien takia.

• NilsEerikKöngäs

Lopun edellä on tämä aviisi. Ketä kiinnostaa Rollon jutut ja mainokset? Höpö höpö. Lounais-Lappi on jo alueen ykköslehti. Ollut kauan

• nimionmerkki

Arvatkaapa kuka kustantaa Lounais-Lappia ja päätelkää sitten lehden tulevaisuuden mahdollisuudet Posarin syöjänä.

• sthrt

Kuka enää tilaa Lapin kansaa/Pohjolan Sanomia? Joku menneisyyteen juuttunut kaheli!

• ällitälli

Samaa ajattelin, kun tänään lehteä selailin.

• planer

Kyllä kävi posarille kylmät. Meillä vaihtuu aamupalapöytään Lapin Kansan/Posarin tilalle Kaleva. Rovaniemellä ei kukaan tajunnut, että Meri-Lapin ihmiset on enemmän identiteetiltään kallellaan pohjanmaan suuntaan. Kyllä mua ainakin ahistaa Rovaniemen ylivalta lapissa. Mitä muuta Rovaniemellä tehdään, kuin pyöritellään verovaroilla pyöritettyjä lafkoja. Joo joo...talvella on turisteja, mutta bkt:n näkökulmasta asiaa ajatellen. Kemi ja Tornio sekä muut alueen kunnat olis ansainnut oman lehden. Voi v..tu mitä paskaa. Ei ole mua ikinä kiinnostanut Rovaniemen asiat vaikka muka Lapin-läänissä asunki. Kalevan tilaus vetämään ja suosittelen muillekin. Ainakin mun osalta loppu lappalaisten uutisten lukeminen. Ko ei kiinnosta, niin ei kiinnosta!

• S.K.wr29

"Rovaniemellä ei kukaan tajunnut, että Meri-Lapin ihmiset on enemmän identiteetiltään kallellaan pohjanmaan suuntaan."

Ja myös Ruotsin suuntaan. Esimerkiksi minun Kemissä syntynyt serkkuni on naimisissa aitoruotsalaisen kaunottaren kanssa ja he asuvat Haaparannassa.

• TälläisinAjatuksin

Itse olen Rovaniemeltä kotoisin ja olen aikoinaan vuoden asunut Veitsiluodossa. Olen täysin samaa mieltä, rovaniemeläisillä on jotenkin huono itsetunto kun ne mollaa kemiläisiä. Onhan Kemissäkin pölvästejä mutta minun kokemukseni kemiläisistä on että kunnon työtätekevää porukkaa valtaosaltaan ovat. Eikä kemiläiset aikonaan niin paljoa Rovaniemeä mollanneet kuin rovaniemeläiset Kemiä.

Onhan Rovaniemi minulle tietenkin syntymäpaikkana rakas ja tärkeä mutta tosiasia on että tyhjänpäiväisiä paperinpyörittäjä hallintobyrokraatteja Rovaniemellä on ihan liikaa.

• TälläisinAjatuksin
        TälläisinAjatuksin kirjoitti:

Itse olen Rovaniemeltä kotoisin ja olen aikoinaan vuoden asunut Veitsiluodossa. Olen täysin samaa mieltä, rovaniemeläisillä on jotenkin huono itsetunto kun ne mollaa kemiläisiä. Onhan Kemissäkin pölvästejä mutta minun kokemukseni kemiläisistä on että kunnon työtätekevää porukkaa valtaosaltaan ovat. Eikä kemiläiset aikonaan niin paljoa Rovaniemeä mollanneet kuin rovaniemeläiset Kemiä.

Onhan Rovaniemi minulle tietenkin syntymäpaikkana rakas ja tärkeä mutta tosiasia on että tyhjänpäiväisiä paperinpyörittäjä hallintobyrokraatteja Rovaniemellä on ihan liikaa.

Lisään tähän vielä elinikäisen suhteeni Lapin Kansaan: Tulihan Lapin Kansa kotia kakarana ollessa mutta nykyisin itselle ei ole koskaan tullut kyseistä aviisia enkä koskaan tule tilaamaan. Joskus ostin sunnuntain irtonumeron kuolinilmoitusten takia mutta en osta enään sitäkään. Onhan noita kuppiloita ja kirjastoja jossa sen aviisin voi selailla nopeasti läpi ja jos johonkin otsikkoon silmä tarttuu niin voihan sen propaganda valhe artikkelin lukea läpi.

Opiskeluaikana Oulussa tilattiin kämppiksen kanssa Kaleva pariksi vuodeksi kimppaan, silloin se oli ihan hyvä lehti.

Rovaniemestä sen verran että parasta täällä on luonto risteavine jokineen ja vaaroineen. Tuota vajaan kilometrin päässä sijaitsevasta yliopistosta olen sitä mieltä että enimmäkseen pseudotieteitä siellä enimmäkseen opiskellaan ja hedelmät on sen mukaiset.

Monet rovaniemeläiset lopettivat Lapin Kansan tilaamisen kun uudehkosta Rovaniemeltä sijaitsevasta painosta Lapin Kansan painaminen siirrettiin Ouluun.

En ole varma mutta onko Kaleva Lännen Media julkaisuja, minusta se samaa valtamedia propagandaa kun Alma Median julkaisut.

Ei muuta kuin tsemppiä teille kemiläisille ja yritetään yhdessä pitää kantasuomalaisten puolta swekomediaa vastaan Suomessa.

• RovaniemenSanomat

Tänään päättyi asiakkuus tähän uuteen "Rovaniemen uutiskirjeeseen". R.I.P Pohjolan Sanomat, Hyvästi Lapin Kansa.

• surullistatotta

Joku lehti pitää tulla aamupalan painikkeeksi. Ei ole netistä siihen tarkoitukseen.
        Olkoon sitten Kaleva, kuinkahan sitä aamuisin jaetaan.

• PosariKuihtuu

Ja että sinulla oli yt:t Posarin kanssa.

• kemitornielättäärolloa

Kalevaan vaihtui meidän Posari. Tulkoot jonku viikon päällekkäin, mutta PS loppuu tai siis LK, eipä paljoa innosta lukea Korkalovaaran tai Ounasrinteen jutuista. Eka aukeama LAPPI PUHUU. Monessa välissä LAPIN KANSA. Rovaniemen ja Sodankylän sekä Kittilän mainoksia. Ketä kiinnostaa? Kiitos ei.

Muutenkin Rollo on valtion (=meidän) varoilla pystyyn pykätty keinotekonen "kaupunki". Ilman yliopistoa, lääninhallitusta (ely/avi), puolustusvoimia ja muutamaa muuta valtionpalvelua, ei tuolla jängänreunalla olisi montakaan savua. Yksi kelkkatehdas ei paljoa porukkaa elättäisi.

• samaamieltä

Olen täysin samaa mieltä Rollosta!

• planer

Kalevaan vaihtuu myös meidän lehti 20.6 lähtien. Kävin henk.koht irtisanomassa Posarin ja täytyy myöntää, että lähes 15 vuotta kestäneen lukijasuhteen päättäminen otti yllättävän koville. Posari on tuon menneen ajan kuulunut meidän arkeen, mutta nyt sisältö meni niin Rovaniemi keskeiseksi, etten nähnyt enää mahdollisuutta jatkaa lehden tilaamista. Tässä fuusiossa iskettiin kädet kyynärpäitä myöten paskaan. Ei tule Meri-Lappilaisista Rovaniemeläisiä, ei edes pakkosyöttämällä Rollouutisia. Posarin tiskillä neitokainen vakavana kirjasi tapahtuneen ja toivotteli tervetulleeksi uudelleen Posarin tilaajaksi, jahka tilanne korjaantuisi. Enpä vaan jaksa uskoa, että korjaantuu. Rovaniemeläiset on aina osanneet imuroida itselleen valtion virastot, oppilaitokset ja muut Lapissa leijailleet työpaikat ja hankkeet. Tätä kehitystä ajatellen, en näe muuta mahdollisuutta, kuin omalta osaltani vastustaa kaikin keinoin Meri-Lapin alueen ajamista Rovaniemen alaisuuteen. Rovaniemi saattaa jossakin harhaisissa papereissa ja puheissa olla Lapin pääkaupunki, mutta todellisuudessa niin ei ole koskaan ollut, eikä tule olemaan. Posarin (Lapin Kansan) Kemin henkilökunnalle toivotan kuitenkin voimia taistella Rovaniemen ylivaltaa vastaan

• Seutulainen

Pohjolan sanomat "osasi parantaa" taas tarjontaansa, Voi perkele !
      Minä ihmettelinkin, että miksi esim. suosittu tekstaripalsta on jäänyt pois ja tilalle ovat tulleet Rovaniemen mainoksia ja juttuja.
      Ei tee tämä uudistus hyvää tilaajakannalle ...

• Kalevan_tilaaja_Kemi

Toivottavasti Kaleva perustaa uuden Kemi-Tornion toimituksen ja laajentaa levikkialuettaan Meri-Lappiin! Posari on mennyt ihan surkeaksi.

• Matkailuterveisn

Meidän perhepiiristä loppuu 2 tilausta ja syytkin on tullut esille edellisistä viesteistä.

• Kestistilaaja

Eipä mennyt huonompaan suuntaan lehtiliitos.vähän enemmän luettavaa laajemmalta alueelta vaan.ihan ok lehti kuten ennenkin.pikkupaikkakunnan pieniä asioita.

• Nytriittäää

Ei ole PS enää entisensä. Juuri samoihin asioihin perustuu kuin edelläkin. Lounais-Lappi on se, joka voi tulla ilmaisjakeluna. Ostan joskus Ilta-Sanomat niin eiköhän sillä selviä. Tosin tänään tuli tekstari Posarista, että jatkanko tilausta 21.6. alkaen. En jatka.
      Olen tilannut lehteä -70 luvulta asti, mutta nyt riittää!

• muuttoa.jo.ajateltu

Tuntuu suorastaan tuskalliselta, ettei voi tilata paikkakunnan lehteä. Onko mikään muu paikkakunta tällä tavalla paitsiossa? (olisi hyvä tietää, etten erehdy muuttamaan sinne)

• Kemistäoon

Onko kenenkään muun koneella samaa ongelmaa kuin minun, että en pysty aloittamaan uutta keskustelua, koska numerolaatikko ei ollenkaan ilmesty näkyviin. Aloitus ei lähde ilman sitä. Mutta voin kyllä vastailla muitten ketjuihin, kuten nyt tähän. Vaikkei minulla kyllä varsinaisesti ole lisättävää muitten jo sanomiin asioihin. Oli suuri pettymys, kun lehti nyt kirjoittelee paikkakunnista, jotka ovat aivan vieraita ja eivät ollenkaan kiinnosta, joten lopetan kun määräaikainen tilaus loppuu. Kemi on pohjoisin pitäjä, jossa olen koskaan käynyt, Kemistä etelään päin on moni pitäjä hyvinkin tuttu. Kaipa tilaan Kalevan, mutta se on vaan paikkakunnan lehden korvike.

• Ei oo ongelmia, sää et vaan osaa.

• Kemistäoon
        GeeGan kirjoitti:

Ei oo ongelmia, sää et vaan osaa.

Voitko neuvoa, miten sen laatikon saa näkyviin aloituksessa? Ennen kyllä olen saanut, mutta en nyt pitkään aikaan.
        Vastaukseen se tulee, niin kuin taas tähän.

• Sulle on vastattu otsikolla: Numerolaatikko.

• Tilastot

• päätönerkki

Näitten kommenttien perusteella levikki painuu niin alas kahden vuoden - jopa vuoden - sisällä, että loppu on väistämättä edessä. Hullua lopettaa tämmöisillä päättömillä päätöksillä toimiva lehti.

• kuoleva.paikka

Jos paikkakunnalla ei ole paperista paikallislehteä, niin kuolema on edessä. Lehdellä on ihan oma tarkoitus ja lehden mainokset noteerataan. Nettilehden mainokset esim. ohitetaan sujuvasti, harmitellen vaan että ne hidastavat.

• seonparasta

Suomen Uutiset Meri-Lappiin.

• HMma

Posarisa ei enää ole, se on lopetettu. Lehden nimi vain vaihdetaan entisille tilaajille ja korkeintaan pari aukeamaa eriä kuin LK:ssa, jos sitäkään. Täyttä kusetusta kokonhomma. Alma ei arvosta aluetta. Lonari ostettiin että saadaan markkina haltuun. Kyllä kemi-tornion yrittäjien tulisi ottaa vastuuta ja miettiä ihan oikeasti sitä jalanj
      Liveä. Kaiken takan Alman röyhkeys. Ihmisiä irtisanottu aivan valtavast viimeisen viiden vuoden aikana - siinä on merilappilainen jalanjälki.

• vvvvvvvvvvvvvvvvvvvv

Hyvä kommentti edellä. Tähän ei ole lisättävää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      242
      2561
    2. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      76
      1903
    3. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1888
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      82
      1338
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      66
      1264
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1228
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1088
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1070
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      71
      933
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      924
    Aihe