Tulkaa mukaan 2015 loppuvuoden laihdutukseen!

tulkaamukaan

Hei kaikki. On mukavampaa laiduttaa, kun voi keskustella samassa tilanteessa olevien ihmisten kanssa. Esimerkiksi minulla se ei kuitenkaan ole mahdollista toteutettavaksti vaikkapa jonkun ystävän kanssa, sillä he kaikki ovat jo hyvässä kunnossa.

Siispä ajattelin, että ottaisimme nyt kaikki halukkaat itseämme niskasta kiinni ja ryhtyisimme rakentamaan itsestämme uusia ihmisiä, joita haluamme olla vuonna 2016! Aloitamme uuden elämäntavan, joka tukee laihtumista. Kertokaa ystävät tavoitteenne loppuvuodelle, tuetaan toisiamme niiden suhteen ja tullaan kertomaan etenemisiämme sekä tottakai muitakin kuulumisiamme. Kaikki vain mukaan!

Itse olen nainen, mitat 176cm/89kg. Tavoitteenani olisi pudottaa painoa 25 kiloa, hankkia parempi kestävyys ja saada lihaksia.

30

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tynnyrimaha

      Hei, minä lähden mielelläni mukaan pudottelemaan painoa. Olen nainen ja mun mitat on 170/104 kg. Paino on aikuisiällä pikkuhiljaa hilautunut ylös, pudotuksiakin on ollut, mutta lisäkilojen kanssa tahtovat tulla takaisin.

      Oma tavoitteeni olisi saada 35 kiloa pois sinne vuoden 2016 loppuun mennessä. Olen jo oppinut, että nopea pudotus ei takaa sitä että kilot pysyisivät poissa.

      • tulkaamukaan

        Nice! Kuinka aiot lähteä mukaan? Ruokavalion muutoksella, liikunnan lisäämisellä jne?


      • tynnyrimaha

        Ihan ensimmäiseksi ruokavaliomuutoksella, ilta syöminen on ongelmani, joten yritän syödä tasaisin, max 3-4 tunnin välein. Enemmän kasviksia ja vältän punaista lihaa. Kana ja kala kyllä käy. Ostin valkoisen paksun kierrevihkon ja siihen kirjaan kaikki suuhun laittamani. Liikun tällä hetkellä todella vähän, työmatkani on hiukan alle 5 kilometriä, joten tarkoitus olisi pyöräillä se, jos ei nyt ihan joka päivä niin muutamana ainaskin säävarauksella. Puolen litran vesipullon pidän duunissa pöydällä ja yritän juoda n. 1,5 litraa päivän aikana vettä. Viikonloppuisin kävelyä puolisen tuntia. Näillä nyt lähden liikkeelle.


      • Takkuhiukset
        tynnyrimaha kirjoitti:

        Ihan ensimmäiseksi ruokavaliomuutoksella, ilta syöminen on ongelmani, joten yritän syödä tasaisin, max 3-4 tunnin välein. Enemmän kasviksia ja vältän punaista lihaa. Kana ja kala kyllä käy. Ostin valkoisen paksun kierrevihkon ja siihen kirjaan kaikki suuhun laittamani. Liikun tällä hetkellä todella vähän, työmatkani on hiukan alle 5 kilometriä, joten tarkoitus olisi pyöräillä se, jos ei nyt ihan joka päivä niin muutamana ainaskin säävarauksella. Puolen litran vesipullon pidän duunissa pöydällä ja yritän juoda n. 1,5 litraa päivän aikana vettä. Viikonloppuisin kävelyä puolisen tuntia. Näillä nyt lähden liikkeelle.

        Toi kuulostaa oikein hyvältä.Mitenkähän tota pystyis noudattaan pitempään.


    • Arkivilja

      Hei tämä sopii just minulle, kiva lähteä mukaan ihan uuteen juttuun.Viime talvena tuli mässyteltyä, kiloja tullut lisää paaaaljon. Vaakaan en uskalla mennä, mutta vaatteet kiristää ja kaikki eivät mahdu päälle.Enkä tietenkään ala mitään XXL -vaatteita ostamaan....
      Pituus n 170 , paino saattaisi olla jotain 80 paikkeilla...
      Noin pari viikkoa olen pyrkinyt syömisen hallintaan, ei herkuttelua,Elikä jättänyt sokeri-rasva-valkonen vehnä pois.Kohtuullisen kokoiset ruoka-annokset.Tällaista.No, mitenkäs etenemme?

    • kevääseen

      mielelläni hyppään mukaan olen 60 v. laiskistunut ja lihonnut, yksin tiputtamisesta ei tule mitään, sorrun kiusauksiin enkä saa itseäni liikkeelle.

    • Hoikempi

      Minä kans,100kg ja 158cm.Yritän muuttaa ruokailutottumiksiani,kaikki herkut pois,5x pv ´jotain pientä,aamupuuro ja yksi lämmin ateria siishen sisältyen,joka syöntikerralla jotain kasviksia tai hedelmää.Liikuntaa puoli tuntia.Kyllä me porukalla onnistutaan!

    • EntinenNorsu

      Moi. Kävin viime vuoden lopussa Muutos-ryhmässä Kampissa ja se oli parasta mitä ikinä olen kokenut. Heidi Walli on niin loisto tyyppi ja osaa asiansa kivalla huumorikkaalla tavalla, sitä vaan laihtui kuin ittestään hänen opeillaan. Kursseille on aina jonoa mutta kyllä oli mun uusi nykyinen onnellinen elämä kaiken väärttiä. Suosittelen ettette jojota ja opi syömään väärin.

      • Takkuhiukset

        Kun ei kaikki asu stadissa


    • Minä myös mukaan!
      Olen koko elämäni ollut lihava. Nyt lukema on jo 120kg ja pituutta mulla kuitenkin on vain 165cm. Olen elämäni aikana kokenut painonvartijat ja muut ihmedietit, niistä on ollut apua hetkellisesti. Kun sain lapsen vuonna 2008 puhkesi myös diabetes. Nyt arvot siinäkin huonot ja lääkäri ehdotti pistoshoitoa mikä auttaa myöskin siihen painonpudotukseen. Nyt odotellaan sitten erityiskorvattavuutta kyseiseen valmisteeseen ja aloitellaan jo valmiiksi syömään terveellisemmin sekä liikkumaan enemmän.

    • Arkivilja

      Nonni,minä repsahdin viimeisen päälle mässäilemään hyvin alkaneen parin viikon jälkeen.eilen illalla alkoi jatkuu tänään.tällasta tää just on,itsekuria puuttuu.pitkäjännitteinen pitäs olla.

    • Kuntokuurilla

      Jos sitä itsekin vastais tähän nyt... En kuitenkaan muista katsoa tätä ketjua enää myöhemmin mutta kuitenkin... Elikkäs, 119kg, 182cm. Olen ollut nyt 2 viikkoa laihdutuskuurilla, käyn 3 kertaa viikossa salilla (nyt on flunssa kiusannut joten en sitä ole pystynyt tekemään) ja olen jättänyt herkut pois sekä pienentänyt ruoka-annoksia. Painoa pudonnut n. 4kg tähän mennessä. Tavoite olisi että painoa lähtisi vielä noin 35kg. Josta kesään 2016 mennessä olisin jo normaaleissa mitoissa ;)

    • Arkivilja

      Mitenkä teillä on projekti lähtenyt käyntiin?
      Sopiva joukko tässä onkin nyt mukana,
      mitä jos keksisittäisiin kaikille uudet kovat nimmarit, tyyliin "tulkaa mukaan" voisi olla vaikka "talvirulla", "kevääseen" olisi vaikkapa "kevätrulla"jne, jotain hassua, niin, ja mä oon se arkivilja, vai olisko arkirulla?
      Parin repsupäivän jälkeen olen taas ruodussa.
      Ei herkkuja, n 5- 6 pienehköä ruokaa päivässä, kuten vihanneksia, kanaa, rahkaa, jugurttia,hedelmiä, kokojyväviljaa ym.
      Salilla kaksi kertaa viikossa, kotijumppa puoli h/pvä, lisäksi kävelyä ja kuntopyöräilyä. Mitäs tykkäätte?Ja vaakalle sit joskus.

      • tulkaamukaan

        Kuulostaa hauskalta! Itsellänikin on lähtenyt hyvin käyntiin. En ole repsahdellut, ruokavalio on ollut kaikin puolin (ainakin omasta mielestä...) terveellinen ja olen käynyt salilla sekä lenkillä - edes jotakin urheilua jokainen päivä.


    • Piti olla Nutrilett (VLCD) kuurilla 11 päivää, mutta kolmanteen päivään tyssäsi.

      1. päivä. Aloitus painoni 86,5kg. (pituutta 170cm). Söin niitä järkyttävän makuisia pusseja 5 päivässä kuten pitikin. Päivä meni ihan ok, vaikka olikin ihan törkeä nälkä koko ajan.

      2. päivä. Paino 85,8kg. 4 ateriaa meni väkisin alas, viidennen eli viimeisen pussin kohdalla oksensin kaiken päiväni aikana syömät pois. Koko päivän oli huimausta, kylmä, nälkä ja paha olo. Söin sitten korvatakseni ruuat illalla raejuustoa ja kurkkua.

      3. päivä. Paino 85,4kg. Sain väkisin alas kaksi pussia. Sitten oksensin taas. Päätin, että nyt saa luvan riittää. En jatka tätä enää. Heitin pois kaikki muut paitsi kana- ja kasviskeitto pussit, jotka menee jotenkin alas. Pirtelöpussit äkkiä pois!

      Päätin, että ruokavalio koostuu edelleen 5 eri ruokailuhetkestä, noin 3 tunnin välein.

      Ruokalistallani on raejuustoa, kanaa, kurkkua, kaalia, paprikaa, porkkanaa, tomaattia ja paistettuja sieniä.

      Huomasin tässä kolmannen päivän kohdalla että hengitykseni alkoi haista asetonilta, ja tajusin että sain saavutettua ketoosi tilan. Mahtavaa!!!

      4. päivä. Paino 85,3kg. Erittäin pirteä ja energinen olo! Näläntunne oli tipotiessään! Söin 5 kertaa päivässä pieniä annoksia.

      5. päivä. Paino 84,3kg.

      6. Päivä. Paino 84,2kg. Aamupala syöty! Tästä jatketaan...

      Tästä jatkan siis! :) :)

      Välillä on kovia mielitekoja, mutta en ole retkahtanut. Ihanaa olla tässä ketoosi tilassa!!!

    • Niin, ja edelliseen sen vielä lisään, että tuo 11 päivää piti olla tuolla Nutriletilla, mutta nyt siis kevennetty ruokavalio pitäisi pysyä loppuvuoden... Pikkuhiljaa. Juhannuksena tosin aion ottaa muutaman lonkeron, ja grillata ihan kunnolla. Sitten taas jatketaan. Joku varmaan sanoo ettei kannata punnita itseään joka päivä. Se on vaan minun tapani ja tykkään niin tehdä :)

    • painokuriin

      Mukaan tulossa. Olen lihonut ssri- lääkkeellä ja nyt ois aika ajatella painonpudotusta. Pieni annos lääkettä päällä, ihan minimi ja tarkoitus saada sekin pois. Kiloja tli reilut kymmenen. Pituus 167 ja apinoa tällä erää 90kg.

      • Kyssäri

        Miten sillä lääkkeellä lihoo? Eikö liho liikaa syömällä?


    • arkivilja

      Ovatko kaikki mukana, aika hiljaiselta vaikuttaa?
      Minkalta kysyisin, ovatko noi reilu pari kiloa pysynyt poissa, jotka tiputit kuudessa päivässä? Siinähän on tietty lähtenyt nesteitä ja vatsansisältöä, vaikea tota saada heti pysyyn poissa, mutta noin alkajaisksisi tollanen tiputus innostaa jatkaan.
      Ite en kyllä ala ihmekuurille, vaan yritän vähäkalorisella täysipainoisella ravinnolla, ja siis herkuttelut pois. Siinä on vaan se, että minulla tuppaa oleen vaikeeta just toi annoskoko hallita, tekee mieli enemmän, ja sit taas enemmän...
      Olen tahnyt aika paljon smootheja: rasvaton maito, sinne marjoja, hedelmiiä, avokadoa, banaania makeutukseksi tai makeutusjauhetta, kauralesettä ja ehkä jotain yrttiä. On terveellistä ja älyttömän hyvää, varottava ettei syö liikaa.
      Kertokaa oletteko vaakalla käyneet, ja mites toi Juhannus?Noh, meillä grillikekkerit,mutta yritys pysyä ruodussa.

    • 2pvä

      menossa nutrileteillä. Ei ole vaivannut mikään, tai oksennus lentänyt. Lisänä kurkkua, paprikaa, lehtisalaattia ja tomaattia. Tavallisen veden lisäksi kivennäisvettä. Aloitan näillä, koska haluan nopean alun ja herkkujen himosta eroon. Tämä ainut millä saan sokerikierteen katkaistua, koska normisti syön makeaa joka pvä.

    • anninaka

      Aloitin itse jo puoli vuotta sitten, laihduin 20 kg. Entiset mitat 164/79 ja nyt 164/59. Unelmapaino on 50-55 kg timmi vartalo, nyt ei vielä ole sitä. Pakko taas ottaa itseeni niskasta kiinni, kun ei sentään enää ole paljoa tiputettavaa. Tsemppiä kaikille, te pystytte siihen! <3

    • kaylaitsines

      Vähän myöhässä, mutta täällä ollaan kans mukana! Mitenkä teillä muilla on sujunut :)? Itse tulin siihen tulokseen että päätin aloittaa tämän kaikkialle levinneen kayla itsines 12viikon treeniohjelman. Elikkäs itse olen 25v keski-hyvä kuntoinen nainen, 161cm pitkä ja painoo on tässä kertynyt 74.9kg, minä en niinkään tavoittele jotakin tiettyä painoa vaan timmimpää ulkomuotoa ja hyvää takapuolta! Mutta tyytyväinen olisin semmoiseen -10kg pudotukseen. Katsotaan kauonko itsekurini kestää, nimittäin yksinkertaisesti vaan rakastan kaikkea hyvää ruokaa ja herkkuja, mutta tällä kertaa olen todella päättänyt pitää näppini kurissa. Hei ja muut laihduttajat antakaa kuulua omista onnistumisistanne, niitä on aina kivaa ja motivoivaa lukea :)

    • Tillymaari

      Hei kaikki! Tulen mukaan, vaikka en pudottelekaan suurista luvuista. Anninaka, taidat olla lähinnä meikäläisen tilannetta, vaikka eri lähtökohdista. Olen 160cm pitkä (pätkä) ja painan 61 kg, ikää 51v. Kropassa on paljon löysää ja vatsassa ällöttävää selluliittiä. Painoin välillä 65kg, sain putoamaan 60kg:hen. Viime viikonloppuna olin käymässä äitini luona ja järkytys sitä tarjoilujen määrää: varta vasten minua varten leivottuja croissanteja hillo- ja juustotäytteillä, mustikkapiirakkaa, karjalanpiirakoita, porsaanpihvejä ym. Kahdessa päivässä paino nousi kaksi kiloa, vaikka harrastin liikuntaa. Olen lomalla, joten pystyn syömään stressailematta: kasviksia, siemeniä, pähkinöitä, kaurapuuroa, marjoja, kirsikoita, aprikooseja ym. Tykkään juosta intervalleja: aiemman kokemuksen mukaan ne tepsivät juuri ihonalaiseen rasvaan. Viime viikolla kävin juoksemassa niitä kahdesti ja eilen taas. Kohta lähden kuntosalille: teen tiukan 20min. treenin ja hölkkään päälle 30min. Toivon saavani vyötäröni 70cm:n pintaan (tällä hetkellä 79cm) ja painon n. 55kg:hen, toki allekin, jos menee. Koska ikää on jo ja toivon, ettei naama kovin rutistu, nautin ohessa myös ekstra-antioksidantteja: pygnogenolia, ubiqinonia. C-, E- ja B-vitamiinien saannin koetan turvata, samoin omega3:sten. Jotenkin uskon, että varsinkin näillä vuosikymmenillä kehon ja ravinnon happamuudella/emäksisyydellä on merkitystä, tähtään siis emäksiseen ravintoon. Käytössä on Outi Rinteen "keittokirja" Raakaruoka-aika! Herkkuja ilman uunia ja liettä." Tulee hyvää ja vähäkalorista ruokaa! Tsemppiä kaikille, ja varsinkin sitä pitkäjänteisyyttä!

    • KYMMENENPOIS

      JEP JEP !!!Mukaan tulen mielelläni.Pitäis saada 10kg pois.Tahtoisin nopeasti TIETYSTI.Mieluusti jo jouluun mennessä.Se on 2kg kuussa ja tänään päivälleen aattoon asti aikaa.Ei mahdoton ajatus.Ihan reaali.Terveisin :-) KYMMENEN POIS.

      • täsmenee

        Menee jo kolmessa kuukaudessa ihan normaalilla laihtumisvauhdilla, mikäli sitoutuu terveellisiin elämäntapoihin täysin.


    • Läskimakkara

      Minä tulen myös :) Pituutta 162cm ja painoa 72kg. Kaikki liikakilot tulleet kesän aikana ja tämä jokasyksyinen painonpudotus on mulle ihan vuosittaista. Joka vuosi tulee kesällä makkaroita makkaroista :D Nyt niitä tuli vaan puolet enemmän kuin ennen. Peräti ihan kymmenen kiloa... hupsis! Tarkoitus siis pudottaa se kymmenen kiloa, josta varmaan se ensimmäinen vitonen on nesteitä ja toinen aitoa läskiä.

    • läskinen5

      Minä kans. Pituutta on 160cm ja painoa liki 70kg. Kymmenen kiloa haluan pois. Eiköhän se onnistu. Tikuksi en välitä laihtua, sellanen vaatekoko 40 olisi hyvä. Olen pikkuhiljaa alkanut ymmärtämään, että mitä kannattaa syödä ja mitä ei.

    • Minämyös

      Täällä myös yksi pudottaja. Aloitin jo pari kuukautta sitten jättämällä pikkuhiljaa leivät, ja muut viljatuotteet, pastan, perunan, riisin ja maidon olen vaihtanut veteen. Todella hyvin on painoa lähtenyt, hitaasti mutta varmasti, nyt jo 10 kiloa.
      Aikaisemmin kuurit ei ole tuottanut tuloksia, mutta tämä tuntuu toimivan. Nyt kun painoa on vähemmän, olen jaksanu tehdä aamulenkkejä muutamana päivänä viikossa, joten varmaan painonpudotus nopeutuu.
      Joskus viikonloppuna saattaa sortua syömään pienen kahvipullan mutta ei ole haitannut kun heti seuraavana päivänä palaa ruotuun. Alkupaino oli 74, nyt siis 64.
      Pituutta kun ei ole kuin 158 niin vielä muutama kilo sais lähteä. Sitten kun ne saa vielä pysymään pois niin olisi hienoa. Nyt tuntuu kuitenkin että tää vois olla pysyvämpi elämäntapa. Tsemppiä kaikille!

    • Äiti69

      Oletteko vielä mukana? Yritin etsiä samanhenkistä porukkaa ja tämä vaikutti lupaavalta. Eli olen 46v. nainen, pituus 155, paino 69 tällä hetkellä. Aloittaessa kesäkuussa 74, eli kesä-alkusyksy menneet aika mukavasti. Rauhallinen on tahti, lopullinen tavoite tytön lakkiaiset toukokuussa -17. Välitavoite kummitytön lakkiaiset toukokuussa -16. Jos sinne saisi tuon painon hilattua ees 65 ja lopullinen tavoite ois 60. Pituutta ei ole paljoa, mutta en halua juuri sen 60 alapuolelle, kun muotoja piisaa ja omistan leveät hartiat. Makkaraa löytyy vatsasta ja lantiolta eniten, jalat ja yläkroppa suht ok.
      Konstit taitavat olla vähän kyseenalaiset, jätän aamupalan väliin, juon vain kahvin ja sen verran mehua, että lääkkeet menee alas. Töissä syön kevyen välipalan (hedelmä) klo 9 ja lounaaksi melkein aina samaa, maustamatonta jogurttia ja marjoja. Kotona kevyt päivällinen, tavallista arkiruokaa mutta pieni annos ja illalla jos liikkuu enemmän niin vaikka riisikakkuja kinkulla ja vihanneksilla. Välillä olen kyllä herkutellut, jätski ja suklaa paheena. Pullat, keksit ymä eivät onneksi houkuttele, ruisleipä kylläkin.
      Liikuntaa 2 kertaa viikossa zumbaa, kuntosalia vaihtelevasti ja koiralenkkiä päivittäin.
      Tälläistä tännepäin, pitkä harmaa syksy aikaa laihduttaa ennenkuin joulu itsekurin koitoksineen koittaa...

    • minimum

      Hyppäsin mukaan tähän loppuvuoden laihdutukseen.Eilen alkoi.Salaatti linjalla ajattelin mennä tämän ensimmäisen viikon salaateilla yksi nutrilett patukka päivässä.Jaan sen kahteen osaan,puolikas aamikahvin kanssa ja toinen puoli iltapäiväkahville.Muutoin lounaaksi ja illalliseksi salaatti(punajuuri omena raejuustosalaatti tai kaali sipuli salaatti öljykastikkeella)Tämä viiko näillä ja ensiviikon torstaina alkaa puhdas nutrilett kuuri kolme.neljä pussia päivässa ja patukka sekä vettä.Paino on saatava pois 40 kiloa,joten edessä on varmasti pitk projekti.Ei mahda vuoden loppu riittää.Laskeskelen noin kuusi-kahdeksan kuukautta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe