Neuvo miehelle "ole vain oma itsesi"

Quuioli

Olen konkreettisten käytännön pariutumisvinkkien ystävä. Aikoinaan sinkkumiehenä ihmettelin suuresti yleisten vinkkien ympäripyöreyttä ja konkretian puutetta.
Ehkä näiden vinkkien suurin ruumiillistuma ja siten ihmettelyn aihe on ohje:
"Ole vain oma itsesi"
Nykyään minulla on joku käsitys miten tämä pitää ymmärtää ja miten tätä ei pidä ymmärtää. Palaan siihen, mutta olen kiinnostunut muidenkin ajatuksista, mitä tuo vinkki tarkoittaa konkretian tasolla konkreettisin esimerkein sosiaalisissa tilanteissa ja mitä se ei mielestänne tarkoita.

28

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Quuioli

      Neuvo on huono, jos sen ymmärtää näin:
      - "Ole vain oma itsesi" kuulostaa liikaa vaan "olemiselta" ikään kuin tapahtumat soljuisivat itsestään kohti seksiä ja parisuhdetta.
      - Jos koulukiusaajien herjat ovat saaneet sinut araksi, niin se on sinun tämän hetkinen "oma itsesi" ja sen sijaan että sanoisit naiselle asioita jotka eivät tunnu luonnolliselta, sinun pitää pysyä arkana "omana itsenäsi".

      Neuvo on hyvä, jos sen ymmärtää näin:
      - Harrastan pitsinnypläystä. Sen sijaan että harrastuksesta kysyttäessä kehonkieleni muuttuu alistuvaksi ja miettii "voi mitäköhän se nainen nyt ajattelee ei se tykkää" ja ääni väristen kertoo. Niin sen sijaan kertoo pokkana itselle tärkeästä asiasta.

      • Ex--PUA

        Tämä oli aika hyvä.

        Naiset muuten koittaa testata tuota puolta, että jos vaikka harrastat pitsinnypläystä, ne voi luoda sellaisen tilanteen jossa ne katsoo lähdetkö häpeämään sitä mitä juuri myönsit.

        Samoin tuo koulukiusausjuttu oli myös tosi hyvä.

        Sitten taas tämä: "Ole vain oma itsesi" kuulostaa liikaa vaan "olemiselta" ikään kuin tapahtumat soljuisivat itsestään kohti seksiä ja parisuhdetta."

        Tässä en voi sanoa liian äärivastauksia.

        Mutta siis parhaimmillaan ne asiat vain tapahtuu. Sitä on vähäsen vaikea selittää, mutta sillä on paljon tekoa sen kanssa miten kiinnostunut nainen on.

        Jotkut tosiaan vaatii ohjastamista, sen ahdasmielisyytensä takia.

        Mutta kuten vanha sanonta menee, niin ihminen on human being (olento), ei human do (tekijä).

        Lähinnä naisenkin kohdalla liika tekeminen joskus pilaa kaiken.


      • etsi_selkäranka
        Ex--PUA kirjoitti:

        Tämä oli aika hyvä.

        Naiset muuten koittaa testata tuota puolta, että jos vaikka harrastat pitsinnypläystä, ne voi luoda sellaisen tilanteen jossa ne katsoo lähdetkö häpeämään sitä mitä juuri myönsit.

        Samoin tuo koulukiusausjuttu oli myös tosi hyvä.

        Sitten taas tämä: "Ole vain oma itsesi" kuulostaa liikaa vaan "olemiselta" ikään kuin tapahtumat soljuisivat itsestään kohti seksiä ja parisuhdetta."

        Tässä en voi sanoa liian äärivastauksia.

        Mutta siis parhaimmillaan ne asiat vain tapahtuu. Sitä on vähäsen vaikea selittää, mutta sillä on paljon tekoa sen kanssa miten kiinnostunut nainen on.

        Jotkut tosiaan vaatii ohjastamista, sen ahdasmielisyytensä takia.

        Mutta kuten vanha sanonta menee, niin ihminen on human being (olento), ei human do (tekijä).

        Lähinnä naisenkin kohdalla liika tekeminen joskus pilaa kaiken.

        Eikö kaikki vain tapahdu naisille valmiiksi?
        Mikä määrä tekemistä on riittävää ettei nainen itse pilaa kaikkea?
        Ristiriitaista jälleen.
        Jospa jo lopettaisit sen jatkuvan selittelyn jonka myönsit olevan vaikeaa.
        Jahtaat omaa häntääsi.


      • Ex--PUA
        etsi_selkäranka kirjoitti:

        Eikö kaikki vain tapahdu naisille valmiiksi?
        Mikä määrä tekemistä on riittävää ettei nainen itse pilaa kaikkea?
        Ristiriitaista jälleen.
        Jospa jo lopettaisit sen jatkuvan selittelyn jonka myönsit olevan vaikeaa.
        Jahtaat omaa häntääsi.

        Olipa kauttaaltaan älytön viesti.

        Mutta koitetaan.

        "Eikö kaikki vain tapahdu naisille valmiiksi?"

        Kyllä. Ainakin heidän itsensä mukaan. Heillä on seksuaalinen valta, joten heidän ei tarvitse olla aloitteellisia, tai muutenkaan ottaa vastuuta. Rumat ja pelkuerimaiset naiset tosin patistavat miehiä olemaan aloitteellisia.

        "Mikä määrä tekemistä on riittävää ettei nainen itse pilaa kaikkea?"

        Se on ihan naisesta kiinni.

        Ei mies voi varsiinaisesti tehdä mitään koska nainen valitsee.

        Näin ollen naisella on aina lopulta valta päättää mihin suhde menee.

        Ei ole olemassa suhdetta, jonka kohtalo ei olisi naisen käsissä.


    • GentleM

      Minä ymmärtäisin neuvon vaikkapa näin:

      - olen maanläheinen, vihreistä arvoista pitävä, kiltti & rauhallinen vähän ujo herrasmies (tämä siis vain esimerkki, itse olen kaupunkilaismies)

      Oikein:
      En ala esittämään piinkovaa bisnesmiestä joka "negaa" villimmin bilettäviä naisia baarissa, vaan ilmennän käytökselläni ja olemuksellani sitä että olen maanläheinen, vihreistä arvoista pitävä herrasmies. Harva osaa näytellä riittävän hyvin, ja vaikka osaisi niin siten löytää vääränlaisia naisia.

      Mutta, koska naiset universaalisti pitävät itsevarmuudesta ja siitä että se mies vie jalat alta, viilaan tutustumisvaiheessa käytöstäni itsevarmempaan ja rohkeampaan suuntaan. Maustan käytöstäni "pelillä". Ymmärrän että naiset ajattelevat vaiheittaisesti, romanssin tulee olla ensin tällainen ja sitten tuollainen ja lopulta sellainen.

      Tämä toimi minulla lopulta.

    • Ex--PUA

      Itse asiassa tämä on neuvo.

      Huono epämääräisyytensä vuoksi, mutta jos nyt mietitään sinipillerin kahta koulukuntaa eli feministisen yhteiskunnan ja PUA-Teollisuuden vinkkejä miehille, niin on ilmeistä että niissä kummassakaan ei olla omia itsejään, vaan otetaan hänen rooli joka yrittää olla jotain jalustalle sijoitetulle naiselle.

      PUA-uran jälkeen rupesin toteuttamaan pikemminkin tuota ole vain oma itsesi-ohjetta ja kyllä se on toiminut.

      Itse asiassa, kun puhutaan siitä rennosta ja itsevarmasta, niin vain omana itsenäsi voit olla sitä(kin) - menen tässä niinkin pitkälle että jos on huono fiilis, niin en ole feikannut sitäkään. En tiedä onko se kuinka tarpeen, mutta tietty irtiotto entiseen missä piti rajoittua olemaan aina se vinkeä alfapleijeri. Tämä luontainen juttu toimii paremmin, sillä useimmat naiset kyllä poimivat ylimääräiset käytösmallit, kun taas ovat paljon avoimempia luontaiselle, omana itsenään olemiselle.

      Onko tuo vinkki jolla saa aina ja joka naisen? Ei. Mutta se edesauttaa prosessin etenemistä. Kamalaa sekin on, että pitää muistella koko ajan että mitä esittämäsi roolihahmo sanoisi seuraavaksi.

      Tämä on sitä punaista pilleriä jätkät. Voitte prosessissa havaita että teille syntyy automaattisesti sellaiset kuin standardit.

      Miettikää seuraavaa: SINÄ olet Se, joka toteat että "Sä et taida olla mun tyyppiäni" (jos ei muuten niin pääsi sisäpuolella).

      • "SINÄ olet Se, joka toteat että "Sä et taida olla mun tyyppiäni" "

        Eiköhän ihan suotavaa molemmille osapuolille, eli jos ei ole kemiaa, niin sitä ei ole, eikä vääristä syistä saisi suhteeseen lähteä, sehän on väärin myös toista kohtaan.

        Tosin taas pitää muistaa, että erillaiset yksilöt hakevat eri juttuja kuin toiset, sekä myös ajattelevat suhteistakin erillailla kuin toiset.

        Ei ole aina näissäkään asioissa "oikeaa ja väärää" on vain vääränlaisien yksilöiden kohtaamisia/suhteita, jos ajatukset eivät näistä asioista oikeasti kohtaa, koska jotkut puhuvat yhtä ja tekevät toista, sekä sitten on myös niitä oikeasti todella "huonoja" persoonia joiden kanssa ei muuta kuin varmuudella riko itsensä, jos ei satu kuulumaan itsekin heihin.....


      • Ex--PUA
        MGTOW kirjoitti:

        "SINÄ olet Se, joka toteat että "Sä et taida olla mun tyyppiäni" "

        Eiköhän ihan suotavaa molemmille osapuolille, eli jos ei ole kemiaa, niin sitä ei ole, eikä vääristä syistä saisi suhteeseen lähteä, sehän on väärin myös toista kohtaan.

        Tosin taas pitää muistaa, että erillaiset yksilöt hakevat eri juttuja kuin toiset, sekä myös ajattelevat suhteistakin erillailla kuin toiset.

        Ei ole aina näissäkään asioissa "oikeaa ja väärää" on vain vääränlaisien yksilöiden kohtaamisia/suhteita, jos ajatukset eivät näistä asioista oikeasti kohtaa, koska jotkut puhuvat yhtä ja tekevät toista, sekä sitten on myös niitä oikeasti todella "huonoja" persoonia joiden kanssa ei muuta kuin varmuudella riko itsensä, jos ei satu kuulumaan itsekin heihin.....

        Näin ei yleensä ole, johtuen sinisestä pilleristä, yhdistettynä naisen seksuaaliseen valtaan jossa miehen pitää olla kiitollinen jokaisesta naisen hyväksyvästä eleestä.

        Osittain jo siksikin, että meille on valehdeltu, että naisten mielistely tietää automaattisesti seksiä ja pariutumista.

        Mitä tuolla meinasin, oli että sinulle tulee OIKEASTI sellainen tunne, että et oikeasti tarvitse tuota naista ja että se kaikki on ollut vain sitkeää illuusiota.

        toinen mikä tätä lisää, on tietysti naisten määrä.

        Itse olen tilanteessa, jossa en edes ehdi jokaisen halukkaan kanssa pitämään yhteyttä. Tosin, on aikoja jolloin ei taas ole ketään. Nyt on ns. märkä kausi ja yritys nostaa tasoa luokkaann YKTM. Ehkä lopulta jopa YTM.


    • gggggmiäs

      Ole oma itsesi eli älä esitä olevasi jotain mitä et ole.

      Konkreettisesti ekoilla juttelukerroilla tuota kannattaa säännöstellä. Ihmisellä on pitkä historia takanaan, ja jos kerralla pamauttaa kaiken (paskankin) treffikumppanille, se voi olla joillekin liikaa. Mitä enemmän molemmat pitävät toisistaan, mitä enemmän luottamus kasvaa ja halu tavata uudelleen ja uudelleen lisääntyy, sitä vähemmän niillä vaikeilla tai nolottavilla asioilla on merkitystä.

      Näin se on toiminut minulla.

      • Hyviä mietteitä, vaikka välillä tosin voi olla persoonia/luonteita joiden kanssa pystyy puhumaan vaikeistakin asioista jo aika aluksi, mutta sen sitten nämä kyllä huomaavat itse, kun keskustelun tunnelma/ilmapiiri on oikea.....

        Itse tosin suosin avoimuutta ja rehellisyyttä, eli jos toinen jotain sellaista kysyisi ihan aluksi, niin olen rehellinen, eli sanon asian rehellisesti tai sitten voin sanoa, että puhutaan asiasta myöhemmin, mutta valehtelemaan en ala.....

        Puhuit kyllä alku kohtaamisista, joten ihan asiaa, mutta joskus voi olla myös toisin, riippuen yksilöstä ja kohtaamisesta....


      • gfgfgfgfgfgf
        MGTOW kirjoitti:

        Hyviä mietteitä, vaikka välillä tosin voi olla persoonia/luonteita joiden kanssa pystyy puhumaan vaikeistakin asioista jo aika aluksi, mutta sen sitten nämä kyllä huomaavat itse, kun keskustelun tunnelma/ilmapiiri on oikea.....

        Itse tosin suosin avoimuutta ja rehellisyyttä, eli jos toinen jotain sellaista kysyisi ihan aluksi, niin olen rehellinen, eli sanon asian rehellisesti tai sitten voin sanoa, että puhutaan asiasta myöhemmin, mutta valehtelemaan en ala.....

        Puhuit kyllä alku kohtaamisista, joten ihan asiaa, mutta joskus voi olla myös toisin, riippuen yksilöstä ja kohtaamisesta....

        Tuo on totta. Itse olen tottunut siihen, että alle 30 vuotiaat ovat suurimmaksi osaksi avoimia, ja puhuvat vaikeistakin asioista heti (esim. mielenterveys-ongelmat, syömishäiriöt jne.) Mutta se riippuu niin paljon siitä ihmisestä itsestään. Ne jotka ovat kokeneet useita rankkoja asioita tuntuvat olevan huomattavasti avoimempia ja valmiimpia kuuntelemaan säikähtämättä, jos kertoo omista menneisyyden "kummituksista".


      • gfgfgfgfgfgf kirjoitti:

        Tuo on totta. Itse olen tottunut siihen, että alle 30 vuotiaat ovat suurimmaksi osaksi avoimia, ja puhuvat vaikeistakin asioista heti (esim. mielenterveys-ongelmat, syömishäiriöt jne.) Mutta se riippuu niin paljon siitä ihmisestä itsestään. Ne jotka ovat kokeneet useita rankkoja asioita tuntuvat olevan huomattavasti avoimempia ja valmiimpia kuuntelemaan säikähtämättä, jos kertoo omista menneisyyden "kummituksista".

        "Ne jotka ovat kokeneet useita rankkoja asioita"

        Johtuisiko siitä, että jotkut yksilöt eivät koe "rankkoja" asioita vaan aiheuttavat niitä?

        Millä he pystyisivätkään niistä kertomaan, jos eivät niitä oikeastaan koe, vaan jatkavat helposti matkaa, ilman omantunnon tuskia tai mitään muutakaan, jos ovat itse olleet niitä käytöksellään aiheuttamassa jollekin/joillekin, eli jotkut yksilöt vain ovat erillaisia, kuin toiset, eivät he kaikki varmasti voi edes käsittää, kuinka pahasti ovat joitakin kohdelleet ja mitä se voi aiheuttaa.....


      • MGTOW kirjoitti:

        "Ne jotka ovat kokeneet useita rankkoja asioita"

        Johtuisiko siitä, että jotkut yksilöt eivät koe "rankkoja" asioita vaan aiheuttavat niitä?

        Millä he pystyisivätkään niistä kertomaan, jos eivät niitä oikeastaan koe, vaan jatkavat helposti matkaa, ilman omantunnon tuskia tai mitään muutakaan, jos ovat itse olleet niitä käytöksellään aiheuttamassa jollekin/joillekin, eli jotkut yksilöt vain ovat erillaisia, kuin toiset, eivät he kaikki varmasti voi edes käsittää, kuinka pahasti ovat joitakin kohdelleet ja mitä se voi aiheuttaa.....

        ......sitten on tietenkin kaikkea tältä väliltä, eli persoonia/luonteita on monia, monin eri maustein ja kokemuksin....


    • MÄÄÄÄÄÄ

      Joka miehen pitää ymmärtää se, että mies on herra ja nainen palvelija.

    • 1212

      Kun nainen käyttää sanaa "VAIN", on neuvo aina huono.

      Sanalla "vain" korvataan perustelut.

      Esimerkiksi:
      "Minä VAIN tykkäsin siitä miehestä"
      "Kaikki VAIN tapahtui"

      Tai:
      "Maapallo kiertää aurinkoa, koska..."
      Vs.
      "Aurinko VAIN kiertää maapalloa"

      Tuo neuvo pitäisi muuttaa muotoon "ole oma itsesi", ja siihen lisätään muuta. Ole oma itsesi, MUTTA. Ole oma itsesi, JA. Tms.

      • koska.kemia

        Naiset vain kuuntelevat pilluansa ja antavat sen päättää puolestaan.


      • valikoiva.kuulo
        koska.kemia kirjoitti:

        Naiset vain kuuntelevat pilluansa ja antavat sen päättää puolestaan.

        Ja miehet mulkkuansa, joten tasoissa ollaan.


    • Quuioli

      Lisäksi tuli mieleen oma oivallus, että mummolassa käyttäydyn hieman (en tietty paljon) eri tavalla kuin kavereiden kanssa tai eri tavalla kuin työhaastattelussa. Kuhunkin tilanteeseen liittyy parhaiten itselle toimiva tapa. Kaipa tuo on sitä sosiaalista taitoa, että olemistaan vähän muuttaa tilanteen mukaan ja silti voi kaikissa tilanteissa olla oma itsensä.

    • Fekfmwklwemklfwwef

      Oikeastaan se menee näin:

      "Ole itsesi" jos olet sellainen hyvä järkevä sosiaalinen miehekäs mies.

      mutta

      "Tapa itsesi" jos olet jotain muuta.

    • Totta ja valetta. Jos yrität naista vain sänkyysi, saattaa roolinveto kannattaa, jos taas toiveissa on pitkä parisuhde, niin totuus tulee ilmi melko pian.

      • Uslaja

        Mikä se totuus sitten onkaan.. Koulukiusaajien muovaama arkailija. Vai arkailusta kovalla työllä poisoppinut.


      • Uslaja kirjoitti:

        Mikä se totuus sitten onkaan.. Koulukiusaajien muovaama arkailija. Vai arkailusta kovalla työllä poisoppinut.

        Onko millainen suhde päämääränä ja millainen ihminen sieltä sitten kuoriutuu???

        Jos sieltä kuoriutuu manipulaattori ja toisten hyväksi käyttäjä, niin toivottavasti ei yritä erehdyttää ketään, vaan keskittyy itsensä kaltaisiin.....


      • "Bem" nimimerkillä ihan totuus puhetta, mutta siksi tuolla "roolileikillä" ei pitäisi kauhean fiksuja "helmiä" saadakaan "ansaan", sitä en taas tiedä kuinka moni on oikeasti niin fiksu........


    • Mies_33v

      Mielestäni tuota neuvoa on hyvä täydentää tällä ajatuksella: Jokainen ansaitsee tulla hyväksytyksi omana itsenään ja sellaisena kuin on, mutta se ei välttämättä ole sama asia kuin tulla hyväksytyksi sellaisena kuin haluaisi.

      Minussa itsessäni on paljon nörttiä. Minut on aina hyväksytty nörttinä, mutta en ole ollut siihen tyytyväinen, sillä olen mieltänyt, että minussa on paljon muutakin. Olenkin tehnyt paljon työtä sen eteen, että olen saanut muutkin puoleni näkymään enemmän. Sen seurauksena olen edelleen nörttikin, mutta olen myös paljon muuta, enkä vain omissa mielikuvissani vaan myös muiden mielestä. Samalla olen nyt enemmän oma itseni kuin olen aiemmin ollut.

      Joskus voi siis olla paikallaan miettiä, vastaako muiden kuva omasta itsestä omaa, ja jos vaikuttaa, että ei vastaa, niin voi koittaa miettiä, mistä se johtuu. Voi olla, että omassa itsessä on jotain, minkä näkyminen muille olisi eduksi, mutta joka ei syystä tai toisesta näy, vaikka itse ehkä jopa luulee sen näkyvän.

    • ätmel

      Kannattaa ihan suoraan kysyä naiselta, että kuinka monen miehen käyttämä hän on. Sitten kannattaa sanoa, että kiimavittunsa viemät, puhkinussitut spermapillut tulisi laskea kiehuvaan öljyyn hitaasti jalat edellä.

    • dsafjhjggjhjh

      "Ole oma itsesi" tarkoittaa, että pitää olla oma itsensä, eli jos nenää kutittaa niin pitää kaivaa nenää, jos tekee mieli istua pelikonsolin äärellä kaiket illat niin pitää pelata, jos treffikumppanilla on ruma paita niin pitää sanoa että "onpas sulla ruma paita" jne. koska mitään ei saa laskelmoida tai taktikoida eikä miettiä mitä sosiaaliset normit sanovat tai miten voisi parantaa mahdollisuuksiaan ps-markkinoilla. Siksi tuo on ehkäpä surkein neuvo, jonka voi parin etsintään antaa. Käytännössä ne ääliöt, jotka tuota neuvoa jakavat, tarkoittavat, että "jos olet ytm/ytn niin saat seuraa ja muussa tapauksessa suksi kuuseen luuseri".

    • atännä

      Siis häh?

      Ole vain oma itsesi = Älä esitä muuta kuin mitä oikeasti olet.

      Ei rooleja, ei vedätyksiä, ei valehtelua, ei merkittävien asoiden pimittämisiä. Haluan olla rehellinen, mutta jos en halua jostain asiasta kertoa, sanon sen suoraan.

      Vaikka haluaa antaa itsestään hyvän kuvan, ei silti tarvitse esittää mitään muuta. Yleensä se, että itsellä on hyvä olo, on hetkessä läsnä ja on valmis ottamaan toisen huomioon omalla tavallaan, riittää.

    • Se tarkoittaa juuri sitä mitä siinä sanotaankin, eli ole oma itsesi....
      Se ei tarkoita, että alat soveltaa pelimiesoppaita häneen huonolla menestyksellä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1955
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      109
      1025
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      30
      611
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe