Liikkumaton liikkumaan?

epäpätevä

Siis paino pitäisi saada kuriin ja mielellään tippumaan, mutta mitkään dietit ei nappaa ja liikunta, kaikki liikunta ryhmätunnit, kävelyt, juoksu yms..mikä vaan ei kiinnosta. On kokeiltu aerobicia, tankotanssia, kuntosalia, uintia..tuli vain jotenkin paha mieli ja epäonnistumisen tunne vaikka kaikki ryhmäliikunnat oli aloittelijoille, ehkä se johtuikin siitä ettei ohjaajat neuvoneet edes kysyttäessä tälläistä punkeroa(79kg/160cm)..Enkä ole oikeastaan ikinä ollut mikään hoikka, vaan pikemminkin tukeva.
En ole ikinä saanut liikkumisesta sitä hyvää oloa se vain stressaa ja ahdistaa..
Vuosi takaperin oli tarkoitus mennä personal trainerille, mutta se jäi koska tuntui pakolta ja sain sen kuvan tyypin puheista että tämä on kova rääkki jos meinaat painoo pudottaa, ja hymyili vinosti kun sanoin ettei liikunta ole ikinä napannut millään lailla edes penkkiurheilun muodossa..
Tiedän jopa mistä tämä melkein inho liikkumista kohtaan johtuu, koulun liikunnasta. Ope huuti kentän, salin, ladun yms.. varrella naama kirkkaan punasena kitarisat heiluen että pitää vaan tehdä kun niin sanotaan..ja kyllä ne kivut loppuu kun liikkuu. Minulla oli aika kovia kasvukipuja kouluaikaan , nivelet turvoksissa piti juosta 1500 metriä ja hiihtää 10 km, pakko pelata pesäpalloa, kaikkea oli pakko.
Muut liikkuivat ja se oli kai niistä tosi kivaa kun kaikilla muilla entisillä koulukavereilla ammatit ja harrastukset ovat hyvin liikunnallisia, nykyään kaikki työkaverit ja muutkin tutut kehuvat omilla liikunta suorituksillaan ja vihjailevat että kyllä sinäkin.. Kokeile ja innostu.
Tiedän että pitäisi pitää huolta itsestä ja osata olla tyytyväinen, mutta hyvä olo hukassa, mutta pitääkö se hyvä olo hakea pakolla liikunnasta?
Onko olemassa innostavaa liikunnan ammattilaista, vai hymyileekö ne kaikki vinosti tälläisille 30 täteille jotka ei innostu?
Viihdyn kyllä pihalla, ja teen pihahommia ajan nurmikot ja teen lumityöt jne, mutta se ei vaan riitä.

2

143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • spaceri

      Jos jakaisit nuo mainitsemasi ongelmat ensin kahtia: painonpudotus ja miten se tehdään. Haluatko tosissasi hoikemmaksi. Se tapahtuu ruokavalinnoilla ja syömällä, säännöllinen ruokailurytmi, pienet annokset, valkoisen sokerin ja leivän välttäminen, vihanneksia ja hedelmiä, kokojyväviljaa, broileria ja vähemmän sika-nautaa. Ei mitään ihmedieettejä kannatakaan yrittää.
      Se toinen ongelma: liikunta. Johan sinä liikut, hyötyliikuntaa. Siihen päälle kävelyä. Hanki polkupyörä, laadukas ja aja sillä päivittäin. Ei kannata jäädä kaivelemaan vanhoja koulumuistoja, katse vain eteenpäin. Hae sellainen liikunnan muoto, joka kiinnostaa.
      Tai harrasta sellaista liikuntaa, josta ei oikein kukaan pidä. Hiit, intervalliharjoitukset, Tabata. Muutaman minuutin tehoharjoitus.
      Jos saat painoa alas, niin liikunta auttaa painon hallinnassa sen jälkeen, mutta yksinomaan liikunnan avulla on vaikea laihduttaa.

    • Hyötyliikuntaa

      Hei!
      Ei kannata pakolla liikkua. Kannattaa kuitenkin yrittää muuttaa omaa asennetta. Tuntuu tosiaan siltä, että olet jo valmiiksi kaikkea vastaan, eikä se auta tuomaan hyvää oloa tai pudottamaan painoa.
      Sanoit, että tykkäät pihapuuhastelusta. Mites sellaiset harrastukset kuten geokätköily, marjastus, sienestys, melonta, sauvakävely? Sanoit, ettet pidä kävelystä, mutta se olisi hyvä liikuntamuoto, etenkin sauvojen kanssa, ja voit itse säädellä vauhdin ja pituuden. Kävely on myös rentouttavaa, kun siinä voi heittää aivot narikkaan ja miettiä ihan kaikkea muuta tai vain keskittyä luontoon. Noissa muissa yhdistyy kanssa ulkoilu ja liikunta, niitä voisit harkita lisäksi.
      Muista, että liikuntaa kohtuullisesti lisäämällä voit ehkäistä lihomista, mutta laihtuaksesi sinun pitää tarkistaa myös ruokavaliosi. En suosittele mitään dieettejä vaan terveellistä perusruokaa. Rasvaisista tuotteista alat ostamaan vähärasvaisempaa vaihtoehtoa (kaikkein vähärasvaisinta ei yleensä kannata ostaa, sillä tuotteen maku kärsii ja kyllähän sitä rasvaakin pitää ruoasta saada). Syö monipuoliesti ja lisää vihanneksia ja hedelmiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe