Minulla on hyvä 28 tuuman renkailla varustettu polkupyörä, jonka haluaisin muuttaa sähköavusteiseksi.
Ajatus olisi muuttaa etupyörä, niin muutos olisi helpoin tehdä ja pyörän vaihteisiin ei tarvitsisi koskea.
Mikä muunnossarja olisi laadukkain ja mitä muuta pitäisi ottaa huomioon muutostyöhön liittyen? Muutos olisi tarkoitus tehdä itse.
sähköistyssarja
13
2667
Vastaukset
- Kokemusta_
Ei kannata moista muutosta teettää halpis market pyörään. Pyöräsi on lisäksi väärää kokoakin. Hankippa uusi, laadukas ja ennenkaikkea tehdasvalmisteinen sähköavusteinen polkupyörä.
- Millä_budjetilla
Laadukkain ja halvin tietenkin?
Mitä teholuokkaa olet ajatellut? Katulaillinen vai laiton? (Lakia ollaan muuttamassa, tehorajan pitäisi nousta.) - Mäet_polkien
Ei kannata tuon hintaiseen pyörään. 28 tuumainen kiekkokoko tuo lisää ongelmia, mikäli kiekot ovat ns halpiskiekkoja.
- 12-2
missä pyörän hinta mainittiin?
- Alaa_tunteva
12-2 kirjoitti:
missä pyörän hinta mainittiin?
Kun alan asiantuntija lukee tekstin, hänelle selviää usein henkilön persoona ja paljonko on sijoitettu rahaa pyörään. Tässä tapauksessa jätettäköön aloittajan persoona sikseen, mutta pyörä on halpis. Aloittaja voi sen itsekkin todeta, mikäli se jotain häiritsee.
- etjumalauta
sitten ryllää sillä ympäriisi suoraan syliini ajaen ilman kypärää!!!!!!!!!
- MistäTietoa
Pyörä on Helkama Vaeltaja 3-vaihteinen. On totta, etten ole ammattilainen ja pyöräkin on varmaan nykypyöriin verrattuna halpis. Ajoasento on kuitenkin minulle sopiva.
Sitä ihmettelen, että miksi olette niin voimakkaasti sähköistämistä vastaan? Perustelkaa. Vähän tarkemmin, miksi esim. 28 tuuman pyöräkoko on ongelmallinen.
Tieliikennekelpoinen sarja olisi tarkoitus laittaa. Minkä merkkinen sarja olisi paras?- electrobike
kannattaa katella electrobiken sähköistyssarjojen perään.
- Järkihoi
Oishan se hienoo, ku kympin fillarissa olis tonnin sähköavustin, heh. Heitä ny helvetissä se rohjosi romulavalle ja osta uusi sähköavusteinen pyörä. Haloooo..
- 20-4
Edullisessa alle 2000 euron hintaluokassa ei saa sen parempaa runkoa tai sähköjä kuin aloittajan pyörä edullisella sähkömuunnossarjalla.
Edullisten sähköpyörien rungot ovat itseasiassa usein huonommat. Ennen kaikkea runkovalikoima on todella huono.
Lisäksi sähkömuunnossarjan voi aina vaihtaa toiseen pyörään, tehdasvalmisteisen pyörän sähköjä ei aina ole mahdollista vaihtaa toiseen pyörään.
Se on hyvinkin järkevää ostaa omaan tuttuun hyvään pyörään sähkömuunnossarja. Tehokas muunnossarjaa ostaessa kannattaa tarkistaa että oma pyörä on siihen turvallinen kunnoltaan, ajo-ominaisuuksiltaan, renkailtaan jne.
- 20-4
Itse suosittelisin GreenCyclen perussettiä. Siinä moniin muihin etuna on mm se että voit itse valita minkä akun ostat.
http://www.greencycle.fi/category/12/sahkoavusteiset-tieliikenteeseen
Suomesta ostettuna nämä tulee huomattavasti kalliimmiksi kuin ulkomailta. Onko sinun mahdollista tilata ulkomailta?
Tarvitsetko pyörää ympäri vuoden?- Päästäänkö-pyörällä-kö
Vanha ketju, mutta kommentoin silti. Jos vaihtoehtoina on tehdasvalmisteisen sähköfillarin ostaminen tai kohtuullisen hyväkuntoisen "ruismankelin" varustaminen sähköistyssarjalla niin se "ruismankelin" sähköistys on ihan ehdottomasti parempi vaihtoehto. Kaverillani on Greencykelin sarja fillarissaan ja se on aika kiva peli. Ajoin sillä viime kesänä muutaman kerran. Vähän yllätyin sitä keveyttä. Kävin syksyllä kokeilemassa myös tehdasvalmisteista Helkamaa. Ihan kiva sekin, mutta jotenkin tahmea ja se hinta ihan kauhea. Herrajumpe, se yhdellä latauksella max. n. 100 km vievä pyörä maksaa kutakuinkin 2500 euroa.
Lopputulema on se, että ostan keväämmällä tod.näk. etupyörään asennettavan GC:n 250w-sarjan vehkeet 12 tai 15 Ah:akulla. Toimintasäde on 12 Ah: akulla varsin hyvä ja 15 Ah:n akulla tietysti enemmän. Kumpikin maksaa muistaakseni alle tonnin.
Yhtenä vaihtoehtona oli vastaavan tehoinen Keski-Uudenmaan Elektroniikka Oy:n myymä Crystalyte. Ilmeisen hyvä merkki sekin (ainakin akut), vaikka en ole Crystalytea kokeillut. Perustelen oletustani sillä, että jos akku on hyvä niin miksi moottori ym. olisi huono?
Sähköistyssarjoissa on se hyvä puoli, että sarjan voi sitten siirtää uuteen fillariin jos vaihtaa pyörää.
Minä en, mitä luultavimmin, tule koskaan ostamaan tehdasvalmisteista sähöpyörää, mutta ostakaa te jos siltä tuntuu. Tutustukaa nyt kuitenkin ensin sähköistyssarjoihin. Ne ovat jo tosi hyviä - paitsi ne halpisversiot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624282Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1541812Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141513Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351278Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681063- 56914
- 78904
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.167829Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811- 39781