Tälleen btw haluun tietää miten usein syötte herkkuja? :D Koska ite syön suunnilleen joka päivä jotain (joo tiedän en voi sille mitään) nii syötteks teki yhtä paljon? Ja siis olen kuitenkin normaali painoinen ja kulutan todella helposti pois turhat kilot mutta onko siitä haittaa jos syö joka päivä jotain enempi kalorista? Meinaan jotain sairauksia? Vastailkaas ;)
Syönkö liikaa herkkuja?
55
2844
Vastaukset
- tuulipukutakki
Ei ole.Enemmän kaloreita , tulee halvemmaksi. Läskien ongelmista puhut.
- läskionikuista
joo herkkuja joka päivä.ja läski senkun lisääntyy.itse syön leipää hyvää makkaraa.lihaa vihanneksia säilöttyjä tomatteja vihreitä ja punaisia,sipulia,valkosipulia.verenpaine on laskenut,ja mikä ihaninta painoa lähtenyt syömällä 6 kiloa,ja lisää on lähdössä.mutta jos syötte herkkuja pillamössöä valeaa leipää rasvaa leivälle,on varmaa että läski on ikuista
- vyötiäisläski
katastrofin kohdatessa,lihavat läskiset kuolee ensin,kun elimistö on oppinut että läskiä on kasvatettava,ja katastrofin sattuessa elimistö myrkyttyy saastuneesta vyötiäis läskistä.näin se valitettavasti menee,ja on ennenkin mennyt
- lihasonikuista
läskionikuista kirjoitti:
joo herkkuja joka päivä.ja läski senkun lisääntyy.itse syön leipää hyvää makkaraa.lihaa vihanneksia säilöttyjä tomatteja vihreitä ja punaisia,sipulia,valkosipulia.verenpaine on laskenut,ja mikä ihaninta painoa lähtenyt syömällä 6 kiloa,ja lisää on lähdössä.mutta jos syötte herkkuja pillamössöä valeaa leipää rasvaa leivälle,on varmaa että läski on ikuista
puhu pukille
- klpo
Maailmanloppua kohden kanattaa syödä hyvin, niin riittää vararavintoa, elitukevuus on parempi kuin laihuus ja lihavuus on haitallisempaa kuin tukevuus!
Kannattaa syödä monipuolista ravintoa, niin on terveellisempää!- Pömppis
Mä oon nyt mässännyt liikaa herkkuja ja painan 84 ja pituutta vaan 162, En oo ikinä ennen ollut ylipainoinen, mutta nyt alkaa herkkuttelulakko ja aion ensin karistaa 15kg ja sitten vielä pari :) Maha pömpöttää kun ois 7 kuulla hemmetti. Tulipahan tääkin koeutta elämäni varrella, siis olla pikku pullukkana jonkin aikaa.
- peuhaamaan
ihana pallero.haluaisin sinut peuhaamaan meille
- pömpsispömpsis
Pömppis kirjoitti:
Mä oon nyt mässännyt liikaa herkkuja ja painan 84 ja pituutta vaan 162, En oo ikinä ennen ollut ylipainoinen, mutta nyt alkaa herkkuttelulakko ja aion ensin karistaa 15kg ja sitten vielä pari :) Maha pömpöttää kun ois 7 kuulla hemmetti. Tulipahan tääkin koeutta elämäni varrella, siis olla pikku pullukkana jonkin aikaa.
rakastellessa pallerot tytöt ovat mehukkaampia kuin luurangot.nauttivat enemmän seksistä.ja mikä ihaninta siinä kannikat ihanasti tytisee.se on oikeaa seksiä.naatitaan pulleista naisista
- hhhhhhsfg
Joka päivä tulee otettua jotain makeaa, keksiä taikka suklaata, ainakin cocista. Yleensä menee vähintään se puoli pullollista isosta pullosta päivässä. Sanomattakin selvää että addiktiohan tästä on vuosien varrella tullut ja reikiä ilmestyy usein hampaisiin, suolistokin saanut oman osansa huonosta tavasta. Seuraavaksi tulee ihan varmasti diabetes jos en pääse addiktiosta eroon.
En kuluta paljoa kaloreita, ja olen kai aika iso loppujen lopuksi ( 59kg/169cm), vaikka ylipainoa ei olekkaan- ainaherkkuja
sama mulla 170 63kg
- EiKait_ole
siihen mitään nyrkkisääntöä, jos kroppasi kestää herkuttelun ja paino pysyy kuosissa. Tietysti pelkillä herkuilla ei ole terveellistä elää, mutta, jos ruokavaliosi koostuu muuten terveellisistä jutuista, niin kaipa sitä voi herkutella joka päivä.
- Puttelinmummo
Jos on aina juhla, ei ole koskaan juhla.
- A480
Vanhemmiten on erittäin todennäköistä, että päivittäinen makean nauttiminen lihottaa äkillisestikin. Rasvasoluista ei pääse täysin eroon, joten laihduttaminen on äärimmäisen vaikeaa, etenkin jos samalla pitää yrittää päästä eroon makea-addiktiosta. Tuurigeeneillä näiltäkin voi välttyä.
- nuorenalaihanytnormaali
Joo, saihan sitä parikymppisenä syödä ihan mitä vain ja kuinka paljon huvitti. Nyt 34v näkyy heti jos lipsuu terveellisestä ruokavaliosta... :(
- Pömppis
Niin joo, mulla mennnyt nyt lähes jokapäivä 200 suklaalevy ja sipsejä viikonloppuisin ja jätskiä 5 vuoden ajan ja sinä aikana tuo paino tullut kun en ole ees liikkunut. Mut nyt se lähtee tämän Juhannuksen ajan jälkeen. En aio syödä yhtään suklaata ym vastaavaa, thats it! :)
- Pömppis
Tuo piti olla sitten 200 gr suklaalevy eikä 200 levyy :D
- WHITEbLUE
Mitä herkuiks lasketaan? Mulle herkku voi olla teiän saatanaan uskovaisten perusravintoa, keittoa tms. JA suklaa ja karkit normaali ruokavaliota.
- sdfeggetge
Liiallinen sokerinsaanti voi vanhentaa ihoa ja aiheuttaa insuliiniresistenssiä, joka johtaa diabetekseen. Että kyllä kannattaa tarkkailla ainakin sokerinsaantia... itsellä sama ongelma, mässään joka päivä karkkia, ja sitten kuitenkin pelottaa nuo haittavaikutukset... ihmisellä on ihmeellinen kyky kieltää tosiasiat ja ajatella, että ei tää nyt mulle mitää aiheuta... ja sitten ollaan yllättyneitä, kun tulee ongelmia.
- denial_denial
Onko varma, että "Pömppis" on lihava? eetei sinulla vaan ole isot luut. Tai siis "normaali" vartalo (naiselle). Läskiähän se ei v o i mitenkään olla. ei ei ei... ei mitenkään voi olla kysymys siitä että olisit läski
- ruokaaruokaa
Prosessoidut ruoat, karkit, limut ym.sisältävät lisäaineita ym.epäterveellistä, jotka syrjäyttävät oikeasta ruoasta saamasi vitamiinit, saatat siis pian kärsiä vitamiinien puutoksesta ja huom.myös hoikalla ihmisellä voi olla elintapasairauksia kuten diabetes, sydän ja verisuonisairauksista. Kannataa opetella jo nuorena terve suhtautuminen ruokaan; arkena arkiruokaa ja pyhä- ja juhlapäivinä herkkuja. Ei kannata myöskään yrittää syödä liian vähän, jolloin nälkä yltyy hirmuiseksi ja tulee sorruttua kaikenlaiseen epäterveelliseen pikaruokaan.
- lLKKA
Herkuttelen joka päivä (ma-pe) tuossa tien toisella puolella olevassa salaattipaikassa. Todella upeat noutopöydät sen 10-15 eri sorttia valittavana jok ikinen päivä. Tuoreita oikeita superherkkuja. Hinta vain 4,90 Eur.
Ei ole rasva/sokeri/säilöntäaine mömmöä. Ei liho jo olo on energinen.
Kyllä herkutella voi joka päivä.
Kävin alkukesästä syömässä kerran kioskiruokaa (ranskalaisia rasvapottuja ja myrkkymakkaraa)
Voi itku mikä olo oli monta päivää :( Ei kiitos!! ..;;))) Äläherkuttele liikaa sillä Sinuun iskee diebetes ja sitten ovat syömisesi rajatut..;;(((
- onneateille
Säästä tuo kysymys ja tarkastele sitä , kun ikää tulee lisää. Tulee nimittäin myös niitä kiloja, jos et vähennä syömistä.
- Kuudeepos
Tässä hyvä vastaus, mutta hieman muokkaisin.
Eli jos on nuori ja sopivat geenit ja tulee liikuttua, herkuttele ei välttämättä näy päällepäin. Mutta kun ikää tulee lisää, aineenvaihdunta alkaa muuttua ja ajan elämäntilanne ja ajanpuute voi aiheuttaa myös liikunnan vähenemistä, jolloin herkuttelu iskeekin takaisin. Se on kuitenkin helppoa ja hyvää toisin kuin vaikka lenkillä käynti raskaan työpäivän yms. jälkeen. Jos totuttaa itsensä herkuttelemaan tapaa on vaikea karistaa sitten kun elämä ympärillä muuttuu muuten.
Minulla painoa tulisi melko helposti, sen huomasi jo nuorena, mutta onnekseni taas makea ei ole koskaan erityisesti maistunut. Täytekakut, pullat yms. ovat luontaisesti olleet hyi hyi. Siksipä nyt kun ikää on jo tullut paino ja keho on pysynyt melko hyvin kuosissa vaikka liikuntaa ei tulekaan harrastettua entiseen malliin. Kun syö ravitsevasti ei tule edes tarvetta napostella.
- Muhametti
Hmm. Ei sitten mitään haittaa. Hmm. Ellei sitten hanuri ala värähdellä ja palkeet jumittua kiinni.
- Henkisestiläski
Oon 12
152cm
37kg
Ja syön lähes joka päivä karkkii mut yritän urheilla joka päivä - yytyytt
Diabetes.
- haimasairasss
ei oo totta, se voi iskeä nuoruudessa vaikka ei oliskaan herkutellu millään esim mun veli joka söi samanverran ja sille tuli mulle ei.. se on haima sairaus :o|
- sokerihiiri_
Miten vaikuttaa terveyteen jos on alipainoinen? Syön helposti suklaalevyn päivässä. Elimistö niin tottunut päivittäiseen sokerin saantiin että tulen kiukkuiseksi jos en sitä saa
- huuhhsuol
Voit vähentää sokerinsaantiasi siten, että syöt esim. viikon suklaata siten, että otat levystä yhden palan pois ja pistät sen roskiin. Seuraavalla viikolla vähennät suklaalevystä 2 palaa jne. Voit siis vierottaa itsesi suklaasta myös vähitellen eikä ole pakko riuhtaista itseä irti kerralla, jos itsekuri ei kykene kertalopettamiseen. Sokerin syöminen on opittu tapa, josta voi myös opetella pois.
- EiVarmasti
Lainaus: vyötiäisläski
19.6.2015 07:51
katastrofin kohdatessa,lihavat läskiset kuolee ensin,kun elimistö on oppinut että läskiä on kasvatettava,ja katastrofin sattuessa elimistö myrkyttyy saastuneesta vyötiäis läskistä.näin se valitettavasti menee,ja on ennenkin mennyt.
Ei pidä paikkaansa. Olen ollut 42 vrk vesi-/mehupaastolla enkä kuollut saasteisiin. Paino putosi tuona aikana 21 kg. Ja vielä jäi "löllöä/vyötiäisläskiä" vatsaan. - tyhjättynnöritkolisee
Suurenna niin saat 2013 näkyviin.
http://www.stat.fi/tup/suoluk/suoluk_tulot.html#kulutustietoja
Sokerin kulutus on laskussa oli 1970 45,1 kg / henkilö
nyt 2013 28,9 kg / henkilö.
Olen lihava jatkuva syylistäminen sai minut kirjaamaan 2013 - 2014 12 kk ajan kaiken kahvileivonnaisen, sokerin, karkin ja levitteen öljyn voin, jonka vuodessa käytän.
Ostan kahvileivonnaiset koska silloin syön niitä vähemmän.
- Karkkia meni 5,936 kg
- Kahvileivonaisia 6,420 kg
- Sokeria 0,8 kg
- Ruokaöljyä 8dl
- Levitettä 2,2 kg
- Voita 0,5 kg
En käy syömässä, enkä syö 'roskaruokaa'
Tuossa on myös vieraisilla syöty ja vieraille tarjottu karkki ja pulla.
Jäätelö meni 8 litraa
Suomalainen syö keskivertona 10,5 kg suklaata vuodessa, tuo oli kimmokkeeni viime kädessä. Tiedän etten syö karkkia tuota määrää, tuossakin suurinosa kahdelle lapsenlapselleni ostettua. - Nainenneeee83
Kerrompa mitä haittaa joka päiväisestä herkuttelusta on. Tiedän asiasta paljonkin koska oon ite herkutellut joka päivä siitä lähtien kun muutin asumaan yksin eli n. 16 vuotta. Niin kauan kun olet alle 25 v niin kroppa kuluttaa ihan eri tavalla kuin vanhempana. Itsellä ei ollut mitään ongelmia ennen kuin täytin 30 vuotta. En koskaan harrastanut liikuntaa, en nytkään. Ja painoa on tullut yli 20 kg joka päiväisen herkuttelun takia.
Pahinta tässä on että on niin tottunut sokeriin tai suklaaseen että siitä on tullut ikään kuin rutiini ja addiktio. Vierotusoireet ilman suklaata on ihan järkyttäviä. Mitä kauemmin teet tuota sitä vaikeampi siitä on päästä eroon. En laske leikkiä. Kaikesta voi tulla ihmiselle addiktio. Itselle se on suklaa ja päiväkin ilman on helvettiä.
Älä sorru tällaiseen, koska elämästä tulee vaikeata sillon. Kerran pari viikossa on ihan ok syödä herkkuja ja silloin kun on joku juhla, mutta ei kannata syödä joka päivä, ellet halua itsekin 25 ikävuoden jälkeen olla yhtä koukussa kuin minä.
Normaali kotiruoka ja herkkuja silloin tällöin niin elämä rullaa ihan mukavasti. - OnkoHakkinenRaikkonen
Etukummia ei voi tai tarvitse laittaa kun on valkoinen. Sitten kun on valkoinen niin ei tule Mercury etu tai takapäähän. Ei vaan nyt laitetaan kummi takapäähän, se etupää ei tarvitse mitään. Niin, sehän olisi ollut hyvä ellei olisi tänne katsonut.
- KepuOmistaaKaiken
Nyt ei olek korvat, peppu, naama, elämä ja tulevaisuus ruvalla ja naisilla ja miehillä on punaiset kynnet kun niin paljon olen heidän peppua ruvelle laittanut. Sinun, sinun, sinun pitää tulla tänne kierrätämään meidän kakkaa. 2002 ei ollut mitään eurokivaa saatavilla muistaakseni yliopistonkadulla.
- TarjoanHirosimaJapsia
Seuraavaksi Sami hioo hampaani, joku veistää naamani ja vie tekotisuni. He suunnitelevat veistävänsä jalkojenvälini. Korvareikiä ja veristä takapuolta ja valkoista etupuolta ei korvaa kukaan. Tämä, tämä, tämä on poliitikkojen 21 21 = 12 12 = 4 ja 4. sain siis 4 4 4 4, Se saattaa olla 16, eli ei täysi-ikäinen ilman oikeuksia ja samalla minun puolesta jonkun isokenkäisen ählämin kantti kestää niin uusi säteilevä perseenreikä suomineitoon jossa teistä jää varjonkuva maahan.
Oletko ihan idiootti? Sinähän tulet vain lihavammaksi tuolla tavalla.
Kakka kuuluu viemäriin. Tuliko selväksi?
- voisentään
Herkkuja on niin monenlaisia. Eivät ne aina tarkoita makeaa.
TÄRKEINTÄ ON, ETTÄ ET LIHOTA ITSEÄSI JA KERRYTÄ RASVAA MM. VYÖTÄRÖLLESI.
LIHAVUUS ON SYY MONIIN SAIRAUKSIIN, MUTTA LÄSKIT EIVÄT SITÄ YMMÄRRÄ SAATI TUNNUSTA. On se niin ruman näköistäkin sekä miehillä, että naisilla. Hyi sentään. Ryhdistäydy ja lopeta ylensyönti. - UuhAahOoh
Mutta tämä on hyvä, sinulla on vain huono asenne. Tätä bisnestä johtaa mtv3, vanhanen ja filatov. Sinulta nyt vain meni isyys, 20v janeskelua jne.. Kuten sanoin, tämä on hyvä.
- Notthemoon
En syönyt normaalisti ... Sitten aloin syömään normaalisti ja paino nousi lievästi alipainoisesta normaaliksi ... Sortuminen makean syöntiin joka päivä viikossa... Se teki lievästi ylipainoiseksi ... Nyt sitä ei millään halua luopua makeasta ja asiaa ei auta yhtään että syön milloin sattuu eikä liikunta houkuta yhtään... Hampaatkin kärsii ... Eräs neuvoi minua että jos haluaa päästä irti makeasta ,kannattaa se tehdä pikkuhiljaa... Ei toimi kaikille...
- Lisäätietotasoasi
Makeanhimo tarkoittaa, että elimistösi on täynnään hiivaa ja muitakin epäpuhtauksia sokerisen, kaiken makean syömisestä johtuen. Ja kun suolenseinämä on täynnä kuona-aineita, niin oikeat ravintoaineet eivät pääse imeytymään sinne, missä niitä tarvittaisiin eli solutasolle saakka.
Varmuuden vuoksi, jos et osaa jatkaa ajatusta: jos ravintoaineet eivät kulkeudu sinne minne pitäisi, niin tulevaisuutesi ei tule olemaan terve siitä huolimatta, että ylipainoa ei ole. Muutkin sairastuvat siitä syystä, että elämäntapavalinnat ovat huonoja kun tarvittavaa tietoa ei ole. Tai sitten vain taju, käsityskyky ja / tai viitseliäisyys puuttuu. - terveydenhoitajatar
Ihmisen pitäisi saada ravinnosta joka päivä tietty määrä vitamiineja, hivenaineita, kivennäisaineita, proteiineja, hyvälaatuisia hiilihydraatteja, vain vähän hyvälaatuista kasvirasvaa jne. Jos olet normaalipainoinen, vaikka syöt paljon herkkuja, niin se tarkoittaa sitä, että et syö tarpeeksi terveellistä ruokaa, vaan korvaat ainakin yhden aterian päivässä herkuilla.
Sairauksia, joihin voit sairastua nykyisellä ruokavaliollasi:
- Esimerkiksi pahanlaatuiset kasvaimet eli syövät tarvitsevat sokeria kasvaakseen
- Runsas rasvaisen ja suolaisen ruoan syönti aiheuttaa pitkällä aikavälillä herkästi sydän- ja verisuonitauteja esim. sydäninfarkteja, aivoinfarktin, valtimoiden tukkeumia yms. Nämä ovat suomalaisten yleisimmät kuolinsyyt. Jopa alle 40-v ikäinen voi saada infarktin.
- Kasvatat myös riskiä sairastua 2 tyypin diabetekseen. Diabeetikot puolestaan voivat saada vakavia sairauksia, jos karkin ja roskaruoan syömistä jatketaan diabeteksesta huolimatta esim. sokeutuminen ja jalkojen amputaatio
- Aineenvaihdunta alkaa hidastua viimeistään 30-v täytettyä. Vaikka paino pysyisi nyt hallinnassa, niin se ei välttämättä pysy hallinnassa tulevina vuosina. Pienikin ylimääräinen kalorimäärä päivässä voi tarkoittaa esim. 1-2 kg lihomista vuodessa, mikä sitten onkin 5 tai 10 vuodessa melkoinen määrä lisää.
- rasvainen, sokerinen ja suolainen ruoka myös vaikuttaa ulkonäköön, jolloin iho on helposti pöhöttyneempi
- epäterveellinen ruoka ja vitamiinien puutos vaikuttaa pitkällä aikavälillä jaksamiseesi ja energiatasoosi. Myös esim. aivojen toiminta hidastuu esim. muisti heikkenee, nimimuisti heikkenee jne. Koska et jaksa lähteä niin helposti enää liikkeelle, niin se voi aiheuttaa sitä, että et tapaa ystäviäsi enää niin usein, et jaksa töissä tarpeeksi hyvin, et jaksa harrastaa liikuntaa jne, jolloin on taas lähempänä lihoa, joutua eroon ystävistä eikä seksielämäkään yleensä voi hyvin, jos itseä väsyttää koko ajan
Mitä nuorempana opettelet terveellisen elämäntavan, sitä todennäköisempää on, että myös tulevaisuudessa pysyt terveenä, hoikkana ja kauniina - lenkkihullu
olen 175cm pitkä ja painan 113 kg ,,Liikun joka päivä fillarilla n 50-70 km tai kävellen n 20 km....... Olenko mielestäsi huonoosa kunnossa ?
- ehtapäärly
Jos tarkoituksesi on laihtua liikkumalla, niin tuo jo osoittaa sen, että pelkällä liikunnalla et laihdu, jos ruokavalio ei ole kunnossa. Noilla kilomäärillä saat äkkiä rasitusvammoja, kun painoa on paljon ja kävelet parikin tuntia joka päivä.
Kyse ei ole vain fyysisestä kunnosta, vaan siitä, että saat ravinnosta tarvitsemasi vitamiinit ym. Koska runsaasta liikunnasta huolimatta painosi ei ole normaali, vaan reippaasti lihavuuden puolella, niin olisi tärkeä tietää, että tuleeko kilot herkuista, huonolaatuisesta rasvasta, sokerista ym.
- Tämmöstäjuu
Ite syön herkkuja lähes joka päivä! esim sipsejä,karkkia,munkkeja,keksejä ynnä muuta paskaa! ja käyn aina töitten jälkeen,kun tulen töistä ostamassa munkkeja,kroisantteja,piiraita ja kaikkea muuta hyvää! :) läheisestä leipomosta ja oon lihonnu noin 15kg viimesen vuoden aikana! juu tiiän pitäis vähentää oon 180cm pitkä painan 90kg, mut ite en oo muuta huomannu,kun tuun vaikka töistä kävelen rappuset ylös,asun siis kerros talossa kolmannessa kerroksessa niin sinne päästyäni oon ihan hengästynyt!
- kaitämäoliprovo
Mitä nyt metabolinen oireyhtymä, diabetes ja kuolema.
- Kaukaistajavaikeaa
Yllättävän moni tietää ja tuntee noista kolmesta asiasta vain viimeisen.
- berlinmunkki
Herkut menettävät merkityksensä kun joka pvä niitä syö.Ja kuolema korjaa nopeasti,jää herkkuhetket.
- Laihaläski
Sain syödä 30 vuotiaaksi asti mitä käteen sattui, kunnes kilot tuon rajapyykin jälkeen ovat tarttuneet ikävän sinnikkäästi ja helposti. Ymmärrän että syy on ylettömässä herkuttelussa vaikka muuten syön terveellisesti, lounaaksi salaattia jne. Vaikka olen edelleen hoikaksi luonnehdittava, herkuttelu näkyy selluliittina mitä ikätoverillani ei ole samassa määrin. Tietyssä valossa jopa käsivarsien muuten terve pyöreys kielii eletystä sokeripitoisesta elämästä. Olen nyt 35 vuotias. 7 vuotta sitten työhontulotarkastuksessa otettii kolesteroli, huippulukemat. 5 vuotistarkastuksessa lukemiin palattiin uudelleen. Hyvä kolesteroli oli noussut ja samaan aikaan huono kolesteroli oli mennyt lipsahtanut jopa yli suositusarvon. Syomässäni ruuassa ei ole vikaa, syyksi en keksi muuta kuin herkuttelu eli sokeri. Harmittaa, mennyttä elämää en voi muuttaa mutta tulevan voin. Se vain on niin kovin vaikeaa kun on huonot tavat ovat niin syvässä.
- kjhgfdfg
Ei kai sokeri nosta kolestroria, mutta monessa herkussa on esim. kananmunaa mikä kyllä nostaa sitä. Tosin ei kaikilla sekään.
- 9okh7uj
Sokeripitoisissa herkuissa esim. leivonnaisissa vaikkapa munkeissa on sokerin lisäksi myös rasvaa. Rasva voi olla huonolaatuista rasvaa. Esimerkiksi kekseissä on yleensä huonolaatuista transrasvaa. Jos syö joka päivä herkkuja, niin vaikka paino pysyisi tasaisena, niin yleensä se tarkoittaa sitä, että tulee korvattua terveellistä ruokaa herkuilla. Kroppa tarvitsee marjoja, hedelmiä ja kasviksia, ei sokeria ja liikaa rasvaa.
- Lihaaluitteympärillä
Sopiva määrä vararavintoa elimmistössä on jopa hyödyksi sillo ku ravinnosta tulee pula mutta liika läski alkaa puristaa jos sisäelimiä nii ettei saa henkee ees kengänaruja sitoessa.
Eli paino vaikuttaa liikkumiseen ja se mitä elimmistö kuluttaa.
Tapelles sumopainija voi olla iha erisarjassa ku joku budolajia harrastava.
Joka tapaukses suurempaansa on joskus syytä peljätä voi käydä nimittäin huonosti jää semmosen alle.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski
Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi675927Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan
Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan3495749Hiihtäjä Vilma Nissisen kommentit aiheutti paniikkia
ja hernettä vedettiin nenään. Nissinen kertoi torstaina haastattelussa, kun häneltä kysyttiin, että tykkääkö hän hiihtä934731Huuto yltyy persujen piirissä Venezuelan johdosta.
Kohta kakofonia yltyy kun persut tajuavat mitä Venezuelassa tapahtui. Von den Leydenki jo kipuilee kuten persut EU:ssa y122235Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa kaudesta - Iso pettymys tv-katsojille!
Unelmia Italiassa -sarja kertoo Ellen Jokikunnaksen perheen elämästä Suomessa ja Italiassa. Nyt Ellen on kertonut tuleva182048Nyt ottaa persua pattiin: sähköauto joulukuun myydyin
🤣 prööt prööt pakoputkellaan pörisevää persua ottaa nyt saamaristi pattiin, kun paristoilla kulkeva sähköauto on noussu521952Ovatko Perussuomalaiset kommunisteja?
Toiset sanovat että ovat, toiset sanovat että eivät. Ainakin heillä on paljon sen aatteen piirteitä, koska haluavat kont431870Martina vuokraa yksiötä
Nyt on tarkka'ampujan yksiö vuokrattavana 800 e. Toivottavasti löytyy hyvä asukas.2511211Jokaisella tytöllä on supervoimansa
Millaisia ajatuksia artikkeli herättää? Mainos: Dove | ”Itsetuntoni oli ihan romuttunut” – Peppina Rosén haastaa tavan2031114Voi kauhiaa: keikkapaikat keikahtavat juopottelun puutteessa!
Vai ei tule rahaa artistille viinanmyynnin vähennyttyä. Missähän muualla kannattavuus korreloi myrkyn imemismäärän ka641061