Tämä biisi on vanha, joku "humppa" enkä löydä sanoja mistään. Ehkä jotkut 40-luvulla syntyneet tietää tämän joten help!voisin jopa maksaa tietäjälle muttei taida olla mahdollista :) näin se menee:
"mitähän tuollaasetki lattialle menöö, kyllähän sinne paremmatkin tukkii (kerto)
jotka sitten vielä hyppelevätki niinkuin isoäireen vanha puolarukki (kerto)
Sinoot tullu muhun ja minoon tullu suhun ja pappani pani mua sua meinaamahan (kerto)
, jos en mä sua saa niin voi voi herran tähären kyllä se olis mammallekki paha!(kerto)"
AUTTAKAA!SOS!
5
1588
Vastaukset
- minä vaan
Näin se menee jos muistan oikein:
Mitä ne tuollasekkii lattialle männöö, kyllä sinne paremmmatkii tukkii.
Jotka sitte vielä hyppelöövätkii ku isoäidin vanha puolarukki.
Kylhä muaki vielä hyppelemään vietäs, jos ne tietäs jotta mul on lehmä.
Mutta kun ei tiedä, eipä liioin viedä, pahakos se lehmällinen kerjää.
Menin minä mökkii maata ja panin oven haatta, odottelin pokia perähäni. Aamulla ku heräsin, niin yksi makasin, voi piru kun se pisti nenähäni.
Sä oot tuullu muhun ja mä oon tullu suhun ja pappani pani mut sua meinaamahan. Jos en mä sua saa, niin voi voi herran tähren, kyl se olis mammallekkii paha.
Muistinpohjalta kaivelin, suhtkoht oikein, enkä edes 40-luvul syntynyt :)
Toivottavasti sävel tiedossa.- HäjyAkka
Eli kyseessä on ikivanha Etelä-Pohjalainen kansanlaulu.En muista laulun nimeä enkä sanoittajaa.Ootko kokeillut googlettaa tai penkoa kansanperinteen arkistoja tai jotain vastaavaa?
Mun äiti joskus laulaa tota rallatusta(Pohjalaissukua).
- piika-flikka
kiitän avusta! harmi ettei kukaan täällä etelä-pohjanmaallakaan tunnu tietävän laulun esittäjää tai nimeä?? Sanat oli hukassa, kiitos niistä! son mukava lähtiä ny riioohin....
- minä vaan
Kaivelin lisää muistista, löysinkin vähän. Suuri toivelaulukirja nro 5, sivu 41, sieltä pitäis löytyä.
- Jaska1959
Eero Piirto Kurikasta (edesmennyt)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195973
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263734- 822587
- 392121
- 331902
- 451868
- 1071765
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331458