Ainoa ketä ärsyttää vuokratyöfirmojen kautta haku?

huonojakokemuksia

Onko muilla kokemusta, kuinka ärsyttävää on hakea töitä vuokrafirmojen kautta? Itse en kyllä hae enää vuokratyöläiseksi, mutta rerytointejen kautta olen hakenut.

Aina ensin soitetaan ja pidetään puhelimella haastattelu. Yleensä pyydetään paikan päälle haastatteluun. Eipä siinä aina muista ees minne on hakenut ja sitten kysellään tyyliin "miksi juuri tämä paikka on niiiin kiinnostava".. Sitten rekrytoijat eivät osaa ees cv:stä kattoa mitä hommia on tehnyt ja onko töissä juuri nyt vai eikö..

Taidan lopettaa noiden kautta hakemisen. Tulee epäasiallinen kuva joka kerta noista.... Millasia kokemuksia muilla?

14

215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JooJooNiin

      Tästä lähin pyydän kilometrikorvauksenkin jo työhaastattelusta kun käyn noissa arpajaisissa mukana. Syvälta poikittain kaikkinensa koko vuokratyö. Ei mitään järkeä. Luvataan luvataan.. Ja sitten "pakotetaan" kirjoittamaan työsoppari todella huonoilla(PALKKA) ehdoilla.
      On aina tarjous heidän mielestään josta ei voi kieltäytyä.
      Täyttä pa*kaa!!

    • JooJooNii

      On aina HYVÄ tarjous heidän mielestään josta ei voi kieltäytyä.

      Täyttä pa*kaa!!

    • Ettäsesiitä

      Vuokrafirmoilla on nykyään liian suuri jalansija työmarkkinoilla. Minullekkin soittivat ja tekivät puhelinhaastattelun tavallisen duunarin hommiin. Vielä sanoi, että mietti joku joka voisi sinua suositella. En viittinyt siinä vaiheessa sanoa, että katsoppas tyttö hyvä siitä minun hakemuslappusesta mitä siellä lukee. No menin sitten 120 kilsan päähän haastatteluun (työpaikka muutaman kilsan päässä). Tunnin hiostivat eikä edes vettä ollut tarjolla. Luulin tenttauksen perusteella hakeneeni professorin paikkaa vaikka kyseessä vain tehdastyöläisen paikka. En päässyt. Kuulin myöhemmin, että olivat valinneet niitä joita tämän asiakasyrityksen päättäjät tunsivat.

      • ettatammosta

        Niitä suosittelijoita haluavat nimen omaan vuokratyöfirmat. Voivat puhua asiakkaalle potaskaa saadakseen kaupan aikaiseksi. Kun puheet ei pidä paikkaansa vedotaan referensseihin.


    • Vuokratyölainen

      Minun puolestani voitte hakea kilometrikorvauksia sohvalla makaamisesta, jos eivät työt kiinnosta.

      • Klinikan

        Kuka on sanonut, ettei työ kiinnosta? Keskustelua käydään vuokrafirmojen epäasiallisesta tavasta hoitaa rekrytointi.


    • Lyhytnäköistä

      Vähitellen kaikki tavallisten ihmisten työt siirretään vuokratyövoimalla hoidettavaksi. Firmassa on vain omistaja/toimitusjohtaja kultapossukerholaiset talonväkeä. Loput tulevat vuokratyöfirmoista. Tällä tavoin kierretään työantajavelvollisuuksia tehokkaasti. TES-papereilla voidaan pyyhkiä takapuoli iloisesti virnistäen. Lyhytnäköistä mutta niin todellista jo nykyään. Työntekijä on vain resurssi eikä ihminen ollenkaan. Ja me tavalliset tallaajat jopa hyväksymme tämän lähes mukisematta.

    • joopass

      Kaksi kertaa olen ollut vuokrafirman kautta töissä, ja en kyllä kovin mielelläni enää uudelleen menisi. Ensimmäisellä kerralla kesken työpäivän tä vuokrafirman tyyppi soitti mulle, että ei enää huomenna sit ole töitä. Siis kukaan töissä ei sanonut mitään eikä käyttäytynyt mitenkään erilailla kuin muulloin. Toisella kerralla tajusin itse lähteä pois, kun vuokratyöntekijöitä potkittiin harvase päivä pois ja otettiin uutta tilalle. Suoraan sanoen tosi huono kuva yrityksistä, jotka käyttävät näitä vuokrafirmoja. Muutenkin inhottavaa, että koko ajan ollaan menossa siihen suuntaa, että yhä enemmät työt on vuokrafirmojen kautta saattavissa vain.

      • kiitos_tiedosta

        Hyvä tietää. Jos yritys käyttää vuokratyöntekijöitä on hän ikäänkuin mustalla listalla. Itse pidetty musta lista, hyvä tietää!


    • zepfq

      No mä olin joku 1/2 v monessa eri pestissä ? Aika PASKAT palkat oli ! soitti ja sano et työ alkaa nyt ! lähetkö ? no yleensä lähin ..nyt en ole enää käyttäny noita ... työttömänä vaan ei toimettomana ... joo liksat huononee ja kaikki edut /lomat sun muut vaan pienenee...surullista mutta tosiaan tätä päivää... ettikää muualta töitä ? jos niitä enää on !?

    • höpelö

      JOO. Kyllähän se näin on. Päivä siellä sun täällä, päivä tuolla. Hypit ku" aro pupu. TYötä mitä tarjottu ei ollutkaan sitä, vaan jotakin p"""aa. palkka ei työ kokemuksen mukaan lomista ei tietoakaan;jos et mene sanottuun työhön saat hyvin herkästi merkatun maineen. TAI EI TARVITA PALVELUJASI, KIITOS!!! Palkka toivomusta on turha puhut seinälle.

    • möhelö

      työkkäri ei usko, kun sanoin EI vuokrafirmoja meikäläiselle Sitten pölähtää postista puolen kymmentä lappua vastaa tai katkaistaan työttömyysturvasi.Aikaa muutama päivä. Jos olet sattunut olemaan sukuloimassa postisi on katsomatta siinähän oot sittä p"""at housussa.

      • 5tgvb

        0h/kk-sopimukseen sun tuskin tarvitseekaan tarttua, mutta mitä väliä sulle on maksaako palkan Vuokraveljet Oy, vai Asiakas Ab jossa töitä teet? Kerrotko konkreettisesti mitä merkitystä sillä on? Sillä jos vetoat palkkaan, niin sen voi neuvotella riippumatta siitä kuka palkan maksaa. Vuokrafirmat veloittaa asiakastaan kertoimella, joten niille hyvä palkka on monta kertaa vain plussaa. Toisekseen lomat sun muut kertyy ihan sama kenellä olet hommissa.


    • en_mennyt

      Hain hommia vuokrafirman kautta, kun oli haussa puolen vuoden pesti kuljetusalan hommia. Tuli soitto vuokrafirmasta ja tarjosivat hakemani paikan sijaan kahden viikon sesonkihommia renkaanvaihtajana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1305
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      57
      877
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      751
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      681
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe