Ranskalaisauto ei kelpaa suomalaisille

viisaitahärmäläisiä

64

122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • renaultONparas

      Niillä tilastoilla voi pyhkiä vaikka perseensä tsi dsg ja miljardikorjaukset ja toijotien moottorit laukeaa ja sitte voi uskotella itselleen että vittu tämä on laatua!

      japanin ja saksan persereijillä ei tee hevonvittua

    • Star_car

      Olen ajanut satojatuhansia kilometrejä Ranskalaisilla.
      Samoin vanhemmillani tuli taksikäytössä paljon (miljoonia) Ranskalaisilla.
      Tulen ajamaan edelleen.
      Sen sanon että jos autolla voi ajaa 280 tuhatta ennenkuin se rikkoontuu se on hyvä.
      Pari kuukautta sitten katkesi apulaitehihna vasta 280 Mm ajetusta 406sta oli aika hyvä suoritus.
      Huolloiksi on riittänyt öljynvaihto.
      Toisin oli subarussa, vaihteisto, perä, kytkin takapyörän laakereita ripakopallinen, männät, pyyhkimen moottori, vetoakseli, takaperä.
      En sanoisi luotettavaksi, vaikka tilastoissa keikkuukin.

      • enpäusko

        Unohdit vain ne normaalit kuluvat nivelet 406:sta joita on katsastukseen uusittu?


    • 2.0T16vGT

      Minäkin olen Rellutellut jo viitisen vuotta ja luotettavuudesta ei ole tarvinnut tinkiä rahtuakaan. Kaipa mulla on sitten ollut tuuria. Boonuksena olen saanut mahtavat ajo-ominaisuudet ja nykyisessä turbo-Lagunassa vielä mukavaa vääntöä koneessa. Tuurillakaan ei saa Toyotaan kunnon ajettavuutta mutta huonolla tuurilla saa vielä räjähtävän moottorin. Tampiot ostaa autonsa jonkun katsastustilaston perusteella, fiksuilla on ihan muut perusteet.

      • pyhä.jysäys

        Renault Laguna :D Maailman epäluotettavin auto :D


      • k_tilastot_perseestä

        Aika vähän niitä näkyy kuitenki teiden varsilla. katsastustilastot ei kerro luotettavuudesta passkaakaan. Jos auto toimii katsastuksen ajan, mutta leviää sen jälkeen tien poskeen niin eipä näy tilastoissa. relluissa heikoin lenkki on "koiranluut", ja muutamat sähköviat. Ne on halpoja korjata.


      • Relluilija
        k_tilastot_perseestä kirjoitti:

        Aika vähän niitä näkyy kuitenki teiden varsilla. katsastustilastot ei kerro luotettavuudesta passkaakaan. Jos auto toimii katsastuksen ajan, mutta leviää sen jälkeen tien poskeen niin eipä näy tilastoissa. relluissa heikoin lenkki on "koiranluut", ja muutamat sähköviat. Ne on halpoja korjata.

        Eniten teiden varsilla keikkuu bemareita ja opeleita, saksalaista "laatua" molemmat. Yhtään rellua en muista nähneeni, varsinkin meillä päin nuo saksalaiset laukeavat tuon tuosta.


    • iiwkkqkqqqq

      Patonkiautot ovat marginaalia Suomen teillä. Enimmäkseen köyhien autoja kovan arvonalennuksen takia joten niitä saa käytettynä pilkkahintaan.

    • 5432

      kyllä ranskalainen on ihan hyvä makkaran kanssa ja reilusti sinappia !

      • VS-laatu

        Renault on pullossa parempaa kuin häkkikarsinassa ja autokaupassa.
        Tosin Larsen on parempaa.


    • Ähäkutti.pummi

      Aloittajahan on vain selvästi kateellinen ranskalaisen auton omistajille.
      Jollakin se kateellisuus on ansaittava.
      Millähän?

      • wrooommmmm

        Ja sinä selvästi ranskisauto-uskovainen kun pitää puolustella noin kovasti laatutilastojen ainaisia peränpitäjiä ja arvonalennuksen maailmanmestareita--> patonkikulkuneuvoja (ei siis autoja)

        Tosiasioiden tunnustaminen on viisauden alku sanoi jo Paasikivikin aikoinaan.


      • Relluilija
        wrooommmmm kirjoitti:

        Ja sinä selvästi ranskisauto-uskovainen kun pitää puolustella noin kovasti laatutilastojen ainaisia peränpitäjiä ja arvonalennuksen maailmanmestareita--> patonkikulkuneuvoja (ei siis autoja)

        Tosiasioiden tunnustaminen on viisauden alku sanoi jo Paasikivikin aikoinaan.

        Kerropas luuseri mikä saa trollailemaan noin kovasti? Ahdistaako oikean elämän munattomuus mikä sitten kulminoituu netissä itkemällä?


    • Fiksu2015

      Mulle ja muille fiksuille on se tärkeää, että auto ei jää katsastuksessa kiinni ja että ei muutenkaan tartte viedä pajalle. Muut ns. ominaisuudet on tyhjää jauhantaa kun kaikki on nykyään mukavia ja hyviä ajaa. Ja Rellu on edelleen kova ruostumaan.

      • tojoruostuu

        Tojo ruostuu, renu ei. Tilastoista selviää tämäkin.


      • Renuruostuu
        tojoruostuu kirjoitti:

        Tojo ruostuu, renu ei. Tilastoista selviää tämäkin.

        Joo... Mutta uskoo ken haluaa, käytäntö kertoo että Renu ruostuu pahasti.


      • tohjoruoste
        Renuruostuu kirjoitti:

        Joo... Mutta uskoo ken haluaa, käytäntö kertoo että Renu ruostuu pahasti.

        Ei ruostu renu vaikka kuinka vänkäät. Varmaan kova paikka


      • parasarvonlasku
        tohjoruoste kirjoitti:

        Ei ruostu renu vaikka kuinka vänkäät. Varmaan kova paikka

        Renaultin omistaminen on kova paikka jos kukkaro on siinä kunnossa ettei finanssipuoli kestä auton ostoa jossa arvo säilyisi. Renuttimissa se laskee markkinoiden nopeinta vauhtia kilpaa lehmän hännän kanssa.


      • riisipuikot_ruosteessa

      • hyväpullossa
        riisipuikot_ruosteessa kirjoitti:

        Siinä on ruostefaktaa. Tojotia ei näy 4 ja 5 tähden luokassa..
        http://www.hs.fi/autot/a1305633166341

        Aivan sama onko sitä sontaa suojattu vai ei. Ei siitä muutaman vuoden kuluttua saa muuta kuin mahdollisen romutuskorvauksen. Toyotasta sen sijaan maksetaan markkinoiden parasta hintaa vaihdossa,(Helsingin Sanomat) 12 vuoden puhkiruostumattomuustakuu on molemmissa. Vikamaailman ja markkinoiden surkeimman vaihtoarvon kun saa kaupan päälle,niin eihän se jaksa kiinnostaa niin kuin markkinat osoittavat.


      • Japsitrulettaa

        Ja Renun tekniikka on vanhaa ja epäluotettavaa kuten ne turbot. Japseissa on kaikki luotettavaa mutta myös nykyaikaista vaikkei turbopommeja olekaan. Japsit uusivat mallit ajoissa eikä tee vanhaa mallia iät ja ajat kuten Rellu, jonka mallit on peräisin 2000-luvun alusta.


      • poistuva_merkki
        Japsitrulettaa kirjoitti:

        Ja Renun tekniikka on vanhaa ja epäluotettavaa kuten ne turbot. Japseissa on kaikki luotettavaa mutta myös nykyaikaista vaikkei turbopommeja olekaan. Japsit uusivat mallit ajoissa eikä tee vanhaa mallia iät ja ajat kuten Rellu, jonka mallit on peräisin 2000-luvun alusta.

        öö eikös Avensis ole vuodelta 2003? Nyt tuli juuri neljäs facelift mutta tekniikka yhä 90-luvulta...


      • tipparellutin
        poistuva_merkki kirjoitti:

        öö eikös Avensis ole vuodelta 2003? Nyt tuli juuri neljäs facelift mutta tekniikka yhä 90-luvulta...

        Minusta se on vuodelta 2009.Edellisen mallin sokeakin jo tajuaa edelliseksi.
        Eihän siinä ole ainakaan yhtään samanlaista korin peltiosaa mikä näkyisi ulospäin.
        Eikä tuleva uusi mallikaan juuri edelliseltä näytä. Renault on ollut yhtä ruma koko valmistuksensa ajan eikä laatukaan ole muuttunut paremmaksi.


      • Japsitrulettaa
        poistuva_merkki kirjoitti:

        öö eikös Avensis ole vuodelta 2003? Nyt tuli juuri neljäs facelift mutta tekniikka yhä 90-luvulta...

        Nyt myytävä Ave on täysin uusi. Renun Lagu on vuoden 2001 -malli uusilla pelleillä ja Megane taas vuoden 2002-malli, jossa vähän uutta pintaa.


      • poistuu_euroopasta
        tipparellutin kirjoitti:

        Minusta se on vuodelta 2009.Edellisen mallin sokeakin jo tajuaa edelliseksi.
        Eihän siinä ole ainakaan yhtään samanlaista korin peltiosaa mikä näkyisi ulospäin.
        Eikä tuleva uusi mallikaan juuri edelliseltä näytä. Renault on ollut yhtä ruma koko valmistuksensa ajan eikä laatukaan ole muuttunut paremmaksi.

        2009 tuli Aven toinen facelift. Kori muuttui kulmikkaammaksi ja ohjaamoakin vähän muutettiin. Tekniikka säilyi ennallaan. Nykyinen "uusi" malli on jo neljäs facelift, joka jäänee viimeiseksi.


      • Meksukolome
        Japsitrulettaa kirjoitti:

        Nyt myytävä Ave on täysin uusi. Renun Lagu on vuoden 2001 -malli uusilla pelleillä ja Megane taas vuoden 2002-malli, jossa vähän uutta pintaa.

        Aika olemattomilla tiedoilla kirjoittelet "totuuksia"

        Tyhjät tynnyrit kolisee eniten.


      • tipparellutin
        poistuu_euroopasta kirjoitti:

        2009 tuli Aven toinen facelift. Kori muuttui kulmikkaammaksi ja ohjaamoakin vähän muutettiin. Tekniikka säilyi ennallaan. Nykyinen "uusi" malli on jo neljäs facelift, joka jäänee viimeiseksi.

        Moottoria vaihtamallako se uusi malli syntyy jos kaikki muu jää ennalleeen?
        Teknikkakaan ei pysynyt vanhana vaan tuli uusi portaaton laatikko joka myös kestää ja toimii kuin ajatus. Ei turbon lisääminen tarkoita uutta mallia.


      • patonkifaktaa
        tipparellutin kirjoitti:

        Moottoria vaihtamallako se uusi malli syntyy jos kaikki muu jää ennalleeen?
        Teknikkakaan ei pysynyt vanhana vaan tuli uusi portaaton laatikko joka myös kestää ja toimii kuin ajatus. Ei turbon lisääminen tarkoita uutta mallia.

        Toyota päivittää malleja, tuo upouusia, mutta äärettömän laadukkaita ja kestäviä autoja markkinoille eli kaikki testataan ennenkuin auto on ostettavissa. Japanilainen laaduntarkkailu on jo käsite, mutta ranskalaiset eivät sitä vieläkään ole oppineet.

        Ranskalaiset kuten Rellu tuovat keskentekoisia malleja silloin tällöin myyntiin, yleensä ovat jo myyntiin tullessaan vanhentuneita tai pelkkiä faceliftejä. Uusin tekniikka ja autotekniset oivallukset tulevat lähes järjestään japanilaisilta valmistajilta, kuten vaikka hybridit, joita Toyota on myynyt jo parikymmentä vuotta.

        Ranskalaisten kestävyydestä kertoo sekin, että ne eivät kelpaa ammattiajoon kuten tavaraliikenteeseen, pikkufirmojen työautoiksi tai takseiksi. Eihän kukaan osta ranskalaista pakettiautoa työkäyttöön, kun kulkine seisoisi aina korjaamolla. Taas päinvastainen esimerkki on jo myynnistä poistunut Hiace, joka oli pakujen ykkönen, ennenkuin se kammettiin pois markkinoilta vilunkipelillä. Toyotan Proace on toki ranskalainen peruskonsruktio, mutta rutkasti parannettu ja sähköiset laitteet sekä nivelet dieselmoottorista puhumattakaan tulevat Toyotalta ja auto kootaan omalla erillisellä tuotantolinjalla, jossa on tiukka laaduntarkkailu.

        Japsiautoissa saattaa olla herkkää ruostumista, mutta se tapahtuu vasta kun mittarissaon 300 000- 400 000 km ja silloin näillä ajavat käsistään kätevät todelliset automiehet, joilla pysyy hitsipilli kädessä. Pellit on osaavan helppo korjata ja tosi halpoja kilometrejä on edessä. Useimmat ranskalaiset poistetaan rekisteristä viimeistään jo 200 000 km jälkeen ja loppujen moottori- ja elektroniikkavikojen korjaaminen nivelistä puhumattakaan on hermoaraastavaa hommaa.


      • parempipullossa
        Japsitrulettaa kirjoitti:

        Nyt myytävä Ave on täysin uusi. Renun Lagu on vuoden 2001 -malli uusilla pelleillä ja Megane taas vuoden 2002-malli, jossa vähän uutta pintaa.

        Megane on facelift tipparellusta


      • Relluilija
        Renuruostuu kirjoitti:

        Joo... Mutta uskoo ken haluaa, käytäntö kertoo että Renu ruostuu pahasti.

        No niin lopetahan nyt leikki. Nykyrellut eivät ruostu herkästi, tämä on tätä fantasiaa missä niin tykkäät vieläkin elää.
        Fakta on se, että rellun "huonoilla" myyntiluvuilla ei ole tekemistä vikaherkkyyden tai "huonouden" kanssa, vaan teidän relluvihaajien tarinoilla mitä ylläpidätte rellun huonojen vuosien maineella. Puhutte siis paskaa. Olen lukenut myös paljon koeajoja esim nyt uudesta Kadjarista, ja yllätys, sitäkin kehuttiin. Netti vaan on pullollaan teitä myynninmyrkyttäjiä, rellu elää valitettavasti vanhalla maineellaan vaikka nykyrellut ovatkin hyviä. Sääli sinänsä, koska rellu ei todellakaan ole paskimmasta päästä autoja. Ja kaikki te myrkyttäjät: Voisitte puhua tarinanne omasta kokemuksestanne (ja uudemmista malleista) eikä ikivanhojen juttujen perusteella, niistä -93 ruostekasoista.


      • Relluilija
        patonkifaktaa kirjoitti:

        Toyota päivittää malleja, tuo upouusia, mutta äärettömän laadukkaita ja kestäviä autoja markkinoille eli kaikki testataan ennenkuin auto on ostettavissa. Japanilainen laaduntarkkailu on jo käsite, mutta ranskalaiset eivät sitä vieläkään ole oppineet.

        Ranskalaiset kuten Rellu tuovat keskentekoisia malleja silloin tällöin myyntiin, yleensä ovat jo myyntiin tullessaan vanhentuneita tai pelkkiä faceliftejä. Uusin tekniikka ja autotekniset oivallukset tulevat lähes järjestään japanilaisilta valmistajilta, kuten vaikka hybridit, joita Toyota on myynyt jo parikymmentä vuotta.

        Ranskalaisten kestävyydestä kertoo sekin, että ne eivät kelpaa ammattiajoon kuten tavaraliikenteeseen, pikkufirmojen työautoiksi tai takseiksi. Eihän kukaan osta ranskalaista pakettiautoa työkäyttöön, kun kulkine seisoisi aina korjaamolla. Taas päinvastainen esimerkki on jo myynnistä poistunut Hiace, joka oli pakujen ykkönen, ennenkuin se kammettiin pois markkinoilta vilunkipelillä. Toyotan Proace on toki ranskalainen peruskonsruktio, mutta rutkasti parannettu ja sähköiset laitteet sekä nivelet dieselmoottorista puhumattakaan tulevat Toyotalta ja auto kootaan omalla erillisellä tuotantolinjalla, jossa on tiukka laaduntarkkailu.

        Japsiautoissa saattaa olla herkkää ruostumista, mutta se tapahtuu vasta kun mittarissaon 300 000- 400 000 km ja silloin näillä ajavat käsistään kätevät todelliset automiehet, joilla pysyy hitsipilli kädessä. Pellit on osaavan helppo korjata ja tosi halpoja kilometrejä on edessä. Useimmat ranskalaiset poistetaan rekisteristä viimeistään jo 200 000 km jälkeen ja loppujen moottori- ja elektroniikkavikojen korjaaminen nivelistä puhumattakaan on hermoaraastavaa hommaa.

        "Ranskalaisten kestävyydestä kertoo sekin, että ne eivät kelpaa ammattiajoon kuten tavaraliikenteeseen, pikkufirmojen työautoiksi tai takseiksi. Eihän kukaan osta ranskalaista pakettiautoa työkäyttöön, kun kulkine seisoisi aina korjaamolla."

        Tavaraliikenteeseen? Minun työpaikalleni tuo kyllä ihan rellun kuorkki tavaraa, ja kummasti kelpaa. Pakettiautoa? Traficeja löytyy paljonkin. Ei se seisoisi aina korjaamolla, älähän jaksa. Toisin kuin puolisoni firman Hiace, joka juuri jätti kuskin lasteineen ongelmiin.


    • ikäväon

      Mulla ollut Ranskalaisia kotteroita aiemmin, nyt Japanilainen. Kyllä se vaan on niin että joitain koiranluita tai niveliä vaihdan mieluummin kun jotain ikuisia jaköpään ketjuja joiden vaihtohinta on aivan älytön verrattuna jakopäänhihnan vaihtoon. Sitte joku valopää hehkuttaa noita Saksalaisia joista paukku moottorit ja kytkimet, saksalaisten sähköt on nyt sitten aivan oma lukunsa. Eli alustan osien vaihtaminen on paljon helpompaa kun tekniikan jatkuva rassaaminen, niistähän ne katsastushylyt tulee.

    • TyperätSuomalaiset

      "Suomalaiset haluaa hankkia omilla rahoillaan varmatoimisia autoja joita ei tarvitse heti ruveta viemään pajalle."

      Ja silti toimivat täysin päinvastoin kuin haluavat ja jättävät luotettavat, toimintavarmat ja turvalliset ranskalaiset ostamatta pelkkien ennakkoluulojensa pohjalta (noita ennakkoluuloja pitää vieläpä vahvistaa trollaamalla ranskalaisten huonmoutta).

    • jatkakaaapliis

      Huonoa työtä trollarit olen pettynyt teihin trollatkaa niin paljon että uuden ranskalaisen sais tuhannella eurolla niin saisi laadukkaan uuden auton köyhäkin

    • Köntsä100

      Trollaajat voivat tutustua Renaultin uusiin koneisiin.
      Näitähän käytettiin jo "tipparellussa" heidän mukaansa.
      http://www.renault.fi/ajankohtaista/uudet-energy-moottorit/

      Samoin voitte tutustua Vi Bilägare lehden ruostetutkimuksiin.
      http://www.vibilagare.se/test/rost
      Alhaalta löytyy autoluettelo jossa myös Renault.

      Tämän jälkeen voidaan puhua autoista.
      Olen 75v ja ajanut jos,jonnimoista vehjettä.
      Työsuhdeautoina oli pakon sanelemana Toyta merkkisiä varmoja, mutta hiton huonoja autoja ajaa.
      Ruostuminen oli aika vahvaa, vaikka kyseessä oli liisatut uutuudet.
      .

    • kuluttajat_määrää

      Täällä ne ranskiskuskit taas selittelee asiota parhain päin :) Jälleenmyyntiarvohan sen kertoo mikä auto on hyvä ja mikä ei. Jos Renuissa ei olisi ollut niin paljon (yleensä sähkövikoja) sehän olisi silloin yhtä haluttu kuin esim. Toyota käytettynä. Sähköviat kun on kaikkein hankalimpia ja kalleimpia korhattavia. Monessa paikassa niiden korjaamisen tuntiveloituskin on kalliimpaa.

      Älkää te yrittäkö muunnella totuutta sillä kauppankäyntihän sen päättää mikä on hyvää ja mikä huonoa tuotetta autoasioissakin kuten muissakin tuotteissa. Ei nykyinen valistunut asiakas osta tahallaan huonoa tuotetta.

      • Meksukolome

        Uusissa autoissa Toyotan myynti -12,2% ja Renault 42,9%. Tottahan Toyotaa myydään enemmän kuin Renaulttia, mutta myynti on kääntynyt laskuun..

        Renault Kadjar ja Talisman lisäävät takuuvarmasti Renaultin markkinaosuutta. Meganen neljäs malli on tuloillaan, joten tulevaisuus näyttää hyvältä.

        Samaa mieltä kanssasi Renaultin jälleenmyyntiarvosta, eri mieltä syistä. Suurin syy ettei Renault kelpaa käytettynä on ennakkoluulot. Kumma kun kaikilta tuntuu löytyvän tietoa surkeasta laadusta, vaikka oikeasti Renaultista ei ole kuitenkaan omakohtaista kokemusta.

        Markkinathan ne hinnat määräävät, mutta ei voi kuin hämmästellä kuinka paljon ihmiset ovat valmiita maksamaan vanhoista Toyotan raadoista. Suomi on vapaa maa ja autonvalintakin on onneksi vapaata.

        Samaa mieltä myös siitä että nykyinen valistunut asiakas ei osta tahallaan huonoa tuotetta, siksi olen ajanut Renaultilla jo vuodesta 2001 alkaen.

        Milloin niitä sähkövikoja alkaa ilmenemään, tietäisi varautua? Vanhassa ei 11,5 vuodessa ilmennyt. Uudemmassakaan ei ole ollut sähkövikoja, tosin takuuta on vielä mukavasti jäljellä, joten eiköhän pojat laita kuntoon tarvittaessa.


      • 2.0T16vGT

        Niin sehän esim. abs-anturin tai ykk-anturin vaihto on siis todella kallista ja hankalaa. Kannentiivisteen vaihtohan ei ole mitään siihen verrattuna, mikä on suuri etu Toyotan omistajalle. Toyotan omistajalle suo helpotusta sekin, että yleensä vaihdetaan koko moottori, eikä vain kansipahvia. Ei 12 000 euron laskukaan tunnu pahalta, onhan se sentään Toyota.
        Omissa Relluissa ei tosin ole mitään sähkövikoja(kaan) ollut, joten hyvä tuuri on ollut. No edelliseen vaihdettiin takaoven lukko, jos se nyt sähköviaksi lasketaan.


      • Eihyvä
        2.0T16vGT kirjoitti:

        Niin sehän esim. abs-anturin tai ykk-anturin vaihto on siis todella kallista ja hankalaa. Kannentiivisteen vaihtohan ei ole mitään siihen verrattuna, mikä on suuri etu Toyotan omistajalle. Toyotan omistajalle suo helpotusta sekin, että yleensä vaihdetaan koko moottori, eikä vain kansipahvia. Ei 12 000 euron laskukaan tunnu pahalta, onhan se sentään Toyota.
        Omissa Relluissa ei tosin ole mitään sähkövikoja(kaan) ollut, joten hyvä tuuri on ollut. No edelliseen vaihdettiin takaoven lukko, jos se nyt sähköviaksi lasketaan.

        Renaultilla on vain yksi suunta,eli ylöspäin! Pohjallahan on oltu jo vuosikymmenet.
        Japanilaisyhteistyö alkaa tuottamaan tulosta ja aletaan pikkuhiljaa laatuajattelu sisäistämään. Toki matka on vielä pitkä ja kurottavaa valovuoden verran. Onnea kuitenkin kehitykselle. Saavat edes Ranskan paskeripäät siedettävämpää laatua.
        Suomalaiset onneksi ostavat pääasiassa Volkkaria ja Toyotaa kun vapaasti voi valita.


      • Meksukolome

        "Suomalaiset onneksi ostavat pääasiassa Volkkaria ja Toyotaa kun vapaasti voi valita."

        Mikähän sinuakin vetää tänne Renault-palstalle kurjuutta katsomaan? Edelleen Renault meni hätiin kun Nissanilla meni surkeasti, siinä sinulle laatuajattelua.


      • NisukkaNisukka
        Meksukolome kirjoitti:

        "Suomalaiset onneksi ostavat pääasiassa Volkkaria ja Toyotaa kun vapaasti voi valita."

        Mikähän sinuakin vetää tänne Renault-palstalle kurjuutta katsomaan? Edelleen Renault meni hätiin kun Nissanilla meni surkeasti, siinä sinulle laatuajattelua.

        No eihän se nyt niin voi olla,että Renu olisi jelpannut Nissania vaan tietysti päinvastoin. Tästähän kertoo sekin, että Renulla on nyt käytössä Nissanin koneet ja vihdoin on laatua niissäkin. Ja eikös muukin tekniikka ala tulla Nissanilta, kun ei Rellun inssit oikein osaa...toivottavasti myös Rellun Ruostuminen saadaan Nissanin avulla kuriin.


      • vitsin.murjaisit
        NisukkaNisukka kirjoitti:

        No eihän se nyt niin voi olla,että Renu olisi jelpannut Nissania vaan tietysti päinvastoin. Tästähän kertoo sekin, että Renulla on nyt käytössä Nissanin koneet ja vihdoin on laatua niissäkin. Ja eikös muukin tekniikka ala tulla Nissanilta, kun ei Rellun inssit oikein osaa...toivottavasti myös Rellun Ruostuminen saadaan Nissanin avulla kuriin.

        Havitteletko jotain huumoripalkintoa?


      • Renault_F1
        NisukkaNisukka kirjoitti:

        No eihän se nyt niin voi olla,että Renu olisi jelpannut Nissania vaan tietysti päinvastoin. Tästähän kertoo sekin, että Renulla on nyt käytössä Nissanin koneet ja vihdoin on laatua niissäkin. Ja eikös muukin tekniikka ala tulla Nissanilta, kun ei Rellun inssit oikein osaa...toivottavasti myös Rellun Ruostuminen saadaan Nissanin avulla kuriin.

        No kyllähän se nyt vaan on niin, (nisukkanipponi) että rellu on kehittänyt nissaneihin moottoreita jo pitkään, ja renaultilla on kokemusta esim. Formula ykkösistä jo -70 luvulta lähtien. Useita maailmanmestaruuksia on ajettu rellun koneilla F1:sissä. Tietääkseni nissani ei ole tehnyt yhtään moottoria F1 autoihin.

        esim:
        "Voimanpesänä Nissanissa hyrrää Renaultin kehittämä nelisylinterinen, suorasuihkutuksella varustettu 16-venttiilinen 2,3-litrainen turbodiesel."

        http://www.ammattiautot.fi/uutiset/nissan-hyokkaa-hyotyajoneuvomarkkinoilla-keihaan-karkena-uusi-nissan-nv400/


      • Lundaaniväitti

        Ja autokauppias kuitenkin sanoi, että niitä Nissanin pakuja, joissa on Rellun kone, kannattaa välttää, kun ovat aika epävarmoja pelejä. Mihinkäs tämä sitten perustuu?


      • vaikka.talisman
        Lundaaniväitti kirjoitti:

        Ja autokauppias kuitenkin sanoi, että niitä Nissanin pakuja, joissa on Rellun kone, kannattaa välttää, kun ovat aika epävarmoja pelejä. Mihinkäs tämä sitten perustuu?

        Mulle sanoi automyyjä Kaivokselassa että kaikkia 90-luvun jälkeen tehtyjä Toyotia pitää välttää. Kuulemma ruostuvat käsiin ja tekniikka on epäluotettavaa ja ajo-ominaisuuksista ei voi edes puhua. Suositteli Renaultia. Mihinköhän tämä perustuu?


    • hmmmmmn

      Kyllä tuo tiettyihin merkkeihin kohdistuva viha lähentelee ihan sairautta ja jotain pakkomiellettä. Enää nykyisin ei ole ollut keskimääräistä huonompaa merkkiä. Erot ovat pieniä.

      Jos jokin ranskalainen auto keskimäärin joutuu korjaamolle 1-2 kertaa enemmän elinkaarensa aikana, jos ei perus korjaus ja huoltoja oteta huomioon, niin joku siitäkin riemastuu. Siinä on pahasti kadoksissa ymmärrys autoista yleensä. Surullisia maanantaikappaleita on taas kaikissa merkeissä.

      Saksalaismerkkien ylivoimainen maine taas kuulostaa lähinnä onnistuneelta markkinoinnilta. Se taas on toinen asia pitääkö mielikuvat paikkaansa. Ei se laatu pysy vakiona ikuisesti.

      • MyönnetäänPois

        Jos katsastustilastot kertovat karua kieltä laatueroista, niin miten niin ei ole olemassa hyviä ja huonoja merkkejä? Nämä tilastot ovat yksiselitteiset eli jos vaikka Toyotan jotakin mallia hylätään vaikka 5 prosenttia ja Renaultia 25, niin se kertoo toisen olevan erinomaisen laadukas ja toinen taas heikkolaatuinen. Tavallisen perusautoilijan on helppo tehdä valinta katsastustilastojen perusteella, muut laatukyselyt yms. kertovat vain mielikuvista. Myöskään ruostumisesta ei ole luotettavaa tutkimusta, vaikka ranskalaisilla autoilla suojauksen väitetäänkin olevan nykyisin hyvä. Toisaalta arkikokemus monella on aivan erilainen, vaikkakin ehkä kymmenien vuosien takaa, mutta toisaalta mikään automerkki ei ole merkittävästi pystynyt muuttamaan laatutasoaan mihinkään suuntaan viimeisen 30 vuoden aikana. Eli on edelleen saksalaiset kalliit ja myös keskihintaiset laatuautot, japanilaiset kohtuuhintaiset laatuautot ja sitten heikkolaatuisten autojen joukko, johon kuuluvat ranskalaiset, italialaiset, korealaiset, amerikkalaiset sekä Seat ja Skoda.


      • renaultonauto
        MyönnetäänPois kirjoitti:

        Jos katsastustilastot kertovat karua kieltä laatueroista, niin miten niin ei ole olemassa hyviä ja huonoja merkkejä? Nämä tilastot ovat yksiselitteiset eli jos vaikka Toyotan jotakin mallia hylätään vaikka 5 prosenttia ja Renaultia 25, niin se kertoo toisen olevan erinomaisen laadukas ja toinen taas heikkolaatuinen. Tavallisen perusautoilijan on helppo tehdä valinta katsastustilastojen perusteella, muut laatukyselyt yms. kertovat vain mielikuvista. Myöskään ruostumisesta ei ole luotettavaa tutkimusta, vaikka ranskalaisilla autoilla suojauksen väitetäänkin olevan nykyisin hyvä. Toisaalta arkikokemus monella on aivan erilainen, vaikkakin ehkä kymmenien vuosien takaa, mutta toisaalta mikään automerkki ei ole merkittävästi pystynyt muuttamaan laatutasoaan mihinkään suuntaan viimeisen 30 vuoden aikana. Eli on edelleen saksalaiset kalliit ja myös keskihintaiset laatuautot, japanilaiset kohtuuhintaiset laatuautot ja sitten heikkolaatuisten autojen joukko, johon kuuluvat ranskalaiset, italialaiset, korealaiset, amerikkalaiset sekä Seat ja Skoda.

        Japanilaisten laatu on viime aikoina tullut eniten alas, tästä Toyota hyvä esimerkki. Moottorit ei kestä, niin sitten ne ostetaan muilta. Ja Toyota on aina ruostunut käsiin. Sen kertoo sekä kokemus, että luotettavat tutkimukset. Nämä tosiasiat kieltämällähän voi tietysti yrittää paikata pahaa oloaan, joka on tullut hinatessa "laadukasta japanilaista" koneenvaihtoon.


      • Jiikoot

        Eipä ole Tojot ruostuneet sitten takavetokauden , eli se siitä. Ja moottorit on aina olleet tosi kestäviä. Vaikka corollan ja aven 1.6, joka kestää raakaa ajoa helposti 500 000 km eikä edes tuolloin syö öljyä. Ja nykymallin renussa löytyy pikkuturboja ja kaikki tietää miten sellaisille käy 100 000 jälkeen, kantsii kysyä vw-miehiltä,että monesko kone ja jakoketju jossei usko.


      • eli.se.siitä
        Jiikoot kirjoitti:

        Eipä ole Tojot ruostuneet sitten takavetokauden , eli se siitä. Ja moottorit on aina olleet tosi kestäviä. Vaikka corollan ja aven 1.6, joka kestää raakaa ajoa helposti 500 000 km eikä edes tuolloin syö öljyä. Ja nykymallin renussa löytyy pikkuturboja ja kaikki tietää miten sellaisille käy 100 000 jälkeen, kantsii kysyä vw-miehiltä,että monesko kone ja jakoketju jossei usko.

        Tojot on ruostuneet aina ja ruostuu edelleen, kas näin:
        http://www.hs.fi/autot/a1305633166341
        Toyotan bensiinimoottorit syövät tolkuttomasti öljyä, kas näin:
        http://www.toyotaproblems.com/trends/excessive-oil-consumption/
        http://www.classactionsnews.com/consumer/toyota-excessive-engine-oil-consumption-class-action-lawsuit
        Toyotan dieselmoottorit on tunnettuja surkeasta kestävyydestään, kas näin:
        http://www.tuulilasi.fi/kysymykset/toyota-avensis-2008-2013-d4d-20-vm-2011-ongelmat
        http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=101379
        http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=195980
        Nyt on sitten sun vuoro etsiä todisteita Rellun pikkuturbojen hajoamisista. Tuntuuko epätoivoiselta tehtävältä, tuntuuko? Kantsii varmaan ruveta mollaamaan jotain muuta merkkiä, kuin Renaultia...


      • Vanaha
        eli.se.siitä kirjoitti:

        Tojot on ruostuneet aina ja ruostuu edelleen, kas näin:
        http://www.hs.fi/autot/a1305633166341
        Toyotan bensiinimoottorit syövät tolkuttomasti öljyä, kas näin:
        http://www.toyotaproblems.com/trends/excessive-oil-consumption/
        http://www.classactionsnews.com/consumer/toyota-excessive-engine-oil-consumption-class-action-lawsuit
        Toyotan dieselmoottorit on tunnettuja surkeasta kestävyydestään, kas näin:
        http://www.tuulilasi.fi/kysymykset/toyota-avensis-2008-2013-d4d-20-vm-2011-ongelmat
        http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=101379
        http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=195980
        Nyt on sitten sun vuoro etsiä todisteita Rellun pikkuturbojen hajoamisista. Tuntuuko epätoivoiselta tehtävältä, tuntuuko? Kantsii varmaan ruveta mollaamaan jotain muuta merkkiä, kuin Renaultia...

        Eikö se ole ihan sama mikä firma niihin pikkukoneisiin pulttaa turbon, kun järki sanoo, ettei siitä hyvä seuraa jos tuollaiseen litraiseen tai vähän yli laitetaan puhallin ja otetaan siitä 1.6 tai 1.8 litraisen motin tehot? Vanhan liiton automiehet tämänkin ovat monasti todenneet ja minä kyllä uskon, että etteivät roskaa puhu tässä asiassa jotta kyllä niiden Renun koneiden täytyy olla ihan samanlaisia kestävyydeltään kuin muidenkin pikkuturbojen.


      • hajoo_tojotaas
        Vanaha kirjoitti:

        Eikö se ole ihan sama mikä firma niihin pikkukoneisiin pulttaa turbon, kun järki sanoo, ettei siitä hyvä seuraa jos tuollaiseen litraiseen tai vähän yli laitetaan puhallin ja otetaan siitä 1.6 tai 1.8 litraisen motin tehot? Vanhan liiton automiehet tämänkin ovat monasti todenneet ja minä kyllä uskon, että etteivät roskaa puhu tässä asiassa jotta kyllä niiden Renun koneiden täytyy olla ihan samanlaisia kestävyydeltään kuin muidenkin pikkuturbojen.

        Haha, käytännössä siis myönnät, että Rellun koneet kestää, kun niitä linkkejä et laittanut. "Vanhan liiton automiehet todenneet" no just joo:)
        Järki kyllä sanoo, että jos kerran Rellun koneiden hajoamisista ei löydy mistään mitään juttua, niin silloinhan ne on kestäneet hajoamatta. Näin se vaan menee, hajoa siihen tosiasiaan


    • gdfgdfgdfgdf

      Kyllä se vaan on nyt niin, että ranskalaiset autot kestää. Saksalaisissa on paras maine jota ylläpidetään valheilla. Kaverin Golfiin juuri 2500€ huolto. Itse joutui maksamaan. Saksalainen laatu on semmoinen vitsi, että huh huh! Kaikki japsit on tylsiä kun vasemman jalan saapas.

      • NipponDesing

        Vai on japsit tylsiä? Eiköhän nyt kuitenkin ranskikset ja sakut ole tylsääkin tylsempiä pelejä, onhan japseissa muotoilua ja on aina ollut, vaikka silloin 70-luvulla oli tosi upeita Tojoja ja Datsuneita. Nyt kun katsoo vaikka upouutta Avea tai Aurista, niin näkee ketkä sitä designia johtavat maailmassa.


      • safsdfsdfgg

        Hauskoja nämä tojo-uskovaiset...


      • 900c
        NipponDesing kirjoitti:

        Vai on japsit tylsiä? Eiköhän nyt kuitenkin ranskikset ja sakut ole tylsääkin tylsempiä pelejä, onhan japseissa muotoilua ja on aina ollut, vaikka silloin 70-luvulla oli tosi upeita Tojoja ja Datsuneita. Nyt kun katsoo vaikka upouutta Avea tai Aurista, niin näkee ketkä sitä designia johtavat maailmassa.

        Ei rumempaa autoa taida olla kuin tuo uudistunut avensis. Jos muotiolua haluat niin ainanoa aasian merkeistä jota tuodaan suomeen on kia/huyundai jossa on edes jotain muotoilua.


    • myynti.määrää

      Kylläpä taas renuilevat unelmahöttöneidit täällä kehuvat onnettomia renuromujaan. No samapa tuo kun koko merkki on marginaalimerkki. Ihan yksi ja sama.

      • renukateutta

        Ei tunnu olevan yksi ja sama teille kateellisille riisin natustajille. Kovasti Renault tuntuu kiinnostavan.


    • Relluttelia

      No meillä on ollut relluja jo yli 15 vuotta, kaikki käytettynä ostettuja ja koskaan ei ole mikään mekaanien osa tai komponentti pettänyt.
      Kun vikoja on ollut ne on sähköisiä ollut joiden takia matka ei kuitenkaan koskaan ole keskeytynyt.
      Viidentoista vuoden aikana on hajonnut yksi bensapumppu (320tkm ajettu 19), rattilukko (2003 Megane II 155tkm) ja muutamia mottorin antureita on jouduttu vaihtamaan (lämpötila, ykk ym).
      Toki palloniveliä, jarrupaloja/levyjä ja iskareita/jousia on jouduttu laittamaan, mutta ne on ennemminkin kuluvia osia ja maksaa relluun naurettavan vähän (esim megane II alapallonivel 11.90€ motonet).
      Koska minulla ainakin on rellut toimineet ja kokonaiskustannukset olleet edulliset niin tilauksessa on nyt uusi captur (varsinkin kun takuukin on 4 vuotta).

      • Meksukolome

        Onnea uudelle autolle. Varmasti mukavia ja huolettomia kilometrejä edessä. Itse renuillut vasta 14 vuotta, toinen Renault menossa. Ei noita tarvitse kolmen vuoden välein vaihtaa kuten erästä laatumerkkiä. Kaverini renuillut 24 vuotta, yhtään moottori tai vaihteistokorjausta ei ole kummallekaan osunut. Eikä mitään suurempaa ongelmaa muutenkaan.


    • Tiksuvidunen

      Varmasti huolettavaa ja harmia riittänee, otan osaa tulevaan suruun ja sitä seuraavaan renukseen, (lääk.tiet. termi renuoireyhtymälle). Tälläisissä tapauksissa ennaltaehkäisyllä on suuri merkitys, käynti esim. Toyota liikkeessä voi pelastaa renukselta ja parantaa tulevaa elämänlaatua huomattavasti. Kaikki tietävät, että tupakka on vaarallista, haitallista, mutta moni kuitenkin sitä käyttää, renun kohdalla asia on samankaltainen, tiedetään, mutta tehdään kuitenkin vastoin järkeä ja tietoa. Omapa on sitten vika kun saa syövän tai menettää mielenliikahduksessa järkensä, kuten minä. Mikä resepti?

    • Sportstourer----

      Autoa vaihtaessani uuteen vaihdan samalla merkkiä. Nyt on menossa ensimmäinen ranskalainen. Vuoden olen ajanut uutena hankittuna Meganella. Ensimmäinen vuosi on mennyt ongelmitta. Ensimmäinen huolto takana ja tuli halvemmaksi kuin edellisessä "premium" merkissä, joka oli säännöllisesti hinauspalvelun piirissä uudesta lähtien.
      Autojen jälleenmyyntiarvosta puheen ollen, kohdalleni ei ole koskaan osunut hyvin arvonsa säilyttävää merkkiä. Kyllä joka kerta tulee taloudellisesti turpiin, kun autoa vaihtaa. Tietenkin olisi järkevämpää pysyä käytetyissä autoissa, mutta kun on pitkät työmatkat, pitäisi olla takuun piirissä oleva kulkuneuvo.
      Eniten olin pettynyt volkkarin laatuun. Ajattelin ensimmäisen yksilön olleen maanatai kappaleen, ja vaihdoin poikkeuksellisesti vielä toiseen tsi/dsg versioon. Eipä tuo ollut sen parempi. Eniten rasitti, kun jouduin maahantuojan kanssa riitelemään selkeästä takuuviasta takuuaikana.

      Renaultissa on 4 vuoden takuu. Vetelen viimeisiä työvuosia ja kohta pääsen eläkkeelle. Mielenkiintoista nähdä, tarvitseeko enää vaihtaa autoa, vai palveleeko rellu vielä eläkeukon vähäsiä ajoja.

      • jatekniikka

        Japsi merkeistä kannattaa pysyä erossa, ei ainakaan uutta kannata ostaa! Koska vinosilmät on mulkkuja!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9254
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      42
      2720
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      152
      2493
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2019
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1776
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1464
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1340
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe