kilpirauhasen vajaatoiminta.

epätoivoa

Ajattelin tänne tulla kysymään olisiko täällä kohtalontovereita, jotka osaisivat minua opastaa. Olen 50-vuotias nainen ja sairastanut kilpirauhasen vajaatoimintaa 30 vuotta. Nyt olen yrittänyt nutriletilla laihduttaa, mutta tulosta ei tule. Ei tullut karppaamisella, ei kaloreiden laskemisella, ja tämä nutrilett on nyt viimeisin kokeiluni. Painoa on sen 100kg ja olen tätä nutrilettia nyt reilun kuukauden käyttänyt. Paino ei ole tippunut minnekään, vaikka tällä kuurilla kaloreita tulee alle 600 päivässä. Siitä olen hyvilläni, että vatsa tuntuu toimivan nyt paremmin kuin muilla kuureilla, mutta se paino, se vaan ei tipu. Täälläkin olen huomannut ihmisten selittävän miten pitää syödä vähemmän kuin kuluttaa ja paino tippuu. Jotenkin uskoisin kuluttavani enemmän kuin 600 kaloria päivässä. Tai ehkä minä olen se ikiliikkuja, joista täällä myös puhutaan. Paino ei vaan tipu. Ajattelin tätä kuuria nyt jatkaa niin pitkään, että se paino tippuisi, mutta kyllä se luontoa kysyy, kun ei minkäänlaista tulosta vaan näy.

6

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sssssssssssssssw

      kaikki valmis litkut on suurimmaksi osaksi sokeria. sillä ei varmaan laihdu vaikka kuinka mainostetaan. niillä tehdään vain rahaa ei muuta. syö tuoretta ruokaa ja valmista itse ruokasi. varmaan terveysparanee. ja tämä ei ole mikään hetken ajan dietti vaan koko loppu elämän ajan juttu.

    • 141514151

      Minäkin olen reilut 50v ja minullakin on kilpirauhasen vajaatoiminta. Minä olen laihtunut kaloreita laskemalla ja tarpeeksi syömällä. Jos syö liian vähän menee säästöliekille, ja minulla on sellainen kuva, että kilpirauhasen vajaatoiminnassa sinne menee nopeasti.

    • tietoa849

      Mene lääkäriin ja pyydä resepti tyroksiiniin, joka on kilpirauhashormoonikorvaus, jota käytetään, kun on kilpparin vajaatoimintaa. Vajaatoiminnassa kilpirauhanen tuottaa liian vähän tyroksiinia. Eikö lääkäri ole ehdottanut sinulle reseptiä?

      Kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastava ei pysty käytännössä laihduttamaan ruokavaliolla. Uskon sinua, kun sanot, että painosi on jumahtanut, vaikka syöt vain muutaman sata kaloria päivässä. Niin se menee oikeasti.

      Kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastava pystyy laihduttamaan ainoastaan aineenvaihduntaa vilkastamalla säännöllisesti. Tunti aerobista liikuntaa, joka nostaa sykettä ja saa hien pintaan, esim. reipasta kävelyä., 6 päivänä viikossa auttaa. Liikunnan täytyy olla säännöllistä ja aerobista, niin aineenvaihduntasi nousee normaalitasolle. Voit näin tehdessäsi syödä enemmän kuin nyt, mutta et paljoa, jos haluat oikeasti, että paino putoaa.

      Vielä kerran: kilpirauhasen vajaatoiminnasta kärsivä ei voi laihduttaa ruokavaliolla, vaan ainoastaan aerobisella liikunnalla päivittäin. Yhden lepopäivän voi pitää viikossa.

      • vajislainen

        No jos kilpirauhasen vajaatoiminta on ollut 30vuotta, luulis, että siihen on lääkitys. Mutta ei se pelkkä tyroksiinilääkitys saa aineenvaihduntaa maagisesti normaaliksi.

        Olen eri mieltä kanssasi aerobisen liikunnan tärkeydestä. Myös vajislaisen on syytä harrastaa painoharjoittelua, sillä se vilkastaa aineenvaihduntaa vielä paremmin kuin aerobinen. Arkiaktiivisuuden nostaminen on tärkeää, esim. hyötyliikunta auttaa aineenvaihdunnan pitämisessä hyvällä tasolla. Eli pari kunnon punttitreeniä, muutama reipas kävelylenkki paljon arkiliikuntaa.

        Ruokavalion osalta joillakin vajislaisilla on auttanut gluteeniton ruokavalio. Sitä voi ja kannattaa kokeilla. Syödä pitää tarpeeksi, sillä kehon pitää palautua kunnolla ja stressiä tulee vähentää.


      • Sauvakävelijä

        Kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastavilla täytyy olla thyroksiinilääkitys,ja kontrollit ainakin kerran vuodessa.Jos lääkitys on kohdallaan ,painon nousuun ei ole syynä kilpirauhasen vajaatoiminta,vaan liikasyönti.Olen 172 c pitkä ja painoa 66kg,kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastanut 25v.Liikunnan harrastaminen säännöllisesti on painon kurissa ptämiseksi hyväksi.


      • vajislainen

        Tosin tyroksiini ei kaikilla tehoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      159
      6570
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3928
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2015
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1969
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1819
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1656
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1563
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1528
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1505
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1398
    Aihe