Miksi suomalaiset miehet ovat niin juntteja?

feikkipaskojakaikki

Eikö olekkin outoa, että suomalaiset miehistä suurin osa on sellaisia juntteja vässyköitä, jotka ei puhu eikä pussaa, pukeutuvat värittömästi, eikä heillä ole mielipiteitä mistään. Heti pitäisi panohommiin alkaa ja esileikkejä ei harrasteta. Kerran elämässä voi sanoa, että rakastan sua. Sohvalla istutaan maha turpeana syömässä sipsejä ja pelaamassa änäriä. Kaljaa kuluu ja mulkku on muutaman kymmenen sekunnin ihme lauantaina saunan jälkeen ennen nukahtamista. Pussailla ei koskaan ja kuorsataan yöt pitkät. Perse ei liiku kuin oman innon mukaan. Katsellaan jotain vitun vanhoja ja paskoja Uuno-elokuvia ja hörötellään niitten surkeille vitseille. Piereskellään koko ajan ja välillä kaivellaan munia. Nyt vähän pitäisi tasoa nostaa, muuten jäätte ilman pillua.

52

3221

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oletko.tyhmä

Ehkä sinun kannattaisi tapailla hieman toisenlaisia suomalaisia miehiä?

• Anonyymi00052

Eiköhän aloittaja ole löytänyt jo miehensä Turkista tai jostain muusta vastaavasta maasta. Mielikuvat suomalaisesta niin negatiiviset, että haluaa mielummin tutustua eri kulttuurien tarjoamaan mahdollisuuteen. Elämä opettaa, ehkä samalla luonnekin vähän muuttuu?

• vmp-taas

Tuollaisesta tuulen nussimasta vinkuheinästä kiinnostuu vain tietyntyyliset juntit, meillä muilla Suomalaisilla miehillä on tasoa ja ei, sinä et ole riittävän tasokas meille.

• VaiEtköMuutaSaa

Outoa on pikemminkin se, että miten sulle on sattunutkin tuollaisia miehiä, vaikka muunlaisiakin on olemassa.

• Anonyymi00038

se kyllä pistää miettimään, että minkä tasoinen arvostelija itse on, jos kuvaamansalaisen lorvikatarrisen pierulingon on itselleen saanut puolisokseen?

• Anonyymi00040
        Anonyymi00038 kirjoitti:

se kyllä pistää miettimään, että minkä tasoinen arvostelija itse on, jos kuvaamansalaisen lorvikatarrisen pierulingon on itselleen saanut puolisokseen?

Juoppoja kaljupäitä lojuu mahat esillä nykyään joka paikkaa.

• Äppäppää

Hmmm... Jos suurin osa on tuollaisia, niin sitten pitää varmaan olla ylpeä että on poikkeus. Kannattaisiko etsiä toisenlaisia miehiä, vai oletko niitä marttyyrinaisia, jotka tykkäävät jatkuvasti valittaa miehestä?

• ATMaisteri

No mietitäänpä hetki.

Olen juoksuni juoksut, nyt haluaisin vakiintua. En haluaisi enää välittää ulkonäöstäni. Ei kiitos fitnessille, meikkaamiselle ja naisellisille vaatteille. Ne hauskat seksileikitkin on leikitty silloin hurjassa nuoruudessa (hihi). Lökärit ja tositeevee, kyllä kiitos. Tärkeintä olisi että mies käy töissä, ja töiden jälkeen panostaa yhteiseen kotiin jossa tietysti riittää askaretta remonttien ja perusparannusten muodossa. Siis sen jälkeen kun mies on hakenut pienimmän lapsen koulusta, vienyt Erkki-Kristiinan ja Minna-Petterin harrastuksiin ja auttanut anoppia polttopuiden tekemisessä. Niin mies saisi olla sellainen joka ei haaskaa aikaansa turhuuksiin - kuten itseensä.

Millaisen miehen voisin olettaa saavani?

A) komean, hyvin pukeutuneen, aikaansa seuraavan intellektuellin joka harrastaa mielikuvituksellisia seksileikkejä
      B) piereskelevän, huonosti pukeutuneen ja sivistymättömän miehen joka kotiin tultuaan rojahtaa sohvalle makaamaan

?

• rullapulla

Onneksi kaikille naisille riittää heitä tasokkaampia miehiä, joten saat kyllä vaihtoehdon A. Ei pidä tyytyä. Ansaitset parasta.

• ATMaisteri
        rullapulla kirjoitti:

Onneksi kaikille naisille riittää heitä tasokkaampia miehiä, joten saat kyllä vaihtoehdon A. Ei pidä tyytyä. Ansaitset parasta.

Paitsi ettei mies A ole sen parempi.

Se mies A kun nyrpistää nenäänsä keittiöremontille, kuluttaa liikaa aikaa ulkonäköönsä, pukeutuu liian hienosti ja istuu netissä lukemassa jotain saamarin turhuuksia "etiketistä", "oopperasta" ja "kulttuurista".

Eikä edes tienaa 100 000 eur/vuodessa, jotta pikkuvaimo voisi sitten ostaa himoitsemansa keittiön naapurin Kaijan miehen raksafirmalta.

• rullapulla
        ATMaisteri kirjoitti:

Paitsi ettei mies A ole sen parempi.

Se mies A kun nyrpistää nenäänsä keittiöremontille, kuluttaa liikaa aikaa ulkonäköönsä, pukeutuu liian hienosti ja istuu netissä lukemassa jotain saamarin turhuuksia "etiketistä", "oopperasta" ja "kulttuurista".

Eikä edes tienaa 100 000 eur/vuodessa, jotta pikkuvaimo voisi sitten ostaa himoitsemansa keittiön naapurin Kaijan miehen raksafirmalta.

Kyllä A on parempi sillä intellektuellikin voi osata naputella vasaralla. Hyvin pukeutuva ja hyvältä tuoksuva mies voittaa milloin tahansa piereskelevän ja huonosti pukeutuvan. Oopperaan taas on mukava mennä yhdessä ja keittiön tekemisessä säästää jos osaa tehdä itsekin jotain.

• ATMaisteri
        rullapulla kirjoitti:

Kyllä A on parempi sillä intellektuellikin voi osata naputella vasaralla. Hyvin pukeutuva ja hyvältä tuoksuva mies voittaa milloin tahansa piereskelevän ja huonosti pukeutuvan. Oopperaan taas on mukava mennä yhdessä ja keittiön tekemisessä säästää jos osaa tehdä itsekin jotain.

No tietysti sellainen mies on parempi jossa on kaikki maailman miehet samassa paketissa.

Mutta jos nyt oletetaan ettei mikään taito synny itsestään ja harva pitää ihan kaikesta...ai niin, ja sitä aikaakin on rajallisesti. Kuinka monta intellektuellia, sporttista, hyvin pukeutuvaa, hyvälle tuoksuvaa bisnesmies-rokkari-bodari-remppamies-golffaaja-juppihippipunkkaria tunnet?

• rullapulla
        ATMaisteri kirjoitti:

No tietysti sellainen mies on parempi jossa on kaikki maailman miehet samassa paketissa.

Mutta jos nyt oletetaan ettei mikään taito synny itsestään ja harva pitää ihan kaikesta...ai niin, ja sitä aikaakin on rajallisesti. Kuinka monta intellektuellia, sporttista, hyvin pukeutuvaa, hyvälle tuoksuvaa bisnesmies-rokkari-bodari-remppamies-golffaaja-juppihippipunkkaria tunnet?

Nyt iskit miehelle jo rokkarin, golfaajan ja juppihippipunkkarin ominaisuudetkin. Eivät ne ole mitään toivottavia ominaisuuksia ihannemiehessä. Menee pilalle koko unelmamies jos tuollaisia ominaisuuksia häneen laitat.

• Ex_PUA

Tämä! :D

• Esinahka-ja-pieru
        ATMaisteri kirjoitti:

Hei, mä oon juntti-hintti-runkkari!

• äitienvika

Se johtuu siitä, että äitimme eli suomalaiset naiset ovat niin tunneköyhiä eivätkä rakasta omia lapsiaan.

• Totta ainakin osalle pojista, miehistä!
        Jos kotona ei arvosteta poikia ja näytetä tunteita , niin mikä on lopputulos
        Tunne köyhä huono itsetunnolla varustettu mies, joka kärsii rakkauden puutteesta ja juo SURUUNSA!!!

• 2011

No nyt on pakko sanoa, että yhtään tuollaista ei ole osunut kohdalle, mistäköhän olet löytänyt..? :D Oman miehen kohdalla täyttyy listasta ainoastaan kuorsaus, mille ei itse mitään voi eikä minusta kyllä tee muuten hyvästä miehestä mitenkään junttia.

• atännä

No äläs ny :)

Mä pidän junteista kun olen itsekin aikas juntti, mutta ei juntit ole tuollaisia.. Paitsi että Uuno-huumori on ihan hauskaa, voihan sitä haista itsekin ja vaikka auttaa rapsutuksessa... ;)

Juntit on rehellisiä eivätkä niuhota pikkuasioista.

• Juntti-ätmi

Joo näin on vaikka ei tuo aloittajan kuvaileman kaltainen miestyyppi kyllä ole junttia nähnytkään.

• Anonyymi00033
        Juntti-ätmi kirjoitti:

Joo näin on vaikka ei tuo aloittajan kuvaileman kaltainen miestyyppi kyllä ole junttia nähnytkään.

Ei niin, sillä hän kuvaili tyypillisen aspergerin.

• Anonyymi00041

Psyykkistä väkivaltaa vain tihkuttavat 🤮

• Anonyymi00046
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Ei niin, sillä hän kuvaili tyypillisen aspergerin.

Minulla on asseista paljon kokemusta ja on minullakin niitä piirteitä, mutta vain puhumalla asiat selviävät.

• Anonyymi00047
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Psyykkistä väkivaltaa vain tihkuttavat 🤮

Niin tuota minä juuri pelkäsin!

• Ikis__M

suurimmalta osaltaan miesten kuvailemasi kaltaisuus varmaan johtuu siitä että enimmkseen suomalaiset naiset on rumia, tyhmiä ja paskan luonteen omaavia h..ria, ei kai kukaan semmoisten vuoksi viitsi kovin paljoa alkaa panostamaan.

• Huhuh.... nyt polkasit kovaaa...... :(
        Mä en ala tällaista skeidaa kuuntelemaan.......v*...u plääää......

• Ikis__M
        Älykkö kirjoitti:

Huhuh.... nyt polkasit kovaaa...... :(
        Mä en ala tällaista skeidaa kuuntelemaan.......v*...u plääää......

Olen aika suorapuheinen toisinaan, jos naiset olisivat täällä suomessa parempia en varmaan sitten olisi kun niitä voisi arvostaa ja kunnioittaa, nykyisellään se on melko vaikeaa.

• Ikis__M kirjoitti:

Olen aika suorapuheinen toisinaan, jos naiset olisivat täällä suomessa parempia en varmaan sitten olisi kun niitä voisi arvostaa ja kunnioittaa, nykyisellään se on melko vaikeaa.

Ikis_M hyvä , älä pamlaa seidaa baby! hahah....
        Ymmärtääkseni sinä et ole ollut suhteessa pitkääääään aikaaannn.
        Niin miten tiedät nykynaisen tilanteesta, vai oletko tutustunut naisiin lehden välityksellä vain???
        Mutta voin yhtyä nykynaisen menoon , ettei hyvältä näytä varsinkin mitä tulee ulkonäköön keskittyminen liiallisuuksiin saakka. Se vaikuttaa sairaalta!
        Toisaalta naiset voivat nauttia naiseudestaan ensimmäistä kertaa elämässään vapaammin. Tiedä sitten onko se hyvä loppupelissä oman itsensä takia.

• Ikis__M
        Älykkö kirjoitti:

Ikis_M hyvä , älä pamlaa seidaa baby! hahah....
        Ymmärtääkseni sinä et ole ollut suhteessa pitkääääään aikaaannn.
        Niin miten tiedät nykynaisen tilanteesta, vai oletko tutustunut naisiin lehden välityksellä vain???
        Mutta voin yhtyä nykynaisen menoon , ettei hyvältä näytä varsinkin mitä tulee ulkonäköön keskittyminen liiallisuuksiin saakka. Se vaikuttaa sairaalta!
        Toisaalta naiset voivat nauttia naiseudestaan ensimmäistä kertaa elämässään vapaammin. Tiedä sitten onko se hyvä loppupelissä oman itsensä takia.

Kyllähän se nykynaisen tilanne aika selväksi tulee uutisista, blogeista ym. medialähteistä. Ehkä jos naiset olisivatkin naisellisempia ja kunnollisempia nyt juhannuksenakin enemmän kiinnostaisi lähteä niitä jahtaamaan mutta kun tietää että huvipaikoilla(kin) liikku yleensä vain vähintään viidenkymmenen miehen nussimia panoreikiä joilla on 1-x jännämiehelle tehtyä lasta kotona odottamassa äiskää ryyppyreissulta ei vaan jotenkin jaksa innostaa.

• Ikis__M kirjoitti:

Kyllähän se nykynaisen tilanne aika selväksi tulee uutisista, blogeista ym. medialähteistä. Ehkä jos naiset olisivatkin naisellisempia ja kunnollisempia nyt juhannuksenakin enemmän kiinnostaisi lähteä niitä jahtaamaan mutta kun tietää että huvipaikoilla(kin) liikku yleensä vain vähintään viidenkymmenen miehen nussimia panoreikiä joilla on 1-x jännämiehelle tehtyä lasta kotona odottamassa äiskää ryyppyreissulta ei vaan jotenkin jaksa innostaa.

Voi sua , näet maailman naisten tilan noin huonona!
        Minullakin on yksi lapsi ja olen eronnut, mutta en enää käy tanssipaikoissa enkä yleensäkään ravintoloissa, vaan pysyn kotona! Jalat ristissä. hähää.
        Joten kysynkin nyt kun tilaisuus sattui vastaan ,niin mihin katkoriaan minut luokittelet???

• Ikis__M
        Älykkö kirjoitti:

Voi sua , näet maailman naisten tilan noin huonona!
        Minullakin on yksi lapsi ja olen eronnut, mutta en enää käy tanssipaikoissa enkä yleensäkään ravintoloissa, vaan pysyn kotona! Jalat ristissä. hähää.
        Joten kysynkin nyt kun tilaisuus sattui vastaan ,niin mihin katkoriaan minut luokittelet???

En varmaan ole ainoa joka näkee mutta ehkä olen keskimääräistä kriittisempi kun vertaan kunnollisiin 50-luvun naisiin :)

Jos sinulla on elämäsi aikana ollut alle viiden miehen kanssa seksiä olet varmaankin suhteellisen kunnollinen, harmi vaan kun sinulla on se lapsi. Jos niitä miehiä on ollut 5-10 sekin ehkä vielä menettelee mutta jos niitä on ollut yli kymmenen et yllä enää naisista parhaimpien joukkoon. Ei se toki sinusta huonoa vielä tee jos vertaat itseäsi muihin nykynaisiin mutta jos vertaat 50-lukulaisiin olet kyllä aika huono naiseksi.

• Ikis__M kirjoitti:

En varmaan ole ainoa joka näkee mutta ehkä olen keskimääräistä kriittisempi kun vertaan kunnollisiin 50-luvun naisiin :)

Jos sinulla on elämäsi aikana ollut alle viiden miehen kanssa seksiä olet varmaankin suhteellisen kunnollinen, harmi vaan kun sinulla on se lapsi. Jos niitä miehiä on ollut 5-10 sekin ehkä vielä menettelee mutta jos niitä on ollut yli kymmenen et yllä enää naisista parhaimpien joukkoon. Ei se toki sinusta huonoa vielä tee jos vertaat itseäsi muihin nykynaisiin mutta jos vertaat 50-lukulaisiin olet kyllä aika huono naiseksi.

Ok, jo olen ollut 5 parisuhteessa elämäni aikana. Joten on tuota ikää jo jonkun verran kertynyt :) entä ne miehet eikö hekin ole silloin huonoja miehiä kun ovat olleet huonon naisen kanssa? Näin ollen koko ihmiskunta on huono !
        Minun mielestä jokainen on arvokas , oli sitten monta suhdetta tai ei yhtään.
        En näe asioita noin synkästä näkökulmasta.
        Hyvää Juhannusta ja öitä !

• Ujoatm26v

Juurikin näin sillä eihän suomalainen monen kymmenen miehen käyttämä mälliviemäri parempaa ansaitsekkaan.

• jaavainiin

Olisko taas yleistystä. Itse työssä käyvänä liikunnallisena kolmekymppisenä joka ei vonkaa seksiä koska se näkyy teille naisille olevan aina väkipakko suoritus mutta joka halaa ja pitää hyvänä tarvittaessa ei kelpaa yhdellekään naiselle. Ehkä juuri siksi koska kaipaatte vaan noita kuvailemiasi tyyppejä joten älä valita.

• No, no nyt itse yleistit! Minulle seksuaalisuus ei ole väkipakko suoritus :(
        Eiköhän suurin osa ihmisistä ihan nauti rakastelusta!

• niin-juntti

Miten pukeudutaan värittömästi? Kaikissa vaatteissa on käsittääkseni jokin väri elleivät ne ole täysin läpinäkyvät. Kalja ja sipsit ei kiinnosta minua, mutta näyttää kiinnostavan tosi monia suomalaisia miehiä ja naisia. No mikäs siinä, tapansa kullakin. Lihavuus on Suomessa vakava kansanterveydellinen haitta. Ei kuitenkaan vielä yhtä vakava kuin Yhdysvalloissa.

• Persoona_non_grata

Ei pidä aloitus paikkaansa... totuus on vain se, että miesmaku on yhä kapeampi (= urheilullinen, hyvin toimeentuleva ja koulutettu tai ainakin luontaisesti fiksu), jolloin tästä poikkeavat hauskat ja persoonalliset miehetkin jää yksin yhä useammin... *nyyh*

• ätmel

Juuri tuollainen misandria pitäisi saada siivottua pois tältä palstalta.

• hienostomies

No mutta. Minähän olen tuollainen ap:n etsimä unelmien prinssi!

- olen melko sanavalmis
      - minulla on kavereita
      - harrastan monipuolisesti liikuntaa
      - pukeudun tyylikkäästi
      - syön terveellistä ja hyvää ruokaa
      - nautin esileikeistä
      - pidän korkeakulttuurista

Miltäs kuulostaa? Tietysti oletan ettei aiheuta ongelmia jos:

- toisin kuin 99% perhemiehistä, aion tavata kavereitani jatkossakin, en aio muuttua kolmessa sekunnissa sosiaalisesta miehestä kotimieheksi
      - liikunta vie aikaa ja energiaa, se on pois ns. "miesten töistä" sinun, äitisi, tai entisen luokkakaverisi hyväksi
      - tyylikäs pukeutuminen maksaa. Ostan uuden pikkutakin = emme osta uutta kallista pöytää makkariin. Ja kyllä, peilailen aamuisin itseäni ajaessani huolellisesti parran. En pidä rentoa ja huoletonta sänkeä
      - terveellisen ruuan laittaminen vie aikaa. Ja olen tietysti nirso. Jos minä laitan, sinä teet "miesten työt". Jos sinä laitat, syön vain hyvää ja terveellistä ruokaa
      - nautin seksistä usein, eikä vain suhteen alkuvaiheessa. En halua kuulla jatkuvasti päänsäryistä, menkoista, stressistä, jne
      - nautin korkeakulttuurista muutenkin kuin viedessäni sinut minun oopperaan (jonka maksamme puokkiin, koska tasa-arvo). Kun kuuntelen oopperaa koneella, ethän tule nalkuttamaan siitä kuinka olkkarin tapettien väri ei miellytä

Niin, ja tietysti oletan vastaavaa panostusta sinulta. Pidäthän vartalosi urheilullisen timmissä kunnossa ei vain nyt vaan myös vanhana? Pidäthän hiuksesi hyvin hoidettuina ja pitkinä? Pukeuduthan naisellisesti? Olethan empaattinen ja mukava kumppani joka ei nalkuta missään tilanteessa? Jos edellytät minulta erikoistaitoja (esim. korjaaminen), onhan sinulla erikoistaitoja kuten vaikkapa nahkapohjien vaihto italialaisiin kävelykenkiini?

Vieläkö kiinnostaa?

• we4fgsdfg

Kyllähän ne kikkarakarvaiset gigolot sitä rakkautta lurittelevat meidän suomalaisten edestä, jos jussuf vaikka sen sanoo kymmenelle naiselle päivässä tietty "tosissaan".

• Kanoottit

luultavasti olet ylipainoinen ja hyvin vastenmielisen näköinen traanitapiiri. lisäksi epäilen että omaat varsin vittumaisen luonteen eli olet tyypillinen suomalainen pottunokkainen persläntä femakko.

• Anonyymi

Katsotaanpas.

Suurimmalla osalla ihmisistä, olivat he miehiä tai naisia, ei ole asennetta ratkaista omia ongelmiaan eikä tahtoa puskea omia rajojaan. Heillä ei ole moraalista päätöksentekokykyä eikä myöskään minkäänlaista vastuun käsitettä, mikä käytännössä näkyy todella paskoissa elämänvalinnoissa.

Tähän on ehkä syytä lisätä aikamme standardit, missä perusolettamuksena on tosiaan tylsämielinen, mistään mitään tajuamaton lillukka joka tekee mitä käsketään ja luottaa sokeasti kaikkeen mitä sanotaan. Vaihtoehtona on muutama kourallinen salaliittoteoristeja, sekopäisiä suuruudenhulluja ja pari hyppysellistä rasistisia tunareita jotka eivät osaa erottaa omaa munaansa keittiöveitsestä. Tarkoitti tämä sitten mitä hyvänsä tahansa, olen henkilökohtaisesti vapailla markkinoilla ja otan treffi-ilmoituksia vastaan.

• Anonyymi

Joo, eikä siinä vielä kaikki.
      Kun menet esim. ABC köymään wc puolelle ovat ne näkemisen arvoisi, paskaa pitkin reunoja ja monasti vetämättä. En ole pitkään aikaan nähnyt wc seiniä miesten puolella jossa seinä puhtaita, useinmiten pippelin kuvia yms..
      Niissä istuu myös moni viettämässä laatuaikaa omassa hajussa, puhelinta käyttäen.
      Röhnöttävät siat sanono minä...
      Miehet ei edes aja omia etuja kuten naiset, miehet ei vaadi säännöllisiä tarkastuksia kuten prostatan tutkinta vaikka miehet kuolevat enemmän vuodessa kun naiset rintasyöpään, joilla säännölliset tutkimukset/ pyynnöt jotka putkahtaa postiluukusta.
      Ja vielä, se hillitön kehuskelu miten paljon kestää viinaa....siinä vasta oikea miehisyyden mittari.

• Anonyymi00034

Öyhön! Vuh vuh. Uli uli.

• Anonyymi00039

Ne o selkärangattomia ja ilkeitä. Nii ja itsetunnottomia.

• Anonyymi00048

Niin ajattelin sen olevan ja se on sellaista toimintaa mitä en voi sietää ollenkaan!

• Anonyymi00049

Luulet että sulla on joku aarre jalkojen välissä. Median luomaa hömppää.

• Anonyymi00050

Ei, siellä ole kuin ruma, kulunut sukupuolielin, ei, mitään muuta, ja se onkin ainoa "aarre" N

• Anonyymi00051

Suomalainen mies ei puhu eikä pussaa se on suomalainen perinne mitä outoa siinä ny on luulis naisten jo siihen tottuneen tytöt oppii useimmiten jo kotoa mallista että isi ja äiti harvoin keskustelevat keskenään edes mistään lapsiin liittyvästä jotain uutta

• Tuon perusteella naiset on vielä vässykämpiä, kun eivät aloitettakaan tee, koska miehen pitää. 😅

En taas ymmärrä yhtään näitä en minä kun sinun pitää. Olkaa vittu ilman jos se niin vaikeeta muka on.

• Anonyymi00053

Hahhah.

• Olipa aloitus veikeä kielinäyte melkein 11 vuoden takaa. Harva vakiintumatonkaan sisko kehtaa enää käyttää näin kuluneita sanontoja. -exKynis.mi

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      261
      3195
    2. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      74
      1254
    3. 66
      1183
    4. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      180
      988
    5. Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta

"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:
      Taivalkoski
      47
      886
    6. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      60
      856
    7. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      47
      819
    8. Mitä tekisit jos

Aamulla vierestäni heräisit
      Ikävä
      47
      750
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      40
      731
    10. Minkä alan

Ihmisiä kaivattunne on🤔
      Ikävä
      39
      698
    Aihe