oon 12 ja ylipainoinen.APUA!!

lilja.n

Eli moi!!
Oon 12.v ja mä painan törkeet 83kiloa ja mä tartten apua!! Oon kuitenkin 163cm pitkä. Oisko jotain ehdotuksi millä mä voisin laihtua. Mulla on aina hirveetä olla kavereidenkaa koska oon kaikkein pisin ja läskein

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aadazz

      Hei!Olen itse 11v ja olin ylipainoinen.Kaikki haukkuivat sillon läskiksi:(Mutta sitten kaverit ehotti että lenkkeile ja ole liikunnallinen olin sillon jotain juuri 80 kiloa mutta nyt painan ehkä suunnilleen 50 kiloa eli lenkkeily auttaa:)Kokeile sinäkin ja tee pitkiä matkoja ja muista juosta!Ja jos sinua esim haukutaan piä puoles ja kerro vaikka opelle jos siltä tuntuu.Ikinä ei kannata luovuttaa.Jos joku sanoo siitä jotain että olet yrittänyt laihduttaa niin elä välitä.Muista että jotkut ovat vain katellisia kun olet niin kaunis.Uskon että olet erittäin kaunis:)Mutta saatat olla isokokoinen.Mutta sillä ei ole väliä oletko isokokoinen:)Jatka elämää rauhassa ja muista aina pitää puoles:) Toivottavasti neuvoni auttavat vähän edes:)

    • Lukiolaistypykkä

      Kuulespa, ihmiset osaa olla kyllä julmia erillaisia ihmisiä kohtaan. Älä missään nimessä kuuntele kaikkea, mitä ne jauhavat! Jos haluat laihtua niin kannattaa tosiaan lenkkeillä, mutta sekin kohtuudella(noin 4-3 kert viikossa). Syö terveellisesti, mutta normaali ruoan vähentämistä kannattaa harkita, koska jos syöt liian vähän et jaksa sitten edes tehdä mitään ja sairastut helposti. Syö hedelmiä, kasviksia, kalaa, lihaakin ihan normaalisti,mysliä jne. Turhat naposteltavat voi tietysti jättää vähemmälle( suklaa, karkit, leivokset...),mutta kyllä elämästä voi ainakin välillä nauttia niiden seurassa:) helppoja lihaslikkeitä voi myös välillä treenata kuten esim: vatsalihaksia(lankku, istumaannousu), kyykkkyjä ja muuta sellaista workoutia. Näin muodostuu lihaksia ja tulee terveellinen ja vahva kroppa. Pituus on hieno juttu, eikä sitä tule hävetä. Itse olen aina ollut kavereista lyhin ja aina halusin olla pitempi, joten älä siitä huoli;) älä kuitenkaan anna ruoan ja painon kokoajan vaivata mieltä niin ,että et voi koskaan ajatella muuta-->se nimittäin vaarallista. Muista ettei ylipaino koskaan määritä kauneutta tai sellaista tärkeää asiaa oletko upea persoona:)

    • Nainen1986

      Sellainen pitkäjänteinen tyyli tossa iässä...lihavana lapsena ja nykyään hoikkana aikuisena sen tiedän :)
      Eli leipä pois ja tilalle vaikka näkkileipää, juuston voi korvata vaikka tomaatilla ja kurkulla...oman itsesi mukaista liikuntaa..esim reipasta kävelyä 20-40 min pv...jos kuntoo on voi hölkätä :) mutta maltti on valttia..
      Nälkää ei kannata nähdä syö kasviksia ja salaattia joka aterialla...aamusta vaikka kaurapuuro maitoon keitettynä. Muista juoda Miel. Vettä pari litraa pv. Pullat ja herkut pois :) älä odota heti ihmeitä äläkä lannistu kyllä painon pudotus on pitkäjänteistä hommaa ja paljon korvien välistä kiinni
      Tsemppiä :)

    • vinkkejä

      Proteiinia paljon ja hiilihydraatteja todella vähän. Syö aamupalalla välipalalla ja iltapalalla maitorahkaa/raejuustoa/kananmunanvalkuaisia, lounaaksi ja iltaruuaksi naudanlihaa/kanaa/kalaa ja 200-300g kasviksia. Ne täyttävät vatsaa mutta niissä on vähän kaloreita. Käy aamuisin lenkillä 30-60 minuuttia, leppoisasti 30 sekuntia ja juosten 30 sekuntia tai hölkkäämällä. Kesäsin on kiva käydä pyöräilemässä ja uimassa.

    • Tsemppiä

      Moikka !
      Älä anna kenenkään lannistaa itseäsi ! Kaikki ihmiset on erinäkösiä ja kokoisia. Vaa'an lukemia ei kannata liikaa tuijottaa. Tärkeintä on se miltä kropassa tuntuu ja millainen olo itsellä on. Älä aloita mitään typeriä diettejä vaan ota askelia pitemmällä tähtäimellä kohti terveellisiä elämäntapoja. Ja älä vertaa itseäsi kavereihin. Pienillä teoilla ja valinnoilla se alkaa :)
      Fillari alle ja pyöräile kouluun, kavereille yms. Muista syödä ! Aamupala, Päiväruoka,välipala, lounas, iltapala. Pienempiä annoskokoja useasti päivässä. Kuulostaa varmasti hullulta syödä paljon jos haluaa laihtua, mutta ateria rytmi on tärkeä aineenvaihdunnan kannalta! Kun aineenvaihdunta toimii ja liikkuu niin painokin putoaa. Jos syö liian vähän päivässä esim. Kaksi kertaa, niin aineenvaihdunta hidastuu paljon ja painonpudotuskin vaikeutuu.

    • lilja.n

      Kiitos kaikille!!
      Kokeilin vinkkejänne ja oon nyt viiden päivän aikana laihtunut jo 2,7kiloaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      78
      3218
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1972
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1841
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1528
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1395
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1375
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1099
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1028
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      844
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      830
    Aihe