Ketkä vihittiin?

Luukas 12:35-37 Olkoot teidän kupeenne vyötetyt ja lamppunne palamassa; ja olkaa te niiden ihmisten kaltaiset, jotka herraansa odottavat, milloin hän palajaa häistä, että he hänen tullessaan ja kolkuttaessaan heti avaisivat hänelle. Autuaat ne palvelijat, jotka heidän herransa tullessaan tapaa valvomasta! Totisesti minä sanon teille: hän vyöttäytyy ja asettaa heidät aterioimaan ja menee ja palvelee heitä.

Jos kerran morsian on maan päällä, ketkä sitten vihittiin?

102

162

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vai onko morsian temmattu? ...ja nämä ovat jotain jäljellejääneitä, joille Luukas kirjoittaa. Joutuvat odottamaan maan päällä kunnes Jeesus palaa häistä.

• kerettiläinen--

Ilm. 21:2
        Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.

• kerettiläinen--

Gal.4
        22 Onhan kirjoitettu, että Aabrahamilla oli kaksi poikaa, toinen orjattaresta, toinen vapaasta.
        23 Mutta orjattaren poika oli syntynyt lihan mukaan, vapaan taas lupauksen voimasta.
        24 Tämä on kuvannollista puhetta; nämä naiset ovat kaksi liittoa: toinen on Siinain vuorelta, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Haagar;
        25 sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen.
        26 Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.
        27 Sillä kirjoitettu on: "Iloitse, sinä hedelmätön, joka et synnytä, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."
        28 Ja te, veljet, olette lupauksen lapsia, niinkuin Iisak oli.
        29 Mutta niinkuin lihan mukaan syntynyt silloin vainosi Hengen mukaan syntynyttä, niin nytkin.
        30 Mutta mitä sanoo Raamattu? "Aja pois orjatar poikinensa; sillä orjattaren poika ei saa periä vapaan vaimon pojan kanssa."
        31 Niin me siis, veljet, emme ole orjattaren lapsia, vaan vapaan.

• kerettiläinen-- kirjoitti:

Ilm. 21:2
        Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.

Tuo jae on tuhatvuotiskauden päässä, kun Jumala on luonut kaiken uudelleen. Sen jälkeen kun saa_tana, peto, ja väärä profeetta jne. pedon kumartajat ja pahuuden joukkiot ovat jo tuhottu lopullisesti. Ei silloin enää kenenkään tarvitse pitää kupeitaan vyötettyinä jne. valvoa, vaan silloin kaikki ovat jo Pyhässä Kaupungissa tai vastaavasti kadotuksessa. Jae 20 kertoo siitä edelliset tapahtumat... heti tuhatvuotiskauden pätyttyä kun saatanan joukot vapautetaan ja he lähtevät villitsemään jne. tulikivi kuluttaa heidät ja KAIKKI luodaan uudelleen.

• pyhpyh

Mitään salaista tempausta ei ole eikä tule.

• Kaikkiin löytyy vastaus. Olen jo 9 vuotta tutkinut tätä asiaa ja ylläpitänyt sivustoa joka pitää sisällään tämän tyyppistä tutkimusta ja spekulaatiota, miksei profetiaakin.
      Käykää lukemassa ja etsikää epäkohtia, punnitkaa ja kertokaa:
      http://www.pelastussanoma.fi

• näinsemenee

Kristus ja Uusi Jerusalem.

• Onko Jerusalem karitsalle tärkeämpi kuin ihminen, vai olisiko kuitenkin niin että me olemme se Jerusalem? Karitsan Pyhä kaupunki.
        Onko sapatti ihmiselle tärkeämpi kuin Jeesus Kristus, vai onko sittenkin niin että sapatti onkin Jeesus Kristus? Ihmisen Pyhä 7. päivä.

• pyhpyh

Uusi Jerusalem on todellinen, Jumalan rakentama kaupunki. Niin sanoo Raamattu. Teidän adventistien vihaajien löpinät eivät tätä miksikään muuta.

• muistapoisäläunohda
        JarmoEklund kirjoitti:

Onko Jerusalem karitsalle tärkeämpi kuin ihminen, vai olisiko kuitenkin niin että me olemme se Jerusalem? Karitsan Pyhä kaupunki.
        Onko sapatti ihmiselle tärkeämpi kuin Jeesus Kristus, vai onko sittenkin niin että sapatti onkin Jeesus Kristus? Ihmisen Pyhä 7. päivä.

Sapatti on lepopäivä, ajassa 7.s päivä. Sen Herra on Jeesus, Sapatin Herra.
        Viittaa luomiseen ja on Jumalan antamassa oppikirjassa muistutus luoduille, ettei evo-oppeja rakasteta.
        Onhan Kristuksessa myös Herrankuoleman muistojuhla. Siis muista, älä väheksy toista, mutta korostaisitkon vain toista. Me tarvitsemme muistutuksia, niin kauan kuin taivas ja maa on. Oletat, että tämänpäivän tiedolla porkustetaan maailmankaikkeus ajassa läpi ja jätetään sapatit sivuun. Älä luule.
        Jokaiselle aikakaudelle on muistutusläksy olemassa.
        Sinun jättämisesti vain kostautuu sinun jälkeläisillesi toiseen ja kolmanteen polveen ja siellä sitten bushmannit sitten ilkkuvat naurajineen, koska olet esi-isänä unohtanut Herrasi sapatin, näin esimerkkinä.

• kerettiläinen--
        JarmoEklund kirjoitti:

Onko Jerusalem karitsalle tärkeämpi kuin ihminen, vai olisiko kuitenkin niin että me olemme se Jerusalem? Karitsan Pyhä kaupunki.

Olen tehnyt aloituksen tästä aiheesta.
        Ainakin minulle on auennut, että "uusi Jerusalem" on vertaus Jumalan Hengestä syntyneestä seurakunnasta, kuten myös "suuri Babylon" on vertaus lihasta syntyneestä, tämän maailman uskontojen sekoituksesta.
        Seurakunta kokonaisuudessaan on "morsian", mutta olemmeko me sitten yksilöinä "palvelijoita", joiden tehtävänä on omalta osaltaan olla rakentamassa seurakuntaa sillä talentilla, mikä meille itsekullekin on annettu...en tiedä, en ole tätä asiaa sen kummemmin tutkinut, mutta tällaisia ajatuksia tulee mieleeni...

Olen tehnyt aloituksen tästä aiheesta.
        Ainakin minulle on auennut, että "uusi Jerusalem" on vertaus Jumalan Hengestä syntyneestä seurakunnasta, kuten myös "suuri Babylon" on vertaus lihasta syntyneestä, tämän maailman uskontojen sekoituksesta.
        Seurakunta kokonaisuudessaan on "morsian", mutta olemmeko me sitten yksilöinä "palvelijoita", joiden tehtävänä on omalta osaltaan olla rakentamassa seurakuntaa sillä talentilla, mikä meille itsekullekin on annettu...en tiedä, en ole tätä asiaa sen kummemmin tutkinut, mutta tällaisia ajatuksia tulee mieleeni...

Amen! Arvokkaan asian on Herramme sinulle antanut ja sitä samaa riittää :D

• Kerron vielä tähän sen minkä sain pari vuotta sitten. Olin nimittäin vuosia rukoillut Israeli puolesta ja kysynyt mikä Israel on ja mikä sen merkitys pohjimmiltaan on. En ollut huolissani miten sen käy, koska sen voin lukea Raamatusta.
        Sitten eräänä päivänä olin ajanut sporalla Helsingin keskustaan ja rukoillut siellä kahvilla istuessani ja kävellessäni. Kun palasin takaisin Sörnäisiin ja olin juuri hyppäämässä sporasta ulos, kysyin taas, "entäs miten se Israel" johon sain vastauksen kuin ääneen joku olisi päähäni sanonut selvästi "te olette Israel".
        Tämän jälkeen en enää mietinyt asiaa, vaan sain vapaasti ruokilla rauhaa Israeliin ja kaikkea hyvää sille. Se ikäänkuin sovitti koko ahdistukseni sen suuhteen.

• sitäpäsitä

1- ylösotossa nousseet. Heidät vihittiin.
      Alkoi 7- vuoden vaivanaika. Ketkä sitten kylmältäpaikalta jäivät, saavat marttyyriuskon kautta sitten lunastuksensa.

• pyhpyh

Puhut potaskaa. Mitään salaista tempausta ja kaksivaiheista Jeesuksen tulemusta ei ole eikä tule. Tuo on tuota Israel-hihhuleiden väärää oppia.

• ettäsTiiät

Niin, mutta Syväntö- Israelin asiaa opettava, on näkemyksen kylvänyt.

• Amen! 1. Kor. 3:14-15 Jos jonkun tekemä rakennus kestää, on hän saava palkan; mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon; mutta hän itse on pelastuva, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi.

• pyhpyh kirjoitti:

Puhut potaskaa. Mitään salaista tempausta ja kaksivaiheista Jeesuksen tulemusta ei ole eikä tule. Tuo on tuota Israel-hihhuleiden väärää oppia.

Voisit edes yrittää perustella, käyttäytyä krisillisten oppien mukaan ja olla keskustelussa rakentava. Kyllä kritiikki on aina hyvä asia, vaan ei tuo tylsä ja epäkohtelias tapa jolla kohtelet niitä jotka eivät ajattele samoin kuin sinä.
        Kunnioittakaa toistenne mielipiteitä. Sitä on Paavalin opitkin toistelleet kun luette niitä hänen kirjeitä. Ei siellä pilkata, halveksuta eikä syytellä noin.

• kerettiläinen--

Kuinka ollakaan, satuin vilkaisemaan tänä aamuna, mitä aloituksia "seurakunnat" palstalla oli ja siellä oli aloitus " seurakunta ja lopunajat". Mielenkiinnosta kuuntelin sitten siellä olevasta linkistä, mitä David Pawson aiheesta kertoi ja hän puhui myös "tempauksesta" ja minun mielestäni täysin raamatullisesti. En tiedä lainkaan, mikä mies tämä Pawson on ja ovatko hänen opetuksensa muuten raamatullisia, mutta tämä kannattaa kuunnella niiden "tempaukseen"uskovien, jotka eivät adventisteilta suostu ottamaan mitään opetusta vastaan.

https://m.youtube.com/watch?v=ny5QrSTbhgA

• pyhpyh
        JarmoEklund kirjoitti:

Voisit edes yrittää perustella, käyttäytyä krisillisten oppien mukaan ja olla keskustelussa rakentava. Kyllä kritiikki on aina hyvä asia, vaan ei tuo tylsä ja epäkohtelias tapa jolla kohtelet niitä jotka eivät ajattele samoin kuin sinä.
        Kunnioittakaa toistenne mielipiteitä. Sitä on Paavalin opitkin toistelleet kun luette niitä hänen kirjeitä. Ei siellä pilkata, halveksuta eikä syytellä noin.

En kunnioita teitä antiadventisteja.

Kuinka ollakaan, satuin vilkaisemaan tänä aamuna, mitä aloituksia "seurakunnat" palstalla oli ja siellä oli aloitus " seurakunta ja lopunajat". Mielenkiinnosta kuuntelin sitten siellä olevasta linkistä, mitä David Pawson aiheesta kertoi ja hän puhui myös "tempauksesta" ja minun mielestäni täysin raamatullisesti. En tiedä lainkaan, mikä mies tämä Pawson on ja ovatko hänen opetuksensa muuten raamatullisia, mutta tämä kannattaa kuunnella niiden "tempaukseen"uskovien, jotka eivät adventisteilta suostu ottamaan mitään opetusta vastaan.

https://m.youtube.com/watch?v=ny5QrSTbhgA

Tiedän ettei Pawson usko tempaukseen. Minä luulen niin että tämä koko asia pre- mid- ja posttribulationismi ovat sellaisia asioita jotka ovat edelleen osittain sidottuja ylhäältä käsin. Ei se tarkoita mitään etuoikeutta, vaan koska Jumala tuntee jokaisen ihmisen perimmäisetkin ajatukset ja heidän tarpeensa suhteessa pelastukseen, niin tämä pidetään toisille näin ja toisille noin. Ajatelkaas kuinka helppo asia tämäkin olisi jos Paavali olisi kertonut aisan suoraan. Nyt kaikki on täysin tulkinnan varassa. Toiset toki sanovat ettei siinä ole mitään tulkinnanvaraista mutta kun tosiasia on että miljoonat ihmiset ovat löytäneet sen tulkinnan. Miksi? Kaikki olemme kuitenkin uudestisyntyneitäö uskovia ja perusevankeliumi ja syntiongelmamme on sovitettu. Miksi siis tässä asiassa tulee jako?
        Minäkin tunnen ihmisiä jotka uskoivat ennen minua jo tempaukseen, sitten luopuivat mutta myöhemmin taas totesivat että on se sittenkin. Minäkin ajattelin kuin perusadventisti vielä kymmenisen vuotta sitten, kunnes heräsin ja aloin itse avata sanaa Hengessä.
        Olen nähnyt eräänkin naisen joka oli tiukasti tempausoppia vastaan mutta yhtenä päivänä hän tunnusti ja sanoi että olen muuttanut mielipidettäni. No siinä mietittiin sitten muuttuiko mikään muu... EI MIKÄÄN MUUTTUUNUT. Vain yksi asia muuttui ja se oli pelkästään se että on luontevampaa odottaa Jeesusta Kristusta ja pelastusta, kuin antikristusta ja pahoja aikoja. Se oli luontevampaa ja sitten kun henki avaa, niin sitä alkaa löytämään Raamatun täydeltä viitteitä siitä ettei sadonkorjuu olekaan "tosta poikki ja nuo tuonne ja nämä tänne" toimenpide.

• pyhpyh kirjoitti:

En kunnioita teitä antiadventisteja.

MInä en suinkaan ole mikään antiadventisti. Olen ylpeä adventistisuudestani ja seurakunnastani jonka suojissa olen, sekä erityisesti siitä että isoisäni ja hänen isänsä perustivat Suomeen mm. Tampereen adventtiseurakunnan mutta myös muutaman muunkin. En silti liputa kaiken adventistisen oppisuunnan puolesta.

• pyhpyh
        JarmoEklund kirjoitti:

MInä en suinkaan ole mikään antiadventisti. Olen ylpeä adventistisuudestani ja seurakunnastani jonka suojissa olen, sekä erityisesti siitä että isoisäni ja hänen isänsä perustivat Suomeen mm. Tampereen adventtiseurakunnan mutta myös muutaman muunkin. En silti liputa kaiken adventistisen oppisuunnan puolesta.

Kyllä sinä olet antiadventisti, koska omien sanojesi perusteella vastustat adventtikirkon oppia.

• kerettiläinen--
        JarmoEklund kirjoitti:

Tiedän ettei Pawson usko tempaukseen. Minä luulen niin että tämä koko asia pre- mid- ja posttribulationismi ovat sellaisia asioita jotka ovat edelleen osittain sidottuja ylhäältä käsin. Ei se tarkoita mitään etuoikeutta, vaan koska Jumala tuntee jokaisen ihmisen perimmäisetkin ajatukset ja heidän tarpeensa suhteessa pelastukseen, niin tämä pidetään toisille näin ja toisille noin. Ajatelkaas kuinka helppo asia tämäkin olisi jos Paavali olisi kertonut aisan suoraan. Nyt kaikki on täysin tulkinnan varassa. Toiset toki sanovat ettei siinä ole mitään tulkinnanvaraista mutta kun tosiasia on että miljoonat ihmiset ovat löytäneet sen tulkinnan. Miksi? Kaikki olemme kuitenkin uudestisyntyneitäö uskovia ja perusevankeliumi ja syntiongelmamme on sovitettu. Miksi siis tässä asiassa tulee jako?
        Minäkin tunnen ihmisiä jotka uskoivat ennen minua jo tempaukseen, sitten luopuivat mutta myöhemmin taas totesivat että on se sittenkin. Minäkin ajattelin kuin perusadventisti vielä kymmenisen vuotta sitten, kunnes heräsin ja aloin itse avata sanaa Hengessä.
        Olen nähnyt eräänkin naisen joka oli tiukasti tempausoppia vastaan mutta yhtenä päivänä hän tunnusti ja sanoi että olen muuttanut mielipidettäni. No siinä mietittiin sitten muuttuiko mikään muu... EI MIKÄÄN MUUTTUUNUT. Vain yksi asia muuttui ja se oli pelkästään se että on luontevampaa odottaa Jeesusta Kristusta ja pelastusta, kuin antikristusta ja pahoja aikoja. Se oli luontevampaa ja sitten kun henki avaa, niin sitä alkaa löytämään Raamatun täydeltä viitteitä siitä ettei sadonkorjuu olekaan "tosta poikki ja nuo tuonne ja nämä tänne" toimenpide.

Minä en usko "tempaukseen"...siis tarkemmin sanoen "kahteen tempaukseen". Uskon, että on vain yksi "tempaus" ja se on Jeesuksen tullessa noutamaan omiaan. Mistään Raamatusta en ole löytänyt mitään, mikä viittaisi, että olisi kaksi tempausta, enkä myöskään ole löytänyt mitään sellaista, että uskovat eivät joutuisi ahdistukseen tai eivät olisi täällä maan päällä ahdistuksen aikana Ilm.16:15.
        Näen tässä tempaus-opetuksessa sen vaaran, että uskovaiset ovat täysin huolettomia, eivätkä lainkaan valmistaudu siihen, mikä meitä odottaa. Miten käy uskon silloin, jos on kuvitellut pääsevänsä helpolla ja yhtäkkiä huomaakin vastoin kaikkia opetuksia olevansa täällä kaikkien koettelemusten keskellä. Ovatko ne silloin niitä "tyhmiä neitsyitä", jotka ovat luottaneet vain toisten opetuksiin vaivautumatta itse tutkimaan Raamattuaan. Ja lapsia pelotellaan, että jonain päivänä uskovat vanhemmat voivat yhtäkkiä olla vain hävinneet ja "tottelemattomat" lapset jätetään tänne yksin. Minusta se on suorastaan henkistä ja uskonnollista väkivaltaa lapsia kohtaan.

Tässä myös toinen linkki, jossa kirjoitetaan tempauksesta.
        http://arvioikaa.com/temp.html

• kerettiläinen--

Lisäisin vielä, että nämä molemmat kaksi antamaani linkkiä ovat ei- adventistien kirjoittamia, enkä minäkään ole adventisti.

• pyhpyh kirjoitti:

Kyllä sinä olet antiadventisti, koska omien sanojesi perusteella vastustat adventtikirkon oppia.

MInä en kannata minkään kirkon oppeja, minä luen Raamattua, luotan Pyhän Hengen johdatukseen ja Jeesukseen Kristukseen, vapahtajaamme. PISTE.

• pyhpyh

Eli et kannata seuraavia asioita:

- Raamattu on Jumalan sanaa.
        - On yksi kolmiyhteinen Jumala.
        - Jeesus on Vapahtaja
        jne

kaikki adventtiKIRKON oppeja.

olet siis antiadventisti.

• pyhpyh kirjoitti:

Eli et kannata seuraavia asioita:

- Raamattu on Jumalan sanaa.
        - On yksi kolmiyhteinen Jumala.
        - Jeesus on Vapahtaja
        jne

kaikki adventtiKIRKON oppeja.

olet siis antiadventisti.

No olipas harvinaisen omituinen kehäpäätelmä... varsinainen Sherlock!
        Jos et tiedä mikä on kehäpäätelmä ni kuuklaa se.

• pyhpyh

Itsepä sanoit ette kannata mikään kirkon oppeja. Siispä sanot, että et kannata Kolminaisuutta, Raamattua jne. Ei se ole kehäpäätelmä.

• Exadventistiparka
        pyhpyh kirjoitti:

Itsepä sanoit ette kannata mikään kirkon oppeja. Siispä sanot, että et kannata Kolminaisuutta, Raamattua jne. Ei se ole kehäpäätelmä.

No mutta pyhpyh, Raamatun opit eivät ole minkään kirkon oppeja. Vai luuletko että jollakin kirkolla on yksinoikeus tai patentti voimassa Raamatun oppeihin ?

• pyhpyh
        Exadventistiparka kirjoitti:

No mutta pyhpyh, Raamatun opit eivät ole minkään kirkon oppeja. Vai luuletko että jollakin kirkolla on yksinoikeus tai patentti voimassa Raamatun oppeihin ?

"MInä en kannata minkään kirkon oppeja"

Adventtikirkon oppeja: kolminaisuus, Raamattu, Jeesus jne

Jos sanoo, ettei kannata minkään kirkon oppeja, silloin sanoo, ettei kannata adventtikirkon oppeja eli ei kannata kolminaisuutta, Raamattua, Jeesusta jne.

Että ihan sama mitä lässytätte.

• Minulle tämä yksi vai kaksi Jeesuksen toista tulemista (salainen ja julkinen) ja tempaus (eli ennen ahdingon aikaa, sen ahdingon aikana jossain kohtaa vai vasta viimeisen suuren ahdingon lopussa) on vielä jotenkin selkiintymätön ja epävarma asiakokonaisuus.

Sanotaan vaikka näin, että työhypoteesini on tässä vaiheessa, että Kristus tulee takaisin julkisesti ja näkyvästi kerran ja uskovaisia on maan päällä läpi viimeisen suuren ahdingon ajan.

• Exadventistiparka

Jokainen voi tehdä omat johtopäätöksensä asiasta.
        On kuitenkin selvää, että jollei jo Ilm 6:9 kohdalla, viimeistään ainakin Ilm 7 kohdalla meillä on jo varsin suuri osa pelastettuja taivaassa.
        Ilm 7:
        "9 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,
        10 ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".
        11 Ja kaikki enkelit seisoivat piirissä valtaistuimen ja vanhinten ja neljän olennon ympärillä ja lankesivat kasvoilleen valtaistuimen eteen ja kumartaen rukoilivat Jumalaa,
        12 sanoen: "Amen! Ylistys ja kirkkaus ja viisaus ja kiitos ja kunnia ja voima ja väkevyys meidän Jumalallemme aina ja iankaikkisesti, amen!"
        13 Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"
        14 Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
        15 Sentähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä päivät ja yöt hänen temppelissään, ja hän, joka valtaistuimella istuu, on levittävä telttamajansa heidän ylitsensä.
        16 Ei heidän enää tule nälkä eikä enää jano, eikä aurinko ole sattuva heihin, eikä mikään helle,
        17 sillä Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä, on kaitseva heitä ja johdattava heidät elämän vetten lähteille, ja Jumala on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä.""
        On hyvä olla valveilla ja seurata ajan merkkejä, mutta itse olen taipuvainen uskomaan siihen että saamme olla taivaassa viimeistään Ilm 7 tapahtumissa mukana...
        Sen jälkeenkin vielä ihmisiä tulee uskoon - tosin vaikeina aikoina.
        Mutta mielenkiintoista on myös ajatus, että Pyhä Henki on se joka pidättää laittomuuden pääsyä kokonaan valtaan maan päällä - ja kun seurakunta poistuu, sen mukana myös Pyhä Henki poistuu "pidättämästä"...
        2 Tess 2:"6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy. 7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää, 8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,"

• Ilm.7:14 Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.

No tämän sanan valossa näyttäisi luontevalta tulkinta, että nuo taivaassa Ilm.7 luvun tilanteessa olevat pyhät ovat todellakin poisotettuja siitä viimeisen ajan suuresta ahdingosta. Taitaa vaan jäädä avoimeksi, että onko heidät taivaaseen otettu Kristuksen salaisen tulemisen yhteydessä tempaamalla vai fyysisen kuoleman kautta, petovaltojen vainoissa kuolemisen jälkeen.

Apostoli Paavalin kautta on sanottu jotenkin näin, että Jumala pelastaa meidät tulevasta vihasta/meitä ei ole määrätty vihaan (en nyt muista missä kohtaa noin sanotaan). Nuo sanat voisi ymmärtää viittaavaan tempaukseen ennen viimeistä vihan aikaa tai sitten niin, että uskovat kyllä ovat maan päällä, mutta Jumala suojelee heitä vihalta, vaikkakin vainoissa ainakin osa uskovista kuolee. En tiedä.

• kerettiläinen--

Mutta eikös jakeessa 10 ole futuuri?

10 ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus TULEE meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".

Ja jakeessa 14 sanotaan, että he tulevat juuri siitä "suuresta ahdistuksesta", joten missä on se helpolla päässeiden kristittyjen joukko?

14 Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä SUURESTA AHDISTUKSESTA TULEVAT, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.

• kerettiläinen--

Ja Ilm.16:15 osoittaa, että viimeisten vitsauksien aikana on uskovia täällä maan päällä.

Ilm.16
        13 Ja minä näin lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista.
        14 Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä; ne lähtevät koko maanpiirin kuningasten luo kokoamaan heidät sotaan Jumalan, Kaikkivaltiaan, suurena päivänä.
        15 -KATSO, MINÄ TULEN NIINKUIN VARAS; autuas se, joka VALVOO ja pitää vaatteistansa vaarin, ettei hän kulkisi alastomana eikä hänen häpeätänsä nähtäisi! -
        16 Ja ne kokosivat heidät siihen paikkaan, jonka nimi hebreaksi on Harmagedon.

• Exadventistiparka
        kerettiläinen-- kirjoitti:

Mutta eikös jakeessa 10 ole futuuri?

10 ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus TULEE meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".

Ja jakeessa 14 sanotaan, että he tulevat juuri siitä "suuresta ahdistuksesta", joten missä on se helpolla päässeiden kristittyjen joukko?

14 Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä SUURESTA AHDISTUKSESTA TULEVAT, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.

Ilm 7:10 itse asiassa ei puhu pelastuksesta joka tulee meille (futuurissa). 1938 on huono käännös.
        Cognate: 4991 sōtēría (from 4982 /sṓzō, "to save, rescue") – salvation, i.e. God's rescue which delivers believers out of destruction and into His safety.
        KJV: "10 And cried with a loud voice, saying, Salvation to our God which sitteth upon the throne, and unto the Lamb."
        Young's literal: "and crying with a great voice, saying, 'The salvation is to Him who is sitting upon the throne -- to our God, and to the Lamb!'"
        "Nämä ovat ne, jotka siitä SUURESTA AHDISTUKSESTA TULEVAT, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä."
        - entä Matt 24:22 "Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään."

• kerettiläinen--

>>- entä Matt 24:22 "Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään."<<

No eikö tuokin jae todista juuri sen puolesta, että uskovaiset (valitut) ovat vielä maan päällä suuren ahdistuksen aikana, koska juuri heidän tähtensä ne päivätkin lyhennetään?

• Exadventistiparka
        kerettiläinen-- kirjoitti:

>>- entä Matt 24:22 "Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään."<<

No eikö tuokin jae todista juuri sen puolesta, että uskovaiset (valitut) ovat vielä maan päällä suuren ahdistuksen aikana, koska juuri heidän tähtensä ne päivätkin lyhennetään?

Mielestäni "päivien lyhentäminen" ei välttämättä tarkoita kirjaimellista päivien lyhentämistä, vaan kenties ehkä sitä että uskovat otetaan pois jossakin vaiheessa ennen kuin kaikki uskovat on delattu pois petovallan toimesta.
        Kuten jo mainitsin, näkisin että kun uskovat otetaan pois, se saanee jäljellejäävät katsomaan hieman vakavammin Raamattua ja kenties sitä kautta uusia pyhiä tulee ahdistuksen aikana - useat heistä sitten marttyyreinä kuolevat.
        Ilm 6:11 "Ja heille kullekin annettiin pitkä valkoinen vaippa, ja heille sanottiin, että vielä vähän aikaa pysyisivät levollisina, kunnes oli täyttyvä myös heidän kanssapalvelijainsa ja veljiensä luku, joiden tuli joutua tapettaviksi niinkuin hekin."
        Ilm 14:13 "Ja minä kuulin äänen taivaasta sanovan: "Kirjoita: Autuaat ovat ne kuolleet, jotka Herrassa kuolevat TÄSTEDES. Totisesti-sanoo Henki-he saavat levätä vaivoistansa, sillä heidän tekonsa seuraavat heitä.""
        "Ne kuolleet, jotka Herrassa kuolevat tästedes" ? Siis... JO kuolleet jotka kuolevat tästedes ?
        Tämä jae tuntuisi viittaavan niihin "kuolleisiin" = "Jumalasta erossa oleviin" jotka kääntyvät ja kokevat fyysisen (marttyyri)kuoleman. Mihin muuhun voisi viitata "ne kuolleet" - (eli miksi ei sanota "ne ihmiset jotka Herrassa kuolevat tästedes") ? Eivätkö Herrassa aiemmin kuolleet sitten olisi autuaita ?

• zalaam
        totuusfriikki7678 kirjoitti:

Ilm.7:14 Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.

No tämän sanan valossa näyttäisi luontevalta tulkinta, että nuo taivaassa Ilm.7 luvun tilanteessa olevat pyhät ovat todellakin poisotettuja siitä viimeisen ajan suuresta ahdingosta. Taitaa vaan jäädä avoimeksi, että onko heidät taivaaseen otettu Kristuksen salaisen tulemisen yhteydessä tempaamalla vai fyysisen kuoleman kautta, petovaltojen vainoissa kuolemisen jälkeen.

Apostoli Paavalin kautta on sanottu jotenkin näin, että Jumala pelastaa meidät tulevasta vihasta/meitä ei ole määrätty vihaan (en nyt muista missä kohtaa noin sanotaan). Nuo sanat voisi ymmärtää viittaavaan tempaukseen ennen viimeistä vihan aikaa tai sitten niin, että uskovat kyllä ovat maan päällä, mutta Jumala suojelee heitä vihalta, vaikkakin vainoissa ainakin osa uskovista kuolee. En tiedä.

Hypoteesi
        Ellei olisi lainkaan uuden liiton seurakuntaa, olisi vain yksi Jumalan asettama srk, joka olisi jo toimittanut sille määrätyn 70-vuosiviikkoisen seurakunnallisen tehtävänsä. Näin ollen kenenkään ei tarttis odottaa Danielin kirjan mainitsemaa 70. vuosiviikkoa, joka käsittääkseni on pyhitetty Jumalan alkuperäiselle seurakunnalle.
        Joten. En koe järkeväksi nähdä, että uuden liiton srk olisi täällä maan päällä ns. pyörimässa Jumalan alkuperäisen srk:n jaloissa viimeisen vuosiviikon aikana. Toki näen tempaukselle ennen 7-vuotista vaivanaikaa muitakin perusteita. Mielestäni kaiken kaikkiaan Jumalan lasten olisi hyvä antaa Israelille sille kuuluva kunnia.
        https://www.google.fi/#q=daniel's 70th week

• pyhpyh
        zalaam kirjoitti:

Hypoteesi
        Ellei olisi lainkaan uuden liiton seurakuntaa, olisi vain yksi Jumalan asettama srk, joka olisi jo toimittanut sille määrätyn 70-vuosiviikkoisen seurakunnallisen tehtävänsä. Näin ollen kenenkään ei tarttis odottaa Danielin kirjan mainitsemaa 70. vuosiviikkoa, joka käsittääkseni on pyhitetty Jumalan alkuperäiselle seurakunnalle.
        Joten. En koe järkeväksi nähdä, että uuden liiton srk olisi täällä maan päällä ns. pyörimässa Jumalan alkuperäisen srk:n jaloissa viimeisen vuosiviikon aikana. Toki näen tempaukselle ennen 7-vuotista vaivanaikaa muitakin perusteita. Mielestäni kaiken kaikkiaan Jumalan lasten olisi hyvä antaa Israelille sille kuuluva kunnia.

No tuo oli totaalista potaskaa.

• omtuinensaivartelija

Toinen perustelee asioita ja toinen soittaa vaan suutaan "kaikki on potaskaa". Mitä luulette miltä se ulkopuolisen silmin näyttää?

• Exadventistiparka
        pyhpyh kirjoitti:

No tuo oli totaalista potaskaa.

Ei ollut. Olin juuri tänään työssäni tekemisissä tuon kaliumin ja hiilihapon muodostaman suolan kanssa - tosin sen vesiliukoisessa muodossa - ja zalaamin kirjoitus ei todellakaan ollut sitä.

• zalaam

:D
        Pyhpyh: "Hyvin pyh-pyh-pyyhkii."
        https://www.youtube.com/watch?v=qFmUZB_OH0g

• pyhpyh
        omtuinensaivartelija kirjoitti:

Toinen perustelee asioita ja toinen soittaa vaan suutaan "kaikki on potaskaa". Mitä luulette miltä se ulkopuolisen silmin näyttää?

Ihan yksi lysti. Potaskaa ovat kirjoittelunne.

• zlm

• 1234567---
        zalaam kirjoitti:

Hypoteesi

Raamattu ei tunne seitsenvuotista vaivanaikaa.
        Kaikki vihat, vaivat, ahistukset, vainot, viimeiset vitsaukset, ja pedon kumartamiset ovat ennen Jeesuksen toista tulemista. Samoin ensin ilmestyy myöskin tuo laiton, jonka Jeesus tuhoaa tulemisensa ilmestyksellä. Siinä samalla kuolevat myöskin laittomat jumalattomat, vuorten rotkotkaan ei anna heille suojaa.
        Ylimääräistä tempausta 1000 vuodeksi taivaaseen ei ole, ennen Jeesuksen toista tulemista. Jeesus toisessa tulemisessaan vie pyhät 1000 vuodeksi taivaaseen.

• zlm
        1234567--- kirjoitti:

Raamattu ei tunne seitsenvuotista vaivanaikaa.
        Kaikki vihat, vaivat, ahistukset, vainot, viimeiset vitsaukset, ja pedon kumartamiset ovat ennen Jeesuksen toista tulemista. Samoin ensin ilmestyy myöskin tuo laiton, jonka Jeesus tuhoaa tulemisensa ilmestyksellä. Siinä samalla kuolevat myöskin laittomat jumalattomat, vuorten rotkotkaan ei anna heille suojaa.
        Ylimääräistä tempausta 1000 vuodeksi taivaaseen ei ole, ennen Jeesuksen toista tulemista. Jeesus toisessa tulemisessaan vie pyhät 1000 vuodeksi taivaaseen.

1234567... Näkemyksiä on. Tärkeintä on pelastus. Tärkeää on myös siunata kansaa, jonka kautta pelastus tuli:)
        https://www.youtube.com/watch?v=ujTPDIadFa0
        "Me siunaamme Israelia"
        http://weblessisrael.org/

• EIpä täällä vastauksia tule, ketkä vihittiin. Ei edes adventitien suurelta papistolta löydy. Silti vastaus on yksinkertainen:
      Matteus 24:40-51 Silloin on kaksi miestä pellolla; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään. Kaksi naista on jauhamassa käsikivillä; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
      Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee.
      Mutta se tietäkää: jos perheenisäntä tietäisi, millä yövartiolla varas tulee, totta hän valvoisi, eikä sallisi taloonsa murtauduttavan. Sentähden olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee.
      Kuka siis on se uskollinen ja ymmärtäväinen palvelija, jonka hänen herransa on asettanut pitämään huolta palvelusväestään, antamaan heille ruokaa ajallansa? Autuas se palvelija, jonka hänen herransa tullessaan havaitsee näin tekevän! Totisesti minä sanon teille: hän asettaa hänet kaiken omaisuutensa hoitajaksi.
      Mutta jos paha palvelija sanoo sydämessään: 'Minun herrani viipyy', ja rupeaa lyömään kanssapalvelijoitaan ja syö ja juo juopuneiden kanssa, niin sen palvelijan herra tulee päivänä, jona hän ei odota, ja hetkenä, jota hän ei arvaa, ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin ulkokullatuille. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
      Joh.Ilm. 7-9-14 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään, ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta". Ja kaikki enkelit seisoivat piirissä valtaistuimen ja vanhinten ja neljän olennon ympärillä ja lankesivat kasvoilleen valtaistuimen eteen ja kumartaen rukoilivat Jumalaa, sanoen: "Amen! Ylistys ja kirkkaus ja viisaus ja kiitos ja kunnia ja voima ja väkevyys meidän Jumalallemme aina ja iankaikkisesti, amen!" Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?" Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
      Kunnes sitten lopuksi kun viimeiset vitsausten maljat ovat laskettu, vielä löytyy niitä jotka ovat viimein puhdistaneet vaattensa Karistan veressä.

Luukas 12:35-40 Olkoot teidän kupeenne vyötetyt ja lamppunne palamassa; ja olkaa te niiden ihmisten kaltaiset, jotka herraansa odottavat, milloin hän palajaa häistä, että he hänen tullessaan ja kolkuttaessaan heti avaisivat hänelle. Autuaat ne palvelijat, jotka heidän herransa tullessaan tapaa valvomasta! Totisesti minä sanon teille: hän vyöttäytyy ja asettaa heidät aterioimaan ja menee ja palvelee heitä. Ja jos hän tulee toisella yövartiolla tai kolmannella ja havaitsee heidän näin tekevän, niin autuaat ovat ne palvelijat. Mutta se tietäkää: jos perheenisäntä tietäisi, millä hetkellä varas tulee, hän ei sallisi taloonsa murtauduttavan. Niin olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee."
      Tämä raamatunpaikkojen kooste selittää kyllä kaiken miksi ja kuka vihittiin, miksi toiset jää ja toiset lähtee.

• pyhpyh

Höpönlöpön.

• pyhpyh kirjoitti:

Höpönlöpön.

Tämä "pyhpyh" on vekkuli kaveri. Se osaa perustella asiat ihan parilla sanalla.

• zlm

• Loogisesta Jumalasta: Otetaanpa esimerkiksi käsittelyyn sana "yövartio". Miksi Raamattu täydellisyyttään sanoo vihjaisevaan äänensävyyn "Mutta se tietäkää: jos perheenisäntä tietäisi, millä yövartiolla varas tulee, totta hän valvoisi, eikä sallisi taloonsa murtauduttavan." Eli miksi puhua yövartijavuoroista, jos sellaisia ei ole ja vieläpä numeroina, "tuleeko hän toisella vai kolmannella". Ellei sitten ole näitä ylösottoja, joita kehotetaan valvomaan ja Jeesus tulee fyysisesti kolmannella.

• Loogisesta Jumalasta lisäää, koska Raamattu ei lausu mitään asiaa turhaan. Muutenhan se ei voi olla Jumalan sanaa. Eli ahdas portti, josta vain harvat menevät. Jos tämä portti todella on ahdas, niin miksi Jeesuksen kymmenen neitsyen vertauksessa on 5 5, kuin sen sijaan 1 9 kuulostaa ahtaalta. Ellei sitten taasa porttejakin ole useampia.

• kerettiläinen--

Ei kai siinä "ahdas portti" vertauksessa puhuta ainoastaan uskovista, vaan kaikista tämän maailman ihmisistä...harvat ovat ne, jotka sen löytävät, sillä suuri osa maailman ihmisistä kulkee sitä laveaa tietä...

• Loogosen Jumalan perustelut jatkuu. Raamatussa ei ole mitään turhaa, se ei ole Jumalan sana, jos hän itsekin sanoo ettei sano yhtään turhaa sanaa.
      Roomalaiskirje 11:13-27 Teille, pakanoille, minä sanon: Koska olen pakanain apostoli, pidän minä virkaani kunniassa, sytyttääkseni, jos mahdollista, kiivauteen niitä, jotka ovat minun heimolaisiani, ja pelastaakseni edes muutamia heistä. Sillä jos heidän hylkäämisensä on maailmalle sovitukseksi, mitä heidän armoihin-ottamisensa on muuta kuin elämä kuolleista? Mutta jos uutisleipä on pyhä, niin on myös koko taikina, ja jos juuri on pyhä, niin ovat myös oksat. Mutta jos muutamat oksista ovat taitetut pois ja sinä, joka olet metsäöljypuu, olet oksastettu oikeiden oksien joukkoon ja olet päässyt niiden kanssa osalliseksi öljypuun mehevästä juuresta, niin älä ylpeile oksien rinnalla; mutta jos ylpeilet, niin et sinä kuitenkaan kannata juurta, vaan juuri kannattaa sinua. Sinä kaiketi sanonet: "Ne oksat taitettiin pois, että minut oksastettaisiin". Oikein; epäuskonsa tähden ne taitettiin pois, mutta sinä pysyt uskosi kautta. Älä ole ylpeä, vaan pelkää. Sillä jos Jumala ei ole säästänyt luonnollisia oksia, ei hän ole säästävä sinuakaan. Katso siis Jumalan hyvyyttä ja ankaruutta: Jumalan ankaruutta langenneita kohtaan, mutta hänen hyvyyttänsä sinua kohtaan, jos hänen hyvyydessänsä pysyt; muutoin sinutkin hakataan pois. Mutta nuo toisetkin, jos eivät jää epäuskoonsa, tulevat oksastettaviksi, sillä Jumala on voimallinen oksastamaan ne jälleen. Sillä jos sinä olet leikattu luonnollisesta metsäöljypuusta ja vasten luontoa oksastettu jaloon öljypuuhun, kuinka paljoa ennemmin nämä luonnolliset oksat tulevat oksastettaviksi omaan öljypuuhunsa! Sillä minä en tahdo, veljet-ettette olisi oman viisautenne varassa-pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus-hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut, ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista. Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä."
      Siinä koko oksastamisen aiheen jakeet. Eli aluksi, mikä on uutisleipä, ellei morsian? ...ja jos uutisleipä on pyhä, niin mitä sitten se loppu taikina on? ...ja lopuksi vielä jumalaton meno Jaakobista poistuu vasta kun pakanakansojen täyis luku on sisälle tullut. Miksi siis kutsua TÄYSI LUKU termillä, jos ei ole kuin yksi ryhmä? Minne tämä tulee sisälle, ellei Taivaaseen? ...ja silti Jaakobista poistuu jumalattomuus vasta sen jälkeen. Ei siis ole mitään mahdollisuuksia kuin että on KOLME TAPAA:
      1. morsiamen ylösotto
      ...ja kuluu 1290 päivää (ehdistuksen ajat)
      2. pakanakansojen koko loppu luku tulee sisälle
      ...ja kuluu toiset 1290 päivää (Jumalan vihan aika)
      3. Jeesus tulee näkyvällä tavalla
      ...ja siitä 45 päivää =1335 päivää (Matteus 24:15-20) hävityksen kauhistuksesta, tuhatvuotinen valtakunta perustetaan maan päälle. Tarkemmin: Sakarja 14, Hesekiel 47 ja Jesaja 65

• Ai niin ja tuo miksi Paavali kutsuu Israelia Jaakobiksi, josta jumalattomuus lopulta poistetaan, on syy siinä että pakanakansat yhdessä kaikkien Jeesukseen Kristukseen uskovien kanssa muodostavat uuden Jerusalemin, Kristuksen morsiamen, eli Israelin kansan. Me olemme Israel.

• zalaam

Oikeastaan voisimme ajatella, että on kaksi Israelia. Hengellinen Israel eli uuteen Jerusalemiin temmattava Kristuksen morsian ja fyysinen Israel. Tosin fyysinen Israel tulee kutistumaan pelkäksi jäännökseksi. Tuo jäännös on tuiki tärkeä. Ellei se tulisi kutsumaan Kuningastaan "hoosianna", 1000-vuotinen maailmanrauha ei voisi alkaa.
        Luuk. 13:35 Katso, 'teidän huoneenne on jäävä hyljätyksi.' Mutta minä sanon teille: te ette näe minua, ennenkuin se aika tulee, jolloin te sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen.'"
        5Moos. 10:14-16 Katso, taivaat ja taivasten taivaat, maa ja kaikki, mitä siinä on, ovat Herran, sinun Jumalasi. Mutta ainoastaan sinun isiisi Herra mielistyi ja rakasti heitä; ja hän valitsi omikseen heidän jälkeläisensä, hän valitsi teidät kaikista kansoista, niinkuin yhä vielä on. Ympärileikatkaa sentähden sydämenne älkääkä olko enää niskureita.
        5Moos. 30:4-6 Vaikka sinun karkoitettusi olisivat taivaan äärissä, niin Herra, sinun Jumalasi, kokoaa ja noutaa sinut sieltäkin. Ja Herra, sinun Jumalasi, tuo sinut siihen maahan, jonka sinun isäsi ovat omistaneet, ja niin sinä otat sen omaksesi; ja hän tekee sinulle hyvää ja antaa sinun lisääntyä enemmän kuin isiesi. Ja Herra, sinun Jumalasi, ympärileikkaa sinun sydämesi ja sinun jälkeläistesi sydämet, niin että rakastat Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi, että eläisit.
        Room. 2:28,29 Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu; vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.
        Hoos. 2:16-23 Sinä päivänä, sanoo Herra, sinä puhuttelet minua: 'Minun mieheni', etkä enää puhuttele minua: 'Minun Baalini'; ja minä poistan baalien nimet hänen suustansa, eikä niiden nimiä enää mainita. Ja sinä päivänä minä teen heidän hyväksensä liiton metsän eläinten ja taivaan lintujen kanssa ja maan matelevaisten kanssa; ja jousen ja miekan ja sodan minä särjen maasta ja annan heidän asua turvassa. Ja minä kihlaan sinut itselleni ikiajoiksi, kihlaan sinut itselleni vanhurskaudella ja tuomiolla, armolla ja laupeudella, kihlaan sinut itselleni uskollisuudella, ja sinä olet tunteva Herran. Sinä päivänä minä kuulen, sanoo Herra, minä kuulen taivasta, ja se kuulee maata, ja maa kuulee jyviä, viiniä ja öljyä, ja nämä kuulevat Jisreeliä. Ja minä kylvän hänet itselleni tähän maahan, minä armahdan Loo-Ruhamaa ja sanon Loo-Ammille: 'Sinä olet minun kansani'; ja hän vastaa: 'Minun Jumalani.'"
        https://www.youtube.com/watch?v=HcglATPatgU

• Kirjoitan vielä lisää loogisesta Jumalasta, joka ei tee mitään perusteettomasti eikä kirjoita sitä Raamattuu perusteitta. Eräs tällainen on Hanok ja Elia.
      Onko kenelläkään mitään käsitystä siitä miksi Hanoka ja Elia pääsivät muiden edeltä pois? Verrataan tätä esimerkiksi Jobiin tai Abrahamiin, jotka selvästi osoittivat kaikella tavalla olleensa nuhteettomia. Ei Hanok eikä Elia kumpikaan olleet nuhteettomia, kuten eivät varmaan Job ja Abrahamkaan, koska oli vain yksi nuhteeton, Jeesus ja tässä tulee se suuri mutta. Jos rikot yhdenkään käskyn, olet rikkonut ne kaikki. Näin ollen maailmassa ei ole KOSKAAN ollut ainoatakaan ihmistä, paitsi Jeesus itse, joka olisi pitänyt yhtäkään käskyistä. Tämä on raamatullinen fakta.
      No nyt sitten ihmetellään miksi Hanok lähti ja miksi Elia lähti. Ensin pitää katsoa miten he lähtivät.
      No Hanokhan lähti näin: 1. Mooses 5:23-24 Niin oli Hanokin koko elinaika kolmesataa kuusikymmentä viisi vuotta. Ja kun Hanok oli vaeltanut Jumalan yhteydessä, ei häntä enää ollut, sillä Jumala oli ottanut hänet pois.
      Ja Elia näin: 2. Kun. 2:11 Kun he niin kulkivat ja puhelivat, niin katso, äkkiä ilmestyivät tuliset vaunut ja tuliset hevoset, ja ne erottivat heidät toisistansa, ja Elia nousi tuulispäässä taivaaseen.
      Hanok lähti varkain ja Elia lähti siten että Elisa oli sitä todistamassa. No tätä peilaten, haluan esittää mistä olemme puhuneet. Morsian lähtee kuin varas yöllä ja kuin Hanok aikanaan. Elia sen sijaan lähtee toisen todistaessa, kuin 5 viisasta ja viisi tyhmää neitsyttä. Se ei tarkoita etteikö Elisa olisi vähempiarvoinen, sillä Raamattu sanoo että tämä joukko kokonaisuudessaan on yhtä pyhiä kaikki.

• zalaam

• Luukas 12:36 vihjaisee myös tyhmälle neitsyelle, joka jää loppuun saakka, jolla ei ollut lampussa öljyä: "Olkoot teidän kupeenne vyötetyt ja lamppunne palamassa" ja vihjaa vieläpä tämän että "ja olkaa te niiden ihmisten kaltaiset, jotka herraansa odottavat", tarkoittaen niitä jotka olivat jo menneet.

• 9ja4

Eikös adventismi ole Jeesuksen odottamista?

• Adventismi on ennen kaikkea Jeesuksen odottamista ja tämä nykyadventismi on unohtanut sen kokonaan. He palvovat vääriä jumalia, päiviä, sekä omia tekojaan ja mittailevat saamiaan Jumalan siunauksia tekojensa mukaan.
      Vanhaan aikaan isoisäni ja hänen isänsä Axel ja Aarne Vartija odottivat palavasti Jeesusta, samoin kuin sen aikainen adventtikirkko. Eikä siitä ole kauan, vain 30-40 vuotta. Eli vaikka heillä oli hyvin vahva EG.White opetus, niin heissä oli odottamisen vahva palo. He valvoivat!!!!
      Minä olen saanut perinnöksi isoisältä tämä Jeeseuksen odottamisen. Heidän sukunimensä oli Vartija ja äitini tyttönimi. Vartijoita ei ole enää montaa adventtikirkossa mutta toivon että aikaa vartioisi muitakin kuin minä. Isoisälläni olikin tapana kutsua itseään aikainvartijaksi.

• www.pelastussanoma.fi

• Täytyy sanoa että nyt on tyhjät laiturit. Ei rannalle kannata huutaa, maa odottaa.

• Exadventistiparka

Jarmo, aiheesi ja aloituksesi oli hyvä, mutta täällä käy usein niin että kun aletaan puhua jostakin muusta kuin sapatista tai laista, se menee yleensä porukalta niin yli hilseen ettei mitään kunnon keskustelua synny.
        Tuo odottaminen josta puhut - se on kyllä tosiaankin asia joka on melkein katoamassa sukupuuttoon. Meidän tulisi olla kuin lapsia joilta on joulukalenterit hukassa, ja siksi odottavat joulua tulevaksi ihan minä päivänä hyvänsä. Mutta varsinkin adventistit jotka odottelevat niitä sunnuntailakeja ja sapattivainoja - koska Ellenin mukaan loppu ei voi tulla ennen niitä - eivät voi edes käsittää että tuo meille tärkein päivä voi olla vaikka jo huomenna...

• Exadventistiparka kirjoitti:

Jarmo, aiheesi ja aloituksesi oli hyvä, mutta täällä käy usein niin että kun aletaan puhua jostakin muusta kuin sapatista tai laista, se menee yleensä porukalta niin yli hilseen ettei mitään kunnon keskustelua synny.
        Tuo odottaminen josta puhut - se on kyllä tosiaankin asia joka on melkein katoamassa sukupuuttoon. Meidän tulisi olla kuin lapsia joilta on joulukalenterit hukassa, ja siksi odottavat joulua tulevaksi ihan minä päivänä hyvänsä. Mutta varsinkin adventistit jotka odottelevat niitä sunnuntailakeja ja sapattivainoja - koska Ellenin mukaan loppu ei voi tulla ennen niitä - eivät voi edes käsittää että tuo meille tärkein päivä voi olla vaikka jo huomenna...

Kiitos myötätunnosta Rakas veljeni. Ai että sapattivainoja? Jaahas, niitähän saa odottaa koko apokalyptisen ajan. Sapattihan on itseasiassa epäjumala jota tuskin yksikään koskaan vainoksi asti tulee viemään . Sen sijaan Jeesus tulee olemaan se vainojen juttu. Miten joku voi edes kuvitella että vaino tapahtuisi lauantain ja sunnuntain välille?

• Exadventistiparka
        JarmoEklund kirjoitti:

Kiitos myötätunnosta Rakas veljeni. Ai että sapattivainoja? Jaahas, niitähän saa odottaa koko apokalyptisen ajan. Sapattihan on itseasiassa epäjumala jota tuskin yksikään koskaan vainoksi asti tulee viemään . Sen sijaan Jeesus tulee olemaan se vainojen juttu. Miten joku voi edes kuvitella että vaino tapahtuisi lauantain ja sunnuntain välille?

"Miten joku voi edes kuvitella että vaino tapahtuisi lauantain ja sunnuntain välille?"
        No, Islamin ja sharialakien myötä vaino saattaa muodostua perjantain ja muiden päivien välille... se olisi paljon uskottavampi trendi - ja siinä saavat kyytiä sitten adventistit, muut kristityt ja juutalaisetkin ihan tasapuolisesti...

• Varsin mahdollista.

• ketkävihittiin

Nostetaan ja kysytään: Ketkä vihittiin?

• Voijeeketkävihittiin

Voijee, ketkä vihittiin? Voijee, ketkä vihittiin? Voijee, ketkä vihittiin?

• Ketkävihittiin

Ketkä vihittiin?

• Raamatun tosiasiat ei adventisteja kiinnosta.

• Sakarja 14 ja Jesaja 65 kertovat Jeeuksen perustavan maan päälle tuhatvuotisen valtakunnan, eikä siis jonnekin ulottuvuuksiin, kuten adventistioppi sen veisi.

• Exadventistiparka

Jarmo, minua kiinnostaisi tuo näkemyksesi niistä jotka häävaatteiden puuttuessa heitetään ulos. Olisiko sinulla siihen kommentteja ?

• 1234567---

1000 vuotta pelastuneet ovat taivaassa, jonne Jeesus on mennyt valmistamaan omilleen sijaa.
        Kaikki jumalattomat pedon kumartajat saavat surmansa Jeesuksen toisessa tulemisessa Hänen ilmestyksestään.
        1000 vuoden jälkeen on jumalattomien herätys kuolleista ja paholainenkin päästetään vankeudestaan vähäksi aikaa. He nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin. Tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa heidät. Tämä on toinen kuolema jumalattomille.
        Tämän jälkeen luodaan uusi taivas ja uusi maa, jossa vanhurskaus asuu.

• Exadventistiparka kirjoitti:

Jarmo, minua kiinnostaisi tuo näkemyksesi niistä jotka häävaatteiden puuttuessa heitetään ulos. Olisiko sinulla siihen kommentteja ?

Aijaa. ok. Siis ajatteles kun tämäkin vertaus annettiin, herää heti kysymys MIKSI?
        Hääjuhla on menossa, morsian vihitään ja vieraat kutsutaan paikalle. Eikös morsian ole juuri morsian ja häävieraat ole nämä viisaat/tyhmät neityset.
        Niistähän sanottiin siellä Raamatussa että he näkevät Aabrahamin ja Mooseksen mutta eivät päässeet koskemaan herrkuihin, koska heidät heitettiin alas.
        On siis ihmisiä siinä SUURESSA SADONKORJUUSSA jossa ihmisiä heitetään takaisin vihaan, eli siellä missä on itku ja hammasten kiristys.

• kerettiläinen--

Jotenkin ihmiset aina ajattelevat, että kun Raamatussa puhutaan jostain henkilöstä tai joukosta, niin aina puhutaan eri henkilöistä tai joukoista. Minä käsitän asian niin, että niissä saatetaan puhua samoista ihmisistä tai joukoista ERI ROOLEISSA tai ominaisuuksissa. Kuvataanhan Jeesustakin "uhrikaritsana", mutta myös "ylipappina". Tai "palvelijana" ja Herrana, Kuninkaana, Ihmisen Poikana, mutta myös Jumalan Poikana jne. Jokainen meistä on tietyssä tilanteessa jossakin roolissa, joka vaihtelee siis tilanteen mukaan (isä, äiti, lapsi, alainen,, pomo, seurakuntalainen, suomalainen jne.) ja sama ihminen voi olla eri tilanteessa sekä alainen että pomo suhteessa toisiin ihmisiin.

• zalaam

Jarmo: "On siis ihmisiä siinä SUURESSA SADONKORJUUSSA jossa ihmisiä heitetään takaisin vihaan, eli siellä missä on itku ja hammasten kiristys."
        Mulle tuli mieleen, että takaisin heitetyt ihmiset ovat nimikristittyjä, jotka uskovat, että kirkko pelastaa heidät.
        Ilm. 3:1 "Ja Sardeen seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo hän, jolla on ne Jumalan seitsemän henkeä ja ne seitsemän tähteä: Minä tiedän sinun tekosi: sinulla on se nimi, että elät, mutta sinä olet kuollut.
        > - katolisen pelastukäsitykseen kuuluu oleellisena osana ajatus kirkon yhteydestä, ja juuri paavin kirkon yhteydestä (vrt. ortodoksinen käsitys kirkon yhteydessä pelastumisesta).
        - ihminen pelastuu yksin armosta, mutta ei yksin uskosta ilman hyvien tekojen ja sakramenttien vaikutusta.
        - kasteessa ihminen otetaan pelastavan kirkon yhteyteen ja hän kuuluu tästä eteenpäin Kristukselle. <
        http://personal.inet.fi/koti/rossi/katoli.html
        > POPE FRANCIS DECREES THAT INDIVIDUAL SALVATION OUTSIDE OF ROMAN CATHOLIC CHURCH DOESN’T EXIST <
        http://www.nowtheendbegins.com/blog/?p=22947
        Ps. Ei ne muutkaan laitokset pelasta. Tule Herra Jeesus!
        https://www.youtube.com/watch?v=03vhhbdwH6E

• ketkävihittiin

kukaan ei osaa sanoa

• Edelleen ihmettelen miksei ketään kiinosta Raamatun sana. Se sana jota jostain kumman syystä halutaan vaieta, ettei sitä olisi eikä sellaista ole kirjoitettu. SILTI ON!

• Tämä aihe ketkä vihittiin, seurakunnan tempaus, Jeesuksen tuleminen (yksi tuleminen julkisesti vaivan ajan jälkeen vai ensin salainen tulemus ennen vaivan aikaa tempaamaan seurakunta ylös ja vaivan ajan päättyessä Jeesuksen julkinen kaikille näkyvä tuleminen) minua kyllä kiinnostaa.

Luen kumpaisenkin näkökannan perusteluja ja argumentointia näistä kysymyksistä ja koetan sitten tutkia Raamatusta mikä olisi parhaiten perusteltu kanta. Mitään selvää lukkoonlyötyä kantaa minulla ei vieläkään ole.

• Exadventistiparka

Tämä aihe ketkä vihittiin, seurakunnan tempaus, Jeesuksen tuleminen (yksi tuleminen julkisesti vaivan ajan jälkeen vai ensin salainen tulemus ennen vaivan aikaa tempaamaan seurakunta ylös ja vaivan ajan päättyessä Jeesuksen julkinen kaikille näkyvä tuleminen) minua kyllä kiinnostaa.

Luen kumpaisenkin näkökannan perusteluja ja argumentointia näistä kysymyksistä ja koetan sitten tutkia Raamatusta mikä olisi parhaiten perusteltu kanta. Mitään selvää lukkoonlyötyä kantaa minulla ei vieläkään ole.

"koetan sitten tutkia Raamatusta..."
        "Mitään selvää lukkoonlyötyä kantaa minulla ei vieläkään ole."
        Näin sanoin kuvailee uskoaan sellainen ihminen joka haluaa elämässään kuulla Pyhän Hengen ääntä ja on valmis oppimaan lisää Häneltä.
        Totuusfriikki, sinun sanasi ovat meille taas ja jälleen kerran opetuksen ja viisauden sanoja !

• Voi, eihän tässä tiedä mitä sanoisi, kuulostaa ihan liialta. Kiitos kuitenkin kommentistasi.

Sellainen käsitys minulle on muodostunut Raamatun ja maailman tilan perusteella, että hyvinkin voimme elää lopun ajan loppusuoran lähestymistä. Se ainakin on selvää, että Jeesus Kristus todellakin tulee takaisin (siitähän on noin 300 kertaa mainittu Raamatussa) ja uskovien tempaus on ilmoitettu 1 Tess.4 sanoissa.

Mutta missä kohden lopun ajan tapahtumasarjaa, siihen en uskalla ottaa varmaa kantaa. Muistelen joskus kuulleeni jopa sellaisen teorian, että Jeesus tulee peräti kolme kertaa takaisin, mutta se lienee jo äärimmäinen katsantokanta.

Olennaista on tämä: "Pysykää siis alati valveilla ja rukoilkaa itsellenne voimaa, jotta selviäisitte kaikesta siitä, mikä on tapahtuva, ja kestäisitte Ihmisen Pojan edessä." (Luuk.21:36). Ja tämä rohkaisun sana: "Kun nuo tapahtumat alkavat, nostakaa rohkeasti päänne pystyyn, sillä teidän vapautuksenne on lähellä" (Luuk.21:28).

• zalaam

Pohdittavaksi. Todd Strandberg teki yhteenvedon, koska häneltä kysyttiin usein, että mistä tempauksessa on kyse.
        https://www.raptureready.com/rr-pre-trib-rapture.html
        Laitan linkit kahteen muuhun sivustoon, jotka perustelevat "pretrib"-näkökantaansa. Toivon niistä irtoavan muutakin hyödyllistä infoa:)
        > 11 reasons why Jesus will come back before the Tribulation <
        http://www.lamblion.com/articles/articles_rapture7.php
        Defending The Pre-Trib Rapture (Again)
        https://gracethrufaith.com/end-times-prophecy/defending-the-pre-trib-rapture-again/

• Kiitos, zalaam, noista linkeistä. Minäpä koetan niitä lukea ja tutkia.

No minä löysin eilen tällaisen suomalaisen raamattusivuston, jossa on artikkeli tempauksesta ja Herran päivän tulemisesta:

http://raamattusivut.fi/?cat=242

Mitä mieltä sinä ja muut olette tuosta selityksestä?

• Se olikin minulle uusi tieto tämä pre-MacDonald alkuperä pre trib- tempausopille.

Eli että esimerkiksi Efraim Syyrialainen sanoi vuonna 373 jKr. "For all the saints and Elect of God are gathered, prior to the tribulation that is to come, and are taken to the Lord lest they see the confusion that is to overwhelm the world because of our sins."

Alkuperä opille uskovien tempauksesta ennen vaivan aikaa ei siten palaudukaan sen MacDonaldin näkyyn, vaan aina vanhan kirkon ajoille asti zalaamin linkin perusteella.

• zalaam

Se olikin minulle uusi tieto tämä pre-MacDonald alkuperä pre trib- tempausopille.

Eli että esimerkiksi Efraim Syyrialainen sanoi vuonna 373 jKr. "For all the saints and Elect of God are gathered, prior to the tribulation that is to come, and are taken to the Lord lest they see the confusion that is to overwhelm the world because of our sins."

Alkuperä opille uskovien tempauksesta ennen vaivan aikaa ei siten palaudukaan sen MacDonaldin näkyyn, vaan aina vanhan kirkon ajoille asti zalaamin linkin perusteella.

Kiitos TF, että olet jaksanut kiinnostua linkkieni sisällöistä:)
        Muistutan jälleen, etten ole teologi enkä tunne alkukielisiä Pyhiä Kirjoituksia. Olen taipuvainen uskomaan, että tempaus on mainittu niissä teksteissä, jotka kanonisoitiin jo aika päiviä sitten. En ole perillä tarkoista vuosiluvuista.
        > Kristinuskossa kanonisointi viittaa ensisijaisesti prosessiin, jossa lopullisesti määriteltiin mitkä kirjat kuuluvat Raamatun pyhien kirjojen kokoelmaan. 300-luvulta lähtien on Raamatun kaanonista vallinnut laaja konsensus kristikunnassa lukuun ottamatta Vanhan testamentin apokryfikirjojen asemaa. <
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kanonisointi

• zlm

TF: > No minä löysin eilen tällaisen suomalaisen raamattusivuston, jossa on artikkeli tempauksesta ja Herran päivän tulemisesta:
        http://raamattusivut.fi/?cat=242
        Mitä mieltä sinä ja muut olette tuosta selityksestä? <
        Kiitos kysymästä. Malttaisitko lukea pohdintojani? Esim:
        > zalaam 24.6.2015 19:35
        Hypoteesi: Ellei olisi lainkaan uuden liiton seurakuntaa, olisi vain yksi Jumalan asettama srk, joka olisi jo toimittanut sille määrätyn 70-vuosiviikkoisen seurakunnallisen tehtävänsä. <
        http://keskustelu.suomi24.fi/t/13656724#comment-79664509
        > zalaam 28.6.2015 16:11
        Itse pyrin löytämään osviittaa Pyhistä Kirjoituksista sillä periaatteella, ettei niissä ole mitään turhaa. Siksi kiinnitän huomioni tärkeisiin henkilöihin, kuten Abraham ja Jacob, ja heihin liittyviin lukuihin. <
        http://keskustelu.suomi24.fi/t/13668925#comment-79715436

• zalaam: "Mielestäni kaiken kaikkiaan Jumalan lasten olisi hyvä antaa Israelille sille kuuluva kunnia."

Tämän minäkin näen samalla tavalla.

zalaam:"Ellei olisi lainkaan uuden liiton seurakuntaa, olisi vain yksi Jumalan asettama srk, joka olisi jo toimittanut sille määrätyn 70-vuosiviikkoisen seurakunnallisen tehtävänsä. Näin ollen kenenkään ei tarttis odottaa Danielin kirjan mainitsemaa 70. vuosiviikkoa, joka käsittääkseni on pyhitetty Jumalan alkuperäiselle seurakunnalle."

Saattaa olla mahdollista. Olen jo adventistiajoiltani oppinut sellaisen Raamatun profeetallisten tekstien tulkinnan, että esimerkiksi juurikin tämä Danielin kirjan profetia voi täyttyä historian aikana useamman kerran. On siis ollut osittaisia täyttymyksiä, ja sitten lopun aikojen lopussa lopullinen suuri täyttymys.

Jeesus itse synoptisessa apokalypsissaan osoittaa, että Danielin kirja ei ole "tyhjentynyt" täyttymyksensä osalta Antiokos Epiphaneen aikana 160-luvulla eKr., vaan sen profetian täydellinen täyttymys on edessäpäin.

Ja minäkin uskon, että ei Raamatussa mitään turhaa ole ilmoitettuna.

• zalaam

70. vuosiviikkoa on tutkittu.
        Mitä mieltä lukijani ovat Aabrahamiin ja Jaakobiin liittyvistä aikamääreistä?

Aabrahamiin liittyy hänen ikänsä 75 vuotta. Abe oli tuon ikäinen lähtiessään kohti luvattua maata. Jacobiin liittyy kaksi seiskaa. Hän odotti kumpaakin vaimoaan 7 vuotta. Kaavani on varsin yksinkertainen ja suoraviivainen. On tulossa kahdet häät.

1. Morsian (Leah) temmataan 7 vuodeksi Karitsan häihin uuteen Jerusalemiin. Ajallaan morsian/pyhät laskeutuvat Jeesuksen ja uuden Jerusalemin kanssa maan päälle. En tiedä kuinka lähelle maan pintaa uusi Jerusalem tulee. Kenties se asettuu ilmakehän yläosiin.

http://jesusismyking.net/joomla/images/stories/new_jerusalem_med.jpg

2. Israel (Rachel) saa kaipaamansa aviomiehen kutsuttuaan Häntä "hoosianna". Silloin Jeesus palaa maan päälle fyysisesti tuhannen tuhansine pyhinensä perustamaan 1000-vuotista Jumalan valtakuntaa.

Luuk. 13:35 Katso, 'teidän huoneenne on jäävä hyljätyksi.' Mutta minä sanon teille: te ette näe minua, ennenkuin se aika tulee, jolloin te sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen.'"

https://www.google.fi/#q=god's kingdom

1.Moos 12:4 Niin Abram lähti, niinkuin Herra oli hänelle puhunut, ja Loot meni hänen kanssansa. Abram oli Harranista lähtiessänsä seitsemänkymmenen viiden vuoden vanha.

Genesis 29:18-28 Ja Jaakob rakasti Raakelia; niin hän sanoi: "Minä palvelen sinua seitsemän vuotta saadakseni Raakelin, nuoremman tyttäresi." Laaban vastasi: "Parempi on, että annan hänet sinulle, kuin että antaisin hänet jollekin toiselle; jää luokseni." Jaakob palveli siis seitsemän vuotta saadakseen Raakelin, ja ne tuntuivat hänestä muutamilta päiviltä; niin hän rakasti häntä. Senjälkeen Jaakob sanoi Laabanille: "Anna minulle vaimoni, sillä aikani on nyt kulunut umpeen, mennäkseni hänen tykönsä." Silloin Laaban kutsui kokoon kaikki sen paikkakunnan asukkaat ja laittoi pidot; mutta illalla hän otti tyttärensä Leean ja vei hänet hänen luokseen; ja hän yhtyi häneen. Ja Laaban antoi orjattarensa Silpan tyttärellensä Leealle orjattareksi. Aamulla hän näki, että se oli Leea. Ja hän sanoi Laabanille: "Mitä oletkaan minulle tehnyt? Olenhan palvellut sinua saadakseni Raakelin! Miksi petit minut?" Laaban vastasi: "Ei ole meidän maassamme tapana antaa nuorempaa ennen vanhempaa. Vietä nyt vain tämä hääviikko loppuun, niin annetaan sinulle toinenkin, kunhan olet palveluksessani vielä toiset seitsemän vuotta." Ja Jaakob suostui siihen, ja kun hän oli viettänyt sen viikon loppuun, antoi Laaban myöskin tyttärensä Raakelin hänelle vaimoksi.

Juud 1:14 Heistäkin Eenok, Aadamista seitsemäs, on ennustanut, sanoen: "Katso, Herra tulee tuhannen tuhansine pyhinensä

Ilm 20:1-3 Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään. Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.

Laskujeni mukaan Israel on 75-vuotias 14.5.2023 - 13.5.2024. Mielestäni Jeesus voisi hyvinkin palata fyysisesti maan päälle em. vuoden aikana. Mutta. Koska olemme jo siirtyneet 3. vuosituhanteen, en näe Jeesuksen paluulle ajallista estettä. Siis valvokaamme.

Uskon tempaukseen ennen 7-vuotista vaivanaikaa. Näin ollen tempaus asettuisi pvm. 14.5.2016 ja 13.5.2017 väliin. Mainittakoon vielä, että Raamatun antamien lukujen mukaan tempauksen takaraja vuosi lasketaan seuraavasti: 1948 (Israel-valtio) 80 (ihmisen ikä max) - 7 (vaivanaika) = 2021.

Ps. 90:10 Meidän elinpäivämme ovat seitsemänkymmentä vuotta taikka enintään kahdeksankymmentä vuotta; ja parhaimmillaankin ne ovat vaiva ja turhuus, sillä ne kiitävät ohitse, niinkuin me lentäisimme pois.

• Näitä pitää pohtia tarkemmin...

Mutta tämä:

zalaam:"Uskon tempaukseen ennen 7-vuotista vaivanaikaa. Näin ollen tempaus asettuisi pvm. 14.5.2016 ja 13.5.2017 väliin. Mainittakoon vielä, että Raamatun antamien lukujen mukaan tempauksen takaraja vuosi lasketaan seuraavasti: 1948 (Israel-valtio) 80 (ihmisen ikä max) - 7 (vaivanaika) = 2021."

Minä kyllä vierastan tällaisten aikalaskelmien tekemistä Kristuksen tulemiselle ja tempaukselle - on aina se iso riski, että aikalaskelma ei pidä paikkaansa ja tulee pettymys (kuten sille milleristis-adventistiselle liikkkeelle kävi 1840-luvulla).

• zalaam

Näitä pitää pohtia tarkemmin...

Mutta tämä:

zalaam:"Uskon tempaukseen ennen 7-vuotista vaivanaikaa. Näin ollen tempaus asettuisi pvm. 14.5.2016 ja 13.5.2017 väliin. Mainittakoon vielä, että Raamatun antamien lukujen mukaan tempauksen takaraja vuosi lasketaan seuraavasti: 1948 (Israel-valtio) 80 (ihmisen ikä max) - 7 (vaivanaika) = 2021."

Minä kyllä vierastan tällaisten aikalaskelmien tekemistä Kristuksen tulemiselle ja tempaukselle - on aina se iso riski, että aikalaskelma ei pidä paikkaansa ja tulee pettymys (kuten sille milleristis-adventistiselle liikkkeelle kävi 1840-luvulla).

Ymmärrän kantasi. Laskelmani on raamatullinen. Kyseessä oleva sukupolvi syntyi samana vuonna kuin Israel-valtio. Psalmin mukaan ihmisen ikä on 70-80 vuotta. Nykyään on tavallista, että ihmiset saavuttavat 80 vuoden iän. Täten kyseinen Psalmi sopii antamaan osviittaa Jeesuksen paluun ajankohdalle.
        Me odottajat: Mitä pikemmin, sen parempi:)
        Mutta. Aina on se "mutta".
        2Piet. 3:9 Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.
        Ps. Muistetaan siunata Israelia.
        4Moos. 24:9 Se on kyyristynyt, se on laskeutunut maahan kuin leijona, niinkuin naarasleijona - kuka uskaltaa sitä häiritä? Siunattu olkoon, joka sinua siunaa, kirottu, joka sinua kiroaa!"
        https://www.youtube.com/watch?v=09pmTh64vD8

• 1234567---

Näitä pitää pohtia tarkemmin...

Mutta tämä:

Raamattu ei todellakaan tunne 7-vuotista vaivanaikaa.

• zlm

• zalaam

• 1234567--- kirjoitti:

Raamattu ei todellakaan tunne 7-vuotista vaivanaikaa.

Milloin sinä 1234567... oppisit perustelemaan kuulopuheitas, jotka olet jotain kuullut joita pidät sitten faktana. Minua suuresti surettaa ettet osaa ajatella itse asioita.

• 1234567---
        JarmoEklund kirjoitti:

Milloin sinä 1234567... oppisit perustelemaan kuulopuheitas, jotka olet jotain kuullut joita pidät sitten faktana. Minua suuresti surettaa ettet osaa ajatella itse asioita.

Paljon siivilöin pois niinkuin tämän 7-vuotisen vaivanajankin, joka täyttä hölynpölyä. Samoin 1000 vuotinen rauhanvaltakunta maanpäällä, kuin salainen tempausoppi, ennen Jeesuksen toista tulemista on täyttä hölynpölyä ja harha-oppia.

• Exadventistiparka
        1234567--- kirjoitti:

Paljon siivilöin pois niinkuin tämän 7-vuotisen vaivanajankin, joka täyttä hölynpölyä. Samoin 1000 vuotinen rauhanvaltakunta maanpäällä, kuin salainen tempausoppi, ennen Jeesuksen toista tulemista on täyttä hölynpölyä ja harha-oppia.

Samoin sunnuntaipedonmerkki, sapatinviettopakko pelastuksen ehtona, tutkiva tuomio ja suljetun oven oppi "on täyttä hölynpölyä ja harha-oppia".
        Mutta Jeesus Kristus on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti, ja Hänessä pelastumme armosta, uskon kautta, emme tekojen kautta. Ylistys Hänelle !

• 1234567---
        Exadventistiparka kirjoitti:

Samoin sunnuntaipedonmerkki, sapatinviettopakko pelastuksen ehtona, tutkiva tuomio ja suljetun oven oppi "on täyttä hölynpölyä ja harha-oppia".
        Mutta Jeesus Kristus on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti, ja Hänessä pelastumme armosta, uskon kautta, emme tekojen kautta. Ylistys Hänelle !

Salainen tempaus-oppi on suuren suuri petos ! Olen lukenut lehtisen "Mitä pian tapahtuu ? Lehtisen kustantaja K.O.Syväntö. Tämän lehtisen sisältö on täyttä huuhaata.
        Monet opettavat, että peto 666 merkkeineen tulee tämän salaisen tempauksen jälkeen kun morsiusseurakunta on temmattu pois. Mikä hirvittävä petos ja harha. Näin johdetaan suuria ja pieniä sankoin joukoin tällä harhaisella opetuksella tuhoon.

Tutkiva tuomio on aivan oikein. Sapatti Jumalan merkki on pyhäpäivä. Sunnuntai on ihmisen asetus pyhäksi ja näinollen pedonmerkki.

• On hienoa nähdä kun joku aidosti haluaa ymmärtää.

• Aina kuitenkin ihmetyttää kun jotkut lukee intensiivisesti Raamattu ja hehkuttavat että se sana on Jumalan ehdoton ilmoitus jossa ei ole mitään virheitä. Sitten kumminkin Raamatusta löytyy kirjoituksia joiden sivuejn yli halutaan hyppiä ja osa puhuu jopa niiden sivujen repimisestä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2586
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2222
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2129
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1722
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1613
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1546
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1379
    Aihe